Σελίδες

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τρίτης 07-02-12

Η καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ’ ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ’ ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ».
Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ’ αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012.
Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί για να  μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε.

Απόστολος: Καθολικαί Επιστολαί Πέτρου Β΄ κεφ. β΄ 9 - 22

β΄ 9 - 22


 
Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον Κεφ. ΙΓ΄ 14 - 23

ΙΓ΄ 14 - 23
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Αν η εικόνα του Αγιογραφικού Αναγνώσματος δεν είναι ευκρινής, παρακαλούμε πατήστε κλικ στο http://hristospanagia1.wordpress.com/

Ὁ ἐμπορικός ὅμιλος Carrefour – Μαρινόπουλος καθώς καί τά JUMBO προκαλούν με βλάσφημα εκθέματα


undefined
Έκθεμα στο Carrefour Πυλαίας Θεσ/νίκης
Η είσοδος στο Άγιο Τριώδιο δυστυχώς με την καθοδήγηση και την αποχαύνωση που δημιουργούν τα ΜΜΕ ταυτίζεται τα τελευταία χρόνια στην συνείδηση πολλών Ελλήνων μέ την είσοδο σε μια περίοδο άκρατου ειδωλολατρικού εορτασμού, ξέφρενου γλεντοκοπήματος, αχαλίνωτου ξεφαντώματος, βλάσφημων εκδηλώσεων, χορών, παραστάσεων, μεταμφιέσεων, καρναβαλικών ενδυμασιών.

Τόσο δαιμονική ενέργεια να γινεται δεκτή από ορθόδοξους ἔλληνες βαπτισμένους και μυρωμένους είναι να απορεί κανείς!!! ...
Ο Διάβολος γυρίζει τα πράγματα του Θεού πάντα ανάποδα.

Φαρισαῖος. Μέρος τέταρτο


Ό Φαρισαίος, επειδή είναι ξένος προς τον θεό, αισθάνεται την ανάγκη να φαίνεται τουλάχιστο στους ανθρώπους υπηρέτης του Θεού. Επειδή είναι γεμάτος απ' όλες τις ανομίες, αισθάνεται την ανάγκη να δείχνει ενάρετος. Επειδή επιδιώκει να ικανοποιεί τα πάθη του, αισθάνεται την ανάγκη να δώσει στη συμπεριφορά του μια ευπρέπεια Έτσι, για τον Φαρισαίο είναι απαραίτητο το προσωπείο. Καθώς δεν θέλει να είναι αληθινά ευσεβής και ενάρετος, αλλά μόνο να φαίνεται στους ανθρώπους τέτοιος, ντύνεται την υποκρισία Όλα του τα λόγια, όλα του τα έργα, όλη του ή ζωή είναι ένα συνεχές ψέμα, μια αδιάκοπη προσποίηση! Ή καρδιά του μοιάζει με τον ζοφερό άδη. Είναι γεμάτη πάθη και κακίες —διαρκές μαρτύριο. "Ε, λοιπόν, αυτή ακριβώς ή εμπαθής καρδιά τρέφει εναντίον του πλησίον τα απάνθρωπα, τα φονικά αισθήματα του σκανδαλισμού και της κατακρίσεως.

«Οἱ ἁμαρτίες μας καί ἡ ἀχαριστία μας ἀπέναντι στόν Θεό»


Σταχυολόγηση καί διασκευή κειμένου
ἀπό τά “Πνευματικά Γυμνάσματα”
τοῦ ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου
Ἀπό τό βιβλίο «ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ»
Ἄς σκεφτοῦμε, ἀγαπητοί, τό μεγάλο καί φοβερό ἀριθμό τῶν ἁμαρτημάτων μας, ἀπό τά ὁποῖα ἕνα μικρό μέρος θυμόμαστε καί τό μεγαλύτερο τό ξεχάσαμε. Γιά νά μπορέσουμε νά θυμηθοῦμε κάτι ἀπ’ τίς ἁμαρτίες μας, ἔστω καί συγκεχυμένα, ἄς στοχαστοῦμε ὅλους τους τόπους ὅπου μείναμε στή διάρκεια τῆς ζωῆς μας, ὅλες τίς ὑποθέσεις πού μᾶς ἀπασχόλησαν, ὅλα τ’ ἀξιώματα πού πήραμε, ὅλες τίς ἡλικίες μας καί ὅλους τούς ἀνθρώπους πού συναναστραφήκαμε. Τότε μόνο θά δοῦμε πόσο μακριά εἶναι ἡ ἁλυσίδα τῶν ἁμαρτιῶν πού κάναμε.

Ἡ βλασφημία (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου)

«Η ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ»
Ἁγιου Ἰωάννου του Χρυσοστόμου
Ἀπό τό βιβλίο «ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»
ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ

“Πάσα ... βλασφημία ἀρθήτω ἀφ’ ὑμῶν σύν πάσῃ κακία”. (Ἐφ. 4, 31)

Πρόλογος

Τήν χαρακτήρισαν ὡς ἐθνικό πάθος· μεγάλο στίγμα καί πληγή κοινωνική. Ἄλλη μιά ἐπίδοση τοῦ νεοέλληνα μέ πρωτοπορία παγκόσμια...
   Δυστυχῶς, καί στίς μέρες μας ἡ βλασφημία ἐξακολουθεῖ νά μολύνει μέ τήν παρουσία της τούς δρόμους, τά ἐργοστάσια, τά γραφεῖα, τά σχολεῖα, τά γήπεδα, τό στρατό... Τά ὀνόματα τοῦ Χριστοῦ καί τῆς Παναγιας, ὁ Τίμιος Σταυρός, τά ἱερά καί ὅσια τῆς πίστεώς μας, εὐκαίρως-ἀκαίρως διασύρονται καί σπιλώνονται ἀδιάντροπα. Πρόκειται πράγματι γιά πάθος πού ρυπαίνει τήν κοινωνική ἀτμόσφαιρα καί στιγματίζει τόν ἑλληνορθόδοξο πολιτισμό μας...

«Μνήμη τοῦ Θείου Πάθους»



Ἀπό τό βιβλίο «Πορεία πρός τόν οὐρανό»
Ἁγίου Τύχωνος τοῦ Ζάντονσκ
Δυνατή καί οὐσιαστική ἐνθάρρυνση γιά τόν ἀγώνα ἐναντίον τῆς ἁμαρτίας καί γιά τήν ἅγια χριστιανική ζωή εἶναι ἡ ἐνθύμηση τῶν Παθῶν τοῦ Χριστοῦ. Λέει ὁ Ἀπόστολος: «Καί εἰ πατέρα ἐπικαλεῖσθε τόν ἀπροσωπολήπτως κρίνοντα κατά τό ἑκάστου ἔργον, ἐν φόβῳ τόν τῆς παροικίας ὑμῶν χρόνον ἀναστράφητε, εἰδότες ὅτι οὐ φθαρτοῖς, ἀργυρίῳ ἤ χρυσίῳ, ἐλυτρώθητε ἐκ τῆς ματαίας ὑμῶν ἀναστροφῆς πατροπαραδότου, ἀλλά τιμίῳ αἵματι ὡς ἀμνοῦ ἀμώμου καί ἀσπίλου Χριστοῦ» (Α΄ Πετρ. 1, 17-19).
Ἀναλογίσου, χριστιανέ μου, πώς λυτρώθηκες ἐσύ ἀπό τήν ἁμαρτία, τό διάβολο, τόν ἅδη, τόν αἰώνιο θάνατο: Ὄχι μέ φθαρτούς θησαυρούς. Ἀλλά πῶς;

Φαρισαῖος.Μέρος τρίτο.


Ό κενόδοξος Φαρισαίος νομίζει ότι ευχαριστεί νομίζει ότι δοξολογεί τον Θεό: «Θεέ μου, Σ' ευχαριστώ πού εγώ δεν είμαι σαν τούς άλλους ανθρώπους άρπαγας, άδικος, μοιχός». Απαριθμεί αμαρτήματα φανερά, αμαρτήματα πού μπορούν να γίνουν αντιληπτά απ' όλους. Για ψυχικά πάθη, όπως είναι ή υπερηφάνεια, ή πονηριά, το μίσος, ό φθόνος, ή υποκρισία, δεν λέει λέξη! Αυτά ακριβώς, όμως, είναι πού χαρακτηρίζουν τον τύπο του Φαρισαίου! Αυτά ακριβώς είναι πού σκοτίζουν την ψυχή, τη νεκρώνουν, την κάνουν ανίκανη για μετάνοια. Αυτά ακριβώς είναι πού σβήνουν την αγάπη προς τον πλησίον. Αυτά ακριβώς είναι πού γεννούν τον όλο ψυχρότητα τον όλο εγωισμό, τον όλο μίσος σκανδαλισμό! Ο κενόδοξος Φαρισαίος νομίζει ότι ευχαριστεί τον Θεό για τα καλά του έργα. Μα ό Θεός τον αποστρέφεται. Ό Θεός τον στηλιτεύει με τα φοβερά τούτα λόγια: «Όποιος υψώνει τον εαυτό του, θα ταπεινωθεί».

Τό μυστήριο τῆς ἐξομολόγησης Frank Schaeffer









ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
   Θυμάμαι ότι προσπαθούσα να εξηγήσω σ' ένα φίλο μου Προτεστάντη γιατί το να πάω να εξομολογηθώ στον πνευ­ματικό μου ιερέα αποτελεί απαραίτητο μέρος της πνευμα­τικής αυτοπειθαρχίας, της προσπάθειας να γίνω όμοιος με τον Χριστό, να αγωνιστώ εναντίον των αμαρτιών μου και να ακολουθήσω την Εκκλησία. Αυτός έδειξε ότι το κατα­νόησε. Είχε δε αρκετούς φίλους από την Νότια Εκκλησία των Βαπτιστών, με τους οποίους πήγαινε μαζί στο κυνήγι. Όλοι αυτοί είχαν συμφωνήσει να είναι «υπεύθυνοι» ο ένας στον άλλο. Δυο φορές περίπου τον χρόνο συγκεντρώνονταν για να «συναντηθούν φιλικά», να διαλεχθούν και «να α­νταλλάξουν σκέψεις» μέσα σε «μία ομάδα αμοιβαίας υπο­στήριξης». Ο φίλος μου το είχε βρει αυτό πολύ χρήσιμο για τη «χριστιανική του ζωή». Και κατάλαβε ακριβώς τι εννοούσα.

Ὁ Ἡγούμενος τῆς Ἱεράς Μονῆς Φιλοθέου καταγγέλλει τήν ἀπροκάλυπτη δίωξη τοῦ Ἁγιορείτικου Μοναχισμοῦ


Του Γιώργου Θεοχάρη

 «Βέλη» κατά παραγόντων που ενεπλάκησαν στην υπόθεση Βατοπαιδίου εξαπολύει ο ηγούμενος της Μονής Φιλοθέου του Αγίου Όρους Αρχιμανδρίτης Νικόδημος.

«Μ πρόσχημα τν διαλεύκανση του ποτιθεμένου κα κατασκευασμένου ’’σκανδάλου’’ της Μονής Βατοπαιδίου επιχειρείται πλέον απροκάλυπτος δίωξη, ευτελισμς κα απαξίωση του Αγιορείτικου Μοναχισμού και της κκλησίας», εξηγεί στο agioritikovima.gr ο σεβάσμιος γέροντας.
«Εναι λήθεια τι μαζί μ τν γενικότερη κρίση πο ταλανίζει τν λλάδα μας κα μς νησυχε διαιτέρως, πιπρόσθετος μεγάλη λύπη πλημμύρισε τς καρδις μας ταν πληροφορηθήκαμε τν δικία πο διετελέσθη ναντίον το Σεβαστο Καθηγουμένου τς .Μ.Βατοπαιδίου Παν/του ρχιμ. κ. φραίμ κα δι το προσώπου του ναντίον τς γίας μας κκλησίας κα το γίου ρους», σημειώνει.

Πραξικοπηματικός ο τρόπος φυλάκισης, ατεκμηρίωτες κατηγορίες
«Γι πρώτη φορ στν νεώτερη στορία φυλακίζεται γιορείτης γούμενος κα μάλιστα κατ’ ατν τν παράδεκτο, πραξικοπηματικ κα πιδεικτικ τρόπο γι παράλογες κα τεκμηρίωτες κατηγορίες, γεγονός τ ποο κάθε χέφρων νθρωπος εκολα μπορε ν ρμηνεύσ» επισημαίνει ο Αγιορείτης ηγούμενος.

Π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: Περί σωφροσύνης τῶν νέων


10. Ομιλία περί σωφροσύνης των νέων, 13-9-1983
.. Πρώτον -θεμελιώδης αρχή: Η σωφροσύνη δεν είναι μία αρετή που χωρίζεται από τις άλλες αρε­τές, αλλά είναι μία αρετή που είναι ενταγμένη μέσα στο σώμα των υπόλοιπων αρετών.
Εδώ υπάρχει η γνώμη, είτε από τον τρόπο που κάνουμε τώρα την α­νάλυση είτε γιατί έτσι πολλοί νομίζουν, ότι μπορεί η σωφροσύνη να είναι κάτι χωρισμένο από τις άλλες α­ρετές και ότι πρέπει να ασκήσουμε την αρετή της σωφροσύνης χωριστά, ή μόνον αυτή, και δεν χρειάζον­ται άλλα πράγματα. Όχι, αγαπητοί μου· επαναλαμβά­νω: η αγωγή της σωφροσύνης είναι ενταγμένη στο λοιπό σώμα των αρετών. Τόσο μάλιστα, ώστε να φθά­νουμε να πούμε, και να το θυμόμαστε αυτό, ότι δεν υ­πάρχει γενετήσιο πρόβλημα, αλλά υπάρχει πνευματι­κό πρόβλημα.

Εἶναι ἀπαραίτητο νά νηστεύουμε…;



  
Πρώτα θα κάνω λόγο για την εγκράτεια στα φαγητά, η οποία είναι αντίθετη της γαστριμαργίας, και για τον τρόπο των νηστειών και την ποσότητα των φαγητών. Και αυτά, όχι από τον εαυτό μου, αλλά καθώς παραλάβαμε από τους αγίους Πατέρες. Εκείνοι λοιπόν, δεν έχουν παραδώσει έναν κανόνα νηστείας, ούτε έναν τρόπο της διατροφής, ούτε το ίδιο μέτρο, γιατί δεν έχουν όλοι την ίδια δύναμη, είτε λόγω ηλικίας, είτε ασθενείας, είτε καλύτερης συνήθειας του σώματος. Έχουν όμως παραδώσει σε όλους έναν σκοπό, να αποφεύγουμε την αφθονία και να αποστρεφόμαστε το χορτασμό της κοιλιάς. Έχουν δει στην πράξη ότι είναι ωφελιμότερο και βοηθά στην καθαρότητα το να τρώει κανείς μια φορά την ημέρα από το να τρώει κάθε τρείς ή τέσσερις ή εφτά ώρες. Γιατί λένε, εκείνος που επεκτείνεται υπέρμετρα στην νηστεία, υπέρμετρα κατόπιν τρώει.

Πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε συνεχῶς, γενναῖα καί μέ ὅλες μας τίς δυνάμεις (mp3)


Π. Σάββας 2009-11-01_ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ(ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ)_10_ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΕΝΝΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

 
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 01-11-09 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).  

 
Προτεινόμενα:
 

Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα Α΄ (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα Β΄ (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα- Γ΄ (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα- Στ΄ (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)  ‘H προσευχή ὡς θεραπευτικό μέσο_6ο Μέρος_mp3
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα-Z΄ Ἡ θεραπεία τῆς θελήσεως (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα-Η΄ Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν κακῶν ἐπιθυμιῶν (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ποιά εἶναι ἡ χριστιανική τελειότητα-Θ΄. Πῶς ἀποκτιοῦνται οἱ ἀρετές (Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Ἀόρατος πόλεμος) (mp3)
Ἡ δοξολογία τοῦ Θεοῦ καί ἡ σημασία τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς_mp3
Α. Ὄλη ἡ δόξα ἀνήκει στό Θεό,Β. Πῶς πρέπει νά ζητάμε κάτι ἀπό τόν Θεό_(mp3)
Τὰ εἴδη τῶν δαιμόνων καὶ τῶν παθῶν_1ο Μέρος_(mp3)
Οἱ κυριότερες ἐντολές τοῦ Εὐαγγελίου- A΄ (Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου)

Η πολύχρονη υπομονή, που έφερε άμετρη τη χάρη του Θεού. (Άγίου Ισαάκ του Σύρου).Τὰ εἴδη τῶν δαιμόνων καὶ τῶν παθῶν_2ο Μέρος_(mp3)

«Κύριε, εἶμαι χειρότε­ρος καί άπό τόν τελώνη. Γιατί δέν μπορῶ νά μή δῶ μέ τήν ἀκρη τοῦ ματιοῦ μου τό φαρισῖο καί νά μήν πῶ, σέ εὐχαριστῶ, γιατί δέν εἶμαι σᾶν αὐτόν».

ΌΤΑΝ λοιπόν με τον τρόπο αυτόν κατορθώσεις να διεισδύσεις στην αθλιότητα σου, στην ανεπάρκεια σου, στην άμαρτωλότητά σου, έπικαλέσου τον Κύριο, όπως έκανε και ό τελώνης: «Ό Θεός ιλάσθητί μοι τω άμαρτωλώ» (Λουκά ιη' 13). Και πρόσθεσε: «Κύριε, είμαι χειρότε­ρος και από τον τελώνη. Γιατί δεν μπορώ να μη δω με την άκρη του ματιού μου το φαρισαίο και να μην πω, σε ευχαριστώ, γιατί δεν είμαι σαν αυτόν».
Όμως λένε οί άγιοι: κοίτα το σκοτάδι που υπάρχει οτήν καρδιά οου και την αδυναμία πού κατοικεί στα μέλη σου και απόβαλε κάθε διάθεση κατάκρισης τού πλησίον σου. Από το σκοτάδι, όπου βρίσκεσαι, βλέπεις το ουρά­νιο φως να αντικατοπτρίζεται πιο καθαρά στα άλλα δημιουργήματα. Δε σου επιτρέπεται όμως να αποκαλύ­πτεις τα αμαρτήματα των άλλων, διότι τα δικά σου είναι έξίσου μεγάλα. Μόνο όταν ασχοληθείς με επιμέλεια και στα σοβαρά για την τελειοποίηση σου θα παρατηρήσεις την ατέλεια σου. Και όταν αντιληφθείς την ατέλεια σου μπορείς να τελειοποιηθείς. Με τον τρόπο αυτό ή τελειό­τητα προέρχεται από την αδυναμία και την ατέλεια. Τώρα κυρίως σου δωρίζεται ή κατάσταση εκείνη, για την όποια μιλά ό άγιος Ισαάκ ό Σύρος: και ό εχθρός σου το βάζει στα πόδια όσο πιο γρήγορα τον πλησιάζεις.

6 Φεβρουαρίου Συναξαριστής. Βουκόλου Ἐπισκόπου, Ἰουλιανοῦ Μάρτυρος, τῶν Ἁγίων Φαύστης, Εὐιλασίου καὶ Μαξίμου Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Θεοφίλου, Σατουρνίνου καὶ Ρεβοκάτσου Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Φαύστου, Βασιλείου καὶ Λουκιανοῦ Μαρτύρων, Δωροθέας καὶ Θεοφίλου Μαρτύρων, Ἰωάννου τοῦ ἐν Λυκῷ, Βαρσανουφίου καὶ Ἰωάννου Ὁσίων, Ἀμάνδου, Φωτίου Ἰσαποστόλου, Ἀρσενίου ἐκ Γεωργίας, Δαμασκηνοῦ Σιναΐτου, Ἀρτεμίου Σιναΐτου.

Ὁ Ἅγιος Φώτιος ὁ Ἰσαπόστολος καὶ Ὁμολογητὴς Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως

Ὁ Μέγας Φώτιος ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους ποὺ βασίλευσαν οἱ αὐτοκράτορες Μιχαὴλ (842-867 μ.Χ.), υἱὸς τοῦ Θεοφίλου, Βασίλειος Α’ ὁ Μακεδὼν (867-886 μ.Χ.) καὶ ὁ Λέων ΣΤ’ ὁ Σοφὸς (886-912 μ.Χ.), υἱὸς τοῦ Βασιλείου. Γεννήθηκε περὶ τὸ 810 μ.Χ. στὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ εὐσεβῆ καὶ ἐπιφανῆ οἰκογένεια, ποὺ ἀγωνίσθηκε γιὰ τὴν τιμὴ καὶ προσκύνηση τῶν ἱερῶν εἰκόνων.
Οἱ γονεῖς του ὀνομάζονταν Σέργιος καὶ Εἰρήνη καὶ καταδιώχθηκαν ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Θεοφίλου (829-842 μ.Χ.). Ὁ Ἅγιος Σέργιος, τοῦ ὁποίου τὴ μνήμη τιμᾷ ἡ Ἐκκλησία στὶς 13 Μαΐου, ἦταν ἀδελφὸς τοῦ Πατριάρχου Ταρασίου (784-806 μ.Χ.) καὶ περιπομπεύθηκε δέσμιος ἀπὸ τὸ λαιμὸ ἀνὰ τὶς ὁδοὺς τῆς Κωνσταντινουπόλεως, στερήθηκε τὴν περιουσία του καὶ ἐξορίσθηκε μετὰ τῆς συζύγου του καὶ τῶν παιδιῶν του σὲ τόπο ἄνυδρο, ὅπου ἀπὸ τὶς ταλαιπωρίες πέθανε ὡς Ὁμολογητής.
Ὁ ἱερὸς Φώτιος διέπρεψε πρῶτα στὰ ἀνώτατα πολιτικὰ ἀξιώματα. Ὅταν μὲ ἐντολὴ τοῦ αὐτοκράτορα ἀπομακρύνθηκε βιαίως ἀπὸ τὸν πατριαρχικὸ θρόνο ὁ Πατριάρχης Ἰγνάτιος, ἀνῆλθε σὲ αὐτόν, τὸ ἔτος 858 μ.Χ., ὁ ἱερὸς Φώτιος, ὁ ὁποῖος διακρινόταν γιὰ τὴν ἁγιότητα τοῦ βίου του καὶ τὴν τεράστια μόρφωσή του.