Σελίδες

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τρίτης 25-12-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. δ΄ 4 - 7

δ΄ 4 - 7

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Β΄ 1 - 12

Β΄ 1 - 12


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ θεραπεία.Ἡ χριστιανική θρησκεία μεταβάλλει τόν ἄνθρωπο καί τόν θεραπεύει.

Η ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ

Ὁ σεβαστός καί ἀληθινά θεραπευμένος Γέροντας μᾶς δίνει, μέ πολλή ἀγάπη, σπουδαῖα πνευματικά φάρμακα γιά νά μπορέσουμε καί ἐμεῖς μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ νά θεραπευθοῦμε. Δέν εἶναι διαφορετικά ἀπό αὐτά πού μᾶς δίδουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Ἔχουν ὅμως τήν φρεσκάδα καί τήν προσωπική πινελιά τοῦ Ἁγίου Γέροντα. Ὁ ἴδιος τά εἶχε δοκιμάσει στόν ἑαυτό του καί πέτυχε μέ τήν Θεία Χἀρη καί τόν προσωπικό του ἀσκητικό ἀγῶνα τήν θεραπεία. Βεβαίως δέν μπορεῖ κανείς νά θεραπευθεῖ ἄν δέν πιστέψει στήν ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί στήν διδασκαλία τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ μας.

Ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο (mp3)

 Ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο (mp3): Π. Σάββας 2010-12-19_Ο ΛΟΓΟΣ ΣΑΡΞ ΕΓΕΝΕΤΟ_12η ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ_2ο ΜΕΡΟΣ Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-12-10 (Σύναξη Kυριακ...

Ἡ μετάνοια στήν Καινή Διαθήκη. Ἰλαρίωνος Φέλεα Ρουμάνου ἱερομάρτυρος (+1940).

Ἡ μετάνοια στήν Καινή Διαθήκη
Ἰλαρίωνος Φέλεα Ρουμάνου ἱερομάρτυρος  (+1940)


Ἡ Καινή Διαθήκη εἶναι τό βιβλίο τῆς ἐπιστροφῆς στόν Θεό, στόν παράδεισο τῆς χαμένης εὐτυχίας. Δέν ὑπάρχει κεφάλαιο στό περιεχόμενό της πού νά μήν ἀποβλέπει σ᾿ αὐτό τόν ἱερό σκοπό, πού εἶναι ἡ μετάνοια, ἡ ἐπιστροφή καί ἡ συμφιλίωση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό. Μόνο μέ τήν Καινή Διαθήκη ἀρχίζει ἡ μελέτη περί τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τῆς Μετανοίας.
Βρισκόμαστε στό κατώφλι τῆς Καινῆς Διαθήκης.
Ἐδῶ συναντοῦμε τόν Πρόδρομο Ἰωάννη κηρύττοντας τήν μετάνοια «Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν» (Ματθ. 3, 2). Ἡ κραυγή του, ἡ πρόσκλησή του εἶχε μία προπαρασκευαστική ἀποστολή. Ἦταν ἡ φωνή τῆς ἐρήμου ἡ ὁποία ἤθελε νά γίνει ἕνα εὔφορο περιβόλι.

Ἐκεῖνος πού ἐπιθυμεῖ τήν ἄφεσιν τῶν ἁμαρτιῶν του, ἀγαπᾶ νά ταπεινοῦται.

121. Όστις μηχανεύεται πονηρίας και κακοποιεί τον πλησίον του χωρίς να φαίνεται, αυτός είναι όφις, όπως λέγει η Γραφή, "εγκαθήμενος έν οδώ και δάκνων πτέρναν ίππου" (Γεν. μθ΄, 17).


122. Εκείνος πού εις τον αυτόν χρόνον εις ωρισμένα μέν σημεία επαινεί, εις άλλα δέ κατηγορεί τον πλησίον, αυτός είναι δούλος της κενοδοξίας και του φθόνου. Και διά μέν των επαίνων προσπαθεί να κρύψη τον φθόνον. Διά δέ των κατηγοριών, παρουσιάζει τον εαυτόν του σοφώτερον εκείνου.

Ἐκκλησία καί ἡ πλάνη τῶν αἱρέσεων

ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΠΑΧΩΜΙΟΥ ΣΤΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΤΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ.  
 
«Όταν επέλεξα το μοναχικό βίο βρισκόμουν σε σύγχυση. Πότε με καλούσαν οι μαθητές του Μελετίου του Λυκοπολίτη και πότε του Μαρκίωνα, να πάω μαζί τους και να δεχθώ τη διδασκαλία τους. Έμαθα ακόμη ότι υπήρχαν κι' άλλες αιρέσεις, που καθεμιά τους ισχυριζόταν ότι κατέχει την αλήθεια. Με πολλά δάκρυα ικέτευσα τον Θεό να μου αποκαλύψει σε ποιους υπήρχε η αλήθεια, γιατί ήμουν σε πλήρη σύγχυση. Ενώ ακόμη προσευχόμουν, περιήλθα σε έκσταση και είδα όλη την κτήση κάτω από τον ουρανό, σαν να ήταν νύχτα και από διάφορα μέρη άκουγα μια φωνή να λέει: «Εδώ είναι η αλήθεια».

Ἐπιστήμη καί Θρησκεία

«Όταν εξετάζουμε τη σύγχρονη επιστήμη όπως αυτή δημιουργήθηκε από επιστήμονες σαν τον Λαμάρκ και τον Δαρβίνο, βλέπουμε την αντίθεση και θα έλεγα την απόλυτη ασυμφωνία που υπάρχει μεταξύ επιστήμης και θρησκείας σε θέματα που αφορούν τα βασικότερα προβλήματα της ύπαρξης και της γνώσης. Γι' αυτό, νους φωτισμένος και λογικός δεν μπορεί να δέχεται ταυτόχρονα και το ένα και το άλλο και πρέπει να επιλέξει μεταξύ θρησκείας και επιστήμης».
Τα λόγια αυτά τα έγραψε 65 χρόνια πριν ένας γνωστός Γερμανός ζωολόγος, θερμός οπαδός του Δαρβίνου, ο Γέκκελ στο βιβλίο του «Τα μυστικά του κόσμου» που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και όπως φαινόταν απέδειξε ότι η πίστη είναι ένας παραλογισμός.

Ἄστρα - Γῆ - Οὐρανός (ἑσπερίδα Ἱ.Μητρ. Ἡλείας, Ε.Ε.Φυσικῶν,ΠΕΘ Ν. Ἡλείας)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ(Π.Ε.Θ)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΗΛΕΙΑΣ
Πύργος,  12 /12/2009
ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ
Εσπερίδα για τα άστρα, τη γη, τον ουρανό
Εσπερίδα συνδιοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολις Ηλείας και τα Παραρτήματα στην Ηλεία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, το Σάββατο 12  Δεκεμβρίου και από  ώρα 18.30, στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου.
Θέμα της εσπερίδας ήταν:
<< Άστρα - Γη - Ουρανός >>
            Η Διεθνής Αστρονομική Ένωση πήρε την πρωτοβουλία, μαζί με την UNESCO, να γιορτάσει το 2009 ως Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας. Ήταν μια παγκόσμια γιορτή για την Αστρονομία και τη συνεισφορά της στις κοινωνίες και τον πολιτισμό. Ο σκοπός της ήταν να προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον - ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων -, όχι μόνο για την Αστρονομία αλλά για τις επιστήμες γενικότερα. Επίσης να βοηθήσει τους ανθρώπους να ανακαλύψουν και πάλι τη θέση τους στο Σύμπαν μέσα από τον ουρανό και έτσι να συμμετάσχουν με μια προσωπική αίσθηση θαυμασμού και ανακαλύψεως.

Τί εἶναι τό μυστήριον τῆς μετανοίας;

Τί εἶναι τό μυστήριον τῆς μετανοίας1;
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία η μετάνοια θεωρείται ένα από τα μυστήρια της Εκκλησίας. Ο κάθε πιστός που προσέρχεται στο μυστήριο της εξαγορεύσεως αποθέτει τις αμαρτίες του κάτω από το πετραχήλι του πνευματικού του πατέρα, με την βεβαιότητα ότι οι εξαγορευθείσες αμαρτίες του συγχωρούνται, τότε μόνον όταν από μέρους του υπάρχει ειλικρινής μετάνοια και συντριβή. Ένας νεώτερος λειτουργικός πατέρας της Εκκλησίας μας, θα πει για την εξομολόγηση2: «Εάν το βάπτισμα είναι το πλοίον της σωτηρίας, στο οποίον ο επιβαίνων κατευθύνεται προς τον ουράνιο λιμένα, η εξομολόγηση, με την ευρύτερη έννοια της σημασίας της λέξεως, είναι η σωστική σανίδα, πάνω στην οποία ευρισκόμενος ο της παλιγγενεσίας ναυαγός, διασώζεται από τον κίνδυνο της νοητής τρικυμίας, που προκαλεί η αμαρτία».

Λάμπρος Σκόντζος Νεοφανεῖς Αἱρέσεις -Οἱ καταστροφικές συνέπειες τῶν νεοφανῶν αἱρέσεων στή δομή τῆς οἰκογένειας

Νεοφανείς Αιρέσεις -Οι καταστροφικές συνέπειες των νεοφανών αιρέσεων στη δομή της οικογένειας

Λάμπρος Σκόντζος Θεολόγος 

Την Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012 στα πλαίσια της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Καλαβρύτων μίλησε ο Θεολόγος κ. Λάμπρος Σκόντζος με θέμα «Οι καταστροφικές συνέπειες των νεοφανών αιρέσεων στη δομή της οικογένειας ».
Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην  εγκαθίδρυση στην ανθρωπότητα του εφιαλτικού παγκόσμιου αποκρυφιστικού πλέγματος της διαβόητης λεγομένης  «Νέας Εποχής του Υδροχόου»,  η οποία εισήγαγε τον κόσμο στη χειρότερη πλάνη της ιστορίας του.  Αποτέλεσμα αυτού  η εμφάνιση τα τελευταία χρόνια πολλών χιλιάδων αιρέσεων και κακοδοξιών, οι οποίες καλύπτουν όλο το φάσμα του ψεύδους και της απάτης.

Ἐπιστροφή Ἁγίων Λειψάνων τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου στήν ὁμώνυμη Μονή του στό Ἅγιον Ὄρος

Ἐπιστροφή Ἁγίων Λειψάνων τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου καί Κτίτορος τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Μονῆς στήν ὁμώνυμη Μονή του στό  Ἅγιον Ὄρος
Νοέμβριος 1977

Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου

    Ὁ ἅγιος Καθηγούμενος τῆς Μονῆς μας ἀρχιμ. π. Γεώργιος, ἀφ᾿ ὅτου ἐνθρονίσθηκε ὡς πνευματικός Πατήρ καί οἰακοστρόφος στήν ἱερά μας Μονή, ἠσχολήθη διεξοδικῶς μέ τό θέμα περί τοῦ προσώπου τοῦ Κτίτορος τῆς Μονῆς μας. Μετά ἀπό κριτική ἔρευνα καί τήν σύγκρισι κι ἄλλων σλαβικῶν συναξαρίων, ὅπως τό ἀνωτέρω κείμενο τοῦ μακαριστοῦ π. Ἰουστίνου Πόποβιτς, ἐξήχθη τό συμπέρασμα ὅτι ὁ Κτίτοράς μας εἶναι ὁ κοιμηθείς στήν μονή Γκόρνικ τῆς Σερβίας, τήν ὁποία καί ἐκ θεμελίων ἵδρυσε.
Μετά ἀπό πρότασι τοῦ Γέροντός μας πρός τήν σεβαστή Γεροντική Σύναξι τῆς Μονῆς μας, ἀποφασίσθηκε νά τιμᾶται ἡ μνήμη τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Γρηγρορίου τήν 7ην Δεκεμβρίου.