Δεύτερο και τελευταίο μέρος του εν λόγω ντοκυμανταίρ. Η Μονή Βατοπαιδίου ως τόπος άσκησης για τους μοναχούς αλλά και αναπαύσεως για τους επισκέπτες. Υπακοή, διακονία, προσευχή, αγρυπνία, θεία Λατρεία καθιστούν την κοινοβιακή ζωή επίγειο παράδεισο. Διάσωση πνευματικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Αναστήλωση μνημείων, συντήρηση κειμηλίων, αλλά και κοινωφελές, φιλανθρωπικό έργο
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011
Τι σημαίνει η φράση «αιωνία η μνήμη» (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
Στον μανάβη Μελέτιο Τζ. που ρωτά.
Σε ταλαιπωρεί το ότι δεν ξέρεις τη σημασία αυτών των λέξεων, που άκουγες πολλές φορές και ο ίδιος έλεγες επάνω από τους νεκρούς. Και καλά κάνεις που ρωτάς. Όσο καλύτερα γνωρίζει ο άνθρωπος την αρχαία και καλή ορθόδοξη πίστη μας, τόσο και περισσότερο την αγαπά.
«Αιωνία η μνήμη» σημαίνει: αιώνια να υπάρχει η μνήμη για σένα. Άκουσα μία φορά πως κάποιος στον επικήδειο λόγο επάνω από τον νεκρό φώναξε: «αιωνία σου η μνήμη στη γη!» Παραξενεύθηκα σε μια τόσο λανθασμένη ερμηνεία της πίστης μας. Μα μπορεί κάτι να είναι αιώνιο στη γη, όπου όλα περνούν βιαστικά σαν προσκεκλημένοι σε γάμο; Όντως, δεν ευχόμαστε στον νεκρό εντελώς μηδαμινό πλούτο, όταν του ευχόμαστε να τον μνημονεύουν σ’ αυτόν τον κόσμο, ο οποίος και ο ίδιος πλησιάζει στο τέλος του; Αλλά ας πούμε πως το όνομα κάποιου μνημονεύεται στη γη έως το τέλος του χρόνου – τί κερδίζει αυτός απ’ αυτό, εάν η μνήμη του στα ουράνια έχει ξεχαστεί;
Ἡ γνώση καί ἡ παρακολούθηση τοῦ ἑαυτοῦ μας_Ἁγίου Παϊσίου_mp3
Π. Σάββας 2011-07-07_Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ_ἉΓ. ΠΑΪΣΙΟΥ_mp3
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 7-07-2011 (Συνάξεις Καλοκαιριοῦ)
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
«Εἶμαι ἐνάρετος»!!!
«Είμαι ενάρετος»!!! |
Eνώ καθόμασταν και συζητούσαμε για την κενοδοξία και άλλα πνευματικά θέματα, μου λέει:
- Το πονηρό πνεύμα της κενοδοξίας είναι πολύμορφο, και χρειάζεται πολλή βία για να ξεφύγει κανείς απ’ αυτό. Γιατί κάνει τον ενάρετο να καμαρώνει για τα κατορθώματά του. Αν λ.χ. είναι εξαντλημένος από τη νηστεία, του λέει: «Κοίταξε στο νερό το πρόσωπό σου.
Πόσο λιπόσαρκο είναι! Πώς να μη σ’ έχουνε μετά οι άνθρωποι για μεγάλο νηστευτή;» Άλλοτε τον ορμηνεύει: «Περπάτα σκυφτός. Μίλα ψιθυριστά. Βάδιζε αργά. Έτσι θα σε τιμούν οι άνθρωποι.» |
ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΘΥΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΣΕΚΤΕΣ
οσιολογιωτάτου μοναχού π. Αρσενίου Βλιαγκόφτη
Θα ξεκινήσουμε την εισήγησή μας με τη μαρτυρία μιας κοπέλλας που πέρασε από μία σέκτα. Αποτελεί, νομίζω, την καλύτερη εισαγωγή στο θέμα μας, αλλά συγχρόνως και μία καλή σύνοψή του:
«Εκεί λοιπόν [στην οργάνωση] έτυχα θερμής υποδοχής. Πολύ γρήγορα ανοίξαμε μία συζήτηση για την κατάσταση του Κόσμου και τι σκεπτόταν ο Θεός γι’ αυτό. Με πολύ γρήγορο ρυθμό έγιναν αιτία να γεννηθεί μέσα μου ένα συναίσθημα ενοχής και με έκαναν να καταλάβω ότι η διδασκαλία της “δικής τους Βίβλου” θα μου έδινε τη δυνατότητα να τα δω όλα καθαρά και θα μου έδειχνε το δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσω προκειμένου να φτιάξω αφ’ ενός μεν τον εαυτό μου αφ’ ετέρου δε να συμβάλω στην αποκατάσταση του κόσμου.
Εσύ ο ίδιος δεν ακούς την προσευχή σου και θέλεις να την ακούσει ο Θεός;
Πολλοί μπαίνουν στην εκκλησία, λένε διάφορες προσευχές και βγαίνουν. Βγαίνουν χωρίς να γνωρίζουν τι είπαν. Τα χείλη τους κινούνται, αλλά τ' αυτιά τους δεν ακούνε. Εσύ ο ίδιος δεν ακούς την προσευχή σου, και θέλεις να την ακούσει ο Θεός; "Γονάτισα", λες.
Γονάτισες, αλλά, ενώ το σώμα σου ήταν μέσα, ο νους σου πετούσε έξω. Με το στόμα έλεγες την προσευχή και με τη σκέψη λογάριαζες τόκους, έκανες συμβόλαια, πουλούσες εμπορεύματα, αγόραζες κτήματα, συναντούσες τους φίλους σου.