Σελίδες

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

The blight of “Bavarocracy”* in the Church of Greece

Excerpt taken from the book: “I want to drink all of the Bosporus”
by Archmandrite Dositheos. (Comments by T.F.D.)
 
Upon the founding of the neo-Hellenic State, Adamantios Korais Protestantizing “Enlighteners”, who had taken over the leadership of the land, had hastened to LOOT AND CLOSE DOWN monasteries, which were the “heart” of Orthodoxy and the teachers of the pure Orthodox Faith. This is what led the people of Hellas to a (continuing) ignorance of their own tradition, given that it was replaced by imported Western and heretic notions.

*Bavarocracy”:  A loose term alluding to the period of time that Hellas was governed by Bavarian families, following the 1821 Liberation Revolution against the Turks and after the assassination of Hellas’ first Greek Governor, Ioannis Kapodistrias.

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τετάρτης 20-02-13.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Επιστολαί Καθολικαί Πέτρου Α΄ κεφ. δ΄ 1 - 11

δ΄ 1 - 11 


Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Ιβ΄ 28 - 38

Ιβ΄ 28 - 38 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἀγνώστου συγγραφέως: Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ (μέρος 2ο)



Επεσκέφθηκα για κάμποσο καιρό διάφορες περιοχές έχοντας, για συνταξειδιώτη μου την προσευχή του Ιησού Χριστού που με εγκαρδίωνε και μ' επαρηγορούσε σε όλα μου τα ταξείδια, σε όλες μου τις συναντήσεις με άλλους ανθρώπους εις τις μακρές μου πορείες.

Τέλος, όμως, άρχισα να αισθάνωμαι την ανάγκη να σταματήσω κάπου και να εγκατασταθώ σε έναν τόπο, για να μπορώ έτσι εις την μοναξιά μου να μελετώ την «Φιλοκαλία».

Ἡ δική μας σωτηρία θεωρεῖται ἀπό τόν Θεό ὡς δόξα δική Του! Τί σημαίνει πιστεύω στόν Θεό.

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΔΟΞΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ-ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΘΕΟ.

«Ὁ Θεός εἶναι Αὐτός πού σᾶς ἐκάλεσε στήν σωτηρίαν διά μέσου τοῦ Εὐαγγελίου μας» γράφει μεταξύ τῶν ἄλλων ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἀπευθυνόμενος στούς Θεσσαλονικεῖς καί συμπληρώνει:«ὥστε νά δοξαστεῖ ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός»( Β΄ Θεσσ.  2.14)
Δηλαδή λέγει στούς Θεσσαλονικεῖς ὅτι μέ τήν σωτηρία τους δοξάζεται ὁ Θεός.

«Ἄς προσέξουμε δέ», λέγει καί ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, «πῶς ὁ Χριστός μας θεωρεῖ δική Του δόξα, τήν δική μας σωτηρία». 
Δόξα τοῦ ἀγαθοῦ Θεοῦ εἶναι τό νά εἶναι πολλοί οἱ σωζόμενοι Χριστιανοί. Ποῖος λοιπόν μπορεῖ νά μήν ἀγαπήσει τέτοιον Θεό καί Δεσπότη; Ἤ ποῖος δέν θά ἀγαπήσει καί δέν θά ἐπιθυμήσει τήν δόξα τέτοιου ἀγαθοῦ Δεσπότη, ἡ ὁποία εἶναι ἡ δική μας σωτηρία; Δέν εἶναι μικρό πρᾶγμα ὁ Παντοδύναμος καί Αὐτοδόξαστος Δημιουργός Μας νά θεωρεῖ δόξα Του τή δική μας σωτηρία.  Δόξα τοῦ Φιλανθρώπου Θεοῦ εἶναι τό νά εἶναι πολλοί οἱ σωζόμενοι. 
«Ἄρα», λέγει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος «μέγας εἶναι ὁ Κύριός μας, ἐάν ἔτσι ποθεῖ τήν σωτηρία μας· μέγα καί τό  Ἅγιο Πνεῦμα πού ἐργάζεται πάνω μας τόν ἁγιασμό». 

Ἐλεημοσύνη

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0J3UPWooWE7O16DPkhlh9vHuTHIo5lr9sisjXyzGntuumYyLgZnwBCMEusxFPiQPneKbqnhYF9R10rlOPf7dIsCySCFoOfHg4qybfDDT_zxYxJfghfWeUr7wf1J2ARbyrZf73Zu5DgsE/s320/5-Artoi-lept-B.png 
ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ Α΄
 Ελεημοσύνη
Όταν ελεήσεις τον πτωχό αδελφό σου, συμβουλεύει ο Αββάς Ησαΐας, μη τον φωνάξεις να σε βοηθήσει στη δουλειά σου, για να μη χάσεις το μισθό της ευεργεσίας.
Ένας άγιος Γέροντας έμενε με τον υποτακτικό του σε μια καλύβη, όχι μακριά από ένα κεφαλοχώρι. Κάποτε έπεσε στον τόπο μεγάλη δυστυχία κι ο φτωχός κόσμος πέθαινε σχεδόν από την πείνα. Πολλοί στην απελπισία τους πήγαιναν και κτυπούσαν στην καλύβη του ερημίτη. Εκείνος πάλι, που ήταν πολύ ελεήμων, έδινε με την καρδιά του απ' ό,τι τύχαινε να έχει. Ο υποτακτικός όμως που έβλεπε με τρόπο το ψωμί τους να λιγοστεύει, είπε μια μέρα στενοχωρημένος στο Γέροντα:

Ὁ παπά-Γιώργης καί ὁ ἄπειρος Θεός

Ο ΠΑΠΑ -ΓΙΩΡΓΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΠΕΙΡΟΣ ΘΕΟΣ.

Ο παπα-Γιώργης, ιερεύς σε κάποιο χωριό της πατρίδος μου, έλεγε κάποτε ότι τον κατέτρωγε η απορία πώς είναι άπειρος ο Θεός και πώς είναι άπειρος στα ιδιώματά Του, όπως: άπειρος στην σοφία Του, στην παντοδυναμία Του, στην πανταχού παρουσία Του, στην παγγνωσία Του, στην αγαθότητά Του, στην αγάπη Του... άπει­ρος!!! άπειρος!!! αύτη η στοχαστική και επίμονη απορία τον κατέ­τρωγε μέρα-νύχτα.
Σε μια γιορτή του αγίου Δημητρίου, τον κάλεσε ο ιερεύς του διπλανού χωριοῦ να συλλειτουργήσει μαζί του, για να λαμπρυνθεί" έτι περισσότερο" το πανηγύρι του Ναού. Πράγματι πήγε και προίστατο της Θείας Λειτουργίας ως φιλοξενούμενος, αλλά και ως έχων τα πρεσβεία της χειροτονίας.

Δηλώσεις ἄρνησης δωρεᾶς ὀργάνων α)ἐνηλίκου καί β) γονέα πού θά δηλώσει καί τό /ά παιδί/ιά του

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ
( 1. μεμονωμένων ἐνήλικων προσώπων- 2. γονέα καί ἀνήλικων παιδιῶν )
 
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΣΔΟΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ-ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Οἱ δηλώσεις νά ἀποστέλλονται στή διεύθυνση:
Ἐθνικός Ὀργανισμός Μεταμοσχεύσεων
Τμῆμα Προώθησης Δωρεᾶς Ἱστῶν & Ὀργάνων
Ἀν. Τσόχα 5, 11521 Ἀθήνα
Γιά τήν διευκόλυνση ὅσων θά ἀποστείλουν δήλωση ἄρνησης δωρεᾶς ὀργάνων, παραθέτουμε ἕτοιμα τά ἔντυπα τῆς δήλωσης καί ἕτοιμα τυπογραφημένα κείμενα.
Προσπαθήσαμε νά ἀποκλείσουμε κάθε ἐνδεχόμενο νά «μήν κατανοήσει» τό Κράτος τήν ἄρνησή μας στή μεταμόσχευση ζωτικῶν ὀργάνων ( καί ὡς δότες καί ὡς λῆπτες ), ἡ ὁποία ἀποτελεῖ ΦΟΝΟ καί ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ!
  1. ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ:
Παραθέτουμε τήν ἕτοιμη δήλωση σέ pdf

Ἡ κατάρα τῆς Βαυαροκρατίας στήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία


Απόσπασμα από το βιβλίο: "Θέλω να πιώ όλο τον Βόσπορο"
του Αρχιμανδρίτη Δοσίθεου.
(Σχολια: Θ.Φ.Δ)

Οι Προτεστάντες κατηγορούν την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία ότι άφησε το λαό ανευαγγέλιστο. Αυτό όμως που αποκρύπτουν, είναι ότι οι ίδιοι ευθύνονται γι' αυτή την κατάσταση! Γιατί με τη σύσταση του Νεοελληνικού κράτους, οι Προτεσταντίζοντες Διαφωτιστές του Κοραή που πήραν την ηγεσία στη χώρα, έσπευσαν να ΛΗΣΤΕΨΟΥΝ και να κλείσουν τα μοναστήρια, που ήταν "η καρδιά" της Ορθοδοξίας, και που δίδασκαν τον λαό την αγνή Ορθόδοξη πίστη.  Και οδήγησαν τον Ελληνικό λαό στη σημερινή αμάθεια της δικής του παράδοσης, για να την αντικαταστήσουν με Δυτικόφερτες ιδεοληψίες και αιρετικά δόγματα.

Το έτος της δολοφονίας του Ι. Καποδίστρια (1831), ο Κοραής εκδίδει τον «Ιερατικόν Συνέκδημον», κείμενο με το οποίο προτείνει μεταρρύθμιση της Εκκλησίας κατά τα πρότυπα του προτεσταντικού καλβινισμού.

Φαγητό-ἄσκηση: «Νὰ εἶναι πιὸ ἁπλὰ τὰ φαγητά μας. Νὰ μὴν ἀσχολούμαστε τόσο πολὺ μ’ αὐτά» (Γέρων Πορφύριος)

«Παχεία γαστὴρ λεπτὸν οὐ τίκτει νόον»

Γέρων Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
 
Δέν γίνεστε γιοι κυνηγώντας τὸ κακό. στε τὸ κακό. Νὰ κοιτάζετε πρὸς τὸν Χριστὸ κι αὐτὸ θὰ σᾶς σώσει. κενο ποὺ κάνει γιο τὸν νθρωπο εἶναι γάπη, λατρεία πρὸς τὸν Χριστό, ποία δὲν μπορεῖ νὰ κφραστε, δὲν μπορεῖ, δὲν μπορεῖ... Καὶ προσπαθεῖ νθρωπος νὰ κάνει σκήσεις,ν κάνει τέτοια πράγματα καὶ νὰ καταπονεῖ τὸν αυτό του γιὰ τὴν γάπη τοῦ Θεοῦ.
 Κανες σκητς δὲν γιασε χωρὶς σκήσεις. Κανεὶς δὲν μπόρεσε ν’ νέλθει στὴν πνευματικότητα χωρὶς ν’ σκηθε. Πρέπει νὰ γίνονται σκήσεις. σκηση εἶναι οἱ μετάνοιες, οἱ γρυπνίες κ.λπ.,ἀλλὰ χι μὲ βία. λα νὰ γίνονται μὲ χαρά.

Ἡ λύπη γιά τήν κοίμηση τῶν οἰκείων μας

Η ΛΥΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΕΙΩΝ ΜΑΣ.

Γράφει ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος στούς Θεσσαλονικεῖς (Α΄ Θεσσ. 4, 13): «Οὐ θέλομεν δὲ ὑμᾶς ἀγνοεῖν, ἀδελφοί, περὶ τῶν κεκοιμημένων, ἵνα μὴ λυπῆσθε καθὼς καὶ οἱ λοιποὶ οἱ μὴ ἔχοντες ἐλπίδα».

«Δέν θέλουμε ἀδελφοί μου νά ἀγνοεῖτε τά σχετικά, (ὄχι μέ τούς νεκρούς, ἀλλά) μέ τούς κεκοιμημένους (ἀφοῦ γιά τόν Χριστιανό ὁ θάνατος εἶναι ὕπνος καί ὄχι ἀφανισμός), γιά νά μήν λυπᾶσθε ὅπως καί οἱ μή Χριστιανοί πού δέν ἔχουν ἐλπίδα αἰώνιας ζωῆς κοντά στόν Χριστό». Τούς παρηγορεῖ ἔτσι τήν λύπη, τήν ἀθυμία κάνοντας τους λόγο, εἰδικά μάλιστα τώρα, πού βρίσκονται σέ τόσο μεγάλη θλίψη, γιά τήν Ἀνάσταση. Τούς ὁμιλεῖ ἥμερα, ὄχι ἐπιτιμητικά. Ἀντίθετα, εἶχε ὁμιλήσει ἐπιτιμητικά γιά τό ἴδιο θέμα στούς Κορινθίους (Α΄ Κορ. κεφ.15).

Heavy Metall καί νοερή προσευχή – Οἱ δύο κόσμοι. Μία προσωπική μαρτυρία. – Δρ. Χρῆστος Ταγαράκης


Heavy Metall και νοερή προσευχή – οι δύο κόσμοι. Μια προσωπική μαρτυρία.
Δρ. Χρήστος Ταγαράκης 
Αγαπητοί φίλοι,
κι εγώ ως νέος, περίπου από τα 18 μέχρι τα 22 μου χρόνια, άκουγα πολύ μουσική Heavy Metall (ίσως σε κάποιους, οι οποίοι γνωρίζουν τα ορθόδοξα κείμενά μου αυτό να φαίνεται απίστευτο).
Μία φορά μάλιστα, εκείνα τα χρόνια, μου έδωσε η αδελφή μου ένα Ορθόδοξο βιβλίο κατά αυτής της μουσικής , για να το διαβάσω, και δεν θέλησα ούτε να το ανοίξω. Τόσο πολύ είχα επηρεαστεί από τη μουσική που άκουγα και τόση άγνοια είχα για την πνευματική πλευρά της.

Βιβλιοπαρουσίαση:Εἰσαγωγή στήν Καινή Διαθήκη τοῦ Ἰωάννη Παναγόπουλου.Ἡ μετάφραση τῆς Καινῆς Διαθήκης στήν Νεοελληνική γλώσσα

"Ένα εξαιρετικό βιβλίο, χρησιμότατο για όσους θέλουν να γνωρίζουν την ιστορία τού Ιερού Κειμένου τής Καινής Διαθήκης ως σύνολλο, αλλά και τών βιβλίων της ξεχωριστά. Κανόνας, Μεταφράσεις, Αναλύσεις, Αρχαία Κείμενα, και πλήθος άλλων πληροφοριών, σε αυτό το βιβλίο τών 470 σελίδων, τού Πανεπιστημιακού κου Ιωάννη Παναγόπουλου. 

Στο παρόν άρθρο, θα δώσουμε ένα δείγμα γραφής, με την ακόλουθη ενότητα από τις σελίδες 46-53.

Η μετάφραση της Καινής Διαθήκης στην νεοελληνική γλώσσα
Ο λόγος του Θεού, ως το μοναδικό και θεόπνευστο γραπτό ευαγγέλιο της ζωής και της σωτηρίας, είναι ασφαλώς «δικαίωμα» του ανθρώπου κάθε εποχής και πρέπει να προσφέρεται σ' αυτόν σε γλώσσα προσιτή και εύληπτη. Το έργο της μεταφράσεως του θείου λόγου είναι συνεπώς ουσιαστική ανάγκη και ευθύνη της Εκκλησίας, που πρέπει να επιχειρείται πάντοτε εκ νέου. Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία τήρησε κατ' αρχήν ανοικτή στάση απέναντι στο ζωτικό τούτο αίτημα και παρά το γεγονός, ότι η ίδια δεν προέβη σε επιστήμη μετάφραση της Αγ. Γραφής στην σύγχρονη γλώσσα, όμως σε αρκετές περιπτώσεις ενεθάρρυνε και επιδοκίμασε παρόμοιες προσπάθειες.

Ἡ Πολιοῦχος τῶν Ἀθηνῶν Ἁγία Φιλοθέη (Φώτη Κόντογλου)

undefined
Η αγία Φιλοθέη σε εικόνα του 1703. Στο ειλητάριο που κρατάει διαβάζουμε: "Αγαπήσατε τον Θεόν και ευρήσετε χάριν αιώνιον, μηδέν προτιμήσητε της αγάπης αυτού." (Αγαπήστε τον Θεό και θα βρείτε Χάρη αιώνια, τίποτα μην προτιμήσετε από την αγάπη Του.)
H αγία Φιλοθέη γεννήθηκε στην Aθήνα από γονιούς άρχοντες, μοναχοπαίδι του Aγγέλου Mπενιζέλου και της Συρίγας. Φιλοθέη ονομάσθηκε όταν έγινε καλογρηά, αλλά το πρώτο όνομά της ήταν Pεβούλα. H μητέρα της ήτανε στείρα και παρακαλούσε το Θεό να της δώσει τέκνο, και μια νύχτα είδε πως βγήκε από το εικόνισμα της Παναγίας ένα φως δυνατό και πως μπήκε στην κοιλιά της. Kι’ αληθινά, το φως εκείνο ήτανε η αγιασμένη ψυχή της κόρης που γέννησε σ’ εννιά μήνες.