Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
3)ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ1
Ὁρισμός τῆς Ἐκκλησίας.
-Τί
εἶναι
ἡἘκκλησία;
-Ἡ
Ἐκκλησία,
σύμφωνα μέ τόν μοναδικό ὁρισμό, πού
ὑπάρχει (τοῦ Ἀποστόλου Παύλου), εἶναι
τό μυστηριακό Σῶμα
τοῦ
Θεανθρώπου Χριστοῦ.
Εἶναι
μία πραγματικότητα, πού δέν ὁρίζεται,
ἀλλά
βιώνεται. Βιώνεται ἀπό
αὐτόν,
πού ἐντάσσεται
ἀλλά
καί παραμένει ὀργανικά
ἐνταγμένος
σ’ Αὐτήν.
Πρέπει,
εὐθύς
ἐξ
ἀρχῆς,
νά τονίσουμε ὅτι,
ὅταν
χρησιμοποιοῦμε
τόν ὅρο
Ἐκκλησία,
ἐννοοῦμε
τήν Ὀρθόδοξη
Ἐκκλησία
καί μόνον Αὐτήν.
Καμμιά
ἄλλη,
ἀπό
τίς λεγόμενες «Ἐκκλησίες»,
δέν ἀποτελεῖ
ἀληθινή
Ἐκκλησία,
ἀφοῦ
Μία Ἐκκλησία
θεμελίωσε ὁ
Χριστός Μας στήν γῆ:
Τήν Ὀρθόδοξο
Ἐκκλησία.
Αὐτή,
μόνη, διαφύλαξε ἀπαράτρωτα
τά δόγματα τῶν
ἑπτά
Οἰκουμενικῶν
Συνόδων, καθώς καί τήν Ἱερά
Παράδοση (Ἁγία
Γραφή, Ἱεροί
Κανόνες, συγγράμματα Ἁγίων
Πατέρων, Λατρεία, Εἰκονογραφία,
γενικότερα ὀρθόδοξο
δόγμα καί ἦθος).
Ὅταν
βιωθεῖ
τό Μυστήριο τῆς
Ἐκκλησίας,
διά τῆς
ζωντανῆς
πίστεως, τῆς
«δι’ ἀγάπης
ἐνεργουμένης»,
τότε ὁ
πιστός γνωρίζει ἀληθινά,
τό τί εἶναι
ἡ
Ἐκκλησία.
Ὅταν
λέμε Ἐκκλησία
οἱ
περισσότεροι σκεπτόμεθα τό ναό ἤ
τήν ἱεραρχία
καί τό ἱερατεῖο.
Ἀσφαλῶς,
καί αὐτά
ἀνήκουν
στήν Ἐκκλησία,
ἀλλά
δέν εἶναι
ἡ
Ἐκκλησία.