Σελίδες

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τετάρτης 02-01-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ε΄ ΄4 - 10

ε΄ 4 - 10

Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Γ΄ 1 - 14

Γ΄ 1 - 14

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Δέν πολεμᾶμε τό κακό. Στρεφόμαστε πρός τόν Χριστό.

Γέρων Πορφύριος Ἁγιορείτης
© Ἱερό Ἡσυχαστήριο «Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Χριστοῦ-Ἐμμαούς», Ἅγιος Βασίλειος Λαγκαδᾶ

Δέν πολεμᾶμε τό κακό. Στρεφόμαστε πρός τόν Χριστό.


Γιά νά θεραπευθεῖ ὁ ἄνθρωπος, δίδασκε ὁ Γέροντας, πρέπει νά κατευθύνει τήν δύναμη, πού ἔχει βάλει ὁ Θεός στήν ψυχή του πρός τό καλό, πρός τόν Χριστό. Δέν πρέπει ν' ἀσχολούμαστε μέ «τ' ἀγκάθια» τοῦ ψυχικοῦ μας κήπου ἀλλά μόνο μέ τά λουλούδια. Ἡ καλλίτερη ἀντιμετώπιση τοῦ κακοῦ εἶναι ἡ περιφρόνηση. Εἰ δυνατόν, νά ξεχάσουμε τελείως καί αὐτήν τήν ὕπαρξή του· νά μήν θέλουμε νά τό μαθαίνουμε, οὔτε σάν ἁπλῆ «εἴδηση». Νά, τί συμβουλεύει ὁ σοφός Γέρων: «Δέν χρειάζεται... ν' ἀσχολεῖσθε μέ τ' ἀγκάθια. Μήν καταπιάνεσθε μέ τήν ἐκδίωξη τοῦ κακοῦ. Ἔτσι μᾶς θέλει ὁ Χριστός, νά μήν ἀσχολούμαστε μέ τά πάθη καί μέ τόν ἀντίθετο. Κατευθύνετε τό νερό, δηλαδή ὅλη τή δύναμη τῆς ψυχῆς σας, πρός τά λουλούδια καί θά χαίρεσθε τήν ὀμορφιά, τήν εὐωδιά, τή δροσιά τους»1.

Ὅσιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος - Ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο

Ἔκδοσις τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου, Κάλαμος Ἀττικῆς

Ἁγίου Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου: Βίβλος τῶν Ἠθικῶν, Λόγος Α´.
Κεφάλαιο γ´. Περὶ τῆς τοῦ Λόγου Σαρκώσεως καὶ κατὰ τίνα τρόπον δι᾿ ὑμᾶς ἐσαρκώθη.
Γιὰ νὰ προσεγγίσουμε τὴν σάρκωση τοῦ Λόγου καὶ τὴν ἀπόῤῥητη γέννησή του ἀπὸ τὴν ἀειπάρθενο Μαρία καὶ νὰ κατανοήσουμε καλὰ τὸ μυστήριο τῆς οἰκονομίας γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ γένους μας τὸ κρυμμένο πρὸ τῶν αἰώνων (Ἐφεσίους 3:9), θὰ μᾶς βοηθήσει ἡ ἑξῆς γνωστὴ εἰκόνα:
Κατὰ τὴν δημιουργία τῆς προμήτορος Εὔας ὁ Θεὸς πῆρε τὴν ἔμψυχη πλευρὰ τοῦ Ἀδὰμ καὶ τὴν ὁλοκλήρωσε σὲ γυναῖκα, γι᾿ αὐτὸ δὲν ἐμφύσησε σ᾿ αὐτὴν πνοὴ ζωῆς καθὼς καὶ στὸν Ἀδάμ, ἀλλὰ τὸ μέρος ποὺ ἔλαβε ἀπὸ τὴν σάρκα του τὸ τελειοποίησε σὲ ὁλόκληρο σῶμα γυναικός, τὴν δὲ ἀπαρχὴ τοῦ πνεύματος ποὺ ἔλαβε μαζὶ μὲ τὴν ἔμψυχη σάρκα τὴν τελειοποίησε σὲ ψυχὴ ζωντανὴ δημιουργώντας μὲ τὰ δυὸ μαζὶ ἕναν ἄλλον ἄνθρωπο.

(Ἡ ἐλπίδα στούς καιρούς τῆς ἀπελπισίας). .الرجاء فى أزمنة اليأس


Χριστουγεννιάτικο μήνυμα του π.Γεωργίου Καψάνη μετάφραση στα αραβικά 
(Διαβάστε το κείμενο στα Ελληνικά πατώντας εδώ)

 
الرجاء فى أزمنة اليأس
رسالة الميلاد 2012
للأب الارشمندريت غريغوريوس –رئيس دير القديس جورجيوس –جبل أثوس
نقلها الى العربية الاب الدكتور أثناسيوس اسحق حنين
مطرانية بيرية-اليونان
يحل عيد الميلاد هذا العام وشعبنا يجوز أزمة كبيرة’ اذ يقوم دائنونا بفرض ضرائب تثقل كاهل شعبنا ’ والبطالة تعصف بامال الشباب ’ والقلق واللامان يقض مضاجع و شيبة كبار السن ’وفقد الكثيرون أى أمل فى النجاة ’ وهناك الكثيرون من اخوتنا فى الانسانية لا يقدرون على التصدى للأزمة’ والأغلبية منهم لا تدرى مأذا تخبئ الأيام القادمة! بينما البعض يصيبه الأحباط واليأس ويقررون الانتحار. تجرى محاولات كثيرة لايجاد حلول سياسية واقتصادية ’ بل ومحاولات مضنية للعثور على من تسبب فيما نحن فيه وما هى الاسباب التى قادتنا الى هنا ؟
يطرح المؤمنون السؤال بشكل مختلف تماما ’ هم يتسألون عن ماذا يريد الله منا فى هذه الأزمة؟ولماذا نجوز فى هذه التجربة؟ هم ’ نعم ’ يتسألون ويفتشون عن سبب الأزمة ’ ولكن على رجاء ’ رجاء وثقة فى ذاك الذى يحب

Ἡ διάθεση τῆς ἀγάπης…


Όποιος αγαπάει τον Θεό, δεν είναι δυνατό να μην αγαπήσει και κάθε άνθρωπο σαν τον εαυτό του.
Και όσους ακόμα είναι υπόδουλοι στα πάθη τους κι αυτούς τους αγαπάει σαν τον εαυτό του, και χαίρεται με αμέτρητη και ανείπωτη χαρά, όταν τους βλέπει να διορθώνονται.
«Όποιος με αγαπάει», λέει ο Κύριος, «θα τηρήσει τις εντολές μου» (Ιω. ιδ' 23) «Και η δική μου εντολή είναι να αγαπάτε ο ένας τον άλλο» (Ιω. ιε' 12) Εκείνος λοιπόν που δεν αγαπάει τον πλησίον του, αθετεί την εντολή του Κυρίου.
Και όποιος αθετεί την εντολή του Κυρίου, ούτε τον Κύριο είναι δυνατό ν' αγαπήσει.
Σε όλες μας τις πράξεις ο Θεός εξετάζει τον σκοπό για τον οποίο τις εκτελούμε, αν δηλαδή τις κάνουμε γι' Αυτόν ή για κάτι άλλο.

Θαῦμα τοῦ γέροντος Παϊσίου σέ νεφροπαθή στήν Ἀργολίδα.

Θαύμα του γέροντος Παϊσίου σε νεφροπαθή στην Αργολίδα
π. Διονύσιος Ταμπάκης

 Όπως μας ανέφερε ο κ.Α.Γ., νέος δάσκαλος σε χωριό της Αργολίδος.  Στο χωριό όπου διδάσκει, γνώρισε έναν φιλότιμο άνθρωπο, γύρω στα 40, που όπως του ανέφερε, του παρουσιάστηκε ξαφνικά σημαντικότατο πρόβλημα υγείας στα νεφρά του.
Όπως του εξήγησαν και οι γιατροί είχαν καταστραφεί και τα δύο του νεφρά και η κατάσταση ήταν πλέον μη αναστρέψιμη και επικίνδυνη κ.λ.π.
Βλέποντάς τον έτσι καταστεναχωρημένο αμέσως ο δάσκαλος του μίλησε για τον γέροντα Παίσιο και του πρότεινε να πάει να επισκεφθεί το Μοναστήρι της Σουρωτής όπου βρίσκεται και ο τάφος του γέροντος καθώς και τα άγια λείψανα του Οσίου Αρσενίου του Καππαδόκου.

Ὁ Ἡρώδης

Ο Θεός, αγαπητοί μου, είναι αγάπη. Έτσι λέει η Γραφή˙ «Ο Θεός αγάπη εστίν»(Α’ Ιωάν. 4, 8, 16). Και ο,τι κάνει, το κάνει από αγάπη. Δείγματα της αγάπης του είναι όλα όσα δημιούργησε….
Αλλ’ εάν με ρωτήσετε, ποιο είνε το αγριώτερο ζώο απ’ όλα, θα σας πω˙ ο άνθρωπος! Ναι, ο άνθρωπος, που επλάσθη «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού» (Γεν. 1, 26) κ’ έπρεπε να ζη ως άγγελος επί της γης, εν τούτοις καταντά να γίνεται το αγριώτερο θηρίο, όπως είπε και ο αρχαίος φιλόσοφος Πλάτων. Ποιος άνθρωπος; Ο άνθρωπος που λησμόνησε το Θεό, δεν πιστεύει. Άνθρωπος που δεν πιστεύει στο Θεό είνε άξιος και για το μεγαλύτερο έγκλημα. Στην εποχή μας μάλιστα ο άνθρωπος έγινε όχι απλώς το πιο άγριο αλλά και το επιστημονικό θηρίο. Άλλοτε σκότωνε 50-100 με μαχαίρια και τόξα˙ τώρα ανεβαίνει στ’ αεροπλάνα, πιέζει ένα κουμπί, και θερίζει ολόκληρες πόλεις. Χίλια λιοντάρια δεν τον φτάνουν στην φονικότητα.

Χριστούγεννα στό Ἅγιον Ὄρος

Χριστούγεννα στο Άγιο Όρος
του μοναχού (†)Θεόκλητου Διονυσιάτη

Όπως σ’ ολόκληρη την Ορθοδοξία έτσι και στο Άγιον Όρος, η προετοιμασία των Μοναχών αρχίζει με αγνιστικές νηστείες από τις 15 Νοεμβρίου. Κατά τό χρονικόν αυτό διάστημα, οι ψυχές τών μονοτρόπων μυσταγωγούνται στό Μυστήριο τής Γεννήσεως μέ τούς εισαγωγικούς ‘Υμνους, μέ τά Καθίσματα, τά Τριώδια τών Αποδείπνων, τίς μελίρρυτες Καταβασίες καί μέ τούς εξαίσιους Ασματικούς Κανόνες, που κορυφώνονται στίς Μεγάλες ‘Ωρες τής προπαραμονής. ‘Ετσι, μέ όλα τά υμνολογικά αριστουργήματα τής ποιητικής γραμματείας τής Ορθοδοξίας, που καλύπτουν τίς θείες διαστάσεις τής Ενανθρωπήσεως τού Θεού, οι μονάζοντες ζούν σέ ένα κλίμα λειτουργικής συμμετοχής ως ιερουργούμενοι στό ανήκουστο Μυστήριον, ουρανοφάντορες, μυούμενοι στήν υπέρ φύση Αποκάλυψη. Αυτά όλα, βέβαια, βιούνται σέ ένα διάφορο μέτρο γνώσεως καί εφέσεως, κατά τήν δεκτικότητα καί τό σκεύος εκάστου, αλλά καί τό μέτρο που χορηγεί η άκτιστη χάρις.

Πῶς ἡ Περιτομή τοῦ Χριστοῦ μᾶς θεραπεύει ψυχικά καί σωματικά_1ο μέρος_Πνευματικά Γυμνάσματα_Ἁγ.Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου_mp3



Π. Σάββας 2010-01-01_Πῶς ἡ Περιτομή τοῦ Χριστοῦ μᾶς θεραπεύει ψυχικά καί σωματικά_1ο μέρος_Πνευματικά Γυμνάσματα_γ.Νικοδήμου το γιορείτου_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 01-01-2010 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἡ παραποίηση τοῦ Μεγάλου Θεολόγου καί Πατρός τῆς Ἐκκλησίας Βασιλείου Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας. Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος

Η παραποίηση του Μεγάλου Θεολόγου και Πατρός της Εκκλησίας Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας
Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος30-12-2012 εφημέριος Ιερού Παρεκκλησίου Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Πειραιώς

Εν Πειραιεί 30-12-2012
Τήν 1η Ιανουαρίου μαζί με την Περιτομή του Χριστού εορτάζουμε καί τήν μνήμη του εν αγίοις πατρός ημών Βασιλείου, αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας του Μεγάλου και Ουρανοφάντορος.
Ο Μέγας Βασίλειος ήκμασε κατά τούς χρόνους του βασιλέως Ουάλεντος τό 364 μ.Χ., πρός τόν οποίο μέ παρρησία ομολόγησε τήν ορθόδοξη πίστη καί τόν ήλεγξε, επειδή έπεσε στήν κακοδοξία των Αρειανών καί μέ άγριο καί θηριώδη τρόπο κακοποιούσε καί πολεμούσε τίς Εκκλησίες των Ορθοδόξων.
Αυτός, λοιπόν, από μέν τόν πατέρα του ήταν Μαυροθαλασσίτης, από δέ τήν μητέρα του ήταν Καππαδόκης, δηλαδή από τήν λεγομένη Καραμανία. Όσον αφορά τούς λόγους καί τήν παιδεία υπερέβαλε όχι μόνο τούς ελλογίμους του καιρού του, αλλά ακόμη καί τούς παλαιούς φιλοσόφους, διότι, αφού διήλθε κάθε είδος παιδείας, σέ κάθε μία από αυτή απέκτησε καί τήν εξουσία καί τή νίκη.

Ἐκκλησιαστική καί πολιτική Πρωτοχρονιά. Πρωτοπρ. Ἄγγελος Ἄγγελακόπουλος

Εκκλησιαστική και πολιτική Πρωτοχρονιά


Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος  εφημέριος Ιερού Παρεκκλησίου Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Χατζηκυριακείου Ιδρύματος Πειραιώς

30-12-2012
Mιά εσφαλμένη αντίληψη, πού κυκλοφορεί ιδίως αυτές τίς ημέρες του ιερού δωδεκαημέρου, αγαπητοί μου, είναι η υιοθέτηση της 1ης Ιανουαρίου ως (πολιτικής) πρωτοχρονιάς, ως αρχή του νέου πολιτικού έτους. Ας δούμε, όμως, πώς όντως έχουν τά πράγματα.
Σύμφωνα με τό συναξάριο, την 1η Ιανουαρίου η Εκκλησία μας εορτάζει την Δεσποτική εορτή της Περιτομής του Χριστού και την μνήμη του εν αγίοις πατρός ημών Βασιλείου αρχιεπισκόπου Καισαρείας της Καππαδοκίας του Μεγάλου και Ουρανοφάντορος. Βλέπουμε, λοιπόν, αγαπητοί μου, ότι δέν γίνεται καμμιά μνεία, καμμία αναφορά γιά πρωτοχρονιά καί αρχή του νέου έτους. Καί τότε πώς προέκυψε νά εορτάζουμε τήν 1η Ιανουαρίου ως αρχή του νέου έτους; θά ρωτούσε κάποιος. Δυστυχώς, αγαπητοί μου, είναι κατάλοιπο της ειδωλολατρείας

Αἱ αἰτίαι τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Ὑιοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ


ΑΙ ΑΙΤΙΑΙ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
 
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ἑρμηνεύοντας τὸ ψαλμικὸ «Ἠγάπησα δικαιοσύνην καὶ ἐμίσησα ἀνομίαν» γράφει «Ἐπειδή, μετὰ τὴν τροπὴν,τὴν ὁποίαν ἔπαθεν ὁ ἄνθρωπος, ἡ ἀνθρώπινη φύσις ἐγκατέλειψε τὴν δικαιοσύνην καὶ ἠγάπησεν τὴν ἀνομίαν, διὰ τοῦτο ὁ Μονογενὴς ἔγινεν ἄνθρωπος, ἐπανορθώνων εἰς ἑαυτὸν τὴν ἀνθρωπίνην φύσιν, ὥστε νὰ ἀγαπᾶ τὴν δικαιοσύνην καὶ νὰ μισῆ τὴν ἀνομίαν, τοῦτο δὲ ἦτο καὶ ἡ αἰτία τῆς ἐνανθρωπήσεως».

Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς μᾶς λέει «Δὲν πραγματοποίησε τὴν ἐνανθρώπησὴ του ἀπὸ Θεὸς ποὺ ἦταν σὲ ἄνθρωπο, ἀλλὰ παραμένοντας Θεός, πρᾶγμα ποὺ ἦταν, ἔγινε ἄνθρωπος, ποὺ δὲν ἦταν. Δὲν ἐνανθρώπησε μεταβάλλοντας τὴν ἀνθρώπινη φύση, ποὺ προσέλαβε, σὲ θεϊκή, ἀλλά, ἐνῶ ἔμεινε στὰ δικὰ της ὅρια, τὴν θέωσε μὲ τὴν ἀπόλυτη ἕνωση.

Περιτομή τοῦ Χριστοῦ καί ἑορτή τοῦ Μεγάλου Βασιλείου...

 Περιτομή του Χριστού και εορτή του Μεγάλου Βασιλείου...: Βίος και Πολιτεία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου   Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς...