Σελίδες

Πέμπτη 21 Ιουνίου 2012

Ἄν θέλεις νά βρεῖς τόν Θεό διά τῆς «εὐχῆς» δέν θά σταματᾶς ποτέ αύτήν τήν ἐργασία

«Η πράξη της νοεράς προσευχής είναι να βιάσεις τον εαυτόν σου να λέγεις συνεχώς την ευχή με το στόμα αδιαλείπτως.
Στην αρχή γρήγορα, να μην προφθάνει ο νους να σχηματίζει λογισμό μετεωρισμού.
Να προσέχεις μόνο στα λόγια: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με».
Όταν αυτό πολυχρονίσει, το συνηθίζει ο νους και το λέγει και γλυκαίνεσαι ωσάν να έχεις μέλι στο στόμα σου και θέλεις να το λέγεις.
Αν το αφήσεις στενοχωρείσαι πολύ.
Όταν το συνηθίσει ο νους και χορτάσει -το μάθει καλά- τότε το στέλνει στην καρδιά.
Επειδή ο νους είναι ο τροφοδότης της ψυχής και μεταφέρει στην καρδιά οτιδήποτε φαντασθεί.

Ἐπιστολή Μητροπολίτου Πειραιῶς πρός τόν Πρωθυπουργόν κ. Σαμαράν


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +30 210 4514833 (19), Fax +30 210 4528332 e-mail: impireos@hotmail.com
᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 14ῃ Ἰουνίου 2012

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ἀπέστειλε πρός τόν Ἐξοχώτατον κ. Πρωθυπουργόν τήν κάτωθι ἐπιστολήν.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
᾿Ακτὴ Θεμιστοκλέους 190
185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ
Τηλ. 210 4514833
Fax  210 4518476

᾿Αριθ. Πρωτ. 782                                 ᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 21ῃ Ἰουνίου 2012

Πρός
Τόν Ἐξοχώτατον Κύριον
Ἀντώνιον Σαμαρᾶν
Πρωθυπουργόν-Πρόεδρον Ν.Δ.
Λεωφ. Συγγροῦ 340
176 73 ΚΑΛΛΙΘΕΑ


Ἐξοχώτατε Κύριε Πρόεδρε,

Ἐκφράζοντες εἰς Ὑμᾶς θερμάς συγχαρητηρίους προσρήσεις διά τήν ἀνάδειξι εἰς τήν Πρωθυπουργία εὐχόμεθα ἀπό καρδίας ἐπιτυχία εἰς τό δυσχερέστατο Ὑμέτερο καθῆκον καί ἀμέριστη τή βοήθεια καί τή χάρι τοῦ Παναγίου Θεοῦ.
Ἀνεγνώσαμεν μετά πολλῆς ὀργῆς καί βαθυτάτου ἀποτροπιασμοῦ ἐπιστολή τοῦ ἀξιοτίμου κ. Νίκου Σωτηροπούλου, Ὑπευθύνου Τομέως Πολιτισμοῦ τῆς ΟΝΝΕΔ δημοσιευθεῖσα εἰς τό δημοσιογραφικόν ὄργανο τοῦ ὁμίλου κ. Ἀλαφούζου «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» (http://news.kathimerini.gr/ 4dcgi/_w_articles_columns_2_19/06/2012_486087) τῆς 19/6/2012, τοῦ ὁποίου μάλιστα τό τηλεοπτικόν ὄργανον ΣΚΑΪ ἐνεφάνιζε τόν ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΤ ὡς προηγούμενον τῆς ΝΔ), συμπαραστάσεως εἰς τούς συντελεστάς τοῦ ἀθλιοτάτου καί χυδαιοτάτου καί προδήλως ἀνεπερείστου θεατρικοῦ ἔργου Corpus Christi τοῦ κατά δήλωσίν του ὁμοφυλοφίλου Ἀμερικανοῦ συγγραφέως Τέρενς Μάκ Νάλι καταδικασθέντος πρότριτα καί ὑπό τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/anakoinothenta.asp?id=1518&what_sub=announce) ὡς ἀήθης ἐπίθεσις καί προσβολή κατά τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν πίστεως, μέ τήν φαιδροτάτη ἐπιχειρηματολογία «ὅτι διώχθηκαν γιά προσβολή τῶν θείων.

Ἡ εἰκόνα τῆς ἀπελπισίας. Τοῦ ἁγίου Νεκταρίου

Απελπισία! Φρικτό άκουσμα, πλήρες καταστροφής και παντός είδους κακών!

Ποιος μπορεί να αριθμήσει όλα τα δεινά πού την ακολουθούν; Ποιος μπορεί να εικονίσει τον χαρακτήρα της; Είναι μαύρη σαν κόρη του Άδη και αποτρόπαιη σαν ερινύα. Πατέρας της είναι ο Τάρταρος.
Ανέβηκε από τις σπηλιές του Άδη πάνω στη γη, για να βυθίσει τον κόσμο στον ζοφερό Τάρταρο. Γεννήθηκε για να καταστρέψει την ύπαρξη των ανθρώπων και να τους εξαφανίσει και από προσώπου γης. Όπου αντηχήσει τ' όνομά της, εκεί η φθορά και η καταστροφή εγκαθιδρύουν το κράτος τους. Η ερήμωση και ο αφανισμός ακολουθούν στα ίχνη της. Δαίμονας εκδικητικός διευθύνει την πορεία της και φρίκη συνοδεύει την εμφάνισή της.

Γιά τήν χριστιανική συνέπεια καί ἀσυνέπειά μας.γ' μέρος



 
«Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010

Δεῖτε ἐδῶ: β' μέρος
Γιά τήν χριστιανική συνέπεια καί ἀσυνέπειά μας
  • Καμμία ἀρετή, κανένα καλό δέν ἀποκτᾶται χωρίς κόπο καί ἐπιμέλεια, πολύ περισσότερο πρέπει νά κοπιάση κάποιος γιά νά ἀποκτήση τό κεφάλαιο τῶν ἀρετῶν, τήν ἀγάπη...καί ἀπόκτηση τῆς ἀγάπης εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ, τό ὁποῖο δίδεται στούς ἀξίους, σέ αὐτούς πού κοπιάζουν καί ζητοῦν μέ πίστη καί ταπεινοφροσύνη νά εὐαρεστοῦν τόν Θεό.
  • Διά νά φυλαχθῆς καθαρός ἀπό τίς ἀκάθαρτες ἡδονές ὀφείλεις νά μή περιεργάζεσαι ἄλλα πρόσωπα, διότι ἀπό τήν ἀπροσεξία τῶν ματιῶν πολλοί ἔπεσαν σέ αἰσχρές ἐπιθυμίες. Φεῦγε σάν ἀπό φωτιά, τήν συναναστροφή φαύλων καί διεφθαρμένων ἀνδρῶν καί γυναικῶν. Φεῦγε τήν μέθη καί τήν κοιλιοδουλεία, διότι ὁδηγοῦν σέ ἄνομες πράξεις...

Τίποτε ἄς μή μᾶς σταματᾶ


«Ο προφήτης Νάθαν ήταν πνευματικός πατέρας και διδάσκαλος του Βασιλέως Δαβίδ. Το Άγιον Πνεύμα φανέρωσε στον Προφήτη ότι ο Δαβίδ επρόκειτο να παραβεί το θέλημα του Θεού και να πέσει στο αμάρτημα της μοιχείας. Ο Προφήτης τότε έσπευσε να αναγγείλει στον Βασιλέα τον κίνδυνο που διέτρεχε…
Δυστυχώς όμως ο διάβολος εμπόδισε τον Προφήτη να εκπληρώσει το σχέδιό του. Ο Νάθαν, πορευόμενος προς το Παλάτι, βρήκε μπροστά του πεσμένο ένα σκοτωμένο. Στάθηκε, άνοιξε ένα λάκκο και τον έθαψε. Εν τω μεταξύ , ο Δαβίδ έπεσε στο αμάρτημα. Ο Νάθαν το διεγνώρισε . Επέστρεψε στο σπίτι του και άρχισε να κλαίει και να οδύρεται» (Συναξάρι ,26 Δεκεμβρίου) .

Συζυγία.β'

 «Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί υἱοί Θεοῦ κληθήσονται» (Ματθ. Ε΄. 9)
Ἀπό τό βιβλίο «Πνευματικές Νουθεσίες»
Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα
(ἀποσπάσματα ἐπιστολῶν)

Δεῖτε ἐδῶ:α' μέρος
1. Συζυγία

Δέν χρειάζεται κάν νά σοῦ πῶ πόσο ἄτοπη καί πόσο μνησίκακη εἶναι αὐτή παγερή στάση, αὐτή ψυχρή συμπεριφορά, πού τηρεῖς ἀπέναντι στό σύζυγό σου. Τή χαρακτηρίζεις σάν ἕνα πλάγιο καί πανοῦργο τρόπο, μέ τόν ὁποῖο ἐκδικεῖσαι τήν προηγούμενη ἀδιαφορία του γιά σένα. Ἀπό τήν ἄλλη μεριά, κι ἐσύ ἴδια βλέπεις καθαρά ὅτι ἔτσι ἁμαρτάνεις. Ἀφοῦ ὅμως τό διαπιστώνεις καί τό παραδέχεσαι, δέν μπορεῖς σέ καμιά περίπτωση νά θεωρεῖς τή στάση σου ἀναπόφευκτη, καί νά λές ὅτι δέν μπορεῖς μέ τίποτα νά τή μεταβάλλεις, ἄν καί λυπᾶσαι τάχα καί μετανιώνεις γι᾿ αὐτήν. Αὐτό δέν εἶναι ἀλήθεια. Καί τοποθέτησή σου εἶναι ἐντελῶς λαθεμένη.
Θυμήσου τί εἶναι γάμος: ἕνα μυστήριο! Καί μάλιστα, «τό μυστήριο τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγώ δέ λέγω εἰς Χριστόν καί εἰς τήν ἐκκλησίαν» (Ἐφεσ. 5. 32).

Ἐφραίμ ὁ ταλαίπωρος

 Στην πνευματική μας πορεία στο επάνω μέρος των Κατουνακίων γνωρίσαμε ενάρετους ησυχαστές και ερημίτες, όπως τον ταπεινό μοναχό Εφραίμ τον ταλαίπωρο. Αυτός ο ευλογημένος καταγόταν από τα χωριά της Θεσσαλίας και ήρθε μεγάλος στην καλογερική, αλλά είχε καλλιεργημένη χριστιανική συνείδηση και πολύ καλή προαίρεση, διότι έτρεχε στα Μοναστήρια κι ο,τι ελεημοσύνες και βοηθήματα του έδιναν, παξιμάδι, ρύζι, ζάχαρη και κηπουρικά είδη, τα πήγαινε ως τροφοδοσία σε όλους τους άλλους ερημίτες που ήταν άρρωστοι ή γεροντάκια και ανάπηροι. Βοηθούσε όλους αδιακρίτως με πραγματική χριστιανική αδελφική αγάπη.

Εἴδη Λατρείας-Ἡ Θεία Λειτουργία.Τί εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία.

 

  ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

 

 

2.   ΕΙδη λατρεΙας

Ὑπάρχουν δύο τύποι (τρόποι) Λατρείας τοῦ Θεοῦ. Ἡ δημόσια, πού γίνεται στό Ναό, ἀπ' ὅλη τή χριστιανική κοινότητα (=Ἐκκλησία) καί ἡ ἰδιωτική, πού γίνεται ἀπό κάθε πιστό (προσευχή). Συνήθως ὅταν λέμε λατρεία ἐννοοῦμε τήν κοινή, τή δημόσια λατρεία. Τά εἴδη τῆς προσευχῆς εἶναι α) ἡ ἐξομολογητική ἤ προσευχήμετανοίας, β) ἡ δοξολογία, γ) ἡ εὐχαριστία καί δ) ἡ αἴτηση ἤ ἱκεσία .
Ὕψιστη βαθμίδα λατρείας: ἡ Θεία   Εὐχαριστία, ἡ Θεία   Λειτουργία.

13ο Κεφ. Νουθεσίες σέ μοναχούς καί ἱερεῖς.β' μέρος

  Βίος καί πολιτεία
τοῦ ὁσίου Μαξίμου τοῦ Καυσοκαλύβη
(10ο Μέρος – Τελευταῖο)
Ἀπό τό βιβλίο «Ὅσιος Μάξιμος ὁ Καυσοκαλύβης»

Δεῖτε ἐδῶ:α' μέρος
13ο Κεφ. Νουθεσίες σέ μοναχούς καί ἱερεῖς
Ἰδιαίτερα στούς ἡσυχαστές δίδασκε τή νοερά προσευχή, τούς καρπούς ἀλλά καί τούς κινδύνους της:
» Ὅταν ὁ νοῦς χωρίζεται ἀπ᾿ ὅλα τά πράγματα καί τά νοήματα, φτάνει σέ ἀρέμβαστη ἡσυχία καί κατάσταση εἰρηνική. Εἰσέρχεται μέσα στήν καρδιά καί ἀπό ἐκεῖ ἐπικαλεῖται τό Χριστό. Τότε πρέπει νά προσέξει τό λογισμό τῆς ὑπερηφάνειας. Ὁ λογισμός αὐτός φυγαδεύει τήν κατάσταση τῆς χάριτος.
» Ὅταν ὁ νοῦς μαζί μέ τήν καρδιά βαστάζει τήν προσευχή καί τήν ἐνθύμηση τοῦ Χριστοῦ μέ ταπείνωση, τότε φωτίζεται καί κατανύγεται. Φωτίζεται μέ ἄυλο φῶς καί ὑψώνεται σέ θεωρίες ὑπερουράνιες. Στήν καρδιά τοῦ προσευχομένου βρίσκεται, σάν καθισμένος σέ θρόνο, ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.

Τά Πρωτόκολλα τῶν Σοφῶν τῆς Σιών: Ψέμμα ἤ ἐφιάλτης;


Επαληθεύονται τα Πρωτόκολα των Σοφών της Σιων; Σας παραθέτουμε κάποια από αυτά, τα οποία έχουν ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ομοιότητες με την καθημερινότητά μας. Στο σύνολό τους είναι 24, λόγω χώρου όμως δεν μπορούμε να τα γράψουμε όλα, πάντως όποιος ενδιαφέρεται, η αναζήτησή τους στο Διαδίκτυο είναι πολύ εύκολη. Η δημιουργία τους τοποθετείται στο 1900 και για σειρά ετών κατηγορούνταν ως πλαστά, και αντισημητικό δημιούργημα της Οχράνα της μυστικής αστυνομίας του Τσάρου. Εμείς ξέρουμε ότι ο Τσάρος είχε κακό τέλος και δεν μπορεί να μας απαντήσει, και ότι τα “πλαστά” κατά τα λεγόμενα κάποιον έγγραφα, είναι πολύ λεπτομερειακώς “προφητικά” για κείμενα που γράφτηκαν έναν αιώνα πριν. Η κρίση δική σας, αξίζει όμως να τα διαβάσετε.
Πρωτόκολλο Έβδομο
Η αύξηση των εξοπλισμών και του προσωπικού της αστυνομίας είναι αναγκαίο συμπλήρωμα του σχεδίου που εκθέσαμε.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Πέμπτης 20-06-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. η΄ 22 - 27

η΄ 22 - 27


Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον Κεφ. Ι΄ 23 - 31

Ι΄ 23 - 31
                                                         
Εὐχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/

http://www.hristospanagia.gr/

Ἐλεγχος τῆς σκέψης


ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Απόσπασμα από το βιβλίο του π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου (+)
«Αντιμετώπιση των Αιρέσεων. Προβληματική και Στρατηγική»


   Η προσωπική σκέψη και κρίση σε θέματα που έχει πάρει θέση η εταιρεία «Σκοπιά», λογίζεται «τάση ατελών ανθρώπων», δηλαδή ατόμων που είναι ανώριμα πνευματικά. Η τάση αυτή, εμποδίζει την πνευματική πρόοδο, λέγει η «Σκο­πιά» γι' αυτό και απαγορεύεται! (Σκοπιά 1959, σ. 349, βλ. Α. Αλεβιζοπούλου, Πίσω από το προσωπείο της Σκοπιάς, σ. 44. Επίσης Μια δι­κτατορία στο Μπρούκλιν. Η λατρεία της Σκο­πιάς, τόμος Β', σ. 160-162).
Αν κάποιο θύμα τολμήσει να λειτουργήσει υπεύθυνα, σαν ελεύθερα σκεπτόμενο άτομο, «κινδυνεύει πνευματικά», γιατί οτιδήποτε κάνει η εταιρεία, «είναι για το καλό μας»˙ ανταρσία σ' αυτό που λέγει η κάνει η εταιρεία, λογίζεται «ανταρσία εναντίον του Ιεχωβά» (Σκοπιά 1956, σ. 270, βλ. Α. Αλεβιζοπούλου, Πίσω από το προσωπείο της Σκοπιάς, σ. 57. Πιο αναλυτικά βλ. «Μια δικτατορία στο Μπρούκλιν», σ. 150-239).

Δύναμις καί Θεοῦ σοφία (ἄγνωστοι λόγοι Παϊσίου μοναχοῦ)

Παραθέτουμε μια μικρή επιλογή από το βιβλίο "Από την Ασκητική και Ησυχαστική Αγιορείτικη Παράδοση"    

  • Να έχεις πάντα ένα βιβλίο ανοιχτό πάνω στο τραπέζι, για να μην βρίσκει ευκαιρία ο διάβολος να φέρνει λογισμούς.
  • Κάποτε μου παρουσιάστηκε ο Σατανάς και μου είπε: ”Εγώ είμαι ο Χριστός, προσκύνα με”. Του απάντησα: ”Εγώ τον Χριστό μου πάντα τον προσκυνώ. Και αν ήσουν ο Χριστός, δεν θα μου ζητούσες να σε προσκυνήσω”.
  • Άκουσα ότι αυτές τις μέρες κουνιέται το καντήλι της Παναγιάς των Ιβήρων. Η Παναγία προσπαθεί να μας αφυπνίσει για να μετανοήσουμε, αλλά οι σημερινοί άνθρωποι δεν κουνιούνται (συνέρχονται), όσο κι αν κουνιούνται τα καντήλια.
  • Σήμερα ήρθε η εποχή να πραγματοποιηθεί η προφητεία του Μεγάλου Αντωνίου: ”Θα ‘ρθει καιρός που οι άνθρωποι θα τρελαθούν, και αν κάποιος είναι λογικός, αυτόν οι άλλοι θα τον λέγουν τρελό”, γιατί δεν θα είναι σαν και αυτούς.

Δεσπότης Ἡλείας Γερμανός-Ἡ ἀλήθεια γιά τήν ὁμοιοπαθητική!



Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ 
Του Σεβασμιωτάτου. Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανού!
 
1. H ομοιοπαθητική ως θεραπευτική μέ­θοδος σε καμμία ιατρική Σχολή της Πατρί­δος μας, αλλά, απ' όσα γνωρίζω, και σε καμ­μία χώρα του πολιτισμένου κόσμου δεν δι­δάσκεται, αλλ' ούτε δίδεται τοιαύτη ειδικό­τητα εις ιατρούς. Δια τούτο και τα γραφόμενα περί «εναλλακτικού Νόμπελ» είναι εφεύρε­ση επιτηδείων προς παραπλάνησιν αφελών αρρώστων συνανθρώπων μας.

2. Οι Χριστιανοί μας, πρέπει να γνωρίζουν ότι δύο είναι οι βασικές αρχές της ομοιοπα­θητικής θεραπευτικής:

Πρώτη: Η πεπλανημένη πίστη ότι εις την φύσιν υπάρχει μία παγκόσμια υπερβατική «θεία δύναμη», την οποία μάλιστα οι ομοιο­παθητικοί συσχετίζουν με την υπό των δια­φόρων ειδωλολατρικών θρησκειών και παραθρησκευτικών σημερινών ομάδων, όπως π.χ. της Νέας Εποχής, η οποία (θεία δύναμη) κι­νεί το σύμπαν, εισρέει εις τον ανθρώπινον οργανισμόν και διαπερνά τα κύτταρα του αν­θρώπου. (Πανθεϊστική αντίληψις του σύμ­παντος).

Γιά τούς λογισμούς χρειάζεται σθεναρή ἀντίσταση.


Αποφθέγματα του γέροντος Αμβροσίου Λάζαρη.

Στην παραβολή του δείπνου λέει ο Χριστός ότι κάποιος του είπε: «Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε». Αυτά τα πέντε ζεύγη βοών είναι οι πέντε αισθήσεις, που πρέπει να τις φυλάμε με την ευχή του Ιησού. Ο σατανάς, μας χτυπά κάθε ώρα και μας βρίσκει ανοχύρωτους. Η εντολή του Χριστού είναι να μην επιθυμούμε τη γυναίκα του άλλου, όταν τη βλέπουμε. Ο σατανάς, λοιπόν, μας σπέρνει τον (πονηρό) λογισμό και εμείς, όταν δεν έχουμε τον νου μας, αμέσως κάνουμε συγκατάθεση.

21 Ιουνίου Συναξαριστής. Ιουλιανού εκ Κιλικίας, Ιουλιανού Αιγυπτίου και οι συν αυτώ μαρτυρήσαντες, Αφροδισίου, Νικήτα του Νισύριου, Τερεντίου Επισκόπου,Ἅγιοι Κυριακὸς καὶ Ἀπολλινάριος,Ἁγίες Δημητρία καὶ Βιβιανὴ,Ἅγιος Ἀρχίλιος Β’,Ἅγιος Λουαρσάβος,Ὅσιος Ἀβράμιος.

Ὁ Ἅγιος Ἰουλιανὸς ἐξ Ἀναζαρβοῦ Κιλικίας


Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Ἰουλιανὸς ἔζησε κατὰ τὸν 3ο αἰώνα μ.Χ. καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη Ἀνάζαρβα, τῆς δευτέρας ἐπαρχίας τῶν Κιλίκων. Ἦταν υἱὸς κάποιου Ἕλληνα βουλευτοῦ καὶ εἶχε μητέρα Χριστιανή, ἡ ὁποία καὶ τοῦ δίδαξε τὰ ἱερὰ γράμματα. Ὅταν ὁ Ἅγιος ἔφθασε στὴν ἡλικία τῶν δεκαοκτὼ χρόνων, συνελήφθη ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες καὶ ὁδηγήθηκε ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος τῆς πόλεως Μαρκιανοῦ.

Ἐπειδὴ ἐνώπιον τοῦ ἡγεμόνος ὁμολόγησε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία τὸν Χριστὸ καὶ ἀρνήθηκε νὰ θυσιάσει στὰ εἴδωλα, οἱ δήμιοι ἄνοιξαν μὲ βία τὸ στόμα του καὶ τοῦ ἔριξαν μέσα κρασὶ καὶ κρέας, ποὺ εἶχε ἀπομείνει ἀπὸ τὶς θυσίες τῶν εἰδώλων. Στὴν συνέχεια τὸν ἔκλεισαν στὴν φυλακὴ καὶ ὁδήγησαν ἐκεῖ καὶ τὴν μητέρα του.
Ἐκείνη παρακάλεσε νὰ μείνει μαζὶ μὲ τὸν υἱό της γιὰ τρεῖς ἡμέρες, γιὰ νὰ ἀποφασίσει μαζί του. Καὶ ἀφοῦ ἔγινε αὐτό, τοὺς ὁδήγησαν πάλι σὲ ἀνάκριση. Ἐκεῖνοι ὅμως ὁμολόγησαν ἐκ νέου τὴν πίστη τους στὴν πατρώα εὐσέβεια. Ὁ ἡγεμόνας τότε ἔδωσε ἐντολὴ νὰ κόψουν στὴ μέση τὶς φτέρνες τῆς μητέρας τοῦ Μάρτυρος καὶ νὰ τὴν ἀφήσουν.