Σελίδες

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Πέμπτης 13-09-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. γ΄ 1 - 4

γ΄ 1 - 4

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Στ΄ 13 - 19

Στ΄ 13 - 19

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/

Ἡ Παντοδυναμία τοῦ Χριστοῦ καί ἡ τελειότητα τῆς Δημιουργίας


Π. Σάββας 2011-10-01_Ἡ Παντοδυναμία τοῦ Χριστοῦ καί ἡ τελειότητα τῆς Δημιουργίας_Ἁγ. Κυρίλλου_8η Κατήχηση-2ο μέρος & 9η Κατήχηση-1ο μέρος_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 01-10-2011 (Συνάξη ἀνδρῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Ἁγίων Πατέρων λόγοι...

101
Ας γιορτάζουμε όχι με κοσμικά πανηγύρια, αλλά κατά τρόπο που ταιριάζει στο Θεό. Όχι κατά τρόπο γήινο, αλλά κατά τρόπο υπερκόσμιο. Ας γιορτάζουμε επιδιώκοντας όχι τα δικά μας, αλλά εκείνα που ανήκουν στον Κύριο. Όχι εκείνα που οδηγούν στην ασθένεια αλλά εκείνα που οδηγούν στη θεραπεία. Όχι εκείνα που έχουν σχέση με τη δημιουργία, αλλά εκείνα που αφορούν την αναδημιουργία μας. 
(Γρηγόριος ο Θεολόγος).

Η αγάπη δεν είναι ο μόνο λόγια, αλλά υπεράσπιση και απόδειξη στην πράξη, όπως το να απομακρύνεις τη φτώχεια, να συμπαραστέκεσαι στους αρρώστους, να απαλλάσσεις από τους κινδύνους, να κλαις με αυτούς που κλαίνε και να χαίρεσαι με αυτούς που χαίρονται.
(Ιερός Χρυσόστομος)

Σηκώθηκε ἡ παράλυτη γυναίκα. Οἱ δύο βόες. Ἡ δράσις τῆς μαγείας στήν Ἀφρική. Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Σηκώθηκε ἡ παράλυτη γυναίκα…
Ἡ δράσις τῆς μαγείας στήν Ἀφρική.

Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

Στό χωριό Καουαγιόνγκο ἔγινε καί τό ἑξῆς συγκλονιστικό θαῦμα σύμφωνα μέ τήν μαρτυρία τοῦ ἰθαγενοῦς ἱερέως πατρός Κοσμᾶ.
Τό 2000 ἔγιναν Βαπτίσεις καί μετά οἱ γάμοι τῶν νεοφωτίστων Χριστιανῶν μας. Ἕνας ἀπό τούς νεοφωτίστους εἶχε σύζυγο μία γυναῖκα, ἡ ὁποία ἦτο παράλυτη ἀπό τήν ἐπίδρασι μαγείας. Πρίν βαπτισθῆ, τοῦ ἔλεγαν πολλοί συγχωριανοί του νά διώξει τήν γυναῖκα αὐτή καί νά πάρει μία ὑγιῆ, διότι πῶς θά κάνει τήν ζωή του μέ μία παράλυτη.
Ἐκεῖνος δέν τούς ἄκουσε, ἀλλά τούς ἔλεγε: «Αὐτή τήν γυναῖκα μοῦ ἔδωσε ὁ Θεός νά ζήσω. Δέν πρέπει νά τήν ἐγκαταλείψω, ἐπειδή τῆς συνέβη στήν ζωή της αὐτό τό περιστατικό».
 Μαζί λοιπόν κατηχήθηκαν, βαπτίσθηκαν καί στεφανώθηκαν. Ὁ Θεός γιά νά τόν ἀνταμείψει γιά τήν ὑπομονή του καί τήν καλωσύνη του, λίγες ἡμέρες μετά τόν γάμο τους, ἡ γυναῖκα του περπάτησε πρός κατάπληξιν ὅλων.

Ὁ Χριστός μέ τήν Χάρη Του θεραπεύει τόν ὅλο ἄνθρωπο ἀκόμη καί τά βάθη τῆς ψυχῆς.

 
    ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ
 

ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


2δ)Ὁ Χριστός μέ τήν Χάρη Του θεραπεύει τόν ὅλο ἄνθρωπο ἀκόμη καί τά βάθη τῆς ψυχῆς.
Τά ἄδυτα τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου (ἀκόμη καί τό λεγόμενο ἀσυνείδητο), τά βαρυφορτωμένα ἀπό διάφορα ὀδυνηρά βιώματα, ἐνοχές καί κατάθλιψη, εἶναι γνωστά μόνο στόν Θεό. Μέ τήν Θεία Χάρη Του, ὅπως ἔλεγε ὁ Γέροντας Πορφύριος, θεραπεύονται καί αὐτά. «Μωρέ» ἔλεγε σέ ἀνάλογη περίπτωση ὁ Γέροντας,«τί εἶναι αὐτὰ τὰ ἀπωθημένα πού γράφει (κάποιος γιατρὸς ὑπέβαλε τὴν γραπτὴ ἐρώτηση), ἂν ἔχουν σχέση μὲ τὸ ψυχικό του πρόβλημα; Τί εἶναι αὐτὰ τὰ κληρονομικά; Ὅλα αὐτὰ ποὺ γράφει εἶναι ἀπὸ τὸν παλαιὸν ἄνθρωπο, ποὺ ἔχουμε μέσα μας.

Διακριτικός. Σύγχρονες Ἁγιορείτικες μορφές. Δανιήλ Κατουνακιώτης. Μέρος Α'

Διακριτικός
 Σύγχρονες Ἁγιορείτικες μορφές
 Δανιήλ Κατουνακιώτης

   Το δεύτερο ήμισυ του περασμένου αιώνος δρούσε στην Αθήνα ο Απόστολος Μακράκης (1831-1905). Διέθετε σπουδαία θεολογική και φιλοσοφική μόρφωση και άοκνη κηρυκτική δραστηριότητα.
   Διάφορες αντιλήψεις του δημιούργησαν διαμάχες. Έτσι, μεταξύ άλλων, βρέθηκε αντιμέτωπός του και ο γερο-Δανιήλ. Το 1898 μάλιστα εξέδωκε ειδικό βιβλίο. Όχι δε μόνο γραπτά αλλά και προφορικά πολεμούσε τα ατοπήματα του Μακράκη.
   Ένας επιστήθιος φίλος και οπαδός του Μακράκη, που ονομαζόταν κι εκείνος Απόστολος, επισκέφθηκε το Άγιον Όρος για να σύρει με το μέρος του τους αγιορείτες(!). Ο Απόστολος αυτός έφθασε ως την Καλύβη του γερο-Δανιήλ, όπου έγινε δεκτός με πολλή φιλοφροσύνη. Στη συζήτηση κατόπιν άρχισε να πλέκει σε διθυραμβικό τόνο το εγκώμιο του διδασκάλου του.

Ἡ Δ΄Οἰκουμενική Σύνοδος (451). Τό οἰκοδόμημα τῆς Χριστολογίας. (Μέρος Γ΄). Στυλιανοῦ Γ. Παπαδοπούλου. خلقدونية أساس الخرستولوجية



Η Δ΄Οικουμενική Σύνοδος (451). Το οικοδόμημα της Χριστολογίας.  Μέρος Γ΄(Σελ.456-459)
خلقدونية أساس الخرستولوجية

Στυλιανού Γ. Παπαδοπούλου Ομοτίμου Καθηγητού του Τμήματος Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

 Μεταφορά στο διαδίκτυο Κων/νος Μαυρομουστακάκης θεολόγος.  Μετάφραση κειμένου στα Αραβικά π. Αθανάσιος Χενείν  Δημοσιεύτηκε από τις "Αναβάσεις"



Προετοιμασία του δογματικού Όρου

Από την αρχή της Συνόδου οι αυτοκρατορικοί αξιωματούχοι επιθυμούσανε την σύνταξη Εκθέσεως πίστεως και στην Β΄συνεδρία (13 Οκτωβρ, ) θέσανε το ζήτημα με σαφήνεια.
Πολλοί όμως επίσκοποι διαφώνησαν, με το επιχείρημα ότι αρκούν οι αποφάσεις των Συνόδων Νικαίας – Κωνσταντινουπόλεως και Εφέσου (431), οι Επιστολές Κυρίλλου και ο Τόμος Λέοντα Ρώμης (ΙΙ, Ι 2, σσ. 78-79). 
Πρόβαλαν ακόμα και τον γ΄Κανόνα της Γ΄Οικ. Συνόδου, που απαγορεύει την σύνταξη νέας Εκθέσεως, η οποία όμως για την Σύνοδο αυτή σήμαινε προφανώς νέο Σύμβολο πίστεως. 

Γι΄αυτό και ο στυλοβάτης της Γ΄Οικ. Συνόδου Κύριλλος προχώρησε χωρίς δυσκολία στην προετοιμασία και την υπογραφή της περίφημης Εκθέσεως πίστεως των διαλλαγών, το 433.

Μήνυμα Μητροπολίτου Γλυφάδας Παύλου, γιά τήν ἔναρξη τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς


ΙΕΡΑ   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ    ΓΛΥΦΑΔΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ,  ΒΟΥΛΑΣ,  ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ  ΚΑΙ  ΒΑΡΗΣ                                                
                                                ΒΑΣΙΛΕΩΣ  ΠΑΥΛΟΥ  2   -   16673  ΒΟΥΛΑ
 Τηλ. 210-9658849   fax: 210-9657210   www.imglyfadas.gr   E-mail: imgl@otenet.gr

 Ἀριθμ. Πρωτ. 861                                 Ἐν Βούλᾳ τῇ  5ῃ Σεπτεμβρίου 2012
Πρός
Τήν  Μαθητιῶσα   Νεολαία
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης καί Βάρης καί  πρός τούς ἀγαπητούς μου συνεργάτες  Ἐκπαιδευτικούς. 

Ἀγαπητά μας παιδιά,

Μαθητές καί μαθήτριες,
«Γιά νά γυρίσει ὁ ἥλιος θέλει δουλειά πολλή».
Ἀρχίζει μιά νέα σχολική χρονιά.
Κι  ἀρχίζει αὐτή ἡ χρονιά μέσα σέ δύσκολες ἐξωτερικές κοινωνικές συνθῆκες.
Οἱ λέξεις κρίση, ἀνεργία περικοπή κοινωνικῶν παροχῶν εἶναι γνωστές σέ ὅλους σας, ἀκόμη καί στούς μαθητές τῶν μικρῶν τάξεων τοῦ Δημοτικοῦ.
Τά ἀκούσματα πού ἔχετε καθημερινά φέρνουν μηνύματα ἀπογοητεύσεως γιά τό σήμερα καί γιά τό αὔριο αὐτοῦ τοῦ τόπου καί τῆς προσωπικῆς σας ζωῆς.