BASIC DOGMATIC TEACHINGAn Orthodox Handbookby Protopresbyter Fr. Anthony Alevizopoulos (1931 – 1996)Dr. of Theology, Dr. of PhilosophyChapter 8 - The rectification
1. The Protevangelion (First Gospel)As we have seen, the result of the fall was a differentiation in the very nature of man. Consequently, the legacy of fallen Adam was a ponderous one: the legacy of a sickly nature, of an old, decaying root whose fate was death and deterioration.So, how could Adam's descendants - all of humankind - be saved?To achieve salvation, a new "root" was necessary - the root of a new Adam, and not someone from the old Adamian root. There was need of a new patriarch, who would restore man's nature back to its union with God and would make man a participant once again in the life of God.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 31 Μαΐου 2013
The rectification
Ἡ ἀγάπη πρός τόν συνάνθρωπό μᾶς παρακινεῖ σέ ἱεραποστολή.Πρέπει νά ἀγαπᾶμε τήν Ἐκκλησία διότι εἶναι ἡ Μητέρα Μας
Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
3) ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
Ἡ ἀγάπη πρός τόν συνάνθρωπό μᾶς παρακινεῖ σέ ἱεραποστολή.
Ὁ
χριστιανός, σύμφωνα μέ τήν διδασκαλία
τοῦ
π. Πορφυρίου, πρέπει νά πονᾶ,
νά ἐνδιαφέρεται
γιά ὅλους. Ὀφείλει νά μεριμνᾶ καί γιά
ἐκείνους τούς ἀδελφούς
του, πού δέν εἶναι
ἀκόμη ἐνεργά,
ζωντανά μέλη τῆς
Ἐκκλησίας.
Διά τοῦτο
καί πρέπει νά δραστηριοποιεῖται
ἱεραποστολικά.
Ὁ
Γέροντας θεωροῦσε
τήν ἱεραποστολική
διάθεση καί δράση, ὡς
ἀπαραίτητο
στοιχεῖο
τῆς
ταυτότητάς μας ὡς
χριστιανῶν.
Ἐπεσήμαινε
ὅμως,
ὅτι
ἡ
καλλίτερη ἱεραποστολή
γίνεται μέ τό καλό μας παράδειγμα, τήν
ἀγάπη
μας, τήν πραότητά μας.
Ἡ προσευχή πού γίνεται διά μέσου μελέτης καί θεωρίας.
Ο Αόρατος πόλεμος
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
Επειδή και η διάνοια με την οποία ο
νους θεωρητικά μεταβαίνει από ένα νόημα σε άλλο και κάνει τους συλλογισμούς του
ονομάζεται λόγος διανοητικός, γι αυτό και η θεωρία και μελέτη όταν γίνεται με
τον παρόμοιο διανοητικό λόγο στα θεία και πνευματικά νοήματα, από τους πατέρες
θεωρείται ως προσευχή
(87), και όταν
στο τέλος της παρόμοιας μελέτης ζητήσουμε από τον Θεό να μας δώση κάποια χάρι
και αρετή που επιθυμούμε, με την δύναμι των νοημάτων εκείνων που μελετήσαμε.
Γιατί κατά κάποιον τρόπο η μεταβατική εκείνη κίνησις του νού και θεωρία και
μάλιστα αυτή που γίνεται με κάποια κατάνυξι και με τα θεοφιλή πάθη της καρδιάς,
είναι νοητή φωνή και προσευχή, την οποία ο Κύριος που είναι ο πρώτος Νους και
ποιητής των νόων. Γι αυτό και συ, θέλοντας να προσευχηθής για κάποιο διάστημα
χρονικό, για παράδειγμα για μισή ώρα ή για μία ή και περισσότερη ώρα, μπορείς να
προσθέσης στην προσευχή σου και μια μελέτη πνευματική, όπως η ζωή και το πάθος
του Ιησού Χριστού, αναφέροντας και καταθέτοντας πάντοτε τις πράξεις του στην
αρετή εκείνη που εσύ ζητείς και επιθυμείς· όπως, για παράδειγμα, αν επιθυμής και
θέλης να λάβης την αρετή της υπομονής, θα μελετήσης κάπως το Μυστήριο της
Μαστιγώσεως και του δαρμού του Κυρίου με τον εξής τρόπο:
Ἡ δύναμις τοῦ Ψαλτηρίου. Ἡ ζωή καί οἱ ἀγῶνες τοῦ Γέροντος π. Κλεόπα Ἡλίε.
Ἡ δύναμις τοῦ Ψαλτηρίου
Μᾶς ἔλεγε ὁ π. Κλεόπας πᾶς ἐταξίδευσαν καί οἱ τρεῖς 'Αδελφοί στό
Κέρναουτς, τό καλοκαίρι τοῦ 1930. Δεδομένου ὅτι ὁ Γεώργιος ὑπηρέτησε
ἐκεῖ τήν στρατιωτική του θητεία, ἀπεφάσισαν νά ὑπάγουν μαζί γιά νά
πάρουν τό δικό του ἀπολυτήριο τοῦ στρατοῦ.
Παίρνοντας εὐλογία ἀπό τόν π. 'Ιωαννίκιο, τόν ἡγούμενο τῆς Σκήτης, ἀνεχώρησαν μέ τά πόδια ἀπό τό Νεάμτς γιά τήν βορεινή Μολδαβία. Καθ' ὁδόν συμφώνησαν νά περπατοῦν σέ μιά ἀπόστασι 10-15 βημάτων μακριά ὁ ἕνας ἀπό τόν ἄλλον γιά νά λέγουν συνεχῶς τήν εὐχή καί τούς Ψαλμούς τοῦ Δαβίδ, τούς ὁποίους ἤξεραν ἀπό στήθους.
'Ο πρῶτος σταθμός πού ἔκαναν ἦτο τό Μοναστήρι τοῦ 'Αγίου Νεομάρτυρος 'Ιωάννου τῆς Σουτσεάβας. Κατόπιν ἀναχωρῶντας γιά τό Κέρναουτς, ἔφθασαν σ' ἕνα χωριό τοῦ νομοῦ Ντοροχόϊ καί δέν εὕρισκαν τόπο νά ξεκουρασθοῦν τήν νύκτα. 'Αλλά μία εὐσεβής γυναῖκα, βλέποντας τούς ξένους, τούς εἶπε:
-Τί ἐπιθυμεῖτε, ἀδελφοί;
π.Ἰωαννίκιος Μπάλαν
Παίρνοντας εὐλογία ἀπό τόν π. 'Ιωαννίκιο, τόν ἡγούμενο τῆς Σκήτης, ἀνεχώρησαν μέ τά πόδια ἀπό τό Νεάμτς γιά τήν βορεινή Μολδαβία. Καθ' ὁδόν συμφώνησαν νά περπατοῦν σέ μιά ἀπόστασι 10-15 βημάτων μακριά ὁ ἕνας ἀπό τόν ἄλλον γιά νά λέγουν συνεχῶς τήν εὐχή καί τούς Ψαλμούς τοῦ Δαβίδ, τούς ὁποίους ἤξεραν ἀπό στήθους.
'Ο πρῶτος σταθμός πού ἔκαναν ἦτο τό Μοναστήρι τοῦ 'Αγίου Νεομάρτυρος 'Ιωάννου τῆς Σουτσεάβας. Κατόπιν ἀναχωρῶντας γιά τό Κέρναουτς, ἔφθασαν σ' ἕνα χωριό τοῦ νομοῦ Ντοροχόϊ καί δέν εὕρισκαν τόπο νά ξεκουρασθοῦν τήν νύκτα. 'Αλλά μία εὐσεβής γυναῖκα, βλέποντας τούς ξένους, τούς εἶπε:
-Τί ἐπιθυμεῖτε, ἀδελφοί;
Τό Δεσποτικό Αἷμα. Φῶς καί Φωτιά. Θαύματα καί ἀποκαλύψεις ἀπό τή Θεία Λειτουργία
Το Δεσποτικό Αίμα
Κατά
τη διάρκεια της θείας λειτουργίας στο χωριό Ζάρκα της Ιορδανίας, στις
21 Απριλίου 1991, μετά τη μεγάλη είσοδο, ο ορθόδοξος ιερέας τοποθέτησε
τα τίμια Δώρα στην αγία τράπεζα.Ξαφνικά είδε το δισκάριο γεμάτο αίμα. Από τον άγιο Άρτο ξεχυνόταν επίσης αίμα ζεστό. Ο ιερέας έβαλε τις φωνές, και οι πιστοί έτρεξαν στο ιερό να δουν τι συμβαίνει.
Βλέποντας το θαυμαστό γεγονός, έμειναν άφωνοι. Άλλοι προσπαθούσαν να μεταλάβουν μερικές σταγόνες, ενώ άλλοι να χρίσουν το σώμα τους.
"Επισκέφθηκα την πόλη", διηγείται αυτόπτης μάρτυρας, "για να δω από κοντά το θεϊκό σημείο. Χιλιάδες κόσμου είχαν κατακλύσει την περιοχή. Ο ιερέας είχε κατορθώσει να φυλάξει δύο κομματάκια Άρτου. Ομολογώ πως αυτό που έβλεπα δεν ήταν άρτος και οίνος. Ήταν Σώμα και Αίμα Χριστού".
Ἡ Ἅλωση τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας. Κωνσταντῖνος Χολέβας
Η Άλωση της εθνικής μας ταυτότητας
Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός ΕπιστήμωνΓια να γίνει η Ιστορία δίδαγμα για το παρόν και το μέλλον πρέπει να μαθαίνουμε από τα παθήματα του Γένους και να αντλούμε δυνάμεις από τις ζωογόνες πηγές που κράτησαν όρθιους τους προγόνους μας και τους βοήθησαν να μην τουρκέψουν.
Οι δυνάμεις αυτές, οι οποίες διατήρησαν την εθνική ταυτότητα και το αντιστασιακό πνεύμα των Ελλήνων, ήσαν η Ορθόδοξη Εκκλησία, η αγάπη για την Παιδεία και τα γράμματα, η Μεγάλη Ιδέα, η συνείδηση της συνέχειας και της διαχρονικότητας του Ελληνισμού, η αλληλεγγύη, ο θεσμός των κοινοτήτων, το εμπορικό μας δαιμόνιο.
Οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ δέν ἑορτάζουν τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά τό θάνατό του!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +30 210 4514833 (19), Fax +30 210 4528332 e-mail: impireos@hotmail.com
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Ἀκτὴ Θεμιστοκλέους 190, 185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ, Τηλ. +30 210 4514833 (19), Fax +30 210 4528332 e-mail: impireos@hotmail.com
Εν Πειραιεί τη 29η Μαΐου 2013
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΔΕΝ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ!
Αναφορά σε μια κολοσσιαίων διαστάσεων σύγχρονη πλάνη.
Με
την δύναμη και την Χάρη της λαμπροφόρου Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού
Χριστού θέλουμε με το παρόν να γνωρίσουμε στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της
τοπικής μας Εκκλησίας μια σοβαρή παρεκτροπή. Την στιγμή που σύμπας ο
χριστιανικός κόσμος, εορτάζει με ξεχωριστό τρόπο την Ανάσταση του Κυρίου
μας Ιησού Χριστού, το μεγαλύτερο και λαμπρότερο γεγονός της ανθρώπινης
ιστορίας, η Εταιρεία «Σκοπιά», η οργάνωση των Μαρτύρων του Ιεχωβά,
αποτελούν θλιβερή εξαίρεση, αρνούνται την Ανάσταση του Χριστού και ως εκ
τούτου δεν θέλουν να την εορτάζουν, αν και τελευταία αυτοαποκαλούνται
«χριστιανοί». Και δεν σταματούν εκεί, αλλά χαρακτηρίζουν τη μεγάλη εορτή
του Πάσχα, εορτή σατανικής εμπνεύσεως, ειδωλολατρική εορτή (Σκοπιά,
15-5-95, σελ.18-19)! Αντί της Αναστάσεως του Χριστού, εορτάζουν, στις 14
του εβραϊκού μήνα Νισάν, μαζί με το εβραϊκό Πάσχα, την εορτή του
θανάτου Του! Αρνούνται να εορτάσουν την Ανάσταση του Κυρίου και
εορτάζουν το θάνατό Του!
Συζήτηση μέ τόν γέροντα Θαδδαῖο γιά τόν θρησκευτικό τουρισμό
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΘΑΔΔΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Ερώτηση:
Ποια είναι η γνώμη σας για τις δημοφιλείς στις μέρες μας οργανωμένες
τουριστικές επισκέψεις στα μοναστήρια, και για τις άλλες μοντέρνες τάσεις της
εκκλησίας μας;
Ἡ γενοκτονία καί ὁ διωγμός τῶν Χριστιανῶν στή Συρία. Κωνσταντῖνος Παπαδόπουλος
Η γενοκτονία και ο διωγμός των Χριστιανών στη Συρία
Ο Χριστιανισμός στη Συρία χρονολογείται, επίσημα, από τον 1ο μ.Χ. αιώνα. Ελληνορθόδοξοι και καθολικοί απαριθμούνται περίπου στα 2,5 εκ., συνολικά, χριστιανοί στη χώρας Το σχέδιο εξόντωσής τους, με την αφορμή του εμφυλίου, έχει πάρει σάρκα και οστά από τους φανατικούς ισλαμιστές αντάρτες. Έτσι μεταφράζεται η πολυδιαφημιζόμενη «αραβική άνοιξη».
Υπό την ανοχή των δυτικών, οι ένοπλοι αντάρτες που συνεργάζονται με τον Ελεύθερο Συριακό Στρατό, με την δικαιολογία αντιποίνων, έχουν προχωρήσει τον τελευταίο καιρό σε σφαγές χριστιανών, ανεξαρτήτου φύλου ή ηλικίας. Ολόκληρα χωριά έχουν σφαγιαστεί.
Περί αἱρέσεως και αἱρετικῶν (Μέγας Ἀθανάσιος)
Μέγας Ἀθανάσιος
Κάθε αἵρεσις ἔχει ὡς πατέρα τῆς πλάνης της τόν διάβολο, ὁ ὁποῖος ἀπό τήν ἀρχή μετεστράφη καί ἔγινε ἀνθρωποκτόνος καί ψεύστης. Οἱ αἱρετικοί ὅμως δέν θέλουν νά παρουσιάζωνται ὡς ὁπαδοί τοῦ διαβόλου.
Κάθε αἵρεσις ἔχει ὡς πατέρα τῆς πλάνης της τόν διάβολο, ὁ ὁποῖος ἀπό τήν ἀρχή μετεστράφη καί ἔγινε ἀνθρωποκτόνος καί ψεύστης. Οἱ αἱρετικοί ὅμως δέν θέλουν νά παρουσιάζωνται ὡς ὁπαδοί τοῦ διαβόλου.
Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Παρασκευής 31-05-13.
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ι΄ 44 - ια΄ 10
ι΄ 44 - ια΄ 10
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Η΄ 21 - 30
Η΄ 21 - 30
Hisijía y Teología Ortodoxas por el Metropolita Ierózeos Vlajos
Hisijía y Teología Ortodoxas
por
el Metropolita
Ierózeos Vlajos
Cap. F) El templo increado y el
templo creado (pág. 238, 239, 249)
Lo dicho anteriormente es
válido también para el templo creado e increado. El culto se hace
dentro de un Templo concreto, pero simultáneamente con la oración
noerá y la teología empírica el hombre puede introducirse en un
Templo increado, el Templo de la Deidad.
El Apóstol Pablo habla
sobre la tienda creada de Moisés y la tienda increada del Logos.
Tienda creada es la que construyó Moisés por mandamiento de Dios e
increada es el misterio que vive uno con la encarnación del Hijo y
Logos de Dios. (Ver la epístola a los Hebreos 8,1-2 y 9,11).
Templo increado es la
contemplación de Dios que los Profetas se hacen dignos y merecedores
de ver. En el libro del Apocalipsis, San Juan el Evangelista analiza
y explica todo el Templo increado en el que se hizo merecedor de
entrar, mientras se encontraba dentro de la cueva de la Apocalipsis
en la isla de Patmos.