Σελίδες

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Δευτέρας 19-11-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικείς Α΄ κεφ. β΄ 14 - 20

β΄ 14 - 20

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. ΙΣτ΄ 15 - 18 & Ιζ΄ 1 - 4

ΙΣτ΄ 15 - 18 & Ιζ΄ 1 - 4

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Die wahre Bedeutung des sogenannten „New Age“


Mönch Dr. Arsenios Vliangoftis
„New Age“ (Neues Zeitalter) ist ein Begriff, den wir in den letzten Jahren immer öfter zu hören bekommen. Und immer öfter bekommen wir den Regenbogen zu sehen, die Pyramide, die Zahl 666, das Pentagramm,  lauter beliebte Symbole des „New Age“. Ebenso häufig ist die Rede von Globalisierung und einer Neuen Weltordnung. Treten wir etwa in ein goldenes Zeitalter allgemeinen Glücks ein - oder wird uns vielleicht etwas verheimlicht?

Das „New Age“ hat seine Wurzeln in der Astrologie und im Okkultismus
Das sogenannte New Age gründet in einer alten Vorstellung, die in außerchristlichen Religionen zu finden ist. Es handelt sich um eine Auffassung der Astrologie, wonach angeblich ungefähr alle 2000 Jahre die Menschheit in ein neues Zeitalter eintritt.

Ἑκεῖνο τό βράδυ μοῦ ἔδειξεν ὁ Θεός τήν κακίαν τοῦ σατανᾶ

ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΜΟΥ ΕΔΕΙΞΕΝ
Ο ΘΕΟΣ ΤΗΝ ΚΑΚΙΑΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ
(ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΔ’)

Ιωσήφ του Ησυχαστή 


     Μη ξενίζεσαι, τέκνον μου. Έτσι είναι ο μοναχός. Ο βίος τού μονάχου είναι μαρτύριον διαρκές. Ο γλυκύς Ιησούς μέσα εις τας θλίψεις γνωρίζεται. Και μόλις θα τον ζήτησης, θα σου προβάλη τας θλίψεις. Η αγάπη Του είναι μέσα στα βάσανα. Ολίγον μέλι σου δείχνει και αποκάτω έχει κρύψει ολόκληρον αποθήκην πικρίας. Προηγείται το μέλι της χάριτος και ακολουθεί η πικρία των πειρασμών.
Όταν θελήση να σου στείλη τα βάσανα σε ειδοποιεί και ως αγγελιαφόρον σου στέλνει ανάλογον χάριν. Ως να σου λέγη: Γίνου έτοιμος! Να περιμένης πόθεν θα σε προσβάλη και θα χτυπήση ο εχθρός. Και ούτως αρχίζει ο σος αγών και η πάλη.
Πρόσεχε, μη δειλιάσης. Μη ξενίζεσαι, όταν πέ­φτουν κανόνια, αλλά στήθι ανδρείως ως τού Χριστού στρατιώτης, ως δόκιμος αθλητής, ως γενναίος πολεμιστής. Διότι εδώ η παρούσα ζωή είναι στάδιον του πολέμου. Εκείθεν θα είναι η ανάπαυσις. Εδώ εξο­ρία, εκείθεν η αληθινή μας πατρίδα.

«Παραμερίστε, παραμερίστε… ν’ ἀκούσω τίς ψαλμωδίες»


Οι γιατροί μας το είπαν χαμηλόφωνα, αλλά καθαρά, ότι πλησιάζει η ώρα του. Είναι ζήτημα δύο το πολύ ημερών. Μαζί με όλες τις σκέψεις και συνομιλίες για τις αναγκαίες ετοιμασίες που κάναμε με βαριά καρδιά, άρχισε και κάποιος προβληματισμός που σε τέτοιες περιπτώσεις καταλαμβάνει την οικογένεια και όλους όσους συμπα­ραστέκονται στο κρεββάτι του αρρώστου τις τελευταίες στιγμές του: «Πρέπει να μεταλάβει». 
Πολύς λόγος, χωρίς λόγο, έγινε γι’ αυτό το θέμα. Κάναμε και μερι­κές κινήσεις που αποδείχτηκαν ότι ήταν όλες επιπόλαιες και αψυχολόγητες. Ευτυχώς που κάποιος άγιος Κληρικός τον οποίο επισκεφθήκαμε στο ερημητήριό του μας «καθησύχασε» λεγοντάς μας, ότι όλες αυτές οι σκέψεις είναι για το περιβάλλον του κι ότι ο π. Αντώνιος είναι έτοιμος ενώπιον του Κυρίου περισσότερο από κάθε άλλον.

Γιά τόν φθόνον καί τό μίσος



* Κατά τον άγιον Γρηγόριον τον Θεολόγον ο φθόνος είναι ρίζα όλων των κακών, η πηγή κάθε είδους συμφοράς, το φυτώριον των ανοσιουργημάτων.
Η μνησικακία, μας διδάσκει ο Όσιος Θαλάσιος, είναι λέπρα της ψυχής. και αμνησίκακος είναι εκείνος που προσεύχεται για εκείνον που τον λύπησε... Τι ουκ οίδε πού υπάγει, ότι η σκοτία ετύφλωσε τους οφθαλμούς αυτού (Α' Ιωάν. 2, 11).

Τό θαῦμα τῆς Παναγίας πάνω στά τζάμια(1940-Θεσσαλονίκη)

«Νεκρός»: Το γεγονός αυτό το ξέρω από τον πατέρα μου. Χαίρομαι που βρίσκω τώρα αυτή την περιγραφή-μαρτυρία. Το αφιερώνω στο Θεσσαλονικιό παπά Χρήστο, που μας το έστειλε.
Ντίνου Χριστιανόπουλου

..... Ἀλλὰ τὸ ἐκπληκτικότερο εἶναι ὅτι μαζὶ μὲ τὸ σπίτι μας βομβαρδίστηκε καὶ ἡ ἴδια ἡ Ἁγία Σοφία. Ἴσως οἱ Ἰταλοὶ εἶχαν ἕνα σατανικὸ σχέδιο: νὰ βομβαρδίσουν τὰ μνημεῖα μας. Καὶ ἄρχισαν ἀπὸ τὴν Ἁγια-Σοφιὰ καὶ τὴν Παναγία Χαλκέων. Γιατὶ δὲν μπορῶ νὰ διανοηθῶ τί ἄλλο ἤθελαν νὰ βομβαρδίσουν σὲ κείνη τὴν περιοχή. Καὶ φαίνεται ὅτι τὰ κατάφεραν ἀρκετὰ καλὰ γιατὶ δύο ἢ τρεῖς βόμβες ἔπεσαν πάνω στὸν τροῦλο τῆς Ἁγίας Σοφίας. Τὸ πράγμα ἦταν τρομερό. Γιατί, ὅπως ξέρετε, ὁ τροῦλος ἔχει ἕνα ἀπὸ τὰ ὡραιότερα ψηφιδωτὰ ὅλου τοῦ κόσμου. Εἶναι ἡ Ἀνάληψη τοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστὸς ἀνεβαίνει στοὺς οὐρανούς, ἀπὸ κάτω τὸν βλέπουν ὄρθιοι οἱ Δώδεκα Ἀπόστολοι καὶ μαζί τους ἡ Παναγία. Εἶναι καὶ δύο ἄγγελοι.

Κυκλοφορεῖ παιχνίδι μέ τόν ἀντίχριστο 6 χρονῶν καί βίαιο

Ζούμε στα χρόνια του αντίχριστου.Πολύ καλή πλύση εγκεφάλου,είναι ότι κυκλοφορεί παιχνίδι με τον αντίχριστο 6 χρονών και βίαιο..
 
ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΕ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΧΑΡΗ!

 Όταν ο πρωταγωνιστής ενός παιχνιδιού είναι ένα 6χρονο αγόρι που εξολοθρεύει τα πάντα στο πέρασμά του, είναι ένα σημείο που πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε αν κάπου πρέπει να τραβηχτεί και μία γραμμή λογικής.
Μέσα στο παιχνίδι σε βάζουν να απαρνιέσαι τον Χριστό και όπου βλέπεις σταυρό τον γυρνάς ανάποδα!
Είδες τι έξυπνα στο φέρνει να απαρνιέσαι τον Χριστό;;;

Ὁμιλία ἀρχ. Γεωργίου Καψάνη στήν Κύπρο μέ θέμα τήν «Ἑλληνορθόδοξο παράδοση». Μέρος Γ'


Ἑλληνορθόδοξος παράδοση
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία Ἄρχ. Γεωργίου ἡγουμένου τῆς Ι. Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὅρους στήν Κύπρο τό 1985

Β. Ασκητικό πνεύμα

Ένα άλλο βασικό στοιχείο της παράδοσής μας είναι το ασκητικό πνεύμα. Η Ορθοδοξία, όπως γνωρίζετε, είχε πάντοτε ένα ασκητικό χαρακτήρα. Δεν είναι ο δρόμος της ανέσεως, με τον οποίο βρίσκουμε εύκολα τον Θεό. Πρέπει κανείς να αγωνισθή, να καθαρισθή από τα πάθη του, να μετανοήση, να πονέση, να ασκηθή, να εγκρατευθή, να νηστέψη, για να βρή τον Θεό και να ενωθή μαζί Του.
Δεν υπάρχει ανάστασις χωρίς σταυρό. Και ο Υιός και Λόγος του Θεού αναστήθηκε, αφού πρώτα σταυρώθηκε. Έπρεπε να σταυρωθή, για να μας σώση και να μας χαρίση ανάστασι και αιώνια ζωή. Μπορούμε άραγε εμείς να ζούμε ανάστασι, χαρά, βαθειά ειρήνη, χωρίς σταυρό, χωρίς άσκησι, χωρίς αγώνα κατά των παθών μας;        

Ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς γιά τήν ἀποστατημένη Εὐρώπη



Ο ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΤΗΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
       Η αποστασία του σύγχρονου ευρωπαίου ανθρώπου έχει φτάσει στο έσχατο σημείο της. Ο άθεος «διαφωτισμός», με τα ολέθρια διδάγματά του περί δήθεν απελευθέρωσης του ανθρώπου από «τα δεσμά της θρησκείας», έδωσε στη γηραιά ήπειρο «διαζύγιο από το Θεό», εγκαινιάζοντας έτσι τη μοναχική πορεία του ευρωπαίου αυτονομημένου ανθρώπου, με όλες τις τραγικές συνέπειες αυτής της πορείας.
Αυτός που έκαμε την καλλίτερη ανατομία της αποστατημένης Ευρώπης είναι ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, του οποίου παραθέτουμε ένα μικρό σχετικό απόσπασμα από το πολύκροτο βιβλίο του «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ»:

Περί βλασφημίας – Ἅγ. Ἰωάννης Χρυσόστομος


Ο περί βλασφημίας λόγος του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και το σχόλιο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου


«Επειδή τώρα σας ωμίλησα περί βλασφημίας, θέλω να ζητήσω από όλους σας μίαν χάριν αντί της διαλέξεως και της ομιλίας ταύτης, και αυτή είναι να σωφρονήσετε, προς χάριν μου, τους ανθρώπους που βλασφημούν εις την πόλιν. Και αν ακούσης κάποιον εις τον δρόμον ή εις το μέσον τής αγοράς να βλασφημή τον Θεόν, πλησίασε, επίπληξέ τον, και αν πρέπει να τον δείρης, μη διστάσης· ράπισέ τον εις το πρόσωπον, σύντριψέ του το στόμα, και αγίασε το χέρι σου δια της πληγής που θα του δώσης, και αν σε καταγγείλουν μερικοί και σε σύρουν εις το δικαστήριον, να τους ακολουθήσης· και αν από το δικαστικόν βήμα σου ζητήση ο δικα­στής ευθύνας να ειπής με θάρρος, ότι εβλασφήμησε τον βα­σιλέα των αγγέλων. Διότι εάν πρέπει να τιμωρούνται αυτοι που βλασφημούν τον επίγειον βασιλέα, πολύ περισσότερον πρέπει να τιμωρούνται εκείνοι που βλασφημούν Εκείνον.

Ἀγνώστου συγγραφέως:Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ_24ο_mp3



Π. Σάββας 2012-11-08_ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ_ΚΔ΄ ΜΕΡΟΣ_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 08-11-2012 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Εἶναι βαρετή ἡ ἴδια Θεία Λειτουργία κάθε μέρα;(Ἱερομ.Τύχωνος).

Όλα είναι του Θεού, αλλά αυτό πού έχει σημασία είναι ότι εμείς ελεύθερα προσφέρουμε όλη την κτίση καί τους ίδιους τους εαυτούς μας στον Θεό, αναγνωρίζοντας έτσι τη Βασιλεία Του καί δίνοντας νόημα στη ζωή μας καί σε ολόκληρη την κτίση."Οσοι δεν προσφέρουν λειτουργικά ως ευχαριστία την κτίση στον Θεό, δεν στερούν τον Θεό από τίποτα -πάλι όλα του Θεού είναι καί με τη ζωοποιό Του δύναμη υπάρχουν-μόνο στερούν τον εαυτό τους από την Αλήθεια,τη γεύση της ζωής,καί τον υποτάσσουν στη φθορά καί στό θάνατο.Ό κόσμος δημιουργήθηκε ως μια αφορμή καί ένα μέσο δοξολογίας του Θεού.Μετά την πτώση των πρωτοπλάστων,εξαιτίας της υπερηφάνειας τους, καί στη συνέχεια με την υπερηφάνεια του καθενός μας, ό νους των ανθρώπων σκοτίσθηκε καί αντί ή δημιουργία να άποτελεί μέσο καί αφορμή δοξολογίας του Θεού,έγινε σκοπός καί θεοποιήθηκε.

Ὁ Ὅσιος Νίκων τοῦ Ραντονέζ

Ο Νίκων ήταν μαθητής του αγίου Σεργίου του Ραντονέζ και διάδοχός του στην ηγουμενία. Όταν επιτέθηκαν βάρβαροι στη Ρωσία, ο Νίκων προσευχήθηκε στον Θεό να άρει τον κλοιό της συμφοράς αυτής από τον Ρωσικό λαό. Τότε του εμφανίστηκε ο όσιος Σέργιος μαζί με τον όσιο Πέτρο και τον όσιο Αλέξιο- κεκοιμημένοι Μητροπολίτες Μόσχας – και του είπαν να μη θρηνεί , διότι κατά παραχώρηση Θεού είχε γίνει η εχθρική αυτή εισβολή και ήταν για το καλό τους˙ θα διαρκούσε λίγο και κατόπιν θα βασίλευε πάλι η ειρήνη. Ο όσιος Νίκων ανακαίνισε τη Μονή της Αγίας Τριάδος στο Ραντονέζ και η αγία βιοτή του υπήρξε για πολλούς πρότυπο ασκήσεως . Εισήλθε στην αιώνια ανάπαυση στις 17 Νοεμβρίου 1426.

Από το βιβλίο: «Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Πνευματικό ημερολόγιο
Ο Πρόλογος της Αχρίδος
Βίοι Αγίων, Ύμνοι, Στοχασμοί και Ομιλίες για κάθε ημέρα του χρόνου.
Νοέμβριος»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
http://eisdoxantheou-gk.blogspot.gr/2011/11/blog-post_17.html

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα Κυριακῆς Η' Λουκᾶ: Ὁμιλία περί τοῦ, μή φοβεῖσθαι τόν ἀγώνα τῆς ἀρετής (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

 
(Β' Κορ. δ΄ 6-15)

- Οι 3 εχθροί που πολεμούν να εξαλείψουν από την ψυχή κάθε ανθρώπου την απλότητα και ακακία και να τυπώσουν σε αυτή παν είδος κακίας και δολιότητος: α) της σαρκός ο πόλεμος, β) ο πόλεμος του κόσμου, γ) ο πόλεμος του διαβόλου.

- Ποιά είναι τα όπλα του πιστού με τα οποία θα νικηθούν οι εχθροί;

- Ποιοί είναι οι βοηθοί μας σε αυτόν τον πόλεμο;

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 18-11-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εφεσσίους κεφ. β΄ 14 - 22

β΄ 14 - 22

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ιβ΄ 16 - 21

Ιβ΄ 16 - 21

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.