Σελίδες

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 13-10-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. ιε΄ 39 - 45

ιε΄ 39 - 45

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Στ΄ 1 - 10

Στ΄ 1 - 10

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Οἱ ὑπαρξιακές καί θεολογικές ρίζες τοῦ Ὀρθοδόξου Μοναχισμοῦ

ΟΙ ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ
ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ
Του μακαριστού Γέροντος Ευσεβίου Βίττη
Το ερώτημα

Ένα έντονο ερώτημα, που πάντα προβάλλει, αφού οι γενιές διαδέχονται η μια την άλλη και είναι φυσικό να προβάλλουν πάλι και πάλι σε κάθε γενιά, τα βαθιά υπαρξιακά πνευματικά ερωτήματα που απασχολούν τον άνθρωπο, ένα έντονο ερώτημα είναι κι ετούτο. γιατί ο μοναχισμός ακολουθεί τη δύσκολη και σκυθρωπή ατραπό της αρνήσεως των «ηδέων του κόσμου» και αναδέχεται το αβάσταχτο όπως φαίνεται στους πολλούς, φορτίο του πόνου και του μόχθου των ατέλειωτων και όχι σπάνια υπεράνθρωπων «ασκητικών ιδρώτων»; Δεν αποτελεί αυτός ο τρόπος βιοτής άρνηση ζωής; Ποιος ή ποιοι είναι οι βαθύτεροι λόγοι για μια τέτοια στάση;

Πρίν τόν γάμο

Ένας χριστιανός νέος αγαπάει μια κοπέλα και αρχίζει να την βλέπει συχνά.
Επειδή όμως ο νέος αυτός θέλει να κάνει υπακοή στο θέλημα του Θεού, δηλαδή δεν θέλει να έχει σαρκικές σχέσεις με κοπέλες πριν απο τον γάμο του, είναι αποφασισμένος να μην προχωρήσει σε σαρκικές σχέσεις με την κοπέλα του, πρίν απο τον γάμο τους.
Το πονηρό πνεύμα όμως, του υποβάλλει τον εξής λογισμό : ” εάν δεν φθάσεις σε ολοκληρωμένες σχέσεις με την κοπέλα σου, δεν θα της δείξεις οτι πραγματικά την αγαπάς. Εάν δεν της δοθείς ολοκληρωτικά, και εκείνη σε σένα, δεν θα αποδείξετε ο ένας στον άλλο οτι αγαπιέστε αληθινά.”
Ποιά θα πρέπει τωρα να είναι η απάντηση και η στάση του χριστιανού νέου στην πρόκληση και υποβολή αυτού του λογισμού;

Πρὸς κατάδικο ποὺ ρωτᾶ γιὰ τὴν ψευδομαρτυρία Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος)

Καταδικάστηκες στὴ φυλακή. Καὶ τώρα κάθεσαι στὸ κελὶ καὶ στὴ σιωπὴ κοσκινίζεις ὁλόκληρη τὴ ζωή σου μὲ ψιλὸ-ψιλὸ κόσκινο. Παραξενεύεσαι πῶς ὅλα ξετυλίχθηκαν σὰν ἕνα κουβάρι ὅταν κατεβαίνει τὸ βουνό!

Ἡ ζωή σου ἔρρεε ἥσυχα, μὲ προκοπὴ καὶ ἱκανοποίηση ὥσπου ψευδομαρτύρησες γιὰ τὸν ἀδελφό σου. Δικαιολογοῦσες τὸν ἑαυτό σου: Ἀδελφός μου εἶναι! Ποιὸν θὰ βοηθήσω, ἀκόμα καὶ μὲ ψευδομαρτυρία, ἂν ὄχι τὸν ἀδελφό μου; Ἔτσι κυλοῦσαν μέσα σου λανθασμένες σκέψεις, καὶ μὲ τέτοιες σκέψεις ἀμυνόσουν μπροστὰ στοὺς δικαστές. Σ’ αὐτὸ τὸ ἐπιχείρημα ἕνας δικαστής σοῦ ἀπάντησε ὅτι τελικὰ ὅλοι ἀδέλφια εἴμαστε καὶ ἑπομένως μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο σκέψης θὰ μπορούσαμε νὰ δικαιολογήσουμε τὰ πάντα! Μόλις τότε κατάλαβες, πὼς οἱ λάθος σκέψεις σὲ ὁδήγησαν σὲ κακὴ πράξη.

Ὁ ἄπιστος γιατρός

Στην Λίμνη της Ευβοίας ζούσε και εργαζόταν ένας γιατρός που ονομαζόταν Μαντζώρος. Σαν γιατρός ήταν πολύ καλός, αλλά δεν πίστευε στο Χριστό και μάλιστα δεν ήθελε να ακούει συζητήσεις σχετικές με την θρησκεία και την ψυχή. Καταφερόταν εναντίον της θρησκείας και οι απόψεις του ήταν σκληροπυρηνικές στο θέμα του Χριστιανισμού.
Αρρώστησε λοιπόν και μάλιστα πολύ σοβαρά. Η επάρατος νόσος είχε πλησιάσει τον άπιστο γιατρό που με φρικτούς πόνους κατάλαβε την έλευσή του. Μέσα σε αφόρητους πόνους μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας. Εκεί , λόγω της σοβαρότητας της ασθένειάς του, δεν μπορούσαν να τον νοσηλεύσουν .

Οἱ πολέμιοι τῆς θεωρίας τῆς ἐξελίξεως. Ἡ ἰδέα τῆς ἐξελίξεως ἀπό τό τέλος τοῦ μεσαίωνος καί μέχρι τῶν καθ’ἠμας χρόνων. Κεφάλαιον Γ'. Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ. Μέρος Β'

 
Ἡ ἰδέα τῆς ἐξελίξεως ἀπό τό τέλος τοῦ μεσαίωνος καί μέχρι τῶν καθ’ἡμᾶς χρόνων 
Β. Οἱ πολέμιοι τῆς θεωρίας τῆς ἐξελίξεως
 

Πολυπληθὴς καί ἐπιβλητικὴ εἶναι ἡ παράταξις τῶν διασήμων εἰδικῶν ἐπιστημόνων ὅλων τῶν σχετικῶν πρός τὴν περὶ ἧς θεωρίαν κλάδων τῆς Ἐπιστήμης (ἤτοι παλαιοντολόγων, ζωολόγων, βοτανολόγων, ἀνατόμων, φυσιολόγων, βιολόγων, γεωλόγων κλπ), οἵτινες ἀπό τῆς ἀρχῆς τοῦ Λαμάρκ ἰδίως καί  τοῦ Δαρβίνου, ἐν συνεχείᾳ δι’ ἐπιχειρημάτων καί  ἀποδείξεων ἀμαχήτων κατεπολέμησαν σφοδρῶς καί  ἀπέδειξαν ἀναληθῆ, ἀβάσιμον καί  φανταστικήν ὅλως τήν θεωρίαν τῆς ἐξελίξεως.
Εἰς τὴν πρώτην σειρὰν τῆς σεμνῆς ταύτης παρατάξεως διακρίνονται: Ὁ διάσημος Γάλλος Γεώργιος Cuvier, (1766 -1832), ἱδρυτὴς τῆς συγκριτικῆς ἀνατομικῆς. 

Ἡ θεραπεία τῆς Κατάθλιψης ἀρχίζει μέ μία καλή Γενική Ἐξομολόγηση



 
    ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ
 

ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 

20γ)Ἡ θεραπεία τῆς Κατάθλιψης ἀρχίζει μέ μία καλή Γενική Ἐξομολόγηση
«Ἔχουν ἀπομακρυνθῆ οἱ ἄνθρωποι» τόνιζε ὁ σεβαστός Γέροντας Παΐσιος «ἀπὸ τὸ μυστήριο τῆς ἐξομολογήσεως, γι’ αὐτὸ καὶ πνίγονται ἀπὸ τοὺς λογισμοὺς καὶ τὰ πάθη. Πόσοι ἔρχονται καὶ ζητοῦν νὰ τοὺς βοηθήσω σὲ κάποιο πρόβλημά τους, καὶ οὔτε ἐξομολογοῦνται οὔτε ἐκκλησιάζονται! «Ἐκκλησιάζεσαι καθόλου;», τοὺς ρωτάω. «Ὄχι», μοῦ λένε. «Ἐξομολογήθηκες καμμιὰ φορᾶ;». «Ὄχι. Ἦρθα νὰ μὲ κάνης καλά». «Μὰ πῶς; Πρέπει νὰ μετανοήσης γιὰ τὰ σφάλματά σου, νὰ ἐξομολογῆσαι, νὰ ἐκκλησιάζεσαι, νὰ κοινωνᾶς, ὅταν ἔχης εὐλογία ἀπὸ τὸν πνευματικό σου, καὶ ἐγὼ θὰ κάνω προσευχὴ νὰ γίνης καλά. Ξεχνᾶς ὅτι ὑπάρχει καὶ ἄλλη ζωὴ καὶ πρέπει νὰ ἑτοιμασθοῦμε γιὰ ‘κεῖ;»

«Ἡ ἐπιβολή τῆς παγκοσμιοποίησης καί τῆς Νέας Ἐποχῆς μέσω τῆς ἠλεκτρονικῆς παρακολούθησης καί τῶν ἠλεκτρονικών ταυτοτήτων». Ἡ ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου στήν Ἡμερίδα:«Νέα Ταυτότητα- Εἰσιτήριο χωρίς ἐπιστροφή». (Βίντεο)



«Η επιβολή της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Εποχής μέσω της ηλεκτρονικής παρακολούθησης και των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων».
 Η ομιλία του Αρχιμ. Αθανασίου Αναστασίου Προηγουμένου της Μονής Μεγάλου Μετεώρου, στην Ημερίδα : « Νέα Ταυτότητα- Εισιτήριο χωρίς επιστροφή» που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στις 6/10/2012
http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/blog-post_1230.html?utm_source=BP_recent

«Ἠλεκτρονική Ταυτότητα: Διεθνής πρακτική-κοινωνικές καί ψυχολογικές ἐπιπτώσεις». Ὁμιλία Στάθη Ἀδαμόπουλου στήν Ἡμερίδα:« Νέα Ταυτότητα- εἰσιτήριο χωρίς ἐπιστροφή»


«Ηλεκτρονική Ταυτότητα: Διεθνής πρακτική-κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις».
 Ομιλία Στάθη Αδαμόπουλου Οικονομολόγου- εκπαιδευτικού Msc στην Χρηματοοικονομική, στην Ημερίδα: « Νέα Ταυτότητα- εισιτήριο χωρίς επιστροφή» που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στις 6/10/2012.
http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/blog-post_4928.html?utm_source=BP_recent
 

Κατάθλιψη.η' μέρος

 
 
 ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ
 
Δεῖτε ἐδῶ:ζ' μέρος
 Ὁ ἄνθρωπος «ἀνοίγει πόρτα» στόν πονηρό ὁπότε ἐνεργεῖται ὑπ’ αὐτού καί μπορεῖ νά φαίνεται ὅτι πάσχει ἀπό ἐπιληψία.
«Ἐσύ ἔχεις μεγάλο ἐγωισμό μέσα σου, θέλεις νά σ’ ἀγαπούνε ὅλοι. Καί πολλές φορές, ὅταν δεῖς τούς γονεῖς σου νά περιποιοῦνται κάποιον ἀδερφό σου, ἔ! Τό κάνεις μόνη σου. Ξεύρεις πῶς γίνεται αὐτό τά πράγμα, καί κάνεις ἔτσι καί τό κάνεις. Δηλαδή, ἀνοίγεις, σέ κυριεύει ὁ δαίμονας καί ἀπό κεῖ καί πέρα τά χάνεις. Πέφτεις κάτω, ἀφρίζεις, χτυπιέσαι, δαγκάνεις τά χείλη σου, γιά θυμήσου το, τῆς λέω, ρέ κόρη; Ἔ! αὐτό τό κάνω, μοῦ λέει. Λέω, πῶς τό κάνεις, γιατί τό κάνεις; Νά ὅταν μέ στενοχωρήσουν δέν ἔχω τίποτ’ἄλλο νά κάνω, κάνω αὐτό γιά νά τό καταλάβουν νά μή μέ στενοχωροῦν, νά μ’ ἀγαποῦν καί νά μοῦ φέρνουνε ἐκεῖνο πού θέλω »27.

«Καί τώρα, τί κάνουμε;».Ὁμιλία τοῦ Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου στήν Ἡμερίδα «Νέα Ταυτότητα-Εἰσητήριο χωρίς ἐπιστροφή». (Βίντεο)


«Και τώρα, τι κάνουμε;».  Η ομιλία του Αρχιμ. Σαράντη Σαράντου Προέδρου της Εστίας Πατερικών Μελετών στην Ημερίδα «Νέα Ταυτότητα-Εισητήριο χωρίς επιστροφή», που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στις 6/10/2012

http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/blog-post_596.html?utm_source=BP_recent

«Ἠλεκτρονική ταυτότητα: Ὁ πιό μακάβριος κρίκος τοῦ νεοταξικοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ…». Ἡ ὁμιλία τοῦ Θύμιου Παπανικολάου. (Βίντεο)


«Ηλεκτρονική ταυτότητα: Ο πιο μακάβριος κρίκος του νεοταξικού ολοκληρωτισμού…». Η εισήγηση του Θύμιου Παπανικολάου Δημοσιογράφου εκδότου του περιοδικού 'Ρεσάλτο"  στην Ημερίδα:«Νέα ταυτότητα-εισιτήριο χωρίς επιστροφή», που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στις 6/10/2012

http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/blog-post_534.html?utm_source=BP_recent