Σελίδες

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Ἡ στροφή τῆς ψυχολογίας στό χῶρο τῆς δαιμονικῆς ἐξαπατήσεως

Η ΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΣ

27 05 2011
undefined
ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ
Η ΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΩΣ
 τῆς κας Λυγερῆς Μελᾶ,
ψυχολόγου Μaster Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνῶν καί πτυχιούχου τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς
Σέ αὐτή τήν ὁμιλία μέ θέμα «Ἀποκρυφισμός καί ψυχανάλυση, ἡ στροφή τῆς ψυχολογίας στό χῶρο τῆς δαιμονικῆς ἐξαπατήσεως», ἡ κυρία Λυγερή Μελᾶ, ψυχολόγος μέ Master Ψυχολογίας ἀπό τό Πανεπιστήμιο Αθηνῶν καί πτυχιοῦχος τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, μᾶς ἀναπτύσσει σέ ποιό βαθμό ἡ ψυχολογία καί ἡ ψυχοθεραπεία ἐπηρεάζονται ἀπό τόν ἀποκρυφισμό καί μέ ποιό τρόπο κινήματα ὅπως ἡ ψυχανάλυση τοῦ Σίγκμουντ Φρόϋντ, ἡ ἀναλυτική ψυχολογία τοῦ Κάρλ Γιούνγκ καί ἡ ὑπερπροσωπική ψυχολογία συνδέονται μέ τόν ἑβραϊκό μυστικισμό, τήν ἐπίκληση πνευμάτων καί τίς διδασκαλίες τῆς Καμπάλα.
http://egolpio.wordpress.com/2011/05/27/pshologia_apokrufismos/

3 σχόλια:

agkathi είπε...

Σεβαστέ πάτερ,
Με εξαιρετικό ενδιαφέρον παρακολούθησα την ομιλία της κας Λυγερῆς Μελᾶ (ψυχολόγου – θεολόγου), που αναρτήσατε πρόσφατα στην ιστοσελίδα της οποίας επιμελείσθε.
Έχοντας όμως τον νου μου άτακτο και ανήσυχο θα ήθελα να σας απευθύνω τα πιό κάτω ερωτήματα:
1) Τον ερευνητή – παρατηρητή των φυσικών φαινομένων τον αποκαλούμε επιστήμονα και το έργο του επιστήμη. Τον αντίστοιχο ερευνητή – παρατηρητή των μεταφυσικών φαινομένων πώς τον αποκαλούμε; Ή μήπως ο χώρος αυτός δέν επιδέχεται παρατήρησης; Κι’ αν όχι, τότε ποιά είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ φυσικού και υπερ-μετα-φυσικού; Πού, σύμφωνα με τους Άγιους Πατέρες, πρέπει να σταματά η επιστήμη και η παρατήρηση;

2) Δεν είμαι ούτε θεολόγος ούτε ψυχολόγος, γι αυτό μπορώ μόνον να μαθητεύω και όχι νά αποφαίνομαι.. Μέχρι στιγμής γνώριζα πώς και οι δύο επιστήμονες-παρατηρητές που σχολιάσθηκαν στην ομιλία αφιέρωσαν την ζωή τους (ανεξαρτήτως της προσωπικής τους πίστης που δεν με αφορά όπως δέν με αφορά η πίστη του μπακάλη της γειτονιάς μου ή του κουρέα ή όποιου άλλου) παρατηρώντας τον άνθρωπο και μέσα από τις συμπεριφορές του προσπάθησαν να προσεγγίσουν τόν χώρο του ασυνειδήτου με τα όποια συμπεράσματα σωστά ή λάθος (εξάλλου η πραγματική επιστήμη εξελίσσεται καί αυτοαναιρείται και δεν ισχυρίστηκε ποτέ το αντίθετο, δηλώνοντας έτσι την ανθρώπινη αδυναμία αλλά και διάθεση γιά έρευνα). Σήμερα άκουσα από την ομιλήτρια του ιστολογίου σας ότι εμείς οι χριστιανοί πιστεύουμε ότι δέν υπάρχει ασυνείδητο παρά μόνον ο διάβολος «εμείς οι χριστιανοί δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει ασυνείδητο, πιστεύουμε ότι υπάρχει ο διάβολος που πειράζει τον άνθρωπο». Μεγάλοι θεολόγοι- πνευματικοί πατέρες όμως έχουν ήδη αναφερθεί στο ασυνείδητο-υποσυνείδητο του ανθρώπου όπου εκεί συγκεντρώνονται, θα μπορούσε να πεί κανείς, οι απωθημένες ενοχές του. Τελικά θα πρέπει νά αμφισβητήσω πνευματικούς πατέρες όπως τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο ο οποίος έχει αναφερθεί εκτενώς σ’ αυτό και να εμπιστευθῶ την μελέτη της κας Μελᾶ; Κι’ αν ο λόγος της περί μή υπάρξεως του ασυνειδήτου ήταν «ατυχής» θεωρείτε πώς άνθρωπος επιστήμων δέν έχει το δικαίωμα να το ερευνήσει μπαίνοντας βέβαια και στον ανάλογο κίνδυνο;

Hristos_Panagia είπε...

Χριστός Ἀνέστη. Ἠ Ἐπιστήμη ὅπως τήν ξέρουμε ἀσχολεῖται μέ τήν ἔρευνα τοῦ ἐπιστητοῦ δηλ. τοῦ ὑλικοῦ κόσμου πού ὑποπίπτει στίς αἰσθήσεις. Ὄργανο εἶναι ἡ διάνοια-λογική ἡ ὁποία καί ἐπεξεργάζεται τά δεδομένα τῶν αἰσθήσεων. Ὁ Πνευματικός κόσμος ἐρευνᾶται διά τῆς Πίστεως. Ὅργανο εἶναι κατά τούς Πατέρες ὁ Νοῦς πού εἶναι ὁ ὀφθαλμός τῆς ψυχῆς. Μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ τά βάθη τῆς ψυχῆς, ἠ «καπακωμένη συνείδηση» ὅπως ἔλεγε ὁ π. Παΐσιος ἐρευνᾶται ἀλλά καί θεραπεύεται. Ὁ τρόπος εἶναι ὅπως ἔλεγε ὀ Γέροντας Πορφύριος εἶναι ἠ Γενική Ἐξομολόγηση. Ἄν θέλετε μελετῆστε τίς σχετικές ἀναρτήσεις γιά τήν Ἐξομολόγηση, τήν Γενική ἐξομολόγηση καί τούς Γέροντες Πορφύριο-Παΐσιο στό ἱστολόγιό μας. Ἐπίσης δεῖτε καί τά σχετικά μέ τήν Ψυχολογία καί Ψυχιατρική καί τίς θέσεις τῶν μεγάλων αὐτῶν σύγχρονων Γερόντων.
Ὁ Θεός μαζί σας

Hristos_Panagia είπε...

ΓΙΆ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΓΡΑΨΤΕ ΜΟΥ ΣΤΟ E-MAIL: hristospanagia@yahoo.gr

Δημοσίευση σχολίου