Σελίδες

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Κύριε, εὐλόγησον τὴν βρῶσιν καὶ τὴν πόσιν τῶν δούλων Σου (Μέρος Α´)


Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό

Τοῦ ἁγίου Ἐφραίμ:

Εἶναι προτιμότερο νὰ τρώει κανεὶς καὶ νὰ εὐχαριστεῖ τὸν Κύριο, παρὰ νὰ μὴν τρώει καὶ νὰ κατακρίνει αὐτοὺς ποὺ τρῶνε καὶ εὐχαριστοῦν τὸν Κύριο.

Ἀδελφέ, κάθησες στὸ τραπέζι; Φάε ψωμὶ καὶ μὴν κατακρίνεις τὸν πλησίον, γιὰ νὰ μὴν καταντήσεις νὰ φᾶς τὶς σάρκες τοῦ ἀδελφοῦ σου μὲ τὴν κατάκριση. Γιατὶ εἶναι γραμμένο: Ὁἱ ἐσθίοντες τὸν λαόν μου ἐν βρώσει ἄρτου τὸν Κύριον οὐκ ἐπεκαλέσαντο» (Ψαλμ.13:4).

Ἂν ἔχεις ὑγιὴ πίστη, τρῶγε ὅ,τι σοῦ παραθέτουν στὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου. Ἂν πάλι παρατεθεῖ κάποιο φαγητὸ ποὺ ἐσὺ δὲν τὸ θέλεις, μὴν τὸ καταφρονήσεις, ὅταν οἱ περισσότεροι θέλουν νὰ φᾶνε εὐχαριστώντας τὸν Κύριο.

Κάθησες στὸ τραπέζι; Πρόσεχε τὸν ἑαυτό σου καὶ μὴν κοιτᾶς δεξιὰ κι ἀριστερὰ σὰν ἀνάγωγος.

Ἔλλειψη καλῆς ἀγωγῆς ἔχει ἀκεῖνος ποὺ (παίρνει καὶ) τρώει τὰ ὁλόκληρα (ψωμιά, φροῦτα κ.ἄ.), ὅταν στὸ τραπέζι ἔχουν παρατεθεῖ καὶ κομμάτια (ἀπὸ τὰ ἴδια εἴδη). Μὴν τὰ περιφρονεῖς τὰ κομμάτια· γιατὶ ὁ Κύριος εἶπε στοὺς μαθητές Του νὰ μαζέψουν «τὰ περισσεύσαντα κλάσματα, ἵνα μὴ τι ἀπόληται» (Ἰω.6:12).

Τρῶγε ἥσυχα καὶ πίνε ἀθόρυβα.

Ἀδελφέ, ἔφαγες καλά; Δόξασε λοιπὸν τὸν Θεό, ποὺ σὲ χόρτασε.

1)Η αποστασία προστάδιο της ελεύσεως του Αντιχρίστου, 2)Να πλανήση, ει δυνατόν, και εκλεκτούς

Θαύματα και σημεία - Άγιος Ιγνάτιος (Αλεξάνδροβιτς Μπριαντσιανίνωφ) / Κεφάλαιο Α'
1)Η αποστασία προστάδιο της ελεύσεως του Αντιχρίστου
Η αποστασία προστάδιο της ελεύσεως του ΑντιχρίστουΟ αντίχριστος θα έλθη στον καιρό του• την εποχή που του καθωρίσθη. Θα προηγηθή μια γενική αποστασία. Το μέγιστο μέρος των ανθρώπων θα εγκαταλείψουν την χριστιανική πίστη. Η αποστασία θα είναι το προστάδιο. Θα προετοιμάση τον κόσμο να δεχθή τον αντίχριστο. Και μάλιστα να τον δεχθούν με το δικό του πνεύμα, που τότε θα μπη στην δομή της σκέψης των ανθρώπων. Η αναζήτηση του αντίχριστου θα τους γίνη αναγκαιότητα, γιατί τα συναισθήματα θα συμπίπτουν. Θα διψούν γι’ αυτόν, όπως διψούν σε στιγμές βαθειάς θλίψης για ποτά, που διαφορετικά τα θεωρούν αυτοκτονία. Θα τον επικαλούνται. Η ικεσία σ’ αυτόν, να έλθη, θα αντηχή σε κοινές συνάξεις.

Τί βοηθάει στήν πνευματική πρόοδο; (Γέροντος Παϊσιου)


Τι βοηθάει στην πνευματική πρόοδο
 Οι άνθρωποι που τους χτύπησαν μερικοί βαρδάρηδες – δοκιμασίες - , είτε γιατί το επέτρεψε ο Θεός, για να τους φρενάρη, είτε από φθόνο του πονηρού, χρειάζονται μετά πολλές λιακάδες και δροσιά πνευματική ,για να ανθήσουν και να καρποφορήσουν. Όπως και τα δέντρα, όταν ξεθαρρεύουν από τις χειμωνιάτικες λιακάδες, αλλά τα φρενάρη ο βαρδάρης, χρειάζονται μετά συνέχεια λιακάδες ανοιξιάτικες και βροχούλα, για να κυκλοφορήσουν οι χυμοί και να βγάλουν άνθη και καρπούς.
-   Γέροντα, για να πάρη κανείς την πνευματική στροφή, τι χρειάζεται;
-  Φιλότιμος αγώνας με ελπίδα και εμπιστοσύνη στον Θεό. Η εμπιστοσύνη στον Θεό και η απλότητα με τον φιλότιμο αγώνα φέρνουν την εσωτερική γαλήνη και σιγουριά , και τότε γεμίζει  η ψυχή από ελπίδα και χαρά. Χρειάζεται υπομονή , φιλότιμο και πνευματική παλληκαριά , για να στεφανωθή ο αθλητής.

Αἶσχος! Ἕνας νέος δολοφονικός νόμος (γιά τίς μεταμοσχεύσεις). Ἀντισταθεῖτε!

Τό νομοσχέδιο γιά τίς μεταμοσχεύσεις εἶναι ἀπαράδεκτο. Σύμφωνα μέ τήν ὀρθόδοξη θεώρηση ὁ χαρακτηριζόμενος ὡς «ἐγκεφαλικά νεκρός», ἐφ' ὅσον ἡ καρδιά του χτυπᾶ εἶναι ἀκόμη ζωντανός.(Διαβᾶστε σχετικά:1)Δωρεά οργάνων; Ἡ Παγίδα τῆς Δωρεᾶς ὀργάνων καί ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί 2)Γέρων Παΐσιος: Περί μεταμοσχεύσεων ανθρωπίνων οργάνων).Δέν ἔχουμε δικαίωμα νά προκαλοῦμε βίαιο θάνατο κάποιου πού ψυχορραγεῖ ἀφαιρώντας του τά ζωτικά του ὄργανα.

Οἱ γιατροί τό γνωρίζουν πολύ καλά ὅτι ὁ δότης εἶναι ζωντανός ἀφοῦ ἔχει αἴσθηση. Γιαυτό καί στήν ἰατρική ὁμάδα λήψης τῶν ὀργάνων του ὑπάρχει ἀναισθησιολόγος. Ἄν ὁ ἄνθρωπος εἶναι νεκρός τί χρειαζεται ὁ ἀναισθησιολόγος καί ἡ ἀναισθησία γιά νά τοῦ ἀφαιρέσουν τά ὄργανα;;; Ἄρα ὅταν ὁμιλοῦν γιά νεκρούς δότες μᾶς κοροϊδεύουν...Ἡ ὀρολογία «ἐγκεφαλικά νεκρός» καί «ἐγκεφαλικός θάνατος» εἶναι ἰατρική «ἐφεύρεση» κάποιων (ἀπό τά τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ 1960) πού θέλουν νομότυπα νά ἀφαιροῦν τά ὄργανα ἀπό τούς ζωντανούς (ἀφοῦ τά ὄργανα τῶν νεκρῶν δέν εἶναι κατάλληλα γιά μεταμόσχευση).

Τό κράτος-δολοφόνος. Μᾶς κοροϊδεύουν. «Ὁ θανών» (τοῦ νομοσχεδίου) εἶναι στήν πραγματικότητα ζωντανός ἔτσι ὥστε νά εἶναι τά ὄργανά του μεταμοσχεύσιμα (κατάλληλα γιά μεταμόσχευση).

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Πως ο άνθρωπος καταντάει υπηρέτης του Αντίχριστου- Άγιος Ιγνάτιος (Αλεξάνδροβιτς Μπριαντσιανίνωφ)

Όπως λάμπει ο ήλιος στον ουρανό, έτσι λάμπει και ο χριστιανισμός. Όποιος κλείνει τα μάτια του γιατί έτσι το θέλει, να έχη το θάρρος να το λέη, ότι δεν ξέρει τίποτε για τον Χριστό, επειδή έτσι το θέλει! και όχι επειδή δεν υπάρχει τάχα φως. Η αιτία, που οι άνθρωποι απορρίπτουν τον Θεάνθρωπο, είναι μέσα τους. Κατά τον ίδιο τρόπο και η αιτία, που τους κάνει και δέχονται τον αντίχριστο, είναι και αυτή μέσα τους. «Εγώ ήλθον εν τω ονόματι του Πατρός μου, είπε ο Κύριος στους Ιουδαίους• μα σεις δεν με δεχθήκατε. Αν κάποιος άλλος έλθη στο δικό του όνομα, αυτόν θα τον δεχθήτε»[54]!
Εδώ ο Χριστός μας το λέει ξεκάθαρα, ότι αυτοί και αρνήθηκαν τον Χριστό και εδέχθηκαν τον αντίχριστο, παρ’ ότι συνήθως για τον αντίχριστο μιλάμε σαν για κάποιος που πρόκειται να έλθη.

666: Τό σύμβολο τοῦ Ἀντιχρίστου. «O διάβολος, ο Αντίχριστος, όταν είναι στην ταυτότητα μας ή στο χέρι ή στο μέτωπό μας, με το σύμβολο του, δεν αγιάζεται, αν βάλουμε και έναν σταυρό»(Γέρων Παΐσιος).

ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
Είπε ο γέροντας : τώρα ο διάβολος αγρίεψε . Έγινε εξουσία , κι΄έχει κυκλοφορήσει (με τους ανθρώπους του), ειδικές κάρτες με τον αριθμό 666 ( κάρτες Τραπεζών, κλπ).
«Ο Αντίχριστος άρχισε την δουλειά του. Να τώρα μας ήρθε και το 666 . Θα το κάνουν από εδώ ,θα το κάνουν από εκεί , και θα καταλήγουν όλοι ότι πρέπει να σφραγισθούμε, γιατί δεν γίνεται αλλιώς . Όλα αυτά σιγά – σιγά . Η Εκκλησία π ρ έ π ε ι να μας πεί τι θα κάνουμε»

Ἂς ἀποθέσουμε τὴν δική μας διάκριση στὴν πλούσια διάκριση τοῦ Πνευματικοῦ μας...


«Κλίμαξ»

Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου – Λόγος Δ΄ Περί ΥΠΑΚΟΗΣ:

4. Ὑπακοὴ σημαίνει ἐνταφιασμὸς τῆς ἰδικῆς μας θελήσεως καὶ ἀνάσταση τῆς ταπεινώσεως. Δὲν ἀντιλέγει ὁ νεκρὸς οὔτε ξεχωρίζει τὰ καλὰ ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ τοῦ φαίνονται ὡς πονηρά. Διότι ὁ Γέροντάς του, ποὺ τοῦ ἐθανάτωσε μὲ τρόπο θεάρεστο τὴν ψυχή, αὐτὸς θὰ δώσει λόγο γιὰ ὅλα. Ὑπακοὴ σημαίνει νὰ ἀποθέσουμε τὴν δική μας διάκριση στὴν πλούσια διάκριση τοῦ Γέροντος.

Γιατί προσφέρονται στόν Θεό ὡς δῶρα ὁ ἄρτος καί ὁ οἶνος κατά τή Θεία Λειτουργία;_Ἁγ. Νικολάου Καβάσιλα_mp3


Π. Σάββας 2011-03-24_ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΩΣ ΔΩΡΑ Ο ΑΡΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΟΙΝΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 24-03-2011 (Συνάξεις Κυκλαρχισσῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἀντίστοιχο κείμενο:

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Ο Αντίχριστος έρχεται - Άγιος Ιγνάτιος (Αλεξάνδροβιτς Μπριαντσιανίνωφ)

Πλησιάζομε σιγά-σιγά στην περίοδο εκείνη, που θα αρχίσουν να γίνωνται πολλά και καταπληκτικά θαύματα• ικανά να σύρουν στην απώλεια τους ταλαίπωρους εκείνους, που θα έχουν σαρκικό φρόνημα και θα γοητευθούν και πλανηθούν από τα θαύματα αυτά. Ο Αντίχριστος έρχεται. Πως, και με τι θα τον αντιμετωπίσωμε;
α . με την ζώσα πίστη.
Η ζώσα πίστη στο Χριστό, γεννιέται μέσα μας, όταν αναζωωθή η ψυχή μας από το λόγο του Θεού. Η ζώσα πίστη τρόπον τινά βλέπει τον Χριστό[105].
Μόνο όταν έχωμε ζώσα πίστη, θα μπορέσωμε να καταλάβωμε κάτι από τα θεία δόγματα της χριστιανικής πίστης• διαφορετικά θα είναι για μας βιβλίο εσφραγισμένο, μυστήριο εντελώς ακατανόητο.

Το κείμενο της ομιλίας του Ευσταθίου Αδαμόπουλου εκπροσώπου της ΠΡ.Α.Ο.Σ στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Πεδίο του Άρεως στις 27 Μαρτίου 2011

undefined
Καλησπέρα σας,

Λέγομαι Αδαμόπουλος Ευστάθιος και θα σας παρουσιάσω τις κυριότερες αντιρρήσεις της Πρωτοβουλίας Αντιρρησιών Ορθόδοξης Συνείδησης, γνωστής πλέον και ως ΠΡΑΟΣ στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Κάρτα του Πολίτη.

ΠΡΩΤΟΝ – για την εξυπηρέτηση

Λέει το Υπουργείο: H Κάρτα θα περιέχει τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία. Δηλ., μόνο τους κωδικούς σας: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Αριθμό Κτηματολογίου, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας. Θα μπορεί επιτέλους να εξυπηρετείται ο Πολίτης από το Δημόσιο. Τέρμα η γραφειοκρατία, τέρμα οι ουρές, τέρμα η αναμονή.

Απάντηση:

Εάν είναι έτσι, τότε γιατί κάνετε τόσο κόπο και δίνετε τόσα λεφτά για την Κάρτα του Πολίτη; Γιατί δεν παίρνετε τις ταυτότητες που έχουμε ήδη, και να γράψετε επάνω τους αυτά τα 2-3 νούμερα; Για 2-3 νούμερα γίνεται όλη αυτή η αναστάτωση;

Γέροντος Παϊσίου: 1)Η πνευματική ζωή είναι βασική προϋπόθεση για την καλή αποκατάσταση, 2)Η καλή αρχή της οικογενειακής ζωής.

Η πνευματική ζωή είναι βασική προϋπόθεση για την καλή αποκατάσταση.
Γέροντα, ή τάδε, που σας είπε ότι σκέφτεται τον Μοναχισμό, μου είπε ότι ένας συμφοιτητής της την ρώτησε γιατί δεν πάει στον κινηματογράφο και δεν βγαίνει έξω με αγόρια. τι έπρεπε να του απάντηση;
Έπρεπε να του πει: «Τέτοια ερώτηση ούτε ό αδελφός μου ,μου έκανε ποτέ και μου την κάνεις εσύ;».
Μετά από λίγες μέρες την συνάντησε έξω από την Σχολή της - αυτή δεν τον είχε δει — και την έπιασε από τον ώμο. Εκείνη του είπε μόνον ένα «γεια σου» και μπήκε αμέσως μέσα.
Όχι, δεν έκανε καλά! Σ' αυτήν την περίπτωση έπρεπε να αντίδραση, γιατί, έτσι όπως φέρθηκε, μπορεί να του έδωσε την εντύπωση ότι δέχθηκε αυτήν την εκδήλωση του, οπότε εκείνος θα το ξανακάνει. Ή ηλικία στην οποία βρίσκεται τώρα είναι λίγο δύσκολη και δεν την ωφελεί να κάνη συντροφιά με αγόρια. Ούτε χρειάζεται να μιλάει μαζί τους, τάχα για να τα βοηθήσει. Και αν αποφασίσει να δημιουργήσει οικογένεια, όταν γνωρίσει ένα καλό παιδί, πρέπει να το πει στους γονείς της.

Ὅποιος φυλάει τὸ στόμα του, φυλάει καὶ τὴν ψυχή του

Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό

Τοῦ ἁγίου Ἐφραίμ:

Ἐκεῖνος ποὺ λέει πολλὰ λόγια, (ὅταν βρίσκεται) ἀνάμεσα σὲ ἀδελφούς, θὰ προκαλέσει πολλὲς φιλονικίες καὶ πολλὴ ἀντιπάθεια ἐναντίον του. Ἂν ὅμως δύσκολα ἀνοίγει τὰ χείλη του, θὰ γίνει ἀγαπητός.

Ἀδελφέ, ὅταν ὁ ἀθλητὴς ἀγωνίζεται, κρατάει σφιχτὸ τὸ στόμα του. Σφίγγε κι ἐσὺ τὸ στόμα σου, (συγκρατώντας το) ἀπὸ τὰ περιττὰ (λόγια), καὶ θὰ ἔχεις (ψυχικὴ) ἀνάπαυση.

Ὅποιος λέει πολλὰ λόγια, γίνεται ἀντιπαθητικός. Ὅποιος ὅμως προσέχει τὸ στόμα του, γίνεται άγαπητός.

Ὅποιος φυλάει τὸ στόμα του, φυλάει καὶ τὴν ψυχή του. Ἀπεναντίας, ὁ αὐθάδης αὐτοκαταστρέφεται ἢ (πάντως) «ἐγγίζει συντριβῇ», ὅπως εἶναι κάπου γραμμένο (Παροιμ.10:14).

Ὁ κῆπος ποὺ δὲν ἔχει φράχτη, ποδοπατιέται κι ἐρημώνεται. Κι αὐτὸς ποὺ δὲν φράζει τὸ στόμα του, χάνει τοὺς (πνευματικοὺς) καρπούς του.

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Ο στάρετς Γαβριήλ μιλά για τους έσχατους καιρούς



Δίδασκε ο στάρετς : “Στους εσχάτους καιρούς τους ανθρώπους θα τους σώσουν η αγάπη, η ταπείνωση και η καλοσύνη. Η καλοσύνη ανοίγει τις πύλες του Παραδείσου, η ταπείνωση οδηγεί μέσα σ’ αυτόν, αλλά η αγάπη εμφανίζει τον Θεό”.
Όλους όσους πήγαιναν σ΄αυτόν για ευλογία, τους παρακαλούσε κλαίγοντας: «Νά κάνετε το καλό για να σας σώσει η καλοσύνη σας. Η γη κατά το ήμισυ έγινε Άδης. Ο Αντίχριστος στέκεται στην πόρτα και δεν τη χτυπά απλώς, αλλά ορμά μέσα. Εσείς θα τον δείτε τον Αντίχριστο. Θα προσπαθήσει να βασιλεύσει σε όλον τον πλανήτη. Παντού θα γίνονται διωγμοί… Μη μένετε χώρια. Κρατηθείτε μαζί, δέκα- δεκαπέντε μαζί. Βοηθείτε ο ένας τον άλλο.
Στους έσχατους χρόνους να μην κοιτάτε τον ουρανό : Μπορεί να πλανηθείτε από τα ψευδοσημεία πού θα παρουσιάζονται εκεί. Θα εξαπατηθείτε και θα απωλεσθείτε…

Νὰ μὴν τρῶμε γιὰ τὴν ἡδονὴ τῆς κοιλιᾶς...

Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό
Ἀπὸ τὸ Γεροντικό:
Κάποιοι ἀπὸ τοὺς πατέρες ρώτησαν τὸν ἀββᾶ Μεγέθιο:
– Ἂν περισσέψει φαγητὸ γιὰ τὴν ἄλλη μέρα, θά ’θελες νὰ τὸ φᾶνε οἱ ἀδελφοί;
– Ἂν ἔχει χαλάσει, ἀπάντησε ὁ γέροντας, ἂς πεταχτεῖ· γιατὶ δὲν εἶναι καλὸ νὰ ὑποχρεώσουμε τοὺς ἀδελφοὺς νὰ τὸ φᾶνε καὶ νὰ ἀρρωστήσουν. Ἂν ὅμως, ἐνῶ εἶναι σὲ καλὴ κατάσταση, πεταχτεῖ καὶ μαγειρευτεῖ ἄλλο γιὰ τὴν ἡδονὴ τῆς κοιλιᾶς, αὐτὸ εἶναι κακό.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Ἡ Θεία παρηγοριά τῆς Μετάνοιας (Γέροντος Παϊσίου).

Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρίτο . Κεφάλαιο 5ον. 1) «Ή αμαρτία μου ενώπιον μου εστί διαπαντός» 2) «Μετάνοια αναγκαστική » 3) «Ή μετάνοια φέρνει τήν Θεία παρηγοριά »

Λόγοι Γ΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ" 
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
Ή μετάνοια εχει μεγάλη δύναμη
«Ή αμαρτία μου ενώπιον μου εστί διαπαντός»[1] 

- Γέροντα, βοηθάει νά σημειώνη κανείς τά σφάλματα του, γιά νά μήν τά ξεχάση, μέχρι νά τά έξομολογηθή;

- Όταν έχω πονέσει πραγματικά γιά ένα σφάλμα πού έκανα, δέν μπορώ νά τό ξεχάσω. Μέ ελέγχει ή συνείδηση μου, πονάει ή ψυχή μου καί τό θυμάμαι συνέχεια. Όσο διάστημα μεσολαβεί μέχρι νά τό εξομολογηθώ, τόσο τό σφάλμα δουλεύει μέσα μου, κεντάει τήν καρδιά μου, καί ελέγχομαι. Υποφέρω δηλαδή, αλλά καί ανταμείβομαι από τόν Θεό ανάλογα.
Όταν όμως κάνω ένα σφάλμα καί δέν τό ξανασκέφτωμαι, τότε τό σφάλμα δέν μέ κεντάει καθόλου· τό ξεχνάω καί μένω αδιόρθωτος. Γι' αυτό μερικοί, ενώ τούς κάνεις παρατήρηση γιά ένα σφάλμα πού έκαναν, γελάνε, σάν νά μή συμβαίνη τίποτε.

Ὀ Σταυρός μᾶς ὁδηγεῖ στήν Ἀνάσταση

κλρος τν Χριστιανν εναι Σταυρός διά το ποίου καί μόνον πμε στήν νάσταση. σταυρωμένη ζωή εναι χριστιανική ζωή. Εναι ζωή πού δηγε στήν νάσταση πό τόν τάφο τν παθν, τς μαρτίας καί το πνευματικο θανάτου. ποιος θέλει νά γίνει χριστιανός πρέπει νά ποφασίσει τόν αυτό του γιά θάνατο. Κύριος δέν ποσχέθηκε ζωή γεμάτη πολαύσεις λλά Σταυρό καί θάνατο. λλά θάνατος γιά χάρη το Κυρίου εναι θάνατος «ες ζωήν αώνιον». νέκρωση γιά χάρη το Χριστο εναι «ζωοποιός».

Ἡ εὐχαριστία ἀρέσει στόν Θεό παραπάνω ἀπό κάθε πολυτελή θυσία

Ἀπὸ τὴν Φιλοκαλία
Ἅγιος Ἀντώνιος – Συμβουλές... σὲ 170 Κεφάλαια:
170. Ὅταν μὲ εὐχαριστία πλαγιάσεις στὸ στρῶμα σου, τότε, φέρνοντας μπροστά σου τὶς εὐεργεσίες καὶ τὴν τόση πρόνοια τοῦ Θεοῦ, γεμίζεις ἀπὸ καλὲς σκέψεις καὶ χαίρεσαι περισσότερο καὶ εὐφραίνεσαι. Καὶ γίνεται ὁ ὕπνος τοῦ σώματος νηφαλιότητα καὶ ἀγρυπνία ψυχῆς· καὶ τὸ κλείσιμο τῶν ματιῶν σου, ἀληθινὴ ὅραση τοῦ Θεοῦ·

Ἡ ἀγάπη καί ἡ τελεία ἀλλοίωση τῆς ψυχῆς ὡς ὅροι τελειότητας τοῦ Χριστιανοῦ (mp3)

Π. Σάββας 2011-03-17_Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΩΣ ΟΡΟΙ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑΣ.mp3

μιλία το π. Σάββα στίς 17-03-11 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ποθηκεύσετε τήν μιλία πατστε δ (δεξί κλίκ, 'ποθήκευση προορισμο ς, ν χετε Interntet Explorer ποθήκευση δεσμο ς, ν χετε Mozilla. Στή συνέχεια δστε τό νομα πού θέλετε καί πατστε ΟΚ γιά νά ποθηκευθε μιλία).

Πηγή εἰκόνας: Ἱ. Ἡσ. Ἀνάστασις Χριστοῦ-Ἐμμαούς, Ἅγ. Βασίλειος Λαγκαδᾶ.

27 Μαρτίου Συναξαριστής. Γ' Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν (Σταυροπροσκυνήσεως), Ματρώνης Ὁμολογήτριας, Ἀνανὶ Προφήτη, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Φιλητοῦ, Λυδίας, Θεοπρεπίου, Μακεδόνος, Ἀμφιλοχίου καὶ Κρονίδου, Βαρουχίου καὶ Ἰωάννου Μαρτύρων, Εὐτυχίου Ὁσίου, Κηρύκου Ὁσίου, Παύλου Σημειοφόρου, Ἐφραὶμ Ἀρχιεπισκόπου, Ἀμβροσίου Πατριάρχου.

Γ' Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν (Σταυροπροσκυνήσεως)


Η τρίτη Κυριακή των Νηστειών ονομάζεται «Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης». Μετά από τη μεγάλη Δοξολογία στον όρθρο, ο Σταυρός μεταφέρεται σε μια σεμνή πομπή στο κέντρο του ναού και παραμένει εκεί όλη την υπόλοιπη εβδομάδα, οπότε στο τέλος κάθε ακολουθίας γίνεται προσκύνηση του Σταυρού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το θέμα του Σταυρού, που κυριαρχεί στην υμνολογία αυτής της Κυριακής, παρουσιάζεται όχι μέσα στα πλαίσια του πόνου, αλλά της νίκης και της χαράς.
Βρισκόμαστε στη μέση της Μεγάλης Σαρακοστής. Από τη μια πλευρά η φυσική και πνευματική προσπάθεια, αν είναι συστηματική και συνεχής, αρχίζει να μας γίνεται αισθητή, το φόρτωμα να γίνεται πιο βαρύ, η κόπωση πιο φανερή. Έχουμε ανάγκη από βοήθεια και ενθάρρυνση. Από την άλλη πλευρά, αφού αντέξουμε αυτή τη κόπωση και έχουμε αναρριχηθεί στο βουνό μέχρι αυτό το σημείο, αρχίζουμε να βλέπουμε το τέλος της πορείας μας και η ακτινοβολία του Πάσχα γίνεται πιο έντονη.
Η Σαρακοστή είναι η σταύρωση του εαυτού μας, είναι η εμπειρία - περιορισμένη βέβαια - που αποκομίζουμε από την εντολή του Χριστού που ακούγεται στο ευαγγελικό ανάγνωσμα αυτής της Κυριακής: «όποιος θέλει να με ακολουθεί, ας απαρνηθεί τον εαυτό του ας σηκώσει το σταυρό του, και έτσι ας με ακολουθεί» (Μαρκ.8,34).

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 27-03-11.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. δ΄ 14 - 16 & ε΄ 1 - 6

δ΄ 14 - 16 & ε΄ 1 - 6

Κατά Μάρκον Κεφ. Η΄ 34 - 38 & Θ΄ 1

Η΄ 34 - 38 & Θ΄ 1

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ μεταστροφή τοῦ Gerard (καί φωτογραφίες).

Φωτογραφίες του Gerard Gascuel, σήμερα ιερομονάχου Γερασίμου

01.jpg
02.jpg

Τό ἐργόχειρο πού δέν τελειώνει ποτέ -Ἀλλαγή ζωῆς

Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου. Λόγοι Γ΄ Μέρος Τρίτο . Κεφάλαιο 5ον. 1) «Τό εργόχειρο πού δέν τελειώνει ποτέ»2) «Αλλαγή ζωής»

Λόγοι Γ΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ" 
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
Ή μετάνοια εχει μεγάλη δύναμη

«Τό εργόχειρο πού δέν τελειώνει ποτέ»

undefined
- Γέροντα, τί είναι τό χαροποιό πένθος;
- Είναι ή χαρά πού προέρχεται από τήν λύπη γιά ένα σφάλμα μας. Στο χαροποιό πένθος υπάρχει και πόνος καί χαρά, γι' αυτό λέγεται και χαρμολύπη. Λυπάται ό άνθρωπος από φιλότιμο πού λύπησε τόν Χριστό, χαίρεται όμως, γιατί νιώθει θεία παρηγοριά.
Ό αμαρτωλός, όταν μετανοήση ειλικρινά, συγχωρείται από τόν Θεό, αισθάνεται μέσα του θεία παρηγοριά καί μπορεί νά φθάση σέ πνευματική αγαλλίαση.

4ήμερο Προσκύνημα στη Άνδρο - Τήνο από 09/05/2011 έως 12/05/2011

4ήμερο Προσκύνημα στη Άνδρο - Τήνο από  09/05/2011 έως 12/05/2011
 
1ημ. 09/05/2011 Δευτέρα: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΡΑΦΗΝΑ-ΑΝΔΡΟΣ
Αναχώρηση από το άγαλμα Βενιζέλου στις 07:30 π.μ. Άφιξη στην Ραφήνα. Επιβίβαση στο πλοίο  και  απόπλους για την  Άνδρο. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο.
1η διανυκτέρευση στην Άνδρο

ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ-ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ: 9ήμερο Προσκύνημα στους Αγίους Τόπους το Πάσχα από 17/04/11 έως 25/04/2011

9ήμερο Προσκύνημα στους Αγίους Τόπους το Πάσχα από 17/04/11 έως 25/04/2011

1η ημ. 17/04/11 Κυριακή των Βαϊων: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ - ΑΘΗΝΑ – ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση στο αεροδρόμιο Μακεδονία στις 19:15 και αναχώρηση με την Aegean Air. Άφιξη μέσω Αθηνών στο Τελ Αβίβ τα ξημερώματα τις 18/04/11.

2η ημ. 18/04/11 Μεγάλη Δευτέρα: ΛΥΔΑ- ΒΗΘΑΝΙΑ – ΟΡΟΣ ΕΛΑΙΩΝ- ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΕΩΣ
Επιβίβαση στο πούλμαν και μεταφορά στη Λύδα όπου θα προσκυνήσουμε τον τάφο του Αγίου Γεωργίου. Συνεχίζουμε  για  προσκύνημα στη Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας στη Βηθανία και το Όρος των Ελαιών απ’ όπου ανελήφθη ο Κύριος. Στις 12.00 η ώρα τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.  Στη συνέχεια προσκύνημα στο Ναό της Αναστάσεως (Πανάγιο Τάφο, Γολγοθά, Αποκαθήλωση, Εύρεση Τιμίου Σταυρού). Βαδίζοντας στην οδό του Μαρτυρίου (Via Dolorosa) θα προσκυνήσουμε στο Πραιτώριο (φυλακή του Χριστού) και στο σπίτι των Αγ. Ιωακείμ και Άννης.
1η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 26-03-11.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ι΄ 32 - 38

ι΄ 32 - 38

Κατά Μάρκον Κεφ. Β΄ 14 -17

Β΄ 14 - 17


Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ὁ λογισμός τῆς Κενοδοξίας

Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό
Τοῦ ἁγίου Μαξίμου:
Ὅταν νικήσεις κάποια ἀπὸ τὰ ἀτιμότερα πάθη, ὅπως τὴν γαστριμαργία ἢ τὴν πορνεία ἢ τὴν ὀργὴ ἢ τὴν πλεονεξία, ἀμέσως σοῦ ἔρχεται ὁ λογισμὸς τῆς κενοδοξίας. Ἂν τὸν νικήσεις κι αὐτόν, ἀκολουθεῖ ὁ λογισμὸς τῆς ὑπερηφανείας.
Ὅλα τὰ αἰσχρά πάθη διώχνουν ἀπὸ τὴν ψυχὴ τὸν λογισμὸ τῆς κενοδοξίας. Ὅταν ὅμως ἐκεῖνα νικηθοῦν, τὸν ἐπαναφέρουν σ’ αὐτὴν.
Τὴν κενοδοξία τὴν ἐξαφανίζει ἡ κρυφὴ (πνευματικὴ) ἐργασία, ἐνῶ τὴν ὑπερηφάνεια ἡ ἀπόδοση τῶν κατορθωμάτων στὸν Θεό.
Ἐκεῖνος ποὺ καλλιεργεῖ τὶς ἀρετὲς ἀπὸ κενοδοξία, εἶναι φανερὸ ὅτι καὶ τὴν γνώση ἀπὸ κενοδοξία τὴν ἐπιδιώκει.

Η παραχάραξη της Ιστορίας: Στρατηγική επιλογή της Νέας Τάξης. Ομιλία Θύμιου Παπανικολάου

Η ομιλία του δημοσιογράφου ιδρυτή και εκδότη του Περιοδικου "Ρεσάλτο" και ιδιοκτήτη της ομώνυμης ιστοσελίδας κ.Θύμιου Παπανικολάου , στην εκδήλωση για το 1821 που διοργάνωσαν οι Ιερείς και το εκκλησιαστικό συμβούλιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Αμαρουσίου (20 Μαρτίου 2011 - Δημαρχείο Αμαρουσίου)
Γιά νά τήν ἀκούσετε πατῆστε ἐδῶ
Η παραχάραξη της Ιστορίας: Στρατηγική επιλογή της Νέας Τάξης
Μία από τις στρατηγικές επιλογές του διεθνούς κεφαλαίου και των μηχανισμών του (Νέα Τάξη) είναι η παραχάραξη της Ιστορίας της ανθρωπότητας, των εθνών και της αγωνιστικής μνήμης των λαών.
Στη χώρα μας η υλοποίηση αυτής της μακάβριας στρατηγικής έχει εκδηλωθεί πολυεδρικά και πολυκέφαλα: Το έκτρωμα του σχολικού βιβλίου της ιστορίας της κυρίας Ρεπούση, οι δήθεν «ιστορικές» τεκμηριώσεις των επιδοτούμενων «μοντέρνων ιστορικών», η τετράτομη φιλοτουρκική ιστορία των Βαλκανίων, η χρηματοδοτούμενη από τον Σόρος, οι δόλιες «πρακτικές» του υπουργείoυ της κυρίας Διαμαντοπούλου (Θάλεια Δραγώνα, σχολικά συγγράμματα κ.λπ).
Σε όλα τα παραπάνω προστέθηκε και η δόλια, αλλά και χυδαία πρακτική των ΜΜΕ και του τηλεθεάματος. Μια «πρακτική» που αποστειρώνει κάθε ιστορικό χυμό και επαναδιατυπώνει την Ιστορία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών ελίτ του χρήματος, χρησιμοποιώντας όλα τα σύνεργα του πλαστογράφου ταχυδακτυλουργού…

Τό Κρυφό σχολειό δέν εἶναι μύθος ἀλλά πραγματικότητα


ΤΟ ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΥΘΟΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Του Κωνσταντίνου Χολέβα
Πολιτικού Επιστήμονος-Συγγραφέως

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου 1821 θα συνοδευθεί από τη μονότονη προσπάθεια κάποιων « προοδευτικών» να ξαναγράψουν την Ιστορία. Μόνιμος στόχος των συγκεκριμένων διανοουμένων και αρθρογράφων είναι το Κρυφό Σχολειό. Το χαρακτηρίζουν μύθο και το χλευάζουν. Προφανώς είναι ανιστόρητοι ή εμπαθείς ή και τα δύο μαζί. Αντιλαμβάνομαι ότι οι στόχοι τους είναι δύο. Πρώτον να υποβαθμίσουν τον πατριωτικό ρόλο της Εκκλησίας και δεύτερον να εξωραΐσουν την Οθωμανική Αυτοκρατορία και να την παρουσιάσουν φιλελεύθερη και ανεκτική.

Υπάρχει η μαγιά και αυτή η μαγιά κρατάει την Εκκλησία και την Ελλάδα.

%CC%E1%F1%DF%E1%20%CA%EF%F5%F4%E1%EB%DC_IMG_1149%20copy%203.jpg

Μαρτυρίες  συνανθρώπων  μας  που  συνάντησαν  τον  γέροντα  Παϊσιο

ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ , ΙΑΤΡΟΣ , ΚΑΒΑΛΑ
Στην συνέχεια του λέω :
-Γέροντα , η πατρίδα μας περιβάλλεται από εχθρούς και όλοι οι μεγάλοι (Αμερικάνοι , Ευρωπαίοι)βοηθούν αυτούς και  κυρίως , τους Τούρκους ' .

-Οι Τούρκοι, απάντησε , τα κόλλυβα τα έχουν στη μέση τους . Θα πάθουν μεγάλο κακό. Θα γίνει σύγκρουση στο Αιγαίο . Εμείς δεν θα πάθουμε μεγάλο κακό . Τότε θα επέμβει από πάνω ο Ρώσος και θα γίνει όπως τα λέει η προφητεία του Αγίου Κοσμά. Οι μεγάλοι θα φροντίσουν ...Την Κωνσταντινούπολη οι Έλληνες πρέπει να την φυλάξουν. Και έτσι ,ο Θεός θα την χαρίσει σε εμάς .Θα μας βοηθήσει ο Θεός , γιατί είμαστε ορθόδοξοι '.

Ὅταν θλίβεται ἡ κοιλία, ταπεινοῦται ἡ καρδία

«Κλίμαξ»
Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου – Λόγος ΙΔ΄ Περί ΓΑΣΤΡΙΜΑΡΓΙΑΣ:
17. Ἐκεῖνος ποὺ περιποιεῖται τὴν κοιλία του καὶ ἀγωνίζεται νὰ νικήσει τὸ πνεῦμα τῆς πορνείας, ὁμοιάζει μ’ ἐκεῖνον ποὺ προσπαθεῖ νὰ σβήσει μεγάλη φωτιὰ μὲ λάδι. Ὅταν θλίβεται ἡ κοιλία, ταπεινοῦται ἡ καρδία. Ὅταν ὅμως δέχεται περιποιήσεις, θεριεύουν καὶ ἀλαζονεύονται οἱ λογισμοί.
19. Θλῖβε τὴν κοιλία καὶ ὅπωσδήποτε θὰ κλείσεις καὶ τὸ στόμα· διότι ἡ γλῶσσα ἰσχυροποιεῖται ἀπὸ τὰ πολλὰ φαγητά. Νὰ πυγμαχεῖς συνεχῶς ἐναντίον της καὶ νὰ ἐπαγρυπνεῖς συνεχῶς ἐπάνω της. Ἐὰν ἐσὺ κοπιάζεις ὀλίγο, ἀμέσως ὁ Κύριος σὲ βοηθεῖ.

25 Μαρτίου Συναξαριστής. Εὐαγγελισμὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, Γ’ Χαιρετισμοί, Σύναξη Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Βάτου, Σύναξη Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Εὐαγγελίστριας, Σύναξη Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῶν Κηπουρέων, Σεννουφίου τοῦ Σημειοφόρου, Θεοδοσίας καὶ Πελαγίας Μαρτύρων, δημίου Μάρτυρος, Τίμωνος τοῦ Ἐρημίτου, Παρθενίου Ὁσίου, Τύχωνος Πατριάρχου.

Εὐαγγελισμὸς τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου (ἑορτὴ Εὐάγγελος, Εὐαγγελία)


Ἡ λειτουργικὴ παράδοση καὶ ἡ Ὀρθόδοξη πνευματικότητα τοποθετοῦν σὲ ἰδιαίτερη θέση τὴν σημερινὴ ἑορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου. Καὶ εἶναι ἀλήθεια ὅτι οἱ θεομητορικὲς ἑορτὲς πλουτίζουν τὴν λειτουργική μας ζωή, γιατί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ πάντοτε ἀτενίζει μὲ ἰδιαίτερη ἀγάπη καὶ σεβασμὸ τὴν μεσίτρια τοῦ οὐρανοῦ. Οἱ θεολογικοὶ λόγοι καὶ ὕμνοι στὴν Κυρία Θεοτόκο εἶναι σὲ τελευταία ἀνάλυση δοξολογία στὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ, ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ ἀνθρώπινου γένους.
Τὸ μόνο ὄνομα τῆς Θεοτόκου, Μητέρα τοῦ Θεοῦ, περιέχει ὅλο τὸ μυστήριο τῆς οἰκονομίας τῆς σωτηρίας, λέγει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός. Ἀποδεικνύεται ἔτσι ὅτι ἡ Μητέρα τοῦ Χριστοῦ ἀποκαλύπτεται στοὺς πιστοὺς ὡς ἡ κὰτ ἐξοχὴν μάρτυς τοῦ γεγονότος, πὼς ὁ Θεὸς προσέλαβε πραγματικὰ τὴν ἀνθρώπινη φύση, στὴν ὁποία ἄνοιξε τὸν δρόμο τῆς σωτηρίας.
Σωτηρία ποὺ ἀποβαίνει πραγματικότητα καὶ γεγονὸς ποὺ σημαίνει τὴν ἔλευση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Σὲ μία ὁμιλία του ὁ Βασίλειος Σελευκείας σημειώνει χαρακτηριστικά: «Θεοτόκος ἐστὶ τε καὶ λέγεται. Ἄρα τὶς ἐστι ταύτης ὑψηλοτέρα ὑπόθεσης;… ὡς γὰρ οὐκ ἔστιν εὔκολον νοεὶν τε καὶ φράζειν Θεόν, μᾶλλον δὲ καθάπαξ ἀδύνατον, οὕτως τὸ μέγα τῆς Θεοτόκου μυστήριον, καὶ διανοίας καὶ γλώττης ἐστὶν ἀνώτερον. Ἐπεῖ οὒν Θεὸν σαρκωθέντα τεκοῦσα Θεοτόκος ὀνομάζεται».

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα τῆς Παρασκευής 25-03-11.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. β΄ 11 - 18

β΄ 11 - 18

Κατά Λουκάν Κεφ. Α΄ 24 - 38

Α΄ 24 - 38

Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

«Τόν Σταυρόν!»

«ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ!»
    Ταπείνωση και πνεύμα θυσίας είναι οι δυο αρετές, που βρίσκονται συνταιριαγμένες στις ψυχές των ηρώων του 1821.
    Στα λόγια τους, στις διακηρύξεις τους, στα φερσίματα τους δεν βρίσκεις μεγαλοστομίες και κομπασμούς. Πνεύμα φιλοζωίας δεν τους κυρίεψε ποτέ. Τέτοιοι χαμηλοί στόχοι ήσαν ξένοι προς τις γενναίες εκείνες ψυχές. Οι τιτανομάχοι του 1821 προχώρησαν στο μεγάλο αγώνα από την αρχή ως το τέλος με σεμνότητα και απόφαση ολοκληρωτικής θυσίας.

ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Ψαλλόμενα μέλη τῆς Ἑορτῆς

ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ


Βουλὴν προαιώνιον…Προσόμοιόν τοῦ Ἑσπερινοῦ. Ἦχος πλ.β΄. Τὸ παρὸν μέλος ὑπὸ Ἰωάννου τοῦ Πρωτοψάλτου
Ψάλλει ἡ Ἱερὰ Ἀδελφότητα τῶν Γερασιμαίων τοῦ Ἁγίου Ὅρους.

Ἀπεστάλη ἐξ οὐρανοῦ…Δοξαστικόν τοῦ Ἑσπερινοῦ. Τὸ παρὸν μέλος ὑπὸ Ματθαίου τοῦ Βατοπαιδινοῦ. Ἦχος α΄
Ψάλλουν πατέρες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου

Σήμερον χαρᾶς Εὐαγγέλια…Δοξαστικόν τῶν Ἀποστίχων. Ἦχος δ΄. Τὸ παρὸν μέλος ὑπὸ Πέτρου τοῦ Φιλανθίδου
Ψάλλει ἡ Ἱερὰ Ἀδελφότητα τῶν Γερασιμαίων τοῦ Ἁγίου Ὅρους.

Σήμερον τῆς σωτηρίας…Ἀπολυτίκιον Ἑορτῆς. Ἦχος δ΄
Ψάλλουν πατέρες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου

Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριήλ…Δοξαστικόν τῆς Λιτῆς. Ἦχος β΄
Ψάλλει χορωδία ὑπὸ τὴν διεύθυνση τοῦ Ἄρχτοντος Πρωτοψάλτου Στανίτσα Θρασυβούλου

Ἀνοίξω τὸ στόμα μου…Ἡ α΄ ᾠδὴ τοῦ κανόνος. Ἦχος δ΄
Ψάλλουν οἱ Ἱερὲς Ἀδελφότητες Θωμάδων καὶ Γερασιμαίων τοῦ Ἁγίου Ὅρους

Πασαπνοάριον ἀργόν. Τὸ παρὸν μέλος ὑπὸ Ἰακώβου τοῦ Πρωτοψάλτου, Προσόμοιoν τῶν αἴνων. Τὸ παρὸν μέλος ὑπὸ Ἰωάννου τοῦ Πρωτοψάλτου.Ἦχος α΄
Ψάλλουν οἱ Ἱερὲς Ἀδελφότητες Θωμάδων καὶ Γερασιμαίων τοῦ Ἁγίου Ὅρους 

Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην…Ἐννάτη ᾠδὴ τῆς Θεοτόκου. Ἦχος δ΄
Ψάλλουν πατέρες τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βατοπαιδίου 
  
ΕΙΣ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
http://www.enromiosini.gr/86922ED4.el.aspx