ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011
Το Φως του Χριστού στο Κουρδιστάν
Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 12-03-11.
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Τιμοθέον Β΄ κεφ. β΄ 1 - 10
β΄ 1 - 10
Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκου Κεφ. Β΄ 23 & Κεφ. Γ΄ 5
Β΄ 23 & Γ΄ 5
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Χάθηκε ἡ εὐσέβεια ἀπό τή γῆ. Οὔτ' ἕνας δέν ὑπάρχει πού νά κάνει τό καλό.
Χάθηκε η ευσέβεια από τη γη. Ούτ' ένας δεν υπάρχει που να κάνει το καλό» ( Μιχ. 7:1-2 ) .
Στην εποχή των ψευδοθεραπειών.«Θεραπεία Αγγέλων».Τί είναι και τί κινδύνους κρύβει.
Γεροντα, πεστε μας κατι για τον Αντιχριστο (Γέροντος Παϊσίου, Τά σημεῖα τῶν καιρῶν)
Ο Αντιχριστος
- Γεροντα, πεστε μας κατι για τον Αντιχριστο.
- Ας πουμε μια φορα για τον Χριστο... Οσο μπορουμε να ειμαστε κοντα στον Χριστο. Αν ειμαστε με τον Χριστο, τον Αντιχριστο θα φοβηθουμε; Μηπως το αντιχριστο πνευμα δεν υπαρχει τωρα; Το κακο ουτως η αλλως το κανει το αντιχριστο πνευμα. Και αν γεννηθη και ενα αντιχριστο τερας και κανη μερικα μπανταλα, θα γελοιοποιηθη στο τελος. Θα συμβουν ομως γεγονοτα πολλα. Ισως προλαβετε να ζησετε και εσεις πολλα απο τα σημεια που γραφει η Αποκαλυψη. Σιγα-σιγα αρκετα αρχιζουν να βγαινουν. Φωναζω ο ταλαιπωρος πριν απο ποσα χρονια! Ειναι φοβερη, εξωφρενικη η κατασταση! Η παλαβομαρα εχει ξεπερασει τα ορια. Ηρθε η αποστασια και μενει τωρα να ερθη «ο υιος της απωλειας» Θα γινη τρελλοκομειο. Μεσα στην αναμπουμπουλα που θα επικρατη, θα ξεσηκωθη καθε κρατος να κανη ο,τι του λεει ο λογισμος. Ο Θεος να βαλη το χερι Του, τα συμφεροντα των μεγαλων να ειναι τετοια, που να μας βοηθησουν. Καθε λιγο θα ακουμε κατι καινουργιο. Θα βλεπουμε να γινωνται τα πιο απιθανα, τα πιο παραλογα πραγματα. Μονον που τα γεγονοτα θα περνανε τακα-τακα.
Γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάη ,αφού ξέρει τις ανάγκες μας; (Γέροντος Παϊσίου).
11 Μαρτίου Συναξαριστής. Α’ Χαιρετισμοί, Σωφρονίου Πατριάρχου, Πιονῖου καὶ Σαβίνας Μαρτύρων, Θαλοῦ καὶ Τροφίμου Μαρτύρων, Ἠρακλέους καὶ Ζωσιμὰ Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων ἐν Συρίᾳ, Γεωργίου Σιναΐτου, Κωνσταντίνου βασιλέως, Εὐλογίου Ἱερομάρτυρα καὶ τῶν σὺν αὐτῶ Λουκριτίας καὶ δυὸ Παρθένων ἀνωνύμων Μαρτύρων, Γεωργίου Νεοφανούς, ἀνακομιδὴ Λειψάνων Ἁγίου Ἐπιμάχου, Θεοδώρας βασιλίσσης Ἄρτᾳς, Εὐθυμίου Θαυματουργοῦ, Παύλου τσάρου, Σωφρονίου Ἐγκλείστου, Σωφρονίου Διδασκάλου, Ἀλεξίου Ὁσίου.
Ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος γεννήθηκε στὴν Δαμασκὸ τῆς Συρίας περὶ τὸ ἔτος 580 μ.Χ. καὶ ἦταν υἱὸς εὐσεβῶν καὶ ἐνάρετων γονέων, τοῦ Πλινθᾶ καὶ τῆς Μυρούς. Λόγω τῆς καταγωγῆς του ἀποκαλεῖται καὶ Δαμασκηνός. Κατὰ τὴν νεαρή του ἡλικία ἐπισκέφθηκε τοὺς Ἁγίους Τόπους καὶ ἐκάρη μοναχὸς στὴ μονὴ τοῦ ἀββᾶ Θεοδοσίου, ὅπου συνδέθηκε πνευματικὰ μὲ τὸν ἐκεῖ ἀσκούμενο Ἰωάννη τὸν Μόσχο, ἀπὸ τὸν ὁποῖο διδάχθηκε πολλά.
Μὲ τὴν συνοδεία αὐτοῦ ἐπισκέφθηκε τὴν Αἴγυπτο, ὅπου συνδέθηκε μὲ τὸν κύκλο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννη τοῦ Ἐλεήμονος καὶ τὴ Ρώμη. Τότε πέθανε καὶ ὁ Ἰωάννης ὁ Μόσχος (620 μ.Χ.). Ὁ Σωφρόνιος μετακόμισε τὸ λείψανο αὐτοῦ στὰ Ἱεροσόλυμα καί, ἀφοῦ τὰ ἐνταφίασε στὴ μονὴ τοῦ Ὁσίου Θεοδοσίου, ἐπανέκαμψε στὴν Ἀλεξάνδρεια. Ἐκεῖ προσβλήθηκε τότε ἀπὸ ἀνίατη ἀσθένεια τῶν ὀφθαλμῶν. Ἐπισκέφθηκε τότε τὸ ναὸ τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων Κύρου καὶ Ἰωάννου στὸ Ἀμπουκὶρ καὶ θεραπεύθηκε. Τὸ θαῦμα αὐτὸ περιέλαβε σὲ ἐγκώμιό του πρὸς τοὺς Ἁγίους αὐτούς.
Στὴν συνέχεια ἐπισκέφθηκε τὴν Κωνσταντινούπολη μὲ τὴν ἐλπίδα νὰ προσεταιρισθεῖ τὸν Πατριάρχη Σέργιο Α’ (610-638 μ.Χ.) στὶς θέσεις του κατὰ τῶν Μονοφυσιτῶν καὶ νὰ ἐκφράσει τὶς διαφωνίες του κατὰ τοῦ ἑνωτικοῦ σχεδίου, τὸ ὁποῖο ὁ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας Κῦρος ὁ ἀπὸ Φάσιδος (630-643 μ.Χ.) ἑτοίμαζε γιὰ νὰ σιγάσει τὴν διαμάχη μεταξὺ Ὀρθοδόξων καὶ Μονοφυσιτῶν. Ἀλλὰ ἀπέτυχε καὶ ἀπογοητευμένος ἐπανῆλθε στὰ Ἱεροσόλυμα.
11.3.2011 - Τὸ μήνυμα τῆς ἡμέρας
Ἀπὸ τὸν Μικρὸ Εὐργετινό
Ἀπὸ τὸ Γεροντικό:
Κάποιος ἀδελφὸς ρώτησε ἕναν γέροντα:
– Συμβαίνει νὰ πάω κάπου μαζὶ μὲ ἄλλους μοναχούς, καὶ νὰ μᾶς προσφέρουν φαγητό. Οἱ ἀδελφοί, εἴτε ἀπὸ ἐγκράτεια εἴτε γιατὶ εἶναι ἴσως χορτάτοι, δὲν θέλουν νὰ φᾶνε. Ἐγώ ὅμως πεινάω. Τὶ πρέπει νὰ κάνω;
– Ἂν ἐσὺ πεινᾶς, ἀποκρίθηκε ὁ γέροντας, παρατήρησε πόσοι εἶναι αὐτοὶ ποὺ κάθονται (στὸ τραπέζι). Συνάμα μέτρησε καὶ τὶς μερίδες ποὺ ἔχουν βάλει. Ἂν μετὰ ἀπὸ αὐτὸ διαπιστώσεις ὅτι ὑπάρχει καὶ γιὰ σένα μερίδα, μπορεῖς νὰ τὴν φᾶς χωρὶς δυσκολία, μιὰς καὶ ἱκανοποιεῖς ἔτσι τὴν (φυσική) ἀνάγκη σου. Ἂν ὅμως νικηθεῖς (ἀπὸ τὴν λαιμαργία) καὶ φᾶς παραπάνω, τότε ἁμαρτάνεις.
Τοῦ ἁγίου Διαδόχου:
Τὸ νὰ τρώει καὶ νὰ πίνει κανεὶς ἀπ’ ὅλα ὅσα τοῦ παραθέτουν ἢ τὸν κερνοῦν, εὐχαριστώντας τὸν Θεό, δὲν εἶναι καθόλου ἀντίθετο μὲ τὴν πνευματικὴ γνώση· γιατὶ ὅλα (τὰ δημιουργήματα) εἶναι «καλὰ λίαν» (Γεν.1:13). Ἡ ἀποχὴ ὅμως μὲ εὐχαρίστηση ἀπὸ τὰ πολλὰ καὶ ἡδονικὰ (φαγητὰ) εἶναι γνώρισμα τῶν πολὺ διακριτικῶν καὶ πολὺ προχωρημένων στὴν πνευματικὴ γνώση. Δὲν μποροῦμε πάντως νὰ καταφρονήσουμε μὲ εὐχαρίστηση τὰ εὐχάριστα τοῦ κόσμου τούτου, ἂν δὲν γευθοῦμε τὴν γλυκύτητα τοῦ Θεοῦ μὲ ὅλη μας τὴν πνευματικὴ αἴσθηση καὶ μὲ (ἐσωτερικὴ) πληροφορία.