Σελίδες

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

KB' ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΙΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟ­ΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ


KB' ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΙΣ
ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟ­ΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ
ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ
ΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
(Λάρισα, 1 έως 3-11-2010).
  
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Υπό την αιγίδα τού Μακαριωτάτου Αρ­χιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλά­δος κ. Ιερωνύμου, με την φιλοξενία τού Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνατίου και με τη συμ­μετοχή Εντεταλμένων οκτώ Ορθοδόξων Εκκλησιών και εβδομήντα πέντε Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλά­δος και της Κρήτης, πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Ωδείο Λαρίσης, από 1 έως 3 μηνός Νοεμβρίου 2010, η «ΚΒ' Πανορθόδοξος Συνδιάσκεψις Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μη­τροπόλεων δια θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας», με θέμα: «Μορφές και εκφράσεις τού σύγχρονου Αποκρυφι­σμού», υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέ­ζης κ. Μελετίου, Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων.

Τον αγιασμό ετέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος και εχαιρέτησε την Συνδιά­σκεψη. Στη Συνδιάσκεψη παρέστησαν οι Σεβασμιώτατοι: ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος και οι Μητροπολίτες Λεοντοπόλεως (Πατριαρχείου Αλεξανδρείας) κ. Διονύσιος, Νευροκοπίου (Βουλγαρίας) κ. Ναθαναήλ, Ελασσώνος κ. Βασίλειος, Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Κυδωνιάς και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός, Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, Κεντρώας Αφρικής κ. Νικη­φόρος και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αβύδου κ. Κύριλλος.
Επίσης παρέστησαν ο Νομάρχης Λα­ρίσης, ο Δήμαρχος Λαρισαίων, η έπαρχος Ελασσώνος και ο Δήμαρχος Αμπελώνος, οι οποίοι και εχαιρέτησαν τη Συνδιάσκε­ψη.
Την έναρξη των εργασιών της Συνδιασκέψεως εκήρυξε ο Σεβασμιώτατος Πρόε­δρος, Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρε­βέζης κ. Μελέτιος. Ακολούθως αναγνώστηκαν τα Μηνύματα των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Στο μήνυμα του προς την Συνδιάσκεψη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, μεταξύ των άλλων, υπογράμμισε και τα εξής:
«Ο Αποκρυφισμός αποτελεί τον πυρήνα και την καρδίαν του παγκοσμίου αντιχρι­στιανικού φαινομένου της λεγομένης «Νέας Εποχής», η οποία επιθυμεί να αντικαταστήση το πρόσωπον του Χριστού και την Ευαγγελικήν διδασκαλίαν με ένα συνονθύλευμα ετεροκλήτων θέσεων, αι οποίαι παρουσι­άζονται ως μία δήθεν εναλλακτική μορφή θρησκευτικότητας».
«Αποτελεί ακόμη μίαν επανάληψιν της ιδίας εκείνης αρχεγόνου πειρασμικής προ­σβολής, η οποία διατυπώνει φαινομενικώς ελκυστικάς προτάσεις προς τον σύγχρονον πλέον, κεκοπιακότα υπαρξιακώς, τραυματισμένον και πνευματικώς ανερμάτιστον άνθρωπον, η οποία έχει πάντοτε την ιδίαν εκείνην οδυνηράν κατάληξιν, του χωρισμού τουτέστιν του ανθρώπου από της κοινωνίας της δόξης του ακτίστου Τριαδικού Θεού».
Η Συνδιάσκεψη μετά από εκτενή συζή­τηση επί των εισηγήσεων, ενέκρινε ομοφώ­νως τα ακόλουθα Πορίσματα:

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
 Η πρόοδος των θετικών επιστημών και η είσοδος της τεχνολογίας στη ζωή της ανθρωπότητας δημιούργησαν σε πολλούς την άλογη υπόνοια, ότι οι φυσικοί νόμοι δεν αφήνουν περιθώρια για παρουσία και παρέμβαση τού Θεού στη ζωή μας και για ύπαρξη πνευματικού κόσμου. Και ο κό­σμος, ένας γερασμένος κόσμος, φάνηκε να «συμμορφώνεται» και να «εκλογικεύεται».
Πολλοί άνθρωποι, για την ικανοποίη­ση των θρησκευτικών αναζητήσεών τους, που είναι έμφυτες και ανεξίτηλες, εστρά­φησαν σε μια δήθεν νέα μορφή θρησκείας, πιο προσιτή στο πνευματικό πλαίσιο της εποχής, και οδηγήθηκαν στον πνευματι­σμό, στη μαγεία και σε άλλα θρησκευτικά μορφώματα, που όλα μαζί ονομάζονται αποκρυφισμός.
Στην πραγματικότητα βρήκαν απήχηση μέσα τους θρησκευτικές αρχές, έκφραση του νοσηρού μυστικισμού του πνευματι­σμού, και ο πρωτογονισμός προχριστανικών θρησκειών, επειδή τάχα προσφέρουν κάτι το «νέο», μια εναλλακτική λύση στα προβλήματα, που δήθεν δημιουργεί η πί­στη στον Χριστό. Επί πλέον η ωφελιμιστι­κή τακτική ορισμένων ομάδων επιδεινώνει το πρόβλημα.
Κατά καιρούς έρχονται στη δημοσιότητα τραγικές -εγκληματικές καταστάσεις, που αναστατώνουν την παγκόσμια κοινή γνώ­μη. Και πως να γινόταν διαφορετικά, αφού όλος αυτός ο χώρος, όπως και όλες οι προ­χριστιανικές θρησκείες, έχουν για πρακτι­κή -λατρευτική έκφραση της πίστης τους την μαγεία, που ξεκινώντας από το τάχα αθώο και «ευεργετικό» περιτύλιγμα της «λευκής μαγείας» προχωρεί απροκάλυπτα στη «μαύρη μαγεία» και σε καθαρά σατανιστικές πρακτικές; Αυτή την πρακτική μα­γεία ασκεί και η παγκόσμια θρησκεία των μάγων και μαγισσών, η WICCA.
Σε όλες τις όποιας μορφής εκφάνσεις της μαγείας έχομε έντονη παρουσία και ενέργεια δαιμονικών πνευμάτων, που ενεργούν και στις λεγόμενες «εναλλακτι­κές θεραπείες», όπως το «Ρείκι», η αγγελοθεραπεία, ή σαμανιστική θεραπεία κ.α. ανάλογα, έστω κι αν αυτές, για παραπλά­νηση, συνήθως αυτοπροβάλλονται ως ου­δέτερες ή άχρωμες θρησκευτικά.
Στον αποκρυφισμό και σε όλες σχεδόν τις εκδηλώσεις του (θεοσοφία, πνευματι­σμό, μαγεία κλπ), τον γεμάτο καλωσύνη και στοργή αληθινό Θεό που μας χαρί­ζει την αιώνια ζωή στην Βασιλεία Του, Τον υποκαθιστούν δαιμονικές δυνάμεις, που για αποπροσανατολισμό των οπαδών τους, διδάσκουν την αιώνια και αέναη μετενσάρκωση.
Συνήθως ο προπαγανδισμός των αποκρυφιστών για προσέλκυση οπαδών γίνε­ται με μια γλώσσα εντελώς μοντέρνα και όρους παρμένους από τη σύγχρονη τεχνο­λογία και τη σύγχρονη αθεϊστική φιλοσο­φία. Και καταλήγει σαν έκφραση λατρείας των οπαδών του αποκρυφισμού από τους αρχαιότατους προχριστιανικούς χρόνους μέχρι και σήμερα, ακόμη και σε ανθρωπο­θυσίες, που όπως μαρτυρεί η ιστορία, εγίνονταν κατά την εκάστοτε όρεξη και ορμή των μάγων.
Ιδιαιτέρως επισημαίνουμε, ότι όλες οι μορφές και εκφάνσεις του αποκρυφισμού (αστρολογία, μαγεία, εναλλακτικές θερα­πείες κ.α.) δεν έχουν καμμία επιστημονική τεκμηρίωση και αξία. Και πολύ περισσό­τερο οι ημερομηνίες που παρουσιάζονται ως καθοριστικές για το μέλλον («2012», ημερολόγιο των Μάγια) δεν έχουν καμμία επιστημονική βάση.
Με ιδιαίτερη επιμονή και ένταση στρέ­φονται ενίοτε στον αποκρυφισμό και νέοι άνθρωποι, που αποκομμένοι από την αλη­θινή χριστιανική πίστη λόγω χαλάρωσης της εκκλησιαστικής ζωής και των ποικίλων προβλημάτων της εφηβείας, αναζητούν απαντήσεις στα υπαρξιακά τους προβλή­ματα.
Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός ήλθε στον κόσμο για να λύσει τα έργα του δι­αβόλου, δηλαδή όλες τις μορφές δαιμονι­κής λατρείας και μαγείας, και για να μας απομακρύνει από την πλάνη της ειδωλο­λατρίας.
Αντίδοτο στη «γοητεία» της μαγείας και της παραθρησκείας είναι η συνειδητή στροφή προς τον Χριστό που είναι η ΑΛΗ­ΘΕΙΑ. Όποιος αναζητεί την Αλήθεια και τη γνωρίζει, ελευθερώνεται, γιατί μόνο η Αλήθεια ελευθερώνει.

Ο Πρόεδρος της Συνδιασκέψεως,
Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιος.
ΟΙ Εντεταλμένοι των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Οικουμενικόν ΠατριαρχείονΜητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιος.
Πατριαρχεΐον ΑλεξανδρείαςΜητροπολίτης Γέρων Λεοντοπόλεως Διονύσιος.
Πατριαρχείον ΑντιοχείαςΑρχιμανδρίτης Γεώργιος Σακούρ.
Πατριαρχείον ΙεροσολύμωνΑρχιμανδρίτης Δημήτριος.
Πατριαρχείον ΡωσίαςΙερομόναχος Θεοφάνης Λουκιάνωφ.
Πατριαρχείον ΒουλγαρίαςΜητροπολίτης Νευροκοπίου Ναθαναήλ.
Εκκλησία της Ελλάδος: Πρωτοπρεσβύτερος Κυριάκος Τσουρός.
Εκκλησία της Πολωνίας:Πρεσβύτερος Andrzej Lewczak.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ KB'
ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ

Δευτέρα, 1.11.2010_
17.00. Αγιασμός.
Χαιρετισμός, υπό του Σεβ. Μητροπο­λίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνα­τίου.
Μηνύματα.
Κήρυξη ενάρξεως των εργασιών, υπό του Προέδρου της Σ. Επιτροπής επί των αιρέσεων, Σεβασμ. Μητρο­πολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελετίου.
Επί του Προγράμματος. 18.00. Α' Εισήγηση: Πανοσιολ. Αρχιμαν­δρίτης κ. Θεόφιλος Λεμοντζής: «Θε­οσοφία. Σύνοψη του αρχαίου Απο­κρυφισμού και έκφραση του σύγχρο­νου».
18.30. Β' Εισήγηση: Αιδεσιμολ. Πρωτο­πρεσβύτερος κ. Ιωάννης Ζώτος: «Ο Πνευματισμός και η σύγχρονη εξέ­λιξη του (Channelling)».

Τρίτη, 2.11.2010._
09.00. Γ' Εισήγηση: Θεοφιλέστατος Επί­σκοπος Αβύδου κ. Κύριλλος, Καθη­γητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ: «Αποκρυφισμός, γενική εισαγωγή». 09.30. Δ' Εισήγηση: Σεβασμιώτατος Μη­τροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος: «Αποκρυφισμός και νεο­λαία».
10.00. Συζήτηση επί των δύο Εισηγήσεων.
11.00. Ε' Εισήγηση:» Αιδεσιμολ. Πρωτο­πρεσβύτερος κ. Γεώργιος Αναγνω­στόπουλος, Αναπλ. Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστ. Θράκης: «Αποκρυφισμός και Αστρολογία».
11.30. ΣΤ' Εισήγηση: Αιδεσιμολ. Πρωτο­πρεσβύτερος κ. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Λέκτωρ Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.: «Μορφές αποκρυφισμού από την Άπω Ανατολή. Reiki». Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος κ. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος: «Reiki: οπτικοακουστική παρουσία­ση».
12.00. Συζήτηση επί των δύο Εισηγήσεων.
12.30. Επεξεργασία Πορισμάτων. Οι Εντε­ταλμένοι και το έργο τους (α').
17.00. Ζ' Εισήγηση: Αιδεσιμολ. Πρωτοπρε­σβύτερος κ. Ευάγγελος Γκανάς: «Η επίμονη παρουσία του μαγικού».
17.30. Η' Εισήγηση: Ελλογιμ. κ. Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος: «Μορφές απο­κρυφισμού από πρωτόγονα ευρωπα­ϊκά θρησκεύματα - Wicca».

Τετάρτη, 3.11.2010.___
09.00. Επεξεργασία Πορισμάτων. Οι Εντε­ταλμένοι και το έργο τους (β). 09.30. Γενική συζήτηση επί των Πορισμά­των.
12.00. Έγκριση Πορισμάτων - Ανακοινωθέν.
Συντονιστής Προγράμματος: π. Κυριακός Τσουρός.


Από το περιοδικό ΔΙΑΛΟΓΟΣ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010, ΤΕΥΧΟΣ 62)



ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ   www.egolpion.com
29  ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου