Σελίδες

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 03-02-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. δ΄ 6 - 15

δ΄ 6 - 15 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Κβ΄ 35 - 46

Κβ΄ 35 - 46 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Κυριακή ΙΕ' Ματθαίου: Λόγος περί ἀγάπης (Ἅγ. Θεόληπτος Μητροπολίτης Φιλαδέλφειας (Α) καί (Γ) καί Ἁγ. Νεκτάριος Ἐπίσκοπος Πενταπόλεως (Β))

(Ματθ. κβ' 35-46)

«Ο δε Ιησούς έφη αυτώ· αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εν όλη τη καρδία σου... και τον πλησίον σου ως εαυτόν»

Α. Θέλω αδελφοί να συνθέσω τον ύμνον τής αγάπης. Και πάλι δεν ημπορώ να παραστήσω με λόγια την ευπρέπειάν της· διότι αυτή, η ωραιοτέρα από όλες τις αρετές, ως κεφαλή των καλών που είναι, γίνεται καταλη­πτή με έργα και εμπειρίαν. Γι’ αυτό και την θαυμασίαν αυτήν αγάπη γνωρίζουν ακριβώς εκείνοι, που ηξιώθησαν να περιπα­τήσουν την οδόν αυτής. Διότι άλλοι μεν έχουν την αγάπη στο στόμα και ομιλούν περί αυτής, ενώ άλλοι έχοντας αποκτήσει αυτήν στην καρδία τους την δημοσιεύουν με τα άριστα έργα τους. Αυτοί είναι πολύ ανώτεροι από τους προηγουμένους. Αλλά, αν και το μεγαλείον τής αγάπης υπερβαίνει τις δυνατότητες των λόγων μου, όμως με συντομία θα την εξυμνήσωμε, ώστε πολλοί να γίνουν ερασταί της.

Ἡ σπουδαιότητα τῆς ἐσωτερικής εἰρήνης: Κανόνες καί μέσα γιά τήν ἀπόκτησή της: μνήμη τοῦ Θεοῦ, ὑπακοή στή συνείδηση, ὑπομονή.

ΘΑ ήθελα να σου δώσω λίγες ακόμα συμβουλές για το τί πρέπει να κάνεις τώρα που μπήκες στον νέο σου δρόμο.
Όποιος επιχειρήσει να παρατηρήσει προσεκτικά τι συμβαίνει μέσα σου στο διάστημα μιας μόνο ημέρας, θα διαπιστώσει αναμφίβολα τον ξεπεσμό του πνεύματός σου. Σου μίλησα άλλοτε τόσο γι’ αυτό, όσο και για την κατάσταση της εσωτερικής συγχύσεως και ταραχής, μια κατάσταση αφύσικη, από την οποία πρέπει ν’ απαλλαγούμε. Εσύ, πάλι, μου έγραψες ότι δεν μπορούσες να τα βγάλεις πέρα με την ακατάσχετη κίνηση των λογισμών. Ας κάνω τώρα μια σύντομη επισκόπηση αυτής της κινήσεως και των συνεπειών της. Οι λογισμοί του νου κατευθύνονται προς τη γη. Ποτέ δεν υψώνονται στον ουρανό.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα Κυριακῆς ΙΕ' Ματθαίου: Ἐρμηνεία εἰς τήν Β' πρός Κορινθίους ἐπιστολή τοῦ Παύλου τῆς ΙΕ' Κυριακῆς (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)

(Β' Κορ. δ' 6-15)
- Ο Θεός που εποίησε στην αρχή τής δημιουργίας το κτιστό φως προς φωτισμό των κτισμάτων, αυτός απέστειλε και το άλλο φως, το πνευματικό, τον υιόν αυτού ενανθρωπήσαντα, τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ο οποίος εφώτισε τις καρδιές των ανθρώπων για να γνωρίσουν την αληθινή δόξα του Θεού.

- Τί ονομάζει ο απόστολος "θησαυρόν" και ποιά είναι τα "πήλινα σκεύη";

- Πως η θεία χάρις ενισχύει την αδυναμία της φύσεως.

Ὁ σπόρος τοῦ Αὐτοκράτορα.. - Ἐξαιρετικό!

Ένας αυτοκράτορας στην Άπω Ανατολή, γερνούσε και καταλάβαινε ότι έφτασε η ώρα να διαλέξει το διάδοχό του. Αντί να διαλέξει έναν από τους βοηθούς του ή έναν από τα παιδιά του, αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό. Προσκάλεσε μια μέρα πολλούς νέους του βασιλείου του και τους είπε. "Έφτασε η ώρα μου να παραιτηθώ και να διαλέξω τον επόμενο αυτοκράτορα. Έχω αποφασίσει να διαλέξω έναν από σας".

Οι νέοι ξαφνιάστηκαν! Αλλά ο αυτοκράτορας συνέχισε. "Θα δώσω σήμερα στον καθένα σας ένα σπόρο, έναν πολύ ειδικό σπόρο. Θέλω να τον φυτέψετε, να τον ποτίζετε και να ξαναρθείτε εδώ μετά ένα χρόνο από σήμερα με ό,τι έχει φυτρώσει απ' αυτόν τον ένα σπόρο. Εγώ θα κρίνω τότε τα φυτά που θα φέρετε κι αυτός, το φυτό του οποίου θα διαλέξω, θα είναι ο επόμενος αυτοκράτορας!".

Οἱ Χάρε Κρίσνα - Μία μεγάλη γκουρουιστική κίνησις


ΟΙ ΧΑΡΕ ΚΡΙΣΝΑ
Μία μεγάλη γκουρουιστική κίνησις 1

Του πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Οι Χάρε Κρίσνα είναι μία μεγάλη γκουρουιστική κίνηση, της οποίας η πλήρης ονομασία είναι Διεθνής Εταιρεία για τη Συνείδηση του Κρίσνα (International Society for Krishna-Consciousness) [ISKCON]. Δημιουργήθηκε το 1966 στη Νέα Υόρκη των Η.Π.Α. από τον Ινδό «Η Αυτού Θεία Χάρις. Πανιερώτατος Μπακτιβεντάτα Σουάμι Πραμπουπάντα» (A.C. Bhaktivedanta Swami Pradhupada).
Το κανονικό του όνομα ήταν Abhay Charan De και είχε γεννηθεί στην Καλκούτα της Ινδίας (1896-1977) 2. Οι οπαδοί της κίνησης θεωρούν τον ιδρυτή της ως «ένα τέλειο λάτρη του Κυρίου και τελευταίο κρίκο μιας αδιάσπαστης αλυσίδας πνευματικών διδασκάλων, που αρχίζει με αυτόν τον ίδιο τον Κύριο, τον Κρίσνα» 3. Η κίνηση στην Ευρώπη παρουσιάστηκε το 1969.

Νόμισμα, τό οἰκονομικό ὑπερόπλο τῆς Ρωμανίας

«ΝΟΜΙΣΜΑ», ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΥΠΕΡΟΠΛΟ ΤΗΣ ΡΩΜΑΝΙΑΣ

  Εισήγηση του Ιωάννου  Α. Σαρσάκη
 (Υπαξιωματικού του Οικονομικού Σώματος)
 στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Διδυμότειχο, στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων της τοπικής Μητροπόλεως, «Βατάτζεια 2012»
με θέμα: «Η προσφορά του αγίου Βασιλέως Ιωάννου Βατάτζη εις τον Ελληνισμόν και την Ορθοδοξίαν».

 Η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία – Ρωμανία (η μετέπειτα κακώς ονομασθείσα Βυζαντινή Αυτοκρατορία)1 υπήρξε στην χιλιόχρονη και πλέον ιστορία της, κατά περιόδους, το ισχυρότερο κράτος της οικουμένης. Τρείς ήταν οι πυλώνες που στήριζαν την αυτοκρατορία και την ανέβαζαν στο απόγειο της δόξης της, ο στρατός, η διπλωματία και η οικονομία. Στην σημερινή εκδήλωση και λόγω του ότι εκτίθενται σε όλους τους παρευρισκομένους τα δύο χρυσά νομίσματα που εκόπησαν από τον συντοπίτη μας άγιο αυτοκράτορα Ιωάννη Γ΄ Δούκα Βατάτζη, θα αναφερθούμε στην οικονομία της Ρωμανίας και πιο συγκεκριμένα στο νόμισμα.

Θρησκεία - Πατρίδα - Ταυτότητες (Πατήρ Ἰωάννης Καλαΐδης)


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjO9qT4k_dKWQpHJEILNBJTKD2ZRHGnH2nVITWAKHN3nFkw3EZwbWq1vPSEdWop5SVBJAw1wVU85rpvvRmydBERkRQ2s-IjX-NVsZEZQAGKD082sCL7B6qkhvwCthgMy39h5id_AVNI-IQ/s400/%CF%83%CE%AC%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B70001.jpg
Οι Ευρωπαίοι σύμμαχοί μας - οι Ιταλοί, οι Άγγλοι, οι Γάλλοι - μας πρόδωσαν και μας κατέστρεψαν. Εξαιτίας τους χάσαμε την πόλη αλλά και τη Μ. Ασία. Εξαιτίας τους είχαμε τουρκοκρατία για πεντακόσια χρόνια. Αλλά αντέξαμε κι ο λαός έμεινε πιστός στη ρωμιοσύνη και την ορθοδοξία και τα κρυφά σχολεία όπου τα ελληνόπουλα διδάσκονταν τα γράμματα από το ψαλτήρι κι άλλα ιερά βιβλία. Μας κατατρέχουν και μας φθονούν γιατί δεν μπορούν να χωνέψουν πως ένα μικρό κράτος έχει τόση χάρη από το Θεό. Αυτοί μπορεί να έχουν τη δύναμη και τα όπλα, εμείς έχουμε την πίστη και την ελπίδα μας στο Θεό.
Τους δώσαμε τον πολιτισμό.

Λόγος εἰς τήν Ὑπαπαντήν τοῦ Κυρίου

Λόγος εις τήν Υπαπαντήν του Κυρίου

Στη μεγάλη δεσποτική και θεομητορική εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού αναφέρεται λόγος του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων*.
Μεταφέρουμε εδώ κάποια αποσπάσματα ενδεικτικά του πανηγυρικού χαρακτήρα της εορτής, ο οποίος σχετίζεται με το μέγα γεγονός της θείας ενανθρωπήσεως και τον κοσμοσωτήριο σκοπό της:
«Χαῖρε σφόδρα, θύγατερ Σιών. Κήρυττε χαράν, θύγατερ Ἱερουσαλήμ. Χόρευε λαός πόλεως τῆς τοῦ Θεοῦ…».
«Μετά τῆς Σιών οἱ τῶν ἐθνῶν λαοί φωτοφοροῦντες ὑπαντήσωμεν. Ἐν τῷ ναῷ σύν τῷ ναῷ καί Θεῷ καί Χριστῷ συνεισέλθωμεν. Μετά ἀγγέλων τόν τῶν ἀγγέλων ὕμνον βοήσωμεν˙ ἅγιος, ἅγιος, ἅγιος κύριος σαβαώθ, πλήρης ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ τῆς δόξης αὐτοῦ…».
Χαίρε υπερβολικά, θυγατέρα Σιών, κήρυττε τη χαρά σου, θυγατέρα Ιερουσαλήμ, χόρευε λαέ της πόλεως του Θεού…

Μακαρισμοί …

 
Αγ. Συμεών ο Νέος Θεολόγος
  
ΜΑΚΑΡΙΟΙ, ὅσοι ὑποδέχτηκαν τὸν Χριστό, τὸ Φῶς ποὺ ἦρθε στὸ σκοτάδι τους, γιατὶ αὐτοὶ ἔγιναν Παιδιὰ τοῦ Φωτὸς καὶ τῆς Μέρας.

ΜΑΚΑΡΙΟΙ, ὅσοι γεύονται τὸν Ἄρρητο μὲ τὸ στόμα τοῦ νοῦ τους κάθε στιγμή, γιατὶ αὐτοὶ βρίσκονται στὴ Μέρα, ἐκεῖ θὰ βαδίσουν μὲ Ὀμορφιά, ὁ βίος τους δὲν θὰ χάσει ποτὲ τὴ Χαρά.
ΜΑΚΑΡΙΟΙ, ὅσοι ζοῦν στὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ ἀδιάκοπα, γιατὶ αὐτοὶ τώρα καὶ στοὺς αἰῶνες χωρὶς τέλος θὰ εἶναι ἀδελφοὶ καὶ συγκληρονόμοι Του.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα του Σαββάτου 02-02-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ζ΄ 7 - 17

ζ΄ 7 - 17 

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Β΄ 22 - 40

Β΄ 22 - 40 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.