ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011
Γιατί ο Υιός του Θεού ήλθε στη γη ως άνθρωπος; (Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς)
Στην ερώτηση «Γιατί ο Υιός του Θεού να εμφανιστεί στη γη με ανθρώπινο σώμα και όχι με άλλη μορφή;» ο σοφός άγιος Αθανάσιος έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Αν ρωτούν γιατί δεν εμφανίστηκε με κάποια άλλη, καλύτερη, μορφή δημιουργίας, λ.χ. ως ήλιος ή φεγγάρι ή άστρο ή φωτιά ή άνεμος – αλλά απλώς ως άνθρωπος, ας μάθουν ότι ο Κύριος δεν ήλθε για να προβάλει τον εαυτό Του, αλλά για να θεραπεύσει και να διδάξει τους πάσχοντες.
Ο βιος του Αγ. Ιωαννου της Κροστάνδης
Ό βίος του σε συντομία
Ό Άγιος και δίκαιος Ιωάννης γεννήθηκε στις 19 Οκτωβρίου 1829 στο χωρίο Σούρα της Περιφέρειας Άρχάγγελσκ. Γονείς του ήτανε ο Ίεροφύλαχας και αναγνώστης της έκκλησίας του χωρίου Ηλίας Μιχάηλοβιτς και η σύζυγος του Θεοδώρα Βλάστιβνα Σεργχίεβα. Ό παππούς του και άλλοι του πρόγονοι από την πλευρά του πατέρα του είχανε διατελέσει ιερείς καλύπτοντας συνολικά ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον 350 χρόνων.
Οι καρποί της Θείας Μετάληψης όταν λαμβάνεται άξια (Αγ.Ιωάννου Κρονστάνδης)
Μένω κατάπληκτος και θαυμάζω το μεγαλείο των αγίων του Θεού Μυστηρίων και την ιδιότητα τους να παρέχουν ζωή.
Υπήρχε κάποια γριούλα, πού είχε αιμόπτυση και είχε ολότελα εξασθενίσει, γιατί δεν έπαιρνε τροφή. Χάρη στη Θεία Μετάληψη των Άχραντων του Χριστού Μυστηρίων, με τα όποια την κοινώνησα, άρχισε να αναλαμβάνει την ίδια εκείνη ήμερα. Κάποια νεαρή γυναίκα, πού πλησίαζε ν' αποθάνει, κοινώνησε τα 'Αχραντα Μυστήρια και αμέσως μετά, την ίδια εκείνη ήμερα, άρχισε να αναλαμβάνει, να τρώγει, να πίνει και να όμιλεί, ενώ προηγουμένως, ευρισκόμενη σχεδόν σε αμνησία, παράδερνε έντονα και δεν έτρωγε ούτε έπινε οτιδήποτε. Δόξα στα ζωοποιά και φρικτά Σου Μυστήρια Κύριε.
Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τετάρτης 21-12-11
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.
Απόστολος: Προς Τιμόθεον Β΄ κεφ. δ΄ 9 - 22
δ΄ 9 - 22
Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον Κεφ. Ι΄ 11 - 16
Ι΄ 11 - 16
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο "http://hristospanagia1.wordpress.com/"
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.
Απόστολος: Προς Τιμόθεον Β΄ κεφ. δ΄ 9 - 22
δ΄ 9 - 22
Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον Κεφ. Ι΄ 11 - 16
Ι΄ 11 - 16
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο "http://hristospanagia1.wordpress.com/"
Ὁ ἀντίχριστος-Ἀποκαλυπτικό συγκλονιστικό ὅραμα
Ὁ ἀντίχριστος-Ἀποκαλυπτικό συγκλονιστικό ὅραμα: Ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, από τη Ρωσία, διηγείται αυτό το όραμα που είχε τον Ιανουάριο του 1901 : Μετά τις βραδινές προσευχές, ..
Η απαλλαγή από τα πάθη
Έλεγε ο Αββάς Ζωσιμάς ότι εάν κάποιος ενθυμηθεί εκείνον που τον στενοχώρησε ή το ενέπαιξε ή τον ζημίωσε ή, οπωσδήποτε, του προξένησε κάποιο κακό, πρέπει να τον ενθυμηθεί ως ιατρό και από τα βάθη της ψυχής του να εύχεται γι’ αυτόν. Αν, όμως, υφαίνει στον νου του λογισμούς εναντίον του, τότε σκέπτεται κακό εναντίον της ψυχής του, όπως οι δαίμονες. Μάλλον ο ίδιος γίνεται δαίμων και εχθρός του εαυτού του, αφού δεν επιθυμεί να απαλλαγεί από την κακία του, αλλά να υποφέρει αθεράπευτα.
Κλινικά νεκρή δικηγόρος ξύπνησε μετά από 2,5 χρόνια σε κώμα.
"Ξύπνησε" από τον εφιάλτη
ΘΑΥΜΑ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Ενα τροχαίο ατύχημα τη βύθισε σε κωματώδη κατάσταση για δυόμισι χρόνια. Ολο αυτό το διάστημα πάλεψε και κατάφερε να πραγματοποιήσει ένα θαύμα. «Ξύπνησε» από την εφιαλτική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει και με ανοιχτά τα μάτια πλέον ατενίζει και πάλι τη ζωή με αισιοδοξία.
Τα δώρα των Μάγων
Αγίου Επισκόπου Νικολάου (Βελιμίροβιτς)
«ΚΑΙ πεσόντες προσεκύνησαν Αὐτῷ» (Ματθ. β´ 11). Αὐτοὶ ποὺ εἶχαν
λατρεύσει τὰ ἄστρα μὲ φόβο καὶ τρόμο, τώρα μὲ μεγάλη χαρὰ πίπτουν στὸ
ἔδαφος καὶ λατρεύουν τὸν ζῶντα Κύριο, ὁ ῾Οποῖος ἦλθε στὴν γῆ γιὰ νὰ
τοὺς ἐλευθερώση ἀπὸ τὴν δουλεία τους στὰ ἄστρα καὶ ἀπὸ τὴν πίστι τους
στὴν τυφλὴ μοῖρα.
|
Ὅλα χωρὶς βία (Ἀπὸ τὸ νέο βιβλίο “Μαθητεύοντας στὸν Γέροντα Πορφύριο”)
Ἀπέφευγε τὴν ὀξύτητα στὶς ἐκφράσεις. Συνιστοῦσε πάντα ὅλα νὰ γίνονται ἁπαλὰ καὶ χωρὶς βία.
— Οἱ τρομακτικὲς μορφὲς ποὺ παίρνει ὁ πονηρὸς καὶ παρουσιάζεται στὸν χριστιανό, ὀφείλονται πολὺ συχνὰ στὸν βίαιο τρόπο, μὲ τὸν ὁποῖον ὁ πιστὸς πολεμᾶ τὰ πάθη του, ἔλεγε. Τὸ πνεῦμα τοῦ κακοῦ δὲν ἔχει μορφή. οἱ ἄνθρωποι τοῦ δίνουν μορφὴ ἀνάλογα μὲ τὰ βιώματά τους, τὰ γονίδιά τους καὶ τὴν κληρονομικότητά τους.
Ὁ Ἅγιος μέ τά χρυσᾶ γράμματα στήν καρδιά καί τήν ἀδιάλειπτη προσευχη...
«Ἄν κάποιος σέ πικράνει σέ ὁ,τιδήποτε, νά μήν πεῖς τό παραμικρό» (Ἀββᾶς Ζωσιμᾶς)
ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΩΦΕΛΙΜΑ
(ὑπέροχες συμβουλές γιά τήν ἀντιμετώπιση τῶν θλίψεων)
Ἀββᾶ Ζωσιμά
Ἔλεγε ἀκόμα πώς, ὅ,τι κι ἄν συμβεῖ στόν ταπεινό, ἀμέσως καταφεύγει στήν προσευχή, καί ὅλους τούς θεωρεῖ σάν εὐεργέτες. Ἐμεῖς ξεφύγαμε ἀπό τόν δρόμο τῆς ἀλήθειας καί ἀπό τίς ὑποδείξεις τῶν ἁγίων, καί θέλουμε νά χαράξουμε μόνοι τόν δρόμο μας, σύμφωνα μέ τά πονηρά μας θελήματα.
Μήνυμα Χριστουγέννων τοῦ καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους Ἀρχιμ. Γεωργίου Καψάνη
Τό παιδίον Ἰησοῦς Κύριος του κόσμου καί τῆς ἱστορίας
«Προσκυνοῦμεν σου τήν Γένναν Χριστέ».
Μέ τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς ὅλου τοῦ κόσμου θά κληθοῦμε ἀπό τήν Ἁγία Ἐκκλησία νά προσκυνήσουμε ὡς «παιδίον» εἰς τάς ἀγκάλας τῆς ἁγίας Μητρός Του Αὐτόν πού εἶναι «ὁ ὤν καί ὁ ἦν καί ὁ ἐρχόμενος» (Ἀποκ. α΄ 8), ὁ «μεγάλης βουλῆς ἄγγελος», ὁ «ἐξουσιαστής», ὁ «ἄρχων τῆς εἰρήνης», ὁ «πατήρ τοῦ μέλλοντος αἰῶνος» (Ἡσ. θ΄ 6).
Θεοφίλου Γ' Πατριάρχου Ιεροσολύμων: Η αμαρτία ως νόσος
Τῆς Αὐτοῦ Θειοτάτης Μακαριότητος
τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων
κ.κ. Θεοφίλου Γ ΄
Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΩΣ ΝΟΣΟΣ [1].
«Ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μου ἐστί διά παντός»
τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων
κ.κ. Θεοφίλου Γ ΄
Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΩΣ ΝΟΣΟΣ [1].
«Ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μου ἐστί διά παντός»
Ἐλλογιμώτατοι κ. Καθηγηταί
καί ἐκλεκτοί Σύνεδροι,
Ἐν πρώτοις θέλομεν νά ἐκφράσωμεν τάς θερμάς Ἡμῶν εὐχαριστίας εἰς τόν Πρόεδρον καί τά μέλη τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Συνεδρίου διά τήν πρόσκλησίν των νά προσφωνήσωμεν τό παρόν Συνέδριον.
Προλεγόμενα
Εἰς Συνέδριον καθαρῶς ἰατρικῆς φύσεως, ἐπελέξαμεν τήν θεώρησιν τῆς ἁμαρτίας καί τῆς θεραπείας αὐτῆς ἐξ ἐπόψεως ἁγιογραφικῆς - βιβλικῆς, ἀναφερόμενοι εἰς τήν Παλαιάν Διάθηκην καί μάλιστα εἰς τό βιβλίον τῶν Ψαλμῶν τοῦ Δαβίδ. Θά καταβληθῇ προσπάθεια ἑρμηνείας τῶν δαβιτικῶν λόγων τοῦ Πεντηκοστοῦ Ψαλμοῦ, «ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μου ἐστί διά παντός»[2].
καί ἐκλεκτοί Σύνεδροι,
Ἐν πρώτοις θέλομεν νά ἐκφράσωμεν τάς θερμάς Ἡμῶν εὐχαριστίας εἰς τόν Πρόεδρον καί τά μέλη τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ Συνεδρίου διά τήν πρόσκλησίν των νά προσφωνήσωμεν τό παρόν Συνέδριον.
Προλεγόμενα
Εἰς Συνέδριον καθαρῶς ἰατρικῆς φύσεως, ἐπελέξαμεν τήν θεώρησιν τῆς ἁμαρτίας καί τῆς θεραπείας αὐτῆς ἐξ ἐπόψεως ἁγιογραφικῆς - βιβλικῆς, ἀναφερόμενοι εἰς τήν Παλαιάν Διάθηκην καί μάλιστα εἰς τό βιβλίον τῶν Ψαλμῶν τοῦ Δαβίδ. Θά καταβληθῇ προσπάθεια ἑρμηνείας τῶν δαβιτικῶν λόγων τοῦ Πεντηκοστοῦ Ψαλμοῦ, «ἡ ἁμαρτία μου ἐνώπιόν μου ἐστί διά παντός»[2].
20 Δεκεμβρίου Συναξαριστής. Ιγνατίου Θεοφόρου, Φιλογονίου Πατριάρχη, Ιωάννου Ράφτη, Ιωάννου Κρονστάνδης
Ο Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης (Ρώσος)
Στοιχεία
για τη ζωή του παίρνουμε από το βιβλίο "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΝΣΤΑΝΔΗΣ"
του επισκ. Αλεξάνδρου Σεμενώφ - Τιάν - Σάνσκυ, που το μετέφρασε ο Αρχιμ.
Τιμόθεος Καθηγούμενος της Ι. Μονής Παρακλήτου Ωρωπού και το εξέδωσε η
ίδια η Μονή.
Αυτός ο άγιος Ιωάννης λοιπόν, γεννήθηκε Στις 18 Οκτωβρίου
του 1829 στο χωριό Σούρα του νομού Αρχάγγελσκ και το πρώτο του όνομα
ήταν Ιβάν 'Ηλιτς Σέργιεφ.
Οι γονείς του ονομάζονταν Ηλίας Μιχαήλοβιτς
Σέργιεφ και ήταν Ιεροψάλτης, η δε μητέρα του Θεοδώρα Βλάσιεθνα. Στην
αρχή τα γράμματα τα "έπαιρνε" δύσκολα, αλλά κατόπιν προχώρησε και με
κρατική υποτροφία. Το 1851, μπήκε στη Θεολογική Ακαδημία της
Πετρούπολης.
Μετά την αποφοίτησή του από τη Σχολή, παντρεύτηκε την
Ελισάβετ Κωνσταντίνοβα και του πρότειναν να αναλάβει θέση Ιερέα στον
καθεδρικό ναό της Κρονστάνδης αφιερωμένο στον Αγ. Ανδρέα τον Πρωτόκλητο.