Σελίδες

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Ἡγέτες τῆς παλαιᾶς «Νέας Ἐποχῆς» καί ἡ σχέση τους μέ τόν ἀποκρυφισμό

Η απαρχή της δημόσιας παρουσίας του κινήματος της «Νέας Εποχής» στην αρχή της δεκαετίας του 1970 έγινε αφορμή προϊόντος του χρόνου, κάποιοι φανατικοί θιασώτες της, να αναδειχθούν σε βασικούς εκπροσώπους και εκφραστές αυτού του ετερόκλητου και αντιχριστιανικού κινήματος.
Από τις θέσεις τους, αλλά και με την ιδιότητά τους, όλοι αυτοί εργάστηκαν αόκνως για να προωθήσουν και να διαδώσουν το πνεύμα, το φρόνημα και τον τρόπο ζωής της «Νέας Εποχής». Με βιβλία, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές παρεμβάσεις, με συνεντεύξεις σε εφημερίδες, με άρθρα σε κοσμικά περιοδικά, και γενικά με κάθε πρόσφορο μέσο, εκμεταλλευόμενοι ακόμα και τη διασύνδεσή τους με «διαμορφωτές γνώμης» των ΜΜΕ κατάφεραν να αναδειχθούν όχι μόνο θιασώτες, αλλά και ουσιαστικοί εκφραστές αυτού του αντίχριστου κινήματος.
Θα αναφέρουμε ενδεικτικά τους πιο γνωστούς διεθνώς εκφραστές του αντίχριστου κινήματος της Νέας Εποχής. Όλοι αυτοί, υπήρξαν διαφορετικοί ως προς τον τόπο καταγωγής, το επάγγελμα, τις σπουδές . Είχαν όμως όλοι κάτι κοινό, εκτός από το Νεοποχίτικο φρόνημά τους. Αυτό το κοινό είναι, ότι όλοι οι μεγάλοι και γνωστοί θιασώτες της «Νέας Εποχής» είχαν σχέση με διάφορες μορφές αποκρυφισμού. Τυχαίο; Νομίζουμε όχι, αν αναλογιστούμε ότι ο αποκρυφισμός είναι ο χώρος που γέννησε και θρέφει τη «Νέα Εποχή».
Ας δούμε λοιπόν, κάποιους από τους γνωστότερους εκφραστές διεθνώς της «Νέας Εποχής».

undefined
Από Αριστερά προς Δεξιά: Peter Caddy, Eileen Caddy, Dorothy Maclean, David Spangler
1. Ας αρχίσουμε από τους αρχικούς πρωταγωνιστές της κοινότητας Findhorn τον Peter Caddy (1917-1994) και τη σύζυγό του Έϊλιν (1917-). Υπήρξαν αποκρυφιστές και αργότερα υιοθέτησαν και το νεοπαγανισμό στην κοινότητα Φίντχορν της Βόρειας Σκωτίας. Ο Peter Caddy ήταν οπαδός της Θεοσοφίας, ενώ η Έϊλιν Caddy η σύζυγός του, ησχολείτο με τον πνευματισμό και ήταν μέντιουμ.

undefined
Channeling into the New Age: The 'Teachings' of Shirley MacLaine and Other Such Gurus
2. Τη δεκαετία του 1980 η ηθοποιός Σίρλεϋ Μακλέϊν (Shirley Maclaine) επέδρασε καταλυτικά για την διάδοση των Νεοποχίτικων αντιλήψεων. Σε κάθε συνέντευξή της, σε κάθε δημόσια αναφορά της, εξέφραζε αντιλήψεις και απόψεις της «Νέας Εποχής». Και όμως είναι οπαδός της μετενσάρκωσης και ασχολείται με το channelling ως μέντιουμ. Η ίδια μάλιστα είχε υπάρξει οπαδός ενός από τα πιο γνωστά μέντιουμ στις ΗΠΑ της Νάϊτ Τζ (1946- ), όπως είναι γνωστή, η οποία ισχυρίζεται ότι είναι κανάλι επικοινωνίας για το «Ράθμα» μια δήθεν φωτισμένη οντότητα που υποτίθεται ότι έζησε πριν 35.000 χρόνια στη γη. Η Σίρλεϋ Μακλέϊν ονομάζεται και θεωρείται ως «γκουρού» της «Νέας Εποχής».

“No one will enter the New World Order unless he or she will make a pledge to worship Lucifer. ” David Spangler
3. Ο Δαυίδ Σπάνγκλερ (David Spangler 1945 – ) μυστικιστής, εκδότης και πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου Findhorn, και συγγραφέας πολλών νεοεποχίτικων βιβλίων. Θεωρείται από τους κυριότερους εκπροσώπους της «Νέας Εποχής». Κύριο μέλημά του, η δημιουργία μιας νέας πλανητικής συνειδήσεως που θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη προωθήσεως ενός πλανητικού νού καί ψυχής, που θα ωθήσουν την ανθρωπότητα προς τα εμπρός και θα τη συνδέσουν με την ολότητα της φύσης.
Οι επιδόσεις του και οι σχέσεις του με τον αποκρυφισμό είναι πολυεπίπεδες. Αναφέρουμε ενδεικτικά, επικοινωνία με αόρατες οντότητες, εξωσωματικές εμπειρίες, μετενσάρκωση, επαφή με εξωγήϊνους, συνεργασία με διάμεσους του τσάννελινγκ, επίσκεψη και παραμονή επί τριετία στο Φίντχορν κ.α.

undefined
George Trevelyan
4. Ευρύτατα γνωστός θιασώτης και θεωρητικός της «Νέας Εποχής» ήταν ο Άγγλος γεωπόνος Τζώρτζ Τρεβαλιάν (Sir George Trevelyan,1917- 1996). Το όνομά του κατατάσσεται μεταξύ των «προφητών» της «Νέας Εποχής». Ευρύτατα γνωστά στους νεοεποχίτικους κύκλους ήταν τα «εσωτερικά αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας» που εκπαίδευαν ανθρώπους για να γίνουν εκφραστές και πολλαπλασιαστές των αντιλήψεων της εποχής Υδροχόου που ξεκινούσε. Τ’ όνομά του επίσης είναι συνδεδεμένο με τη νεοεποχίτικη κοινότητα Findhorn της Σκωτίας που έχουμε ήδη αναφέρει.
Υπήρξε βαθιά επηρεασμένος από τη θεοσοφία. Πολλές από τις τοποθετήσεις του νοηματοδοτούνταν από τα αποκρυφιστικά παραδοξολογήματα της θεοσοφικής κινήσεως. Επιχείρησε να συνδέσει με αφορμή το Findhorn την «Νέα Εποχή» με την οικολογία.


"Η ΣΥΝΟΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΥΔΡΟΧΟΟΥ" Βιβλίο σταθμός των Νεοεποχιτών
5. Η Marilyn Grasso Ferguson (1938 – 2008) κατατάσσεται επίσης στους προφήτες της «Νέας Εποχής». Πασίγνωστο μπέστ-σέλλερ υπήρξε το βιβλίο της τη δεκαετία του 1980 (The Aquarious Conspirasy) =Η συνωμοσία του Υδροχόου. Σε αυτό ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρεται συν τοις άλλοις, ότι εκφραστές των νεοεποχίτικων αντιλήψεων υπάρχουν ήδη σε κάθε κοινωνικό στρώμα. Η Φέργκιουσον συνδυάζει την ενασχόληση με τον Υπερβατικό διαλογισμό και τον εσωτερισμό.
Τα ονόματα που αναφέραμε, αποτελούν βεβαίως τους πιο γνωστούς εκφραστές της «Νέας Εποχής» σε μια εποχή που το διαδίκτυο ήταν ανύπαρκτο. Σήμερα, η παρουσία του αποκρυφισμού είναι πια εμφανέστατη σε δεκάδες νεοεποχίτικες ομάδες, οργανώσεις παραθρησκευτικού χαρακτήρα και νεοεποχίτικης ταυτότητας στους διαδικτυακούς τόπους τους.
Τρομάζει κάποιος στην κυριολεξία, όταν ιδρυτές, αρχηγοί, και υπεύθυνοι τέτοιων παραθρησκευτικών νεοεποχίτικων μορφωμάτων μιλούν για καθοδήγηση από δήθεν φωτεινές οντότητες άλλων πλανητικών ή αστρικών πεδίων ή και παρελθόντων εποχών. Με βάση βεβαίως την αγιοπατερική διδασκαλία δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε ποιές είναι ουσιαστικά αυτές οι υποτιθέμενες φωτεινές οντότητες ή πνεύματα.
Απόσπασμα από ομιλία του π.Βασιλείου Γεωργόπουλου συνεργάτη της Σ.Ε επί των Αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η ομιλία ολόκληρη παρατίθεται στή συνέχεια:

ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
 
1.Τί εναι «Νέα ποχή » 
ναφερόμενοι στόν ρο «Νέα ποχή» ποχή το δροχόου, ννοομε τήν παρουσία νός παγκόσμιου πειλητικο φαινομένου, ντίχριστου ς πρός τό χαρακτήρα, ποκρυφιστικο ς πρός τήν προέλευση και πολυσύνθετου ς πρός τή διάρθρωση.να κίνημα τό ποο χει δη διαβρώσει μέ τίς ντιλήψεις του καί τίς πρακτικές του, πάρα πολλά κατομμύρια νθρώπων καί δραστηριοτήτων το νε-πτυγμένου κόσμου.
Στό κίνημα ατό, συστεγάζονται και λληλο-περιχωρονται ποκρυφισμός σέ μιά ποικιλία κδηλώσεων του, νεογνωστικισμός , στρολογία,  νατολικές θρησκευ-τικές δοξασίες και πρακτικές, πνωση, ο κάρτες ταρώ, ριθμοσοφία, πικοινωνία με πνεύματα, κσταση, οφολογία, ραματισμός, χρήση κρυστάλλων γιά νεργειακή θεραπεία, θετική σκέψη, ο νορθόδοξες πωανατολίτικες  θεραπευτικές μέθοδοι, νεοπαγανισμός, ψευδοεπιστήμη κυρίως μέ μανδύα ψυχολογίας κ..
να κίνημα γιά τό ποο λληνες θιαστες καί κφραστές του μάς τονίζουν τι «Ατοί πού πιστεύουν ξάλλου τι κίνηση τς Νέας ποχς εναι μιά περαστική μόδα, καλό εναι νά τό ξανασκεφθον »[1].
«Νέα ποχή» ατοπροσδιορίζεται σύμφωνα με να λληνικό τυπικά νεοεποχίτικο περιοδικό ς «να δυναμικό ρεμα πνευματικς ναζήτησης» πού « ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας» και πού ς γνωρίσματα χει “ τήν Πύρινη γάπη” , “ την Πνευματικότητα” καί τήν ”Καθολική λευθερία”  μέσα στήν ναδυομένη “ Παγκόσμια Κοινότητα” , πέρα πό διακρίσεις φυλετικές, θρησκευτικές, πολιτικές δεολογικές »[2] .
Στό πόσπασμα πού διαβάσαμε κούσαμε τοποθετήσεις και πόψεις πού νδιαφέρουν, ντυπωσιάζουν, χον εχάριστα, γίνονται εκολα ποδεκτές. Ατο το εδους ο πόψεις μως ποτελον τό προσωπεο τς «Νέας ποχς», στήν προσπάθεια της νά γίνει εκολα ποδεκτή, καί νά διαβρώσει τίς συνειδήσεις τν νθρώπων.
Εναι σύνηθες πίσης τό φαινόμενο,  νεοεποχίτικα ντυπα να καταβάλλουν ναν πίμονο, συστηματικό και μεθοδευμένο γνα, χρησιμοποιώντας πολλές φορές και λεκτικά πυροτεχνήματα  γιά νά ντυπωσιάσουν και νά προκαλέσουν τό νδιαφέρον. Πίσω μως πό τό προσωπεο, κρύβεται μιά λλη  πραγματικότητα. Μιά πραγματικότητα σκοτεινή και δυσειδής. Καί τοτο γιατί τίποτα πό τίς κφάνσεις, τίς θεωρίες, τούς χώρους πού ντάσσονται στήν «Νέα  ποχή» δεν εναι νέο. πολύτως τίποτα.
ντιθέτως, ρθόδοξη κκλησία μας, τό μόνο νέο και καινό το ποίο ναγνωρίζει βιώνει και μολογε πό τότε πού πάρχει γ εναι λευση το Θεανθρώπου Κυρίου μν ησο Χριστο. κφράζοντας τήν ρθόδοξη ατοσυνειδησία γιος ωάννης Δαμασκηνός,  μάς λέγει τι με την νσάρκωση το ιο και Λόγου το Θεο» « πιτελεται τό πάντων καινν καινότατον, τό μόνον καινόν πό τόν λιον.»[3] πιπλέον δέν μπορε νά εναι τίποτα το νέο «Νέα  ποχή» , τίποτα τό καινούργιο καθώς χρος πό τόν ποο προέρχεται εναι στρολογία , μιά μορφή δηλαδή ποκρυφισμο[4] .
κούσαμε στή νεοεποχίτικη τοποθέτηση πού διαβάσαμε  πιό πάνω, τι «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει την νθρώπινη συνείδηση σε νέες πηγές ληθείας». Καί ρθόδοξος χριστιανός ν προκειμένω ναρωτιέται. Ποιές εναι ατές ο νέες πηγές λήθειας; πό πότε ραγε τό πρόσωπο το Θεανθρώπου παυσε νά εναι μοναδική καί νυπέρβλητη Παναλήθεια; πό πού προκύπτει τι Θεάνθρωπος ς « ψιστη ξία καί τό σχατο κριτήριο» ξιολόγησης τν πάντων, πως λεγε μιά γιγαντιαία κκλησιαστική προσωπικότητα π.ουστίνος Πόποβιτς, πρέπει να ντικατασταθε;
ντιλαμβανόμαστε νομίζουμε σαφς τι κάτω πό τήν πρόταση τι, «Νέα  ποχή» «ναπροσανατολίζει τήν νθρώπινη συνείδηση σέ νέες πηγές ληθείας» οσιαστικά ποκρύπτεται πραγματικός  στόχος τς «Νέας ποχς», πού εναι  νά ποπροσανατολίσει ρχικά τόν νθρωπο πό τό Θεάνθρωπο καί τό Εαγγέλιό Του, μέ τελικό σκοπό νά Τόν ντικαταστήσει. Ατό μολογεται κυνικά πό τούς διους τούς θιασώτες τς «Νέας ποχς» καθώς ναφέρουν χαρακτηριστικά « δροχοϊκή ποχή εναι ποχή μιάς Νέας Συνθήκης μεταξύ Θεο καί νθρώπων, μιάς Νέας Διαθήκης το Θεο πρός τόν νθρωπο»[5]. άν θά θέλαμε νά ξιολογήσουμε τό νεοεποχίτικο σχυρισμό περί μιάς πιπλέον διαθήκης, τέτοιου εδους, καί μάλιστα ποκρυφιστικς προέλευσης, θά λέγαμε σύμφωνα τν γ.Κ­ριλ­λο ­λε­ξαν­δρε­ας τι : "­στι δ το­το τς ­πο­στο­λι­κς δι­δα­σκα­λ­ας λ­λ­τρι­ον, δαι­μο­νι­κς δ μλ­λον ­πι­νο­ας ­φε­ρε­σις."[6] 

2. Ο Πρόδρομοι  τς «Νέας ποχς » και σχέση τους μέ τον ποκρυφισμό. 
κανός ριθμός ρευνητν το φαινομένου τν διαφόρων αρέσεων, παραθρησκευτικν καί ποκρυφιστικν μάδων καί κοσμοθεωριν τοποθετε τήν παρχή τς παρουσίας, ξαπλώσεως καί γιγαντώσεως το σύγχρονου ντίχριστου καί τερόκλητου κινήματος τς Νέας ποχς στά τέλη τς δεκαετίας το 1960 το παρελθόντος εκοστο αἰῶνος.
          δη πό τή δεκαετία το 1960, ρος ρχίζει νά χρησιμοποιεται καί νά γίνεται ερύτερα γνωστός πό μάδες χίπηδων πού ποκαλοσαν τούς αυτούς τους «new age»[7] μέ κορύφωμα τή δεκαετία το 1970 που σέ λο σχεδόν τόν πλανήτη καί δίως στίς ΗΠΑ καί στήν Ερώπη να δυσαρίθμητο πλθος κέντρων, περιοδικν,  ργανισμν, ντύπων, κδόσεων κ.. σχετικν μέ τή «Νέα ποχή», κάνει διαιτέρως ασθητή τήν παρουσία του.
          πραγματικότητα ατή ς δεδομένο πλέον μς δηγε νά σκεφθομε τι ατό τό κτενές καί πολύμορφο Νεοποχίτικο κίνημα, τό ποο τή δεκαετία το 1970 ρχίζει νά εσβάλει σέ κάθε πτυχή καί δραστηριότητα το νθρώπινου βίου, σφαλς πό κάπου προετοιμαζόταν. πό  κάπου προλθε. χει κάποιους προδρόμους πού προετοίμασαν τήν μφάνισή του δημόσια.
          Χωρίς διαίτερη δυσκολία, γινε ντιληπτό πό τούς ρευνητές το φαινομένου τι Νέα ποχή ς ρος λλά καί  ς κίνημα, μεθοδεύτηκε καί τοιμαζόταν πό διάφορους ποκρυφιστικούς καί σωτεριστικούς χώρους δη πό τόν 19ο αἰῶνα, λλά καί πρίν π’ ατόν. δη πό ρκετούς αἰῶνες πρίν, ρος Νέα ποχή χρησιμοποιεται πό διάφορα ποκρυφιστικά συστήματα, πως ο Ροδόσταυροι καί ο Τέκτονες.
          Γιά νά εμαστε κριβες πρέπει ν προκειμέν νά πισημάνουμε τι εναι σέ χρήση στούς διάφορους ατούς ποκρυφιστικούς χώρους πιό πολύ μέ ναν λλο συνώνυμο ποκρυφιστικό ρο, στρολογικς προελεύσεως, τόν ρο «ποχή το δροχόου»[8]. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στα τέλη το19ου ρχές το 20ου σχετικά με το θέμα μας, ποτελε μερικανός ποκρυφιστής Λήβι Ντόουλινγκ ( 1844-1911) πού  θα γράψει τό «δροχοϊκό Εαγγέλιο το ησο Χριστο τς ποχς τν χθύων».
Τά σα καταγράφει, το τά φανέρωσε κατά τους σχυρισμούς του πάντα, κάποια θεά τς Σοφίας πού νομάζονταν Βίζελ. Το νακοινώνει τι ποχή τν χθύων φτάνει στό τέλος της.  Σύντομα  θά  νατείλει ποχή το δροχόου πού θα εναι « ποχή αγλης και φωτός, γιατί φέρνει τή Θεία Πνοή »[9]. Πρίν τόν  Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο ρος " ποχή το δροχόου" χρησιμοποιεται συστηματικά καί πό τόν Γάλλο ποκρυφιστή Πόλ Λέ Κούρ ( Paul Le Cour 1871- 1954)[10] .
Στην δια συνάφεια θα χρησιμοποιεται και ρος «Νέα ποχή».  Δέν εναι συμπτωματικό τό γεγονός τι  ρος «Νέα ποχή» ταν   νομασία νός μασωνικο γγλόφωνου περιοδικο πού κυκλοφοροσε μέχρι τόν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο[11]. Ταυτοχρόνως, ς ρος εναι γνωστός καί χρησιμοποιεται ερέως στούς ποκρυφιστικούς χώρους τς Θεοσοφίας,  το Γεωργίου Γκουρτζίεφ, στόν σωτερικό μιλο τς λίκης Μπέϊλη καί τς Λευκς δελφότητας το ϊβανχώφ[12] πρίν τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. ντίληψη περί Νέας ποχς  μαρτυρεται κόμα καί στίς δοξασίες το πο-κρυφιστικς - σατανιστικς ργάνωσης το Τάγματος το Ναο τς νατολς (Ο.Τ.Ο)[13].
          Hans Jürgen Ruppert εδικός ντεταλμένος γιά θέματα σεκτν καί παραθρησκείας τς «Εαγγελικς κκλησίας» τς Γερμανίας (Ε.Κ.D.) ναφέρει, τι ρος «Νέα ποχή» μφανίζεται πλέον δυναμικά δη, στήν ποκρυφιστική κρηξη πού λάμβανε χώρα πρίν πό τόν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο [14].
Στό σημεο αύτό πρέπει νά ναφέρουμε τι σύμφωνα μέ τόν J.Gordon Melton να πό τούς μεγαλύτερους καί γκυρότερους μελετητές το φαινομένου τν σεκτν καί τς παραθρησκείας στίς Η.Π.Α  πρόδρομοι τς «Νέας ποχς», χι τόσο γιά τόν ρο ατό καθ'αυτό, λλά λόγω κοινν πρακτικν καί ντιλήψεων, πρέπει νά θεωρηθον καί ο Emanuel Swedenborg (1688 - 1772),  Franz Anton Mesmer (1734- 1815) καί Andrew  Jackson Danis (1826- 1910) θεωρούμενος πό τούς πνευματιστές ς μεγαλύτερος "προφήτης "τους [15].
 Στούς προδρόμους τς Νέας ποχς πρέπει νά ναφέρουμε πίσης καί τό κίνημα τς " Νέας Σκέψεως" τό ποο ξεκίνησε στίς ρχές το 20 ου αἰῶνα  στίς Η.Π.Α καί κατά τό διάστημα το μεσοπολέμου πεκτάθηκε καί στήν Ερώπη. Tό κίνημα τς " Νέας Σκέψεως" θεωρεται προδρομικό φαινόμενο γιατί εχε βασικά χαρακτηριστικά το φαινομένου τς «Νέας ποχς». Εχε ντονο περομολογιακό καί συγκρητιστικό χαρακτήρα,πού ργότερα συνδυάστηκαν μέ παραψυχολογία, διαλογισμό, σωτερική στρολογία, καί πνευματικά προγράμματα[16].
          Κατ’ ξοχήν μως, ναφορά θά γίνεται πό τούς μεταγενέστερους θιαστες καί παδούς τς Νέας ποχς γιά το πρτο μισό το 20ου αἰῶνα στό ργο καί τά γραπτά τς γγλίδας ποκρυφίστριας λίκης Μπέϊλυ (1880-1949)[17].
          ς διαίτερη χρονιά-σταθμό πρίν τή γενικευμένη μφάνιση καί δραστηριοποίηση το κινήματος τή δεκαετία το 1970 πρέπει νά μνημονεύσουμε τήν κοινότητα  Findhorn τς Σκωτίας τό 1962[18]. Γεγονός καί χρος που ο πανταχο θιαστες τς Νέας ποχς μιλον πάντοτε μέ διαίτερο θαυμασμό.
          Τί συνέβη μως στό Φίντχορν τς Σκωτίας τό 1962 πού συνδέεται μεσα μέ τό θέμα μας ποκρυφισμός καί «Νέα ποχή»; Συνοπτικά θά ναφέρουμε τά ξς. Τό 1962 Πτερ Κάντι πού ταν διευθυντής σ’ να ξενοδοχεο, χασε τή δουλειά του. Μαζί μέ τήν οκογένειά του κατέφυγε στό Findhorn μιά γονη καί μμώδη περιοχή τς Σκωτίας. κε μιά μέρα πού γυναίκα του ϊλιν κανε διαλογισμό, κουσε μιά φωνή πού τή συμβούλεψε νά καλλιεργήσει λαχανικά. δια φωνή τή διαβεβαίωσε τι θά τή βοηθήσουν «ο ντέβας».
          ς ντέβας θεωρονταν ποχθόνιες ντότητες, παραπλήσιες μέ δαίμονες καί ξωτικά. πικοινωνία τς ϊλιν μέ τούς ντέβας συνεχίστηκε. Καλλιέργησε λαχανικά μέ πιτυχία. πιτυχής καλλιέργεια λαχανικν σ’ ατή τήν γονη περιοχή θεωρήθηκε τι κατέστη φικτή λόγ τς βοήθειας τν «ντέβας»[19].
          Νομίζουμε τι δ δέν εναι δύσκολο μέ βάση τήν ρθόδοξη γιοπατερική Παράδοση νά ντιληφθομε τι καί στό γεγονός σταθμό ατό, πού Νέα ποχή τό κθειάζει, τι χουμε κδηλη τήν παρουσία το ποκρυφιστικο-δαιμονικο στοιχείου. Ο «ντέβας» πως ναφέρθηκαν, εναι χι ξωτικά μυθολογικά ντα, λλά πονηροί δαίμονες, πού μίλησαν στήν ϊλιν, καθώς  κανε διαλογισμό.
          Τοτο ποδεικνύεται καί πό τό γεγονός τι τόν ρο «ντέβας»[20] στή Δύση τόν εσήγαγε θεοσοφίστρια Μπλα-βάτσκυ[21] προσδιορίζοντάς τους ς τύπους γγέλων θεοτήτων πνεύματα τς φύσης πως πίσης τά νομάζουν, καί τά θεωρον ξελιγμένες ντότητες προηγούμενης πλανητικς περιόδου, κατά τά ποκρυφιστικά φαντασιο-κοπήματα τς Θεοσοφίας.
          Συνοψίζοντας τήν προβληματική σχετικά μέ τούς προδρόμους τς «Νέας ποχς» πρέπει νά τονίσουμε, τι νεξαιρέτως λοι ο πρόδρομοί της ς μάδες, λλά καί ατός ρος «Νέα ποχή», γεννήθηκε καί χρησιμοποιήθηκε πό τόν ποκρυφισμό μέσα σέ μιά ποικιλία κδηλώσεών του.
3. κπρόσωποι τς «Νέας ποχς» και σχέση τους με τον ποκρυφισμό .
        παρχή τς δημόσιας παρουσίας το κινήματος τς «Νέας ποχς» στήν ρχή τς δεκαετίας το 1970 γινε φορμή προϊόντος το χρόνου, κάποιοι φανατικοί θιαστες της, νά ναδειχθον σέ βασικούς κπροσώπους καί κφραστές ατο το τερόκλητου καί ντιχριστιανικο κινήματος.
          πό τίς θέσεις τους, λλά καί μέ τήν διότητά τους, λοι ατοί ργάστηκαν όκνως γιά νά προωθήσουν καί νά διαδώσουν τό πνεμα, τό φρόνημα καί τόν  τρόπο ζως τς «Νέας ποχς». Μέ βιβλία, ραδιοφωνικές καί τηλεοπτικές παρεμβάσεις, μέ  συνεντεύξεις σέ φημερίδες, μέ ρθρα  σέ κοσμικά περιοδικά, καί γενικά μέ κάθε πρόσφορο μέσο, κμε-ταλλευόμενοι κόμα καί τή διασύνδεσή τους μέ «διαμορφωτές γνώμης» τν ΜΜΕ κατάφεραν νά ναδειχθον χι μόνο θιαστες, λλά καί οσιαστικοί κφραστές ατο το ντίχριστου κινήματος.
          Θά ναφέρουμε νδεικτικά τούς πιό γνωστούς διεθνς κφραστές το ντίχριστου κινήματος τς Νέας ποχς. λοι ατοί, πρξαν διαφορετικοί ς πρός τόν τόπο καταγωγς, τό πάγγελμα, τίς σπουδές . Εχαν μως λοι κάτι κοινό, κτός πό τό Νεοποχίτικο φρόνημά τους. Ατό τό κοινό εναι,  τι λοι ο μεγάλοι καί γνωστοί θιαστες τς «Νέας ποχς» εχαν σχέση μέ διάφορες μορφές ποκρυφισμο. Τυχαο; Νομίζουμε χι, ν ναλογιστομε τι ποκρυφισμός εναι χρος πού γέννησε καί θρέφει τή «Νέα ποχή».
          ς δομε λοιπόν, κάποιους πό τούς γνωστότερους κφραστές διεθνς τς «Νέας ποχς».        
          1. ς ρχίσουμε πό τούς ρχικούς πρωταγωνιστές τς κοινότητας Findhorn τόν Peter Caddy (1917-1994)  καί τή σύζυγό του ϊλιν (1917-). πρξαν ποκρυφιστές καί  ργότερα υοθέτησαν καί τό νεοπαγανισμό στήν κοινότητα Φίντχορν τς Βόρειας Σκωτίας[22]. Peter Caddy ταν παδός τς Θεοσοφίας, ν ϊλιν Caddy σύζυγός του, σχολετο μέ τόν πνευματισμό καί ταν μέντιουμ.
          2. Τή δεκαετία το 1980 θοποιός Σίρλεϋ Μακλέϊν (Shirley Maclaine) πέδρασε καταλυτικά γιά τήν διάδοση τν Νεοποχίτικων ντιλήψεων[23]. Σέ κάθε συνέντευξή της, σέ κάθε δημόσια ναφορά της, ξέφραζε ντιλήψεις καί πόψεις τς «Νέας ποχς». Κάί μως εναι παδός τς μετενσάρκωσης καί σχολεται μέ τό channelling ς μέντιουμ. δια μάλιστα εχε πάρξει παδός νός πό τά πιό γνωστά μέντιουμ στίς ΗΠΑ τς Νάϊτ Τζ (1946- ), πως εναι γνωστή, ποία σχυρίζεται τι εναι κανάλι πικοινωνίας γιά τό «Ράθμα» μιά δθεν φωτισμένη ντότητα πού  ποτίθεται τι  ζησε πρίν 35.000 χρόνια στή γ[24]. Σίρλεϋ Μακλέϊν νομάζεται καί θεωρεται ς «γκουρο» τς «Νέας ποχς»[25].
          3. Δαυδ Σπάνγκλερ (David Spangler 1945 - ) μυστικιστής, κδότης καί πρώην μέλος το διοικητικο συμβουλίου Findhorn, καί συγγραφέας πολλν νεοεποχίτικων βιβλίων. Θεωρεται πό τούς κυριότερους κπροσώπους τς «Νέας ποχς»[26]. Κύριο μέλημά του, δημιουργία μις νέας πλανητικς συνειδήσεως πού θά λειτουργήσει ς κινητήρια δύναμη προωθήσεως νός πλανητικο νο καί ψυχς, πού θά θήσουν τήν νθρωπότητα πρός τά μπρός καί θά τή συνδέσουν μέ τήν λότητα τς φύσης.
          Ο πιδόσεις του καί ο σχέσεις του μέ τόν ποκρυφισμό εναι πολυεπίπεδες. ναφέρουμε νδεικτικά, πικοινωνία μέ όρατες ντότητες, ξωσωματικές μπειρίες, μετενσάρκωση, παφή μέ ξωγήϊνους, συνεργασία μέ διάμεσους το τσάννελινγκ, πίσκεψη καί παραμονή πί τριετία στό Φίντχορν κ..
    4. Ερύτατα γνωστός θιασώτης καί θεωρητικός τς «Νέας ποχς» ταν γγλος γεωπόνος Τζώρτζ Τρεβαλιάν (Sir George Trevelyan,1917- 1996)[27] . Τό νομά του κατατάσσεται μεταξύ τν «προφητν» τς «Νέας ποχς». Ερύτατα γνωστά στους νεοεποχίτικους κύκλους ταν τά «σωτερικά ναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας» πού κπαίδευαν νθρώπους για να γίνουν κφραστές και πολλαπλασιαστές τν ντιλήψεων τς ποχς δροχόου πού ξεκινοσε. Τ’ νομά του πίσης εναι συνδεδεμένο μέ τή νεοεποχίτικη κοινότητα Findhorn τς Σκωτίας πού χουμε δη ναφέρει.
          πρξε βαθιά πηρεασμένος πό τή θεοσοφία. Πολλές πό τίς τοποθετήσεις του νοηματοδοτονταν πό τά ποκρυφιστικά παραδοξολογήματα τς θεοσοφικς κινήσεως. πιχείρησε νά συνδέσει μέ φορμή τό Findhorn τήν «Νέα ποχή» μέ τήν οκολογία.
          5. Marilyn Grasso Ferguson (1938 - ) κατατάσσεται πίσης στούς προφτες τς «Νέας ποχς»[28]. Πασίγνωστο μπέστ-σέλλερ πρξε τό βιβλίο της τή δεκαετία το 1980 (The Aquarious Conspirasy) = συνωμοσία το δροχόου. Σέ ατό οτε λίγο οτε πολύ ναφέρεται σύν τος λλοις, τι κφραστές τν νεοεποχίτικων ντιλήψεων πάρχουν δη σέ κάθε κοινωνικό στρμα. Φέργκιουσον συνδυάζει τήν νασχόληση  μέ τόν περβατικό διαλογισμό καί τόν σωτερισμό.
          Τά νόματα πού ναφέραμε, ποτελον βεβαίως τούς πιό γνωστούς κφραστές τς «Νέας ποχς» σέ μιά ποχή πού τό διαδίκτυο ταν νύπαρκτο. Σήμερα, παρουσία το ποκρυφισμο εναι πιά μφανέστατη σέ δεκάδες νεοεπο-χίτικες μάδες, ργανώσεις παραθρησκευτικο χαρακτρα καί νεοεποχίτικης ταυτότητας στούς διαδικτυακούς τόπους τους[29].
          Τρομάζει κάποιος στήν κυριολεξία, ταν δρυτές, ρχηγοί, καί πεύθυνοι τέτοιων παραθρησκευτικν νεοεποχίτικων μορφωμάτων μιλον γιά καθοδήγηση πό δθεν φωτεινές ντότητες λλων πλανητικν στρικν πεδίων καί παρελθόντων ποχν. Μέ βάση βεβαίως τήν γιοπατερική διδασκαλία δέν εναι δύσκολο νά ντιληφθομε ποιές εναι οσιαστικά ατές ο ποτιθέμενες φωτεινές ντότητες πνεύματα.
 
4. παρουσία το ποκρυφισνο σε πιμέρους κφάνσεις τς «Νέαςποχς»
παρουσία το ποκρυφισμο εναι μφανής σέ πλθος κφάνσεων καί  μάδων τς «Νέας ποχς». Θά ναφερθομε νδεικτικά σέ μάδες καί χρους πού ερίσκονται καί κινονται μέσα στό νεοεποχίτικο πεδίο. Εναι μάδες καί χροι διαφορετικοί λλά ποκρυφισμός εναι μφανής στίς δοξασίες τους στίς πρακτικές τους. ς δομε νδεικτικά κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις .
          1).Στίς 16 Αγούστου το 1987 συνέβη να σημαντικό γεγονός γιά τό παγκόσμιο νεοεποχίτικο κίνημα. Χιλιάδες  παδοί τς «Νέας ποχς» γιόρτασαν σέ λο τόν κόσμο μέ τραγούδια, διαλογισμό, χορούς, πικλήσεις,  τή λεγόμενη μεγάλη ρμονική σύγκληση. Τί ταν ατή μεγάλη ρμονική σύγκληση ; Κατά τήν νεοεποχίτικη ρολογία καί δοξασία ταν μιά συλλογική κχυση θετικς ψυχικς νέργειας τήν συγκεκριμένη μέρα .
          Ο δεκάδες χιλιάδες νεοεποχίτες γιορτάζοντας, πήγαν κυρίως σε ναούς ρχαίων θρησκειν, νά προσθέσουν καί τή δική τους “θετική νέργεια” στίς 16-8-1987 μέ σκοπό κατά τούς σχυρισμούς της, νά βοηθηθε νθρωπότητα καί πολιτισμός της. Μέ τί κριτήρια πιλέχθηκε συγκεκριμένη μέρα; Βάσει στρολογικν προβλέψεων σέ συνδυασμό μέ τά μερολόγια τν Μάγια[30] .
          2) Βασική κφανση τς Νέας ποχς ποτελον ο λεγόμενες θεραπεες  μέσω χρωμάτων, φυτν καί κρυστα-λλικν νεργειν. Ο ν λόγω θεραπεες μέσω χρωμάτων, φυτν καί κρυστάλλων κατέχουν διαίτερη θέση τόσο στούς νεοεποχίτικους διαδυκτιακούς τόπους, σο καί στά νεοεποχίτικα ντυπα καί βιβλιοπωλεία. Μιά τέτοια μορφή θεραπείας  πρωτοεμφανίστηκε στίς ρχές τς δεκαετίας το 1980 πό τή φαρμακοποιό Βίκυ Γουόλ καί διαδόθηκε τάχιστα καί διαφημίζεται καί στήν λλάδα, εναι θεραπεία πού νομάζεται Αρα-Σμα." Κατά τούς σχυρισμούς τους " θεραπεία ατή συνίσταται-νάμεσα στά λλα-στή χρήση το περιεχομένου 94 μικρών, γυάλινων, γωνιαίων μπουκαλιν (ριθμονται 0-93), κάθε να πό τά ποία περιέχει δύο- διαφορετικν-χρωμάτων -πίπεδα γρν."[31]
          Τι εναι μως στήν πραγματικότητα καί πού στηρίζεται  τό ν λόγω νεοεποχίτικο καί δθεν θεραπευτικό σύστημα το Αρα -Σμα,  πού διαφημίζεται ς "Εσαι τά χρώματα πού διαλέγεις "[32];   Μάϊκ Μπούθ πιό πιστός μαθητής καί διά-δοχος τς Βίκυ Γουόλ πού τό δημιούργησε ποκαλύπτει:  « δελεαστική , ασθησιακή πλευρά δέν εναι μοναδική σχετικά μέ τά λαια το Αρα-Σμα. πάρχουν πολλά περισσότερα. Τό Αρα -Σμα συνδέεται μέ συστήματα ρχαίας Σοφίας, πως τό Δέντρο τς Ζως πό τήν Καμπάλα, τά Ταρό καί τό κινέζικο Ι Τσίνγκ. ποκάλυψη τν χρωμάτων συνδέεται πίσης μέ τό νδουιστικό σύστημα τν Τσάκρα. πάρχουν πίσης πολλές κόμη νδιαφέρουσες ναφορές στήν ρχαία σοφία ."[33]
Τί παρατηρούμε ν προκειμένω σχετικά μέ τό ν λόγω νεοεποχίτικο "θεραπευτικό" σύστημα; τι θεμελιώνεται ξ λοκλήρου σέ ντιχριστιανικές ποκρυφιστικές πρακτικές καί δοξασίες.
          πιπλέον, στό ν λόγω σύστημα πάρχουν πολλές κόμα παράμετροί του, πού σχετίζονται μέ τόν ποκρυφισμό πως π.χ,  γιά νά γίνει νεργοποίηση τν οσιν πού περιέχουν τά μπουκάλια γίνεται χρήση Καμπαλιστικν πικλήσεων[34].
κόμα στά μπουκάλια Ν 50-64  δόθηκαν τά νόματα 14 " ναληφθέντων διδασκάλων τς πλανητικς εραρχίας. Διαπιστώνουμε δηλαδή δ τήν χρήση ρολογίας καί δοξασιν θεοσοφικν καί χι μόνο[35] .
          Καί στό ρώτημα, πς θεραπεύουν τά χρώματα, τά λαια, ο οσίες γενικά το Αρα -Σμα δίνεται ς πάντηση τν παδν του,  τι θεραπεύουν μέσω τς " ζωτικς νέργειας τν Δασκάλων" πού ντιπροσωπεύεται πό τίς κτίνες " πού φομοιώνονται πό τά ρυκτά καί τά φυτά πού χουν τό ντίστοιχο χρμα"[36] . Βλέπουμε δηλαδή , μιά τυπική ποκρυ-φιστική πάντηση.
3) Στίς κλασσικές ντιχριστιανικές διδασκαλίες πού συστηματικά προβάλλουν ο μάδες τς «Νέας ποχς» νήκει καί πλάνη τς μετενσάρκωσης. Μάλιστα τήν προβάλλουν ς κάτι πρωτόγνωρο, κάτι βαθύ καί συναρπαστικό. Θά ναφερθομε μόνο σέ μιά πρακτική πού μαρτυρεται μεσα και μέ σαφήνεια σχέση καί ατς  τς νεοεποχίτικης πτυχς μέ τόν ποκρυφισμό .
Στίς ΗΠΑ, μιά πό τίς πιό γνωστές πνοθεραπεύτριες πού εναι ταυτόχρονα καί φανατική θιασώτης τς «Νέας ποχς» εναι Helen Wambach, πνοθεραπεύτρια στό πάγγελμα, πού σκε μιά πρακτική γνωστή ς ναδρομή σέ προηγούμενες ζωές μέσα πό τήν πνωση. δια ναφέρει, τι ρώτησε κάποιους πελάτες της γιατί πέλεξαν νά μετενσαρκωθον σ’ ατή τή φάση τς νθρώπινης στορίας. Σύμφωνα πάντα μέ τούς σχυρισμούς της, συνήθης πάντηση ταν: «πειδή εναι « Νέα ποχ», ποχή το δροχόου»[37]. δια πίσης κάνει λόγο γιά συναντήσεις καί μιλίες μέ πνεύματα[38] κατά τή διάρκεια τν ναδρομν. Εναι νομίζω εκολο νά ντιληφθομε, τί εδους πνεύματα εναι ατά, στά ποα ναφέρεται θιασώτης τς «Νέας ποχς» Ε.Wambach.
4) Βασικό πίσης κεφάλαιο καί γαπημένο θέμα το σύγχρονου ντίχριστου καί φιαλτικο κινήματος  το «Νέας ποχς», εναι τό θέμα τς πάρξεως ξωγήϊνων ντων - UFO. Τό θέμα τς πάρξεως ξωγήιων ντων ξεκίνησε στίς 24-6-1947.
Μέ τό πέρασμα το χρόνου, γύρω πό τό ζήτημα ατό, πρξε μιά πρωτοφανής καί πολυεπίπεδη προπαγάνδα, πού δήγησε πάρα πολλούς νθρώπους παγκοσμίως νά πιστεύουν βασάνιστα στήν παρξη ξωγήινων τουλάχιστον νά διάκεινται φιλικά πρός τήν δέα ατή.
          Κινηματογραφικές περπαραγωγές, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, χιλιάδες ρθρα στίς φημερίδες καί τά κοσμικά περιοδικά μέ οφολογική λη κ.. συνέβαλαν καί συμβάλουν στήν προπαγάνδα ατή.
          Τό κίνημα τς «Νέας ποχς», χι μόνο θά στεγάσει στό οκοδόμημά του τίς περί τν UFO δοξασίες καί θά ποτελέσουν ναπόσπαστο μέρος τν δοξασιν του, λλά θά τίς προωθήσει ποικιλοτρόπως περαιτέρω.
          ποκρυφιστική μως διάσταση το θέματος τν ξωγήϊνων – UFO εναι πτυχή  κείνη πού ποσιωπται σκοπίμως δέν τονίζεται κριβς, παρ’ τι χει καίρια σημασία γιά τήν ρθή ξιολόγηση το φαινομένου καί τή σωστή τοποθέτηση πέναντι σ’ ατό πό κάθε ρθόδοξο ποιμένα καί χριστιανό.
                   ν προκειμέν, δέν πρέπει νά ξεχνμε τι τήν ποκρυφιστική διάσταση το θέματος τν UFO, τήν χουν ναδείξει καί ποδείξει δύο κορυφαίοι ρθόδοξοι καί γκυροι μελετητές το χώρου τν αρέσεων, ο είμνηστοι π. ντώνιος λεβιζόπουλος[39] καί π. Σεραφείμ Ρόουζ[40] , πως πίσης καί νας σύγχρονος λαμπρός ρθόδοξος πολογητής,   π. ωάννης Κωστώφ[41].
          Στήν ρθόδοξη νηπτική καί γιολογική παράδοση,  πως δειξαν ο ν λόγ πατέρες, διασώζονται περιστατικά δαιμονικν πειρασμικν νεργειν σέ γίους καί σκητές, πού παρουσιάζουν μιά καταπληκτική μοιότητα καί ντιστοιχία μέ περιστατικά καί γεγονότα, πού διηγονται ς μπειρίες - παφές τους διάφοροι παδοί τν UFO.
          Ατό δέν πρέπει νά μς κλήσσει. γιος ωάννης   Δαμασκηνός συνοψίζοντας κατά τρόπο σαφή τήν γιοπατερική διδασκαλία, πισημαίνει τι ο δαίμονες «παραχωρήσεως δέ Θεο γινομένης καί σχύουσι καί μεταβάλλονται καί μετασχηματίζονται ες οον θέλουσι σχμα καί φαντασία»[42].
          ποκρυφιστική διάσταση το θέματος τν ξωγήινων μαρτυρεται καί πό λλα γεγονότα. χει πισημανθε π.χ. πό ξένους μελετητές τν αρέσεων καί τς παραθρησκείας, τι φρασεολογία καί ρολογία πού χρησιμοποιεται πό τούς παδούς τν UFO χει ρχικς πρωτοχρησιμοποιηθε καί ντληθε πό τό χρο το  ποκρυφισμο[43].πιπλέον, δέν εναι καθόλου τυχαο τό γεγονός, τι πολλοί πό τούς  δρυτές UFO – σεκτν, εχαν σχέση μέ τόν ποκρυφισμό.
          Μία κόμη χαρακτηριστική πόδειξη σχετική μέ τήν ναφορά μας στήν ποκρυφιστική διάσταση το θέματος τν UFO , ποτελε καί μαρτυρία νός πιφανος μερικανο θεωρητικο καί ποστηρικτή τν UFO, το Μπίλ Κοπερ.
          Μπίλ Κοπερ ναφερόμενος σέ κάποιες πληροφορίες πού το δωσαν «ξωγήινοι» σέ μιά παφή  μαζί τους τονίζει: «Ο πληροφορίες πού μς δωσαν δέν ταν μόνο πιστημονικές. Μς επαν πολλά ποκρυφιστικά πράγματα. ποστηρίζουν τι χουν στενή σχέση μέ τίς θρησκεες μας. Μιλοσαν γιά μαγεία καί γιά τίς λατρεες τς γς»[44].
          μφιβάλλει κανείς, γιά τό τι πηγή προελεύσεως ατν τν πληροφοριν εναι δαιμονική μέ προσωπεο ξωγήινου γιά τήν παρξη ποκρυφιστικο στοιχείου στά UFO; Νομίζουμε χι. Βλέπουμε λοιπόν τι καί σ’ ατή τήν νεοεπο-χίτικη πτυχή ποκρυφισμός εναι παρών.
5) Στίς πιό γνωστές μως ποκρυφιστικές πρακτικές και δοξασίες τς Νέας ποχς νήκει καί τό λεγόμενο Τσά-νελινγκ (Channeling) πού προέρχεται πό τήν γγλική λέξη (channel) κανάλι, δίαυλος και ποτελε ποκρυφιστική τεχνική πνωσης διαλογισμο στήν ποία τό μέντιουμ ς νδίαμεσος, ς κανάλι, γίνεται δέκτης καί μεταφορέας μηνυμάτων  πό ντότητες πως πνεύματα, ψυχές πού χουν κδημήσει, γγελοι, κ.).
Τό Τσάνελινγκ (Channeling) διαφημίζεται πό τίς μάδες τς «Νέας ποχς» ς μορφή « ναλλακτικς πνευματικότητας». Ποιά εναι μως θεωρητική βάση ατς τς ποκρυφιστικς πρακτικς;  Κατά τίς νεοεποχίτικες ντιλήψεις κάποιοι νθρωποι χουν φτάσει στό ψηλότερο πίπεδο πνευματικς συνειδητότητας καί διορατικότητας  σχέτως παγγέλματος κοινωνικς τάξης, καί σ’ ατό διαφοροποιονται πό τούς πόλοιπους  νθρώπους. χουν τή δυνατότητα νά πικοινωνούν μέ ντα πό λλα πνευματικά πεδία πως σχυρίζονται, πού πολλές φορές παρουσιάζονται καί μπροστά τους καί τούς καταλαμβάνουν .
Στά πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα ν προκειμένω  νήκει τό νεοεποχίτικο βιβλίο το Νίαλ Ντόναλντ Ουάλς,  «Συνομιλίες με το Θεό » (Neale Donald Walsch, Conversations with God) με ψηλότατες πωλήσεις στα τέλη τς δεκαετίας το 1990. Τι ταν τώρα ατές ο συνομιλίες ; ταν κατά τό συγγραφέα προφορικές νταλλαγές πόψεων μέ νώτατους διδασκάλους λλων πλανητικν χώρων, μέ ξελιγμένα ντα πό λλα πνευματικά πεδία, με ξωγήινες νοημοσύνες, και γγέλους. Δέν εναι δύσκολο νά ντιληφθομε ν προκειμένω τί εδους ντα καί γγελοι ταν ατοί, μέ τούς ποίους συνομιλοσε συγγραφέας μέ κριτήριο ξιολόγησης την ρθόδοξη κκλησιαστική παράδοσή μας.
6) Στίς  ντιλήψεις πού συχνά παναλαμβάνουν και καλλιεργον διάφοροι κφραστές καί φορες τς «Νέας ποχς» , νήκει συχνά καί προτροπή γιά τήν χρήση τν λεγομένων ναλλακτικν και νεργειακν θεραπειν κατά την νεοεποχίτικη ρολογία. Πρόκειται γιά ατοδιαφημιζόμενα εδη θεραπειν τά ποία βρίσκονται σέ κάθετη ντίθεση με την κλασσική ατρική πιστήμη.
Στίς ν λόγω θεραπείες νήκει καί τό Ρέϊκι. Τό Ρέϊκι εναι απωνικς προέλευσης λέξη καί σημαίνει παγκόσμια νέργεια ζως[45]. θεραπευτής νεργε ς κανάλι πού διοχετεύει κατά τους σχυρισμούς τους, τήν παγκόσμια νεργεια γιά νά θεραπευθε σθενής. Εναι παλλαγμενη ατή πολυδια-φημιζόμενη νεοεποχίτικη θεραπεία πό τό ποκρυφιστικό στοιχεο; πάντηση εναι κατηγορηματικά χι.  α) Γιά να γίνει κάποιος θεραπευτής Ρέϊκι  προϋποθέτει τελετουργικς φς μυήσεις.
β)Σέ πολλά γχειρίδια Ρέϊκι ναφορά σε πνεύματα κατά τά στάδιο τς «θεραπείας» παρουσιάζεται ς δεδομένη[46].Τά ν λόγω πνεύματα θεία ντα θεωρούνται ς δηγοί  το Ρέϊκι, εναι παρόντα κατά τή διαδικασία τς μύησης σύμφωνα μέ τά ν λόγω γχειρίδια. γ) Θα ναφέρουμε μιά δημοσιευμένη μαρτυρία κάποιας κυρίας πού κατέφυγε σέ θεραπεία Ρέϊκι καί σκοσε καθημερινά ατή τή θεραπεία. Προϊόντος το χρόνου ασθανόνταν  μιά παράξενη παρε-νέργεια. Κάποιος μιλοσε πό μέσα της. Μιά φωνή πο δέν μποροσε νά τήν λέγξει.ταν τηλεφώνησε μέ γωνία στό θεραπευτή το Ρέϊκι , ατός τς πάντησε «Ατό εναι θαυ-μάσιο Jill. χετε πιλεγε πό τά πνεύματα θεραπείας το Ρέϊκι. Θά εναι ο σύντροφοί σας για πάντα τώρα »[47]. Νομίζουμε τι ρθς ν προκειμένω Reinhard  Hummel  εδικός ρευνητής και ντεταλμένος τς Εαγγελικς κκλησίας τς  Γερμανίας χει χαρακτηρίσει τό Ρέϊκι ς μορφή θεραπευτικς μαγείας πό τήν απωνία.
ξετάζοντας διάφορες πτυχές καί κφάνσεις τς «Νέας ποχς», διαπιστώνεται τι ποκρυφισμός σέ μιά πληθώρα κδηλώσεων του χι μόνο εναι παρών λλά  πιπλέον γιά τούς θιαστες τς «Νέας ποχς» θεωρεται ς κάτι τό δεδομένο. Κάτι το ατονόητο. Και τοτο γιατί κατά τίς νεοεποχίτικες ντιλήψεις ποκρυφισμός εναι να κόμα πνευματικό μονοπάτι γιά τήν ναζήτηση  τς λήθειας .νας ξ’ σου σότιμος τρόπος νά ναδείξουν καί να ταυτιστον μέ τό Θεό πού χει κάθε νθρωπος μέσα του κατά τις νεοεποχίτικες ντιλήψεις .
5. ποκρυφιστική προέλευση το Πανθρησκειακο ράματος τς «Νέας ποχς» .
Σέ πολλούς και ποικίλους χώρους γίνεται λόγος γιά τήν νεκτικότητα, τήν συμφιλίωση, τήν συνεργασία καί τήν προσφορά στήν πρόοδο το ανθρώπου πό τήν ποικιλόμορφη συνεργασία τν διαφόρων θρησκειν. πό κοινωνιολογικς πλευράς, λόγος ατός  πηγάζει πό το γεγονός τι  θρησκεία ς νδοκοσμικό φαινόμενο πού εναι συνυφασμένο  μέ μια ποικιλία κοινωνικν δομν, σχέσεων και δράσεων πολλές φορές γινε φορμή διαφόρων μορφν συγκρούσεων. Συνέπεια ατς τς λογικς, ποτελε σχυρισμός τι πρέπει θρησκευτικότητα να χειραγωγηθε καί νά καταστε  παράγο-ντας κοινωνικς εστάθειας.
προβληματική ατή ιοθετήθηκε πό τή «Νέα ποχή» πού διαφημίζει τήν ποχή τή δική της κριβς ς ποχή ρμονικς συμβίωσης, ρχικά τν θρησκειν καί πέρβασης τν προβλημάτων και στό θρησκευτικό πεδίο πού  δημιούργησε ποχή το χθύος καθώς κυριαρχοσε Χριστιανισμός. ραμά της καί τελικός στόχος της, εναι πανθρησκεία, ς μορφή δθεν νότητας κατά το λιστικό μοντέλο πού «Νέα ποχή» διακηρύττει.
λες ο θρησκεες λλά καί ατά τά παραθρησκευτικά μορφώματα σύμφωνα μέ τή νεοεποχίτικη ντίληψη εναι σότιμοι τρόποι προσέγγισης καί δρόμοι ναλλακτικς πρόσβασης πρός τό Θεό, πού βεβαίως δέν εναι Θεός τς ν Χριστ ησο θείας ποκαλύψεως. Γιά τη «Νέα ποχή» κάθε ντίληψη περί μοναδικότητας το ερο Εαγγελίου, κάθε ντίληψη πού δέν κατανοε σοπεδωτικά καί ξισωτικά λες τίς πίστεις, θεωρεται φανατισμός, μισαλλοδοξία, παρωχημένη καί διχαστική προσέγγιση. ναφέρουν χαρακτηριστικά λληνες κπρόσωποι τς «Νέας ποχς» «κατά τήν ποχή ατή τς σύγκλισης τν πάντων πί Γς, τό ζητούμενο πό τούς νθρώ-πους το πνεύματος εναι πόρριψη κάθε τικέτας καί κάθε θεώρησης μιάς θρησκείας πνευματικς γωγς ς μοναδικς στω νώτερης»[48].
νεοεποχίτικη ατή προσέγγιση καλλιεργεται σήμερα τεχνηέντως καί πό πολλά Μ.Μ.Ε καί πό τούς λεγόμενους διαμορφωτές γνώμης πού ετε τυγχάνουν νυποψίαστοι γιά τό τί κρύβεται πό πίσω, ετε τό φρόνημα τους χει διαβρωθε πό το πνεμα τς «Νέας ποχς». ν κάποιος ρωτήσει ποιά εναι  πηγή προέλευσης ατν τν Νεοεποχίτικων ντιλήψεων, πού θεμελιώνονται,  πάντηση εναι πάλι, δυστυχς, πο-κρυφισμός. ς δομε κάποιες χαρακτηριστικές  μαρτυρίες.
πρώτη, προέρχεται πό ναν λληνα παδό το ποκρυφιστικο συστήματος τς Θεοσοφίας. Κατά τόν λληνα θεοσοφιστή  Θεοσοφία «Ερίσκει τι ες τήν βάσιν των, τήν οσία των, λαι α θρησκεαι κρύπτουσι τήν ατήν λήθειαν, παρουσιαζομένην πό διαφόρους μορφάς , ναλόγως τς ποχς και το λαο προς ν ποτείνονται »[49]. Στό διο μκος κύματος ναφέρει να λληνικό νεοεποχίτικο ντυπο  « λήθεια, ν και δια πάντα, δόθηκε με διαφορετικό μανδύα, κάθε φορά πό λλη ψη, νάλογα με το χρόνο και τον τόπο»[50] . θεοσοφική ατή ντίληψη ποτελε κριβς τό θεμέλιο πάνω στό ποο προσπαθε νά οκοδομηθε τό πανθρησκειακό ραμα τς «Νέας ποχς» καί ταυτοχρόνως χρησιμοποιεται ς πιχείρημα γιά τήν ξισωτική θεώρηση λων τν θρησκειν.
δεύτερη μαρτυρία προέρχεται πό την ννί Μπεζντ τή γυναίκα πού διαδέχθηκε τό σύζυγο τς Έλενας Μπλα-βάτσκυ στην προεδρεία τς Θεοσοφικς ταιρείας. Κατά τίς ποκρυφιστικές δοξασίες τς Θεοσοφίας, πάρχει μιά πό-κρυφη Παγκόσμια πνευματική εραρχία πού καθοδηγε τόν κόσμο ναλόγως τν ποχν καί τν διαφόρων στορικν καί πνευματικν συγκυριν. εραρχία ατή, χει ρίσει ναν εδικό πέρτατο κπαιδευτή που πάντα κατά τους σχυρισμούς τς Μπεζάντ  « ελογία του πιχέεται φ’λων τν ζωσν θρησκειν τς γς. χει πίσης τό μέγα καθκον, ταν λθη τό πλήρωμα  το χρόνου να παναφαίνηται κάστοτε πί τς γς διά νά μπνεύση νέαν θρησκείαν, νά κρούση νέον τόνον , μέχρι ο λοι μο συναπαρτίσουν την μεγαλοπρεπήν θρησκευτικήν συγχορδίαν τς μετέρας νθρωπότητος, ποκίλην λλ’ρμονικήν , με διαφορετικούς τόνους ποτελοσαν μίαν πέροχον συνολικήν ρμονίαν »[51].
τρίτη καί πλέον  χαρακτηριστική μαρτυρία προέρχεται πό τήν γγλίδα ποκρυφίστρια λίκη Μπέϊλη πού πως χουμε δη ναφέρει ο παδοί τς «Νέαςποχς» ναφέρονται με διαίτερο θαυμασμό στό νομά της καί τις δέες της. Μπέϊλη σχυρίζονταν τι λες ο πόψεις της προέρχονταν πό τήν καθοδήγηση καί τίς παγορεύσεις  μιάς πνευματικς ντότητας – δασκάλου πού νομάζονταν Τζβάλ Κούλ. Τς παρουσιάστηκε μέ νθρώπινη μορφή καί τς επε τι ταν νσάρκωση νός θιβετιανοΛάμα.
  ντότητα ατή , Τζβάλ Κούλ  λέγει Μπέϊλη, τς φανέρωσε, τι πλανητική εραρχία «εχε ναλάβει μιά ποστολή σε πολιτικό πίπεδο, νά φέρει τή διεθνή συνεργασία και την οκονομική σύνθεση. Στό χρο τς θρησκείας, να καλλιεργήσει την πνευματική συνείδηση και να εδος παγκόσμιας θρησκείας. Στόν τομέα τν πιστημν, τς κπαίδευσης και τς ψυχολογίας, σκοπός τους ταν να διευρύνουν την νθρώπινη συνείδηση, τή γνώση και τις νθρώπινες κανότητες, γενικότερα.(…) Τά σχέδια ατά μπορε να εναι δεαλιστικά λλά χι νέφικτα »[52]. Νομίζουμε τι μαρτυρία τς Μπέϊλη εναι ξόχως σαφ και ρεαλιστική σχετικά με την ποκρυφιστική προέλευση το πανθρησκειακο ράματος τς «Νέας ποχς».
6. ρθόδοξες πισημάνσεις. 
Σεβασμιώτατοι,
Σεβαστοί πατέρες, καί γαπητοί ν Χριστ δελφοί, λαμβάνοντας πόψιν τά σα ναφέραμε νομίζουμε τι κανείς δέν μπορε νά παραγνωρίσει τόν ντίχριστο χαρακτήρα  τς ατοδιαφημιζομένης «Νέας ποχς», διαιτέρως μάλιστα ταν ποκρυφισμός εναι κδηλος στήν προέλευση, στά γνωρίσματα καί στίς δοξασίες της.
Δεν μπορε πίσης κάποιος να παραβλέψει τι μέ τίς ντιλήψεις τς «Νέας ποχς» παναλαμβάνεται σήμερα δια ρχέγονη κείνη προτροπή το φεως ”σεσθε ς θεοί “ (Γεν 2,5) γιά μιά κ νέου παρξιακή ατονόμηση καί γνόηση το Θεο  Πατέρα ποσχόμενος γιά μιά κόμη φορά νέους δρόμους ατολύτρωσης, πού χουν τό κατάλληλο γιά τήν κάστοτε περίπτωση προσωπεο.
ρθόδοξος χριστιανός ν προκειμένω βρίσκεται πέναντι σε να φαινόμενο πού μέ ξαιρετικς δόλιους τρόπους καί μεθοδικές νέργειες  πειλε νά λλοιώσει το φρόνημά του. Κινδυνεύει πνευματικά και παρξιακά πό το φρόνημα τς «Νέας ποχς».
να φρόνημα πού ποτελε σύνθεση διανοημάτων νθρώπων πονηρν καί γοήτων ( 2 Τιμ 3,13), στοιχείων το κόσμου (Κολ 2 , 20), φιλοσοφίας και κενς πάτης( Κολ 2, 8 ), πνευμάτων πλάνης καί διδασκαλίες δαιμονίων(1 Τιμ 4, 1) , γραώδεις μύθους(1 Τιμ 4,7), βέβηλες κενοφωνίες  και ντιθέσεις τς ψευδωνύμου γνώσεως (1 Τιμ 6,20).
  ποκρυφισμός τς «Νέας ποχς» εναι μιά δυνητική πνευματική πειλή, καθώς λλοχεύει κίνδυνος χωρίς να τό ντιληφθον ο νθρωποι, νά πιστρέψουν σ’ ατά πού  βεβαίωσαν κατά τή βάπτισή τους τι ρνήθηκαν, τά ργα δηλαδή, την λατρεία, τούς γγέλους καί τήν πομπή το διαβόλου[53]. Κίνδυνος πού καθίσταται κόμα πιό ρατός άν συνεκτιμήσουμε τό λλειμα κατήχησης πού παρουσιάζεται στους χριστιανούς μας μαζί μέ την σύγχυση πού πικρατε στήν ποχή μας.
Κάθε λόγος πού  ναφέρεται στή μοναδικότητα τς ν Χριστ ησο θείας ποκαλύψεως, κάθε τοποθέτηση πού  ρνεται νά σμικρύνει νά ξισώσει τήν κκλησία, τό Σμα το Χριστο, με τν ποιαδήποτε πίστη,  στιγματίζεται πό τους θιαςτες τς «Νέας ποχής» ς δθεν φανατισμός, ς μισαλλοδοξία, ς παρωχημένη και διχαστική προσέγγιση.
Μπροστά σ’ υτο το εδους τίς μεθοδεύσεις, πάρχει μιά μόνο πάντηση. Εναι λόγος- προτροπή το γίου γνατίου ντιοχείας πρός τον γιο Πολύκαρπο Σμύρνης “ στθι δραος ς κμων τυπτόμενος. μεγάλου στίν θλητο τό δέρεσθαι  καί νικν“ (Πρός Πολύκαρπον, 3).
Τελειώνοντας τήν παρούσα εσήγηση ,  φο σς εχαριστήσω γιά την πομονή σας νά μέ κούσετε θά μο πιτρέψετε νά παναλάβω τό το ριγένους «τό φανέν μν ερήκαμεν, δέ  βέλτιον νοεν και λέγειν κενος μν μλλον κουέσθω». Σς εχαριστ.
Πρωτ.Βασίλειος. Α.Γεωργόπουλος (Μ.Τh)
ΣυνεργάτηςΣ.Ε. πί τν Αρέσεων κκλησίας τς λλάδος.
[1].Περιοδικό ΖΕΝΟΦΙ,τεχος 1, αν-Φεβρ 1991, σελ 4 .
[2] .Περιοδικό ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, τ. 13 ,Σεπτ-Οκτ 2004, έξώφυλο
[3]. Ι. ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ , κδοσις κριβής ρθ.Πίστεως, Γ΄ 1, P G 94, 984 B .
[4]. Πρωτ. . ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ, ποκρυφισμός, Γκουρουϊσμός, Νέα  ποχή,  
   1990, σσ 7-12 . M.Lacroix,Τό "New Age" , 1997, σ 25 -31.
[5].Περιοδικό  ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, τ. 13 ,Σεπτ-Οκτ 2004, σελ  25.
[6] .ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, Λόγος κατά τν μή βουλομένων μολογεν Θεοτόκον την γ.Παρθένον, 2, P.G 76,257 B
[7] .M.Lacroix,Τό "New Age" , π.π ,σ 13 -15.  HARPER' S,γκυκλοπαίδεια Μυστικιστικν
    καί Παραφυσικν  μπειριν, 1994,  σελ. 515.
[8] .Πρωτ. . ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ, ποκρυφισμός, Γκουρουϊσμός, Νέα  ποχή, π.π ,
  , σελ. 7-8. Φ. ΤΕΡΖΑΚΗΣ, Νέα ποχή, στό Θρησκειολογικό Λεξικό, 2000, σελ. 412.
    HARPER' S, γκυκλοπαίδεια ,π.π,  σελ. 515.
[9].ΛΗΒΙ ΝΤΟΟΥΛΙΝΓΚ, Το δροχοϊκό Εαγγέλιο το ησο Χριστο,1997, σελ 25
[10] . M.Lacroix,Τό "New Age", π.π, σελ 58 .
[11].HARPER' S γκυκλοπαίδεια, π. π.,  σελ. 515
[12]. Φ. ΤΕΡΖΑΚΗ, Νέα ποχή, π. π., σελ. 412.
[13] .Π.ΓΡΑΒΙΓΓΕΡ, γκυκλοπαίδεια σωτερισμο καί ποκρύφου γνώσεως, τόμος Δ΄,
   1975, σελ 425 .
[14] .Panorama der neuen  Religiosität ,  2001, σελ.211.
[15]. J.G.MELTON ,Modern Alternative Religion in the West, στό  A Handbook of Living Religion, (edited By.J.R.Hinnels), 1994, σσ  461-462 .
[16]. K. HUTTEN, Seher - Grübler -Enthusiasten , 1966 10 , σσ 282 -288.
[17] .Panorama ..., π. π, σελ 257 . Handbuch  Religiöse Gemeinschaften und
   Weltanschauungen , 2000 5 , σελ 670.
[18].Kirchen - Sekten - Religionen, ( Hrgs: G.Scmid - G.O.Scmid), 2003 7  , σελ 269. IRVING  
  HEXHAM, Pocket  Dictionary of New Religious Movements,  σελ 51
[19]. M.Lacroix,Τό "New Age" , π.πσσ 15-16 . HARPER' S,γκυκλοπαίδεια, π.π, σελ. 531.
[20]. HARPER' S,γκυκλοπαίδεια..., π.πσελ. 53 .
[21]. ρος χρησιμοποιεται στόν νδουισμό.Βλ   The Encyclopedia of Eastern Philosophy and
    Religion,  1989, σελ 86 .  Kompakt lexikon Religionen , (Hrsg: R.Hauth ), 1998, σελ 91 
   Πρβλ. Κ.Μελισσαρόπουλου, Εσαγωγή στή Θεοσοφία, 19662 , σσ  41,64-65 .
[22] .Irving Hexham, Pocket  Dictionary, π.π.,σελ.30. Πρωτ.Α.λεβιζοπούλου,
     ποκρυφισμός στό φς τς ρθοδοξίας, τεύχη 11-15, 1996, σελ 271.
[23] . Handbuch  Religiöse Gemeinschaften und Weltanschauungen , 2000 5 , σελ
    670. Harper's,  γκυκλοπαίδεια, π.πσελ. 517.  M.Lacroix, Τό "New Age",
    π.π  σελ. 26.
[24]. Irving Hexham, Pocket  Dictionary, π.π.,σελ.69. Harper' s, γκυκλοπαίδεια, π.π,σελ
     509-510. Kompaktlexikon Religionen, π.π, σελ 196 . Πρωτ.Α.λεβιζοπούλου,
     ποκρυφισμός στό φς τς ρθοδοξίας, π.π, σσ 270-271 .
[25]. Irving Hexham, Pocket  Dictionary, π.π.,σελ 73 .
[26] . Handbuch  Religiöse Gemeinschaften und  Weltanschauungen ,π.π, σσ 672-673.
      Harper's,  γκυκλοπαίδεια, π.π, σσ 710-714 .  Irving Hexham, Pocket  Dictionary
      π.π.,σελ 104 .
[27]. Kompaktlexikon Religionen,  π.π.σελ.247. M. Lacroix, Τό "New Age", π.π.σελ. 16.
      Handbuch Religiöse Gemeinschaften und  Weltanschauungen , π.π.σελ.673.
[28]. Irving Hexham, Pocket  Dictionary, π.π.,σελ.50. Kompaktlexikon Religionen,,
     π.π.σελ.117.
[29] Βλ.νδεικτικά: Βαρνάβας Μισίη, Νεοειδωλολατρία στό λεκτρονικό διαδίκτυο, στό
     «Θεοδρομία», τ.2, πρ.ούν.2005, σελ.278-285.
[30] . λήθεια γιά τήν στρολογία ,  1990, σσ 146-147.
[31] .ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ,  Αρα-Σμα, 2002,  σελ 11 .
[32].ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ,  Αρα-Σμα, π.π, σελ 12 .
[33].ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ, Αρα-Σμα, π.π, σελ  12.
[34].ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ, Αρα-Σμα, π.π, σελ  72
[35].ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ, Αρα-Σμα, π.π, σσ  302-303.
[36]. ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ, Αρα-Σμα, π.π, σσ  304
[37]. MARK ALBRECHT , Μετενσάρκωση, 2004, σελ.19.
[38]. π.π., σελ.87.
[39]. Πρωτ Α.AΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ , ποκρυφισμός-Γκουρουϊσμός-« Νέα ποχή», π.π,
     σελ.120-127.
[40]. ερομ. SERAPHIM  ROSE, ρθοδοξία καί Θρησκεία το Μέλλοντος ,(μετ.Μαρία
     Δημητριάδου), 2000, σσ .109-157, 255-257.
[41]. ρχιμ.ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΩΣΤΩΦ ,Πίστη καί Λογική, τόμ.Β΄, 1993, σσ.46-72
[42]κδοσις κριβής ρθοδόξου Πίστεως 2,4  PG 94, 877A.
[43]. H.Gasper – J.Müller – F.Valentin, Lexikon der Sekten....,π.π.,σελ.1096.
[44]. Π.ΓIANNOYLAKHΣΛ. ΚΑΒΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, λήθεια γιά τά UFO καί τίς
    ξωγήινες συνομωσίες ,2004, σελ. 212.
[45]. R.HUMMEL, Reiki –Heilungsmagie aus Japan, MD 549 (1991) 163- 164 . H.S.BERNDT,
     Wissen , Kulte, Weltanschauungen,2003,  σσ  77-78 .
[46].Ρέϊκι, στό  ρευνητής τς λήθειας , τ.25. αν-Φεβρ 2004, σελ 15 .
[47]. Ρέϊκι, στό   ρευνητής τς λήθειας , τ.25. αν-Φεβρ 2004, σελ 16 .
[48].Περιοδικό ΖΕΝΟΦΙ,τεχος 2 , Μάρτιος -πρίλιος 1991 , σελ 52 .
[49]. Π.Π.ΧΑΤΖΗΠΕΤΡΟΣ , Θεοσοφία ,  Μ.Ε.Ε, τομ 12 (1930 ), σελ  530  .Στά δια πλαίσια
    κινεται και Γάλλος Θεοσοφιστής TH.PASCAL ταν μιλε  γιά τήν « πόδειξιν τς
    πνευματικς νότητος πασν τν θρησκειν » . Βλ TH.PASCAL, Α.Β.Γ. τς Θεοσοφίας ,  
    , 1925, σελ 19 .
[50] .Περιοδικό ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ, τ.13,Σεπτ-Οκτ 2004, ξώφυλλο
[51].ANNIE BESANT , Πρός τήν Μύησιν,  1930, σελ 96.
[52]. ΕΙΡΗΝΗ  ΝΤΑΛΙΧΩΒ-ΜΑЇΚ ΜΠΟΥΘ, Αρα-Σμα, π.π, σελ 299.  Handbuch
     Religiöse Gemeinschaften und  Weltanschauungen , π.π. σσ  670-672 .Δρόμοι τς
    Γνώσης,  2001, σελ 370 .
[53].ΠΑΝ.ΤΡΕΜΠΕΛΑ, Μικρόν Εχολόγιον, τόμος  Α΄ , 19982 , σελ 346-347 .  
http://www.ppu.org.cy/meletes_KoinPr2.html

Μία ἀπό τίς Νεοεποχίτικες δοξασίες: Μέλη του New Age Foundation ενώνουν τα χέρια για να δημιουργήσουν μια μπαταρία Κοσμικού Εγκεφάλου η οποία θα καλέσει τα UFO να προσγειωθούν στην συγκέντρωσή τους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου