Σελίδες

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Τελευταία πληροφόρηση για τον διωκόμενο Επίσκοπο Ράσκας και Πρισζρένης Αρτέμιο

 "Ορθόδοξο Παρατηρητήριο"
Πρίν απο λίγο λάβαμε  απαντητικό  e-mail απο τον  Αρχιμανδρίτη Συμεών Βιλόφσκι  σχετικά με την πορεία  της υγείας του Σεβασμιωτάτου  Επισκόπου  Ράσκας και Πριζρένης Αρτεμίου, καθώς και με τις νεώτερες εξελίξεις γύρω απο τις διώξεις εναντίον του.
Το κείμενο  είναι λακωνικό  πράγμα που είναι απολύτως φυσιολογικό υπο τις παρούσες περιστάσεις.
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον π. Συμεών  και ευχόμαστε  ο Θεός  να  ενδυναμώνει τόσο εκείνον όσο και τον  Σεβασμιώτατο  σε αυτές τις δύσκολες  για τον ίδιο και την Ορθοδοξία ώρες.

Απάντηση  του Αρχιμανδρίτου π. Συμεών Βιλοφσκι


Ο Σεβασμιώτατος τώρα είναι καλά, δόξα τω Θεώ.

Βρίσκεται στο Βελιγράδι, η αστυνομία τον ακολουθεί και "περιφρουρεί".

Στα ΜΜΕ υπάρχουν  πολλά  άρθρα κατά του Αρτεμίου, αυτό κρατάει μέρες. Τον κάνανε διάβολο.
Η ΔΙΣ υπέβαλε μήνυση, την οποία υπέγραψε ο Πατριάρχης.

Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος : «Δεν παίρνουμε την Κάρτα Πολίτη». Δημόσια διαβούλευση για την "Κάρτα Πολίτη"

Συντάχτηκε από Αναβάσεις

undefined
Πριν μισή ώρα (22/11) τελείωσε το ιερατικό συνέδριο της Ι.Μητροπόλεώς Αργολίδος  κατα το οποίο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ Ιάκωβος μίλησε για την κάρτα του πολίτη και είπε τα εξής:
«Δεν το συζητάμε καν.
-Την κάρτα του πολίτη δεν την παίρνουμε, καλύτερα να πεθάνουμε από την πείνα. βλέπετε στο συναξάρι τι γράφει; ΤΗ ΑΥΤΗ ΗΜΕΡΑ ΠΕΙΝΗ ΕΤΕΛΕΙΩΘΗΣΑΝ. Στο κάτω κάτω θα μαρτυρήσουμε για την Αλήθεια !
Βρισκόμαστε σε εσχατολογικά χρόνια αλλά ας προσέξουμε παράλληλα  να κρατούμε καθαρή και την κάρτα της καρδιάς μας.
»

Θλιβόμενοι ἀλλ' οὐ στενοχωρούμενοι...(Β΄ Κορ. 4, 8). - Στοχασμοί την ώρα του πόνου

Πως ν’ αντιμετωπιζουμε τις θλιψεις;                                                                                 «Yπάρχουν άνθρωποι, που όταν είναι καλά και το πορτοφόλι τους είναι γεμάτο και τα παιδιά τους προοδεύουν και όλα είναι ευχάριστα, δοξάζουν τον Θεό. Όταν όμως έλθει καμία θλίψη, τότε χάνουν την ψυχραιμία τους, γογγύζουν και βλαστημούν και καταριώνται την ημέρα που γεννήθηκαν, υπάρχουν δε και άλλοι που τόσο πολύ απογοητεύονται, ώστε δίνουν τέρμα στη ζωή τους με αυτοκτονία.
Ω ANΘPΩΠOI που θλίβεστε στον κόσμο αυτόν! Για να αντιμετωπίσετε νικηφόρα τις θλίψεις, πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή. Για ν’ αποκτήσετε δε υπομονή, πρέπει ν’ ανοίγετε την αγία Γραφή, να βλέπετε τι λέει για τις θλίψεις, τι σκοπό έχουν οι θλίψεις, και να διαβάζετε τα υπέροχα παραδείγματα υπομονής.
Στην αγία Γραφή βλέπουμε ήρωες υπομονής.

Ποινικοποίηση τῶν οἰκιακῶν τροφῶν καί τῆς ἐλεύθερης κηπουρικῆς ἀπό τή Νέα Τάξη Πραγμάτων!

Ἡ παγκόσμια πλεκτάνη τῆς Νέας Ἐποχῆς, εἶναι ἕνα δίχτυ πού ἁπλώνεται σέ κάθε πτυχή τῆς ζωῆς τῶν ἀνθρώπων ὅλου τοῦ πλανήτη, προκειμένου νά ἁρπάξει τούς πάντες!

Τό ζοφερό νεοταξικό νομοσχέδιο τῶν Η.Π.Α. γιά ποινικοποίηση τῶν οἰκιακῶν τροφῶν καί τῆς ἐλεύθερης κηπουρικῆς πού προωθεῖται, ἀποσκοπεῖ στά ἑξῆς:
  1. Στόν ἀπόλυτο ἔλεγχο ὅλων τῶν τροφίμων, μέ ἀποτέλεσμα τεράστια οἰκονομικά ὠφέλη γιά τήν παγκοσμιοποιητική ἐλίτ!
  2. Στόν δηλητηριασμό τῶν ἀνθρώπων μέ τά μεταλλαγμένα, «πλαστικά», γεμάτα ὀρμόνες καί φυτοφάρμακα τρόφιμα, ὥστε:
α)  νά εἶναι ἄρρωστοι (ὁπότε θά προκύπτουν ἐπιπλέον κέρδη ἀπό τό δαιδαλῶδες ἰατρικό σύστημα  στό ὁποῖο θά ἐμπλέξουν σχεδόν ὅλους )!
β)  νά πεθαίνουν (ὁπότε ὑλοποιοῦν ἔτσι τό παγκόσμιο σχέδιό τους γιά μείωση τοῦ παγκόσμιου πληθυσμοῦ στά 500 ἑκατομμύρια )!
γ) νά εἶναι τρομακρατημένοι καί ἄρα χειραγωγήσιμοι (Τότε εὔκολα θά ὑποκύψουν σέ  ἠλεκτρονικά φακελώματα, κάρτες, χαράγματα, προκειμένου νά ἔχουν περίθαλψη!)
3.   Στήν ἐξουδετέρωση κάθε πιθανοῦ τρόπου ἐλεύθερης διαβίωσης - ἐπιβίωσης, γιά ὅσους δέν θά δεχθοῦν τό ἐπερχόμενο χάραγμα καί τόν Ἀντίχριστο! 
(Ἀφαιρώντας ἀπό τούς ἀνθρώπους τό δικαίωμά νά τρέφονται μέ τροφές πού παράγουν μόνοι τους, τούς καθιστοῦν ὁλοκληρωτικά ἐξαρτημένους ἀπό τό σύστημα. Ὁ πόλεμος τῆς γαστέρας, ὡς ὅπλο ἀπόλυτης ὑποταγῆς )!

1)Τί εννοούμε όταν λέμε "μνημόνευση ονομάτων στην Θ. Λατρεία" και ποιοι μνημονεύονται; 2)Τι είναι το πρόσφορο ποιοί οι συμβολισμοί του; Πως χρησιμοποιείται; 3)Τι είναι τα Δίπτυχα της Εκκλησίας;

1)Τί εννοούμε όταν λέμε "μνημόνευση ονομάτων στην Θ. Λατρεία" και ποιοι μνημονεύονται; 
Πριν από όλα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει μνημόνευση ονομάτων στην θεία Λατρεία.
Τα ονόματα, λοιπόν, ζώντων και τεθνεώτων, μνημονεύονται στην προσκομιδή, κατά την ακολουθία της προθέσεως που γίνεται στον όρθρο. Εκεί γίνεται η εξαγωγή των μερίδων από το πρόσφορο. 
Πρώτα λοιπόν ο Ιερέας εξάγει τον Αμνό. Ακολούθως εξάγει την μερίδα της Παναγίας. Στην συνέχεια εξάγει τις μερίδες των Αγγέλων και των Αγίων. Τέλος εξάγει ο Λειτουργός και μερίδες μόνο χριστιανών ορθοδόξων (δηλ.βαπτισμένων) ζώντων και τεθνεώτων. Έτσι στο Άγιο Δισκάριο με αυτόν τον τρόπο υπάρχει πλέον όλη η Εκκλησία: Επίγειος και Ουράνιος και εν μέσω πάντων ο Κύριος. Αυτή είναι η μέλλουσα Βασιλεία.

Ἡ δίψα γιά ἁπλότητα .

Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ Μέρος Γ΄ Κεφάλαιο 5ο «Οι άνθρωποι διψούν την απλότητα»

Λόγοι Α΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 
Κεφάλαιο 5ο   Εσωτερική αταξία και εξωτερική εμφάνιση
«Οι άνθρωποι διψούν την απλότητα»
Το καλό είναι ότι διψούν οι άνθρωποι την απλότητα και έφθασαν σε σημείο να κάνουν την απλότητα
μόδα, και ας μη νιώθουν απλά. Έρχονται μερικοί στο Άγιον Όρος με κάτι ξεβαμμένα ρούχα. Λέω: «Αυτοί δεν δουλεύουν στα χωράφια, γιατί είναι έτσι;» Άλλος μιλάει χωριάτικα από φυσικού του και τον χαίρεσαι. Άλλος πάει να μιλήση χωριάτικα και σου έρχεται να κάνης εμετό. Είναι και μερικοί που έρχονται με τις γραβάτες τους… Από το ένα άκρο στο άλλο. Ένας είχε έξι-επτά γραβάτες μαζί του. Ένα πρωί που ετοιμαζόταν, φόρεσε την γραβάτα, το κουστούμι του κ.λπ. «Τι κάνεις εκεί;» του λέει κάποιος. «Θα πάω στον π. Παΐσιο», λέει. «Ε, και τι είναι αυτά που φοράς;» «Τα φορώ, λέει, για να τον τιμήσω». Βρε, τι πάθαμε!

Απλότητα δεν έχουν καθόλου· γι΄ αυτό υπάρχει αυτή η αλητεία. Όταν οι πνευματικοί άνθρωποι δεν ζουν απλά, αλλά είναι κουμπωμένοι, δεν βοηθούν την νεολαία. Έτσι τώρα οι νέοι, μη έχοντας κάποιο πρότυπο, ζουν αλήτικα. Γιατί, όταν βλέπουν κουμπωμένους Χριστιανούς, ανθρώπους σφιγμένους με γραβάτες, καλουπωμένους, δεν βρίσκουν σ΄ αυτούς καμμιά διαφορά από τους κοσμικούς και αντιδρούν.
Αν έβλεπαν απλότητα στους πνευματικούς ανθρώπους, δεν θα έφθαναν σ΄ αυτήν την κατάσταση.

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: 1)Ὁ Χριστός Μας, 2)Ἡ φανέρωση ὅλης τῆς Θείας Οἰκονομίας_mp3+κείμενο


Π. Σάββας 2010-11-18_1)Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι: α)Ὁ Χριστός Μας, β) Ἡ φανέρωση ὅλης τῆς Θείας Οἰκονομίας_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 18-11-2010 (Β΄Σύναξη Κυκλαρχισσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

2)Κείμενο τῆς σύναξης πού ἀναλύεται στήν ὁμιλία:
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 
ΕΤΟΣ 2010-2011
Βιβλίο πρός μελέτην: ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ,
γίου Νικολάου Καβάσιλα, PG 150, 368-492.
ΣΥΝΑΞΙΣ β΄
Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΓΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ὁ Χριστός[1].
Ἡ Θεία  Λειτουργία εἶναι ἡ ἁπτή καί ὁρατή ὁμολογία ὅτι  ὁ Ἰησοῦς  Χριστός  εἶναι ὁ Λυτρωτής τοῦ ἀνθρώπου, πού μέ τόν Σταυ­ρό Του, τόν Θάνατο καί τήν Ἀνάστασή Του νίκησε τό διάβολο καί τό θάνατο καί δημιούργησε τό νέο λαό τοῦ Θεοῦ.
Μιλώντας γιά τή Θεία Εὐχαριστία ὁ Κύριος εἶπε: «Ἐγώ εἰμι, ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς... ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ κατα­βαί­νων... Ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τόν αἰῶνα. Καί ὁ ἄρτος δέ ὅν ἐγώ δώσω, ἡ σάρξ μού ἐστιν, ἥν ἐγώ δώσω ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς»[2].

22 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Φιλήμωνα Αποστόλου και των συν αυτώ Αρχίππου, Ονησίμου και Απφία, των Αγίων Κικιλίας, Βαλεριανού και Τιβουρτίου, Μαξίμου Καπιτουλάριου, των Αγίων Μάρκου Στεφάνου και Μάρκου, Προκοπίου Παλαιστινίου, Μενίγνου του Κναφέα, Αββά Οσίου, Καλλίστου Οσίου, Χριστοφόρου και Ευφημίας, Θαλλαλαίου και Ανθίμου, Θαδαίου, Αγαπίωνος Ρωμαίου, Αγαπίου, Σισινίου Ιερομάρτυρα, Κλήμη Θαυματουργού, Γερμανού Οσίου.

Ὁ Ἅγιος Φιλήμων ὁ Ἀπόστολος καὶ οἱ σὺν αὒτῷ Ἄρχιππος, Ὀνήσιμος καὶ Ἀπφία



Καὶ γιὰ τοὺς τέσσερις Ἁγίους ἀναφέρει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὴν πρὸς Φιλήμονα ἐπιστολή του.
Ὁ Φιλήμων καὶ ἡ σύζυγός του Ἀπφία ἦταν χριστιανοὶ στὴν πόλη τῶν Κολοσσῶν, μὲ ἀνεπτυγμένο αἴσθημα φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιοῦσαν δὲ τὰ πλούτη τους μὲ προθυμία γιὰ τὴν ἀνακούφιση φτωχῶν, ἀσθενῶν καὶ γιὰ τὴν ἀνάπτυξη τοῦ ἔργου τοῦ Χριστοῦ. Στὸ χριστιανισμὸ προσῆλθαν διὰ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ὅταν αὐτὸς εἶχε ἔλθει στὴν πόλη τους.
Μάλιστα, γιὰ τὶς ἀγαθοεργίες τοῦ Φιλήμονα γράφει συγκεκριμένα: «Χάριν ἔχομεν πολλὴν καὶ παράκλησιν ἐπὶ τῇ ἀγάπῃ σου ὅτι τὰ σπλάγχνα τῶν ἁγίων ἀναπέπαυται διὰ σοῦ, ἀδελφέ». Δηλαδή, ἔχουμε πολλὴ χαρὰ καὶ παρηγοριὰ γιὰ τὴν ἀγάπη σου, διότι οἱ καρδιὲς τῶν ἀδελφῶν χριστιανῶν ἔχουν βρεῖ ἀνάπαυση μὲ τὶς εὐεργεσίες καὶ ἀγαθοεργίες σου, ἀδελφέ.
Γιὰ τὸν Ἄρχιππο λέγεται ὅτι ἦταν συγγενής, ἴσως καὶ γιὸς τοῦ Φιλήμονα καὶ τῆς Ἀπφίας. Ὁ Παῦλος, ἐπειδὴ ὁ Ἄρχιππος εἶχε μεγάλη ἀφοσίωση στὴν διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου, στὴν πρὸς Φιλήμονα ἐπιστολή του τὸν ὀνομάζει στρατιώτη.
Ὁ Ὀνήσιμος ἦταν ὑπηρέτης τοῦ Φιλήμονα, ἀπὸ τὸν ὁποῖο ἀπέδρασε καὶ πῆγε στὴν Ρώμη. Ἐκεῖ ἔπεσε στὰ δίχτυα τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ποὺ τὸν ἔστειλε πίσω στὸ Φιλήμονα, χριστιανὸ πλέον. Καὶ παρακαλεῖ τὸν Φιλήμονα νὰ δεχθεῖ τὸν Ὀνήσιμο, ὄχι σὰν ὑπηρέτη, ἀλλὰ σὰν ἀδελφό.
Κατὰ τὴν παράδοση, ὅλοι μαρτύρησαν γιὰ τὴν διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου.