Εμείς αρνηθήκαμε τον Πλάστη και Ευεργέτη μας. Εμείς γίναμε πιο άλογοι κι από τα άλογα κτίσματα, καταπατώντας τους φυσικούς και θεόσδοτους νόμους. Καιρός είναι, λοιπόν, να μετανοήσουμε. Καιρός είναι να συνέλθουμε. Όσοι από μας είναι ακόμα υγιείς, ας βοηθήσουν τους αρρώστους.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Σάββατο 12 Μαρτίου 2011
Καιρός εἶναι,νά μετανοήσουμε. Καιρός εἶναι νά συνέλθουμε!
Εμείς αρνηθήκαμε τον Πλάστη και Ευεργέτη μας. Εμείς γίναμε πιο άλογοι κι από τα άλογα κτίσματα, καταπατώντας τους φυσικούς και θεόσδοτους νόμους. Καιρός είναι, λοιπόν, να μετανοήσουμε. Καιρός είναι να συνέλθουμε. Όσοι από μας είναι ακόμα υγιείς, ας βοηθήσουν τους αρρώστους.
Ο φίλος του κόσμου είναι εχθρός του Θεού((Αγ. Θεοφάνους του Εγκλείστου)
Βιοτικά έργα και βιοτικές μέριμνες.
Οι κοσμικοί ασχολούνται με τα κοσμικά έργα. Οι αρνητές του κόσμου με τα ουράνια. Εσείς είστε μισοκοσμική. Πώς να βαδίσει κανείς κάπου ανάμεσα;… Ο φίλος του κόσμου είναι εχθρός του Θεού. Φαίνεται να μην υπάρχει μέση κατάσταση. Ωστόσο, χωρίς κοσμικά και βιοτικά έργα. χωρίς κοσμικές και βιοτικές ασχολίες, δεν μπορούμε να ζήσουμε. Τι θα κάνουμε, λοιπόν; Απλούστατα, εξωτερικά μεν θα εκτελούμε κάθε αναγκαίο βιοτικό έργο, εσωτερικά όμως θα μένουμε μακριά του, δεν θ’ αφήνουμε δηλαδή την καρδιά μας να αιχμαλωτίζεται απ’ αυτό.
Όλα τα βιοτικά έργα απαιτούν φροντίδες και μέριμνες. Αλλά μπορούμε σχεδόν πάντοτε να τα μεταποιήσουμε σε έργα αγάπης, υπομονής και υποταγής στη βουλή του Θεού. Άλλωστε, κατά την εκτέλεση ακόμα και των πιο πολυμέριμνων εργασιών, έχουμε τη δυνατότητα να διατηρούμε μέσα μας την προσευχή.
Οι σύγχρονοι Εικονομάχοι (Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Καθηγούμενος Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους)
Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακής 13-03-11.
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ια΄ 24 - 26 & 32 - 40
ια΄ 24 - 26 & 32 - 40
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννη Κεφ. Α΄ 44 - 52
Α΄ 44 - 52
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Πώς καθιερώθηκαν και επικράτησαν οι νηστείες της Εκκλησίας μας
1)Τί θέλει ἀπό μᾶς ὁ Θεός; 2)Οἱ Θεῖες δυνάμεις εἶναι παντοδύναμες (Γέροντος Παϊσίου)
Tὸ ὅραμα τῆς ἡγουμένης
Ἦταν Δεκαπενταύγουστος καὶ ἡ ἀδελφότητα ἀγρυπνοῦσε στὴν ἐκκλησία. Κάποια στιγμὴ ἡ ἐνάρετη ἡγουμένη Μάρθα εἶδε σὲ ὅραμα τὴ Θεοτόκο Μαρία. Ἦταν καθισμένη σὲ θρόνο καὶ κοίταζε τὴν ἡγουμένη μὲ συμπάθεια καὶ γλυκύτητα. Κι ἐκείνη ἔκλαιγε ἀπὸ τὴ χαρὰ της σ’ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς ἀγρυπνίας.
12.3.2011 - Τὸ μήνυμα τῆς ἡμέρας
Ἀπὸ τὴν Φιλοκαλία
Ἅγιος Διάδοχος Φωτικῆς – Τὰ 100 πρακτικὰ κεφάλαια:
91. Μοῦ διηγήθηκε κάποιος, ἀπὸ ἐκείνους ποὺ ἀγαποῦν ἀχόρταγα τὸν Θεό, ὅτι ἐπιθύμησε κάποτε νὰ γνωρίσει φανερὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, καὶ τοῦ τὸ ἔδωσε μὲ πολλὴ αἴσθηση καὶ ἐσωτερικὴ πληροφορία ὁ Ἀγαθός.
«Καὶ τόσο πολὺ αἰσθάνθηκα τὴν ἐνέργειά της, εἶπε, ὥστε ἡ ψυχή μου νὰ βιάζεται νὰ βγεῖ ἀπὸ τὸ σῶμα μὲ μιὰν ἀνέκφραστη χαρὰ καὶ ἀγάπη καὶ νὰ μεταβεῖ στὸν Κύριο, σὰν νὰ ἀγνοεῖ αὐτὴν τὴν πρόσκαιρη ζωή».
Ἐκεῖνος ποὺ ἐλαβε πείρα τῆς τέτοιας ἀγάπης, καὶ ἀν πάρα πολὺ ὑβριστεῖ ἢ ἀδικηθεῖ ἀπὸ ἄλλον –γιατὶ συμβαίνει νὰ ἔχει αὐτὸς κάποιον νὰ τὸν λυπεῖ– δὲν ὀργίζεται ἐναντίον του, ἀλλὰ μένει σὰν νὰ εἶναι κολλημένος μὲ τὴν ἀγάπη στὴν ψυχὴ ἐκείνου ποὺ τὸν ἔβρισε ἢ τὸν ἀδίκησε. Ἐξάπτεται μόνον ἐναντίον ἐκείνων οἱ ὁποῖοι ἢ καταδιώκουν τούς φτωχούς ἢ ἀπευθύνουν κατὰ τοῦ Θεοῦ λόγους ἄδικους, ὅπως λέει ἡ Γραφή (Ψαλ.74,6), ἢ ζοῦν μὲ ἄλλον κακὸ τρόπο.
Γιατὶ ἐκεῖνος ποὺ ἀγαπᾶ τὸν Θεὸ πολὺ παραπάνω ἀπὸ τὸν ἐαυτό του, ἢ μᾶλλον ποὺ δὲν ἀγαπᾶ πλέον τὸν ἐαυτό του ἀλλὰ μόνο τὸν Θεό, δὲν μάχεται πλέον γιὰ τὴν δική του τιμή, ἀλλὰ μόνο θέλει νὰ τιμᾶται ἡ δικαιοσύνη Ἐκείνου, ποὺ τὸν τίμησε μὲ αἰώνια τιμή. Αὐτὸ δὲν τὸ θέλει μὲ μισὴ καρδιά, ἀλλὰ ἔχει αὐτὴν τὴν διάθεση σὰν συνήθεια, λόγω τῆς πολλῆς πείρας τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ.
Ἐκτὸς ἀπὸ αὐτά, πρέπει νὰ γνωρίζουμε ὅτι ἐκεῖνος ποὺ μὲ τὴν ἐνέργεια τῆς χάρης ἔχει τόση πολλὴ ἀγάπη, ξεπερνᾶ καὶ τὴν πίστη κατὰ τὸν καιρὸ αὐτῆς τῆς θείας ἐνέργειας, ἐπειδὴ ἀπὸ τὴν πολλὴ ἀγάπη κρατᾶ μὲ αἴσθηση καρδιᾶς Αὐτόν, ποὺ τιμᾶ μὲ τὴν πίστη. Αὐτὸ τὸ φανερώνει μὲ σαφήνεια ὁ Ἄγιος Ἀπόστολος λέγοντας: «Τώρα μένουν αὐτὰ τὰ τρία, ἡ πίστη, ἡ ἐλπίδα, ἡ ἀγάπη. Τὸ μεγαλύτερο ὅμως ἀπὸ αὐτὰ εἶναι ἡ ἀγάπη»(Α´Κορ.13,13). Γιατὶ ἐκεῖνος ποὺ –ὅπως εἶπα– κατέχει τὸν Θεὸ μὲ τὸν πλοῦτο τῆς ἀγάπης, εἶναι τότε πολὺ ἀνώτερος ἀπὸ τὴν πίστη του, ἀφοῦ βρίσκεται ὁλόκληρος μέσα στὸν θεῖο πόθο.