Σελίδες

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι σύν-οδος.



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΤΟΣ 2010-2011
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Δ΄ ΣΥΝΑΞΗΣ : Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝ-ΟΔΟΣ .

Πάνω στό γιο Δισκάριο εμαστε  συγκεντρωμένοι λοι

Πάνω στό γιο Δισκάριο, στήν γία Πρόθεση, βγαίνουν μερίδες γιά λα τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Στό κέντρο βρίσκεται μνός, τό ρνίον, Χριστός. Δεξιά Του  μερίδα τς περευλογημένης Θεοτόκου καί  ριστερά ο μερίδες τν γγέλων καί πάντων τν γίων. Κάτω πό τόν Κύριο ο μερίδες λων μας, ζώντων καί κεκοιμη­μέ­νων.
Ατή ἡ «σύναξη-σύνοδος τῶν πάντων ἐπί τό αὐτό» εναι μεγάλος καρπός τς Θείας Λειτουργίας: «Στόν Ορανό ο στρατιές τν γγέλων δοξολογον· κάτω, στίς κκλησίες, ο νθρωποι χοροστατον καί μιμονται τήν δια μέ κείνους (τούς γγέλους) δοξολογία. νω: τά Σεραφείμ ναβοον τόν τρισάγιο μνο. Κάτω: τόν διο μνο ναπέμπει τό πλθος τν νθρώπων.
Ὁ Οὐράνιος Πατέρας μᾶς συναρμόζει, ὅλους ἐμᾶς τά παιδιά Του, σέ μιάν οὐράνια καί ἐπίγεια συνάθροιση καί ὅλοι μαζί ἔχουμε μιάν ουράνια καί μιάν ἐπίγεια ἁρμονική μελωδία καί δοξολογία.  
Ὅλοι, μέ μία φωνή, Τόν δοξολογοῦμε. Γι’ αὐτό δέν ἔχει θέση στήν Ἐκκλησία μας ἡ πολυφωνική μουσική, διότι ἡ πολυφωνία δέν ἐκφράζει τήν πλήρη ἕνωση-ταύτιση.
Ἡ Θεία λειτουργία εἶναι σύν-οδος γνωμν, θελημάτων, πίστεων, συναισθημάτων τῶν πιστῶν καί ταύτιση μετά το Χριστο.

Συμπληρωματικά στήν ἀνάρτηση: S.O.S.!!! Ἡ διαβούλευση γιά τήν κάρτα τοῦ πολίτη… προσπαθεῖ νά «κατασκευάσει» ψευδῶς θετικό ἀποτέλεσμα (ὑπέρ τῆς κάρτας);

Γιά νά ἀποδεικνύεται μία τυχόν ἀλλοίωση τῆς βαθμολογίας τοῦ σχολίου σας ἤ ὅ,τι ἄλλο ὕποπτο θά πρέπει νά  παίρνετε  μία ἀρχική screenshot (φωτογραφία ὀθόνης)
μέ τό σχόλιό σας καί ἐνδεχομένως μία ἤ περισσότερες screenshots  ὅσο «τρέχει» ἡ διαβούλευση γιά νά ἀποδεικνύεται ἡ ἀλλαγή. Καλό εἶναι ἄν εἶναι δυνατόν νά φαίνεται καί ἡ ἡμερομηνία καί ὥρα. Κατόπιν μπορεῖτε νά στέλνετε τά στοιχεῖα στά ἱστολόγια γιά δημοσίευση .

Ομιλία Καθηγητή Κρουσταλάκη για γέροντα Πορφύριο με θέμα η «Θεραπευτική του γέροντα Πορφυρίου»

Ο Καθηγητής Παιδαγωγικής και Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και για χρόνια διδάκτωρ Παιδαγωγικής στην Θεολογική Σχολή Αθηνών σε ομιλία του στις 17/10/2010 στο πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Υψώσεως Τιμίου Σταυρού (ή «Εσταυρωμένος») στο Αιγάλεω, με θέμα την «Θεραπευτική του γέροντα Πορφυρίου».




Προλογίζει ο π. Γεώργιος Αβραμίδης εφημέριος του Ιερού Ναού Εσταυρωμένου.














Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

29 Νοεμβρίου Συναξαριστής Παραμόνου και των συν αυτώ 370, Φιλουμένου, Νικολάου Οσίου, Ιωάννη Ιερομάρτυρα, των Αγίων έξι Μαρτύρων, Ουρβανού, Διονυσίου Επισκόπου, Παγκοσμίου Οσίου, Πιτυρούν Οσίου, Ουαλερινού, Φαιδρού, Μάρκου Οσίου, Νεκταρίου Οσίου, Φιλουμένου Νέο-ιερομάρτυρα, Brendan, Ανάμνηση Εγκαινίων Ναού Σεργίου και Βάκχου.

Ὁ Ἅγιος Παράμονος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ 370 σὺν αὐτῷ Μάρτυρες


Μαρτύρησε μαζὶ μὲ ἄλλους 370 χριστιανοὺς στὰ μέσα του 3ου μ.Χ. αἰώνα, ὅταν αὐτοκράτορας ἦταν ὁ Δέκιος, ποὺ εἶχε κάνει πολλοὺς φόνους χριστιανῶν.
Τότε λοιπόν, κοντὰ στὸν ποταμὸ Τίγρη ὑπῆρχαν ἰαματικὰ λουτρά. Στὰ λουτρὰ αὐτὰ εἶχε πάει καὶ ἕνας φανατικὸς λάτρης τῶν εἰδώλων, ὁ ἄρχων Ἀκυλίνος. Ὅταν ἔκανε θυσίες στὸ ναὸ τῆς Ἴσιδος, ἔδωσε διαταγὴ νὰ συμμετέχουν σ’ αὐτὲς ὁ Παράμονος καὶ ἄλλοι 370 χριστιανοί, ποὺ εἶχαν συλληφθεῖ καὶ τοὺς κρατοῦσαν φυλακισμένους. Ὅλοι ὅμως ἀρνήθηκαν. Καὶ ἐνῶ γίνονταν οἱ εἰδωλολατρικὲς θυσίες, οἱ πιστοί του Χριστοῦ ἔψαλλαν «ψαλμοὶς καὶ ὕμνοις καὶ ὠδαὶ πνευματικαί», στὸν Σωτήρα τους.
Ὁ Ἀκυλίνος, ἐξαγριωμένος ἀπὸ τὴν στάση τους, διέταξε νὰ τοὺς σκοτώσουν. Ὅρμησαν ἐναντίον τους οἱ στρατιῶτες, καὶ κτυπώντας τους μὲ τὶς λόγχες, καταξέσχισαν τὰ σώματά τους. Ἔτσι, μαρτυρικὰ καὶ ἔνδοξα παρέδωσαν ὅλοι τὴν γενναία ψυχή τους στὸ στεφανοδότη Χριστό.

Όπου δέν φθάνει ό άνθρωπος, βοηθάει ό Θεός

Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Β΄ Μέρος 4ον Κεφάλαιο 3ον.1)«Ο Θεός φροντίζει πάντα για το καλό μας » 2)«Αιτείτε και δοθήσεται υμίν»

Λόγοι Β΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
   Όπου δέν φθάνει ό άνθρωπος, βοηθάει ό Θεός 

«Ο Θεός φροντίζει πάντα για το καλό μας »

Ό Θεός είναι φύσει αγαθός και για το καλό μας φροντίζει πάντα, και όταν του ζητήσουμε κάτι, θα μας το δώση, εάν είναι γιά το καλό μας.
Ό,τι είναι απαραίτητο γιά την σωτηρία της ψυχής μας καί γιά τήν σωματική μας συντήρηση, ό Θεός θά μας το δώση πλουσιοπάροχα καί θά έχουμε τήν ευλογία Του.
Ο,τι μας στερεί, είτε γιά νά μας δοκιμάση είτε γιά νά μας προφύλαξη, όλα νά τά δεχώμαστε με χαρά, άλλα καί νά τά μελετούμε, γιά νά ωφελούμαστε. Ξέρει πότε καί πώς νά οίκονομάη το πλάσμα Του. Βοηθάει με τον τρόπο Του τήν ώρα πού χρειάζεται.
Πολλές φορές όμως τό αδύνατο πλάσμα Του αδημονεί, γιατί τό θέλει εκείνη τήν ώρα πού τό ζητάει, σάν τό μικρό παιδί πού ζητάει τό κουλούρι από τήν μάνα του άψητο καί δέν κάνει υπομονή νά ψηθή. Έμεΐς θά ζητάμε, θά κάνουμε υπομονή καί ή Καλή μας Μητέρα ή Παναγία, όταν είναι έτοιμο, θά μάς τό δώση.
- Γέροντα, οι Άγιοι πότε βοηθούν;
- Όποτε χρειάζεται νά βοηθήσουν, όχι όποτε νομίζουμε εμείς ότι χρειάζεται νά βοηθήσουν. Βοηθούν δηλαδή, όταν αυτό μάς ωφελεῖ. Κατάλαβες;