Σελίδες

Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Γιά τόν Γάμο καί τήν εὐτυχία σ’ αὐτόν.Γιά τήν ἀποδοχή μέ χαρά τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ.

     Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΟΡΦΥΡΙΟ

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄

4)ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΙΚΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΜΟ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΛΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ.

Γιά τόν Γάμο καί τήν ετυχία σ’ ατόν.

Γιά τό γάμο λεγε: «Ετυχία μέσα στό γάμο πάρχει, λλά παιτε μία προϋπόθεση: νά χουν ποκτήσει ο σύζυγοι πνευματική περιουσία, γαπώντας τό Χριστό καί τηρώντας τίς ντολές Του. τσι θά φτάσουν νά γαπιονται ληθινά μεταξύ τους καί νά εναι ετυχισμένοι»1. Ἡ προετοιμασία γιά τόν Γάμο ἀρχίζει ἀπό τήν στιγμή τῆς συλλήψεως τοῦ ἀνθρώπου καί συνεχίζεται ὅλα τά ὑπόλοιπα χρόνια. Ἡ ἀγωγή, πού θά πάρει ἀπό τούς γονεῖς του, καθώς καί ἡ προσωπική πνευματική προσπάθεια γιά κάθαρση-φωτισμό καί θέωση, θά παίξουν καθοριστικό ρόλο γιά τό ἄν τελικά ἡ συζυγική του ζωή θά εἶναι εὐτυχισμένη. Ὁ κοινός Πνευματικός τῶν δύο συζύγων βοηθεῖ πολύ σ’ αὐτό.
Ἡ κατ’ οἶκον Ἐκκλησία, πού εἶναι μία ἐπιτυχημένη οἰκογένεια πραγματώνεται ὅταν καθένας ἀπό τούς συζύγους ἀγωνίζεται ν’ ἀγαπήσει τόν Κύριο καί νά τηρεῖ τίς ἐντολές Του.

Ἡ προσβολή τῆς κενοδοξίας καί ἡ ἰατρεία της

 Ο Αόρατος πόλεμος
ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

 Απόδοση στη νέα Ελληνική: Ιερομόναχος Βενέδικτος
Έκδοση Συνοδείας Σπυρίδωνος Ιερομονάχου, Νέα Σκήτη, Άγιον Όρος
 
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΙΒ΄ Ἡ προσβολή τῆς κενοδοξίας καί ἡ ἰατρεία της
Η τρίτη προσβολή είναι της κενοδοξίας και της εκτιμήσεως με την οποία έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και στα έργα σου για να σωθής. Γι αυτό πάντοτε και ιδιαίτερα εκείνη την τελευταία ώρα του θανάτου μην αφήσης τον νού σου να σκεφθή ούτε την παραμικρή εκτίμησι του εαυτού σου, ούτε των έργων σου, κι αν ακόμη κατώρθωσες όλες τις αρετές των αγίων. Αλλά η εκτίμησί σου ας είναι στον Θεό ελπίζοντας καθαρά στην ευσπλαγχνία του και στα έργα της ζωής του και του πάθους του για να σωθής. Πάντοτε μπροστά στα μάτια σου να ξευτελίζης τον εαυτό σου, μέχρι την τελευταία σου αναπνοή. Κι αν τύχη να σκεφθής κάποιο καλό σου έργο, αναγνώριζε μόνο τον Θεό, ότι εκείνος είναι που το έκανε και όχι εσύ, και ότι προήλθε από εκείνον μόνον.

Συζήτηση μέ τόν γέροντα Θαδδαῖο γιά τούς γονεῖς

 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΘΑΔΔΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.....

Ερώτηση: Πώς μπορεί κανείς να μην αμαρτάνει ενάντια στους γονείς του, όταν αυτοί αντιτίθενται στην Εκκλησία, βλασφημούν τον Χριστό και απειλούν ακόμα-ακόμα ότι θα τον αποκληρώσουν;
Απάντηση: Οι γονείς έχουν μεγάλη επιρροή στα παιδιά τους. Αν είναι καλά ή κακά είναι δικό τους πρόβλημα και θα δώσουν λόγο στον Θεό γι' αυτό.
Υπάρχει πολύ κακό στον κόσμο επειδή οι άνθρωποι έχουν χάσει τον σεβασμό τους για τον ουράνιο Πατέρα και τους γονείς τους. Αυτό δεν το ήξερα όταν ήμουν νέος. Έχω μοιάσει στη μητέρα μου, όπως εξάλλου και πολλοί άνδρες, κι έτσι είμαι υπερβολικά ευαίσθητος.
Πίστευα ότι ο πατέρας μου έπρεπε να κάνει περισσότερα για τα παιδιά του. Εγώ ήμουν ο μεγαλύτερος γιος του. Γεννήθηκα το 1914. Αυτού του είδους οι λογισμοί κατέστρεψαν σχεδόν τη ζωή μου.

Χαιρετισμός τῆς Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν στὴν εἰρηνικὴ διαμαρτυρία κατὰ τοῦ Gay Pride Θεσσαλονίκη


Χαιρετισμός τῆς Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν στὴν εἰρηνικὴ διαμαρτυρία κατὰ τοῦ Gay Pride Θεσσαλονίκη
Χαιρετισμός
τῆς Ἑταιρείας Ὀρθοδόξων Σπουδῶν
στὴν εἰρηνικὴ διαμαρτυρία κατὰ τοῦ Gay Pride
Θεσσαλονίκη, 14 Ἰουνίου 2013

Τὸν χαιρετισμὸ ἀνέγνωσε ὁ κ. Δημήτριος Καραγιαννίδης,
ἐκπαιδευτικός, μέλος τοῦ Δ.Σ. τῆς Ἑταιρείας
Ἡ παρουσία μας ἀπόψε ἐδῶ στόν προαύλιο χῶρο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου προσλαμβάνει ἕνα βαθύτατο συμβολικό χαρακτήρα. Καταφεύγουμε στόν πολιοῦχο καί προστάτη μας, γιά νά μᾶς διαφυλάξει ἀπό ἕνα πολύ χειρότερο ἐχθρό σέ σχέση μέ ἐκείνους πού ἐπεχείρησαν διαχρονικά νά κατακτήσουν στρατιωτικά τήν Θεσσαλονίκη. Ἐπί χίλια καί πλέον χρόνια φρουρός στά τείχη τῆς Θεσσαλονίκης ὁ Ἅγιος Δημήτριος ἔδιωχνε τούς ἐπίδοξους κατακτητές της. Στά ἱστορικά χρονικά παραδίδεται ὅτι κλαμμένος καί λυπημένος ἐγκατέλειψε τήν Πόλη, μέ ἐντολή τοῦ Θεοῦ, καί τήν ἄφησε ἀφρούρητη, γιά νά τήν καταλάβουν οἱ Τοῦρκοι τό 1430, λόγῳ τῶν ἁμαρτιῶν τῶν τότε κατοίκων της.
Ἀπό τά νεανικά του χρόνια ἀκόμη, διακεκριμένος ἀξιωματικός τοῦ ρωμαϊκοῦ στρατοῦ, μέσα στό σκοτάδι τῆς εἰδωλολατρικῆς ἀσεβείας καί ἀνηθικότητος, συγκέντρωνε τούς νέους τῆς Θεσσαλονίκης σέ ἕνα πλησιόχωρο ὑπόγειο χῶρο, πού ὀνομαζόταν «Καταφυγή», καί τούς ἐδίδασκε τήν εὐσέβεια, τήν ἀρετή, τήν ἁγιότητα, τήν σαρκική ἁγνότητα καί καθαρότητα, τήν πνευματική ὑγεία. Μέ θαυμασμό ὁ δεύτερος πολιοῦχος τῆς πόλεως μας, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς, χίλια τόσα χρόνια μετά τόν Ἅγιο Δημήτριο διατελέσας ἀρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (1347-1359), ἐγκωμιάζει τό ἔργο καί τό πρόσωπο τοῦ Ἁγίου Δημητρίου δίνοντας τά βασικά χαρακτηριστικά του, ἀνάμεσα στά ὁποῖα συγκαταλέγει καί τό «παρθένος», δηλαδή σαρκικά καθαρός, ἁγνός, ὅσιος καί ἀσκητής μέσα στόν κόσμο:

Το ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τρίτης 18-06-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. κα΄ 26 - 32

κα΄ 26 - 32



Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. ΙΣτ΄ 2 - 12    

ΙΣτ΄ 2 - 12
 


 Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ ἀσκητική ζωή τῆς οἰκογενείας (γέροντος Μάρκελλου Καρακαλληνοῦ)


Φύλακας άγγελος της οικογενείας είναι η άσκηση. Όταν λέµε άσκηση εννοούµε την λειτουργική ζωή της οικογενείας. Χωρίς την Εκκλησία δεν µπορεί να διατη­ρηθεί η οικογένεια. Η οικογένεια πρέπει να έχει τον πνευµατικό της σαν τον οικογενειακό της γιατρό. Όταν είναι υπό την παρακολούθηση του πνευµατικού λύνονται όλα τα προβλήµατα και οι σύζυγοι αλληλοκατανοού­νται.

Η πνευµατική αγάπη ανέχεται και τα αρνητικά στοιχεία του άλλου. Δεν επιµένει εγωϊστικά να εκπλη­ρώνονται όλα τα θελήµατά του. Η νηστεία, η προσευχή και η Θεία Λειτουργία αγιάζουν τα παιδιά και τους συ­ζύγους. Η καλυτέρα πρακτική άσκηση είναι οι στρωτές µετάνοιες. Η µεγαλυτέρα όµως άσκηση και ευλογία στην οικογένεια είναι η συµµετοχή στην Θεία Κοινω­νία.

Κυριακή τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων 318 Πατέρων τῆς Α' Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Συνόδου


Κυριακή των Αγίων και Θεοφόρων 318 Πατέρων της Α' Αγίας και Οικουμενικής Συνόδου
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΩΝ 318 ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ A΄ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ  ΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ Η΄ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
   Ἐν Πειραιεῖ   16-6-2013                                                                         
πρωτοπρεσβ. π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἀγίας Παρασκευῆς Καλλιπόλεως Πειραιῶς
Όπως ακούσαμε από τους θαυμασίους ύμνους, ιδιαίτερα από τα δοξαστικά του Εσπερινού «Τάς μυστικάς σήμερον του Πνεύματος σάλπιγγας...» και του Όρθρου «Των Αγίων Πατέρων ο χορός...», η Εκκλησία μας εορτάζει σήμερα Ζ΄ Κυριακή από του Πάσχα τους Αγίους και Θεοφόρους 318 Πατέρες, που συνεκρότησαν την Α΄ αγία και Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. επί της βασιλείας του αγίου ενδόξου θεοστέπτου βασιλέως και Ισαποστόλου Κωνσταντίνου του Μεγάλου.
Στη Σύνοδο αυτή συμμετείχαν πολύ μεγάλα ονόματα σοφών αγίων της Εκκλησίας μας, πολύ γνωστών σέ όλους μας, όπως ο εν αγίοις πατήρ ημών Αθανάσιος πατριάρχης Αλεξανδρείας ο Μέγας, που τότε ήταν διάκονος του Πατριάρχου Αλεξανδρείας Αλεξάνδρου, ο εν αγίοις πατήρ ημών Νικόλαος Επίσκοπος Μύρων της Λυκίας ο Θαυματουργός, ο οποίος ράπισε, χαστούκησε τον Άρειο για τις βλασφημίες, που εξεστόμισε, ο εν αγίοις πατήρ ημών Σπυρίδων Επίσκοπος Τριμυθούντος της Κύπρου ο Θαυματουργός, που έκανε το θαύμα με το κεραμίδι, ο εν αγίοις πατήρ ημών Αχίλλιος Επίσκοπος Λαρίσης, που έκανε το θαύμα με την πέτρα, που ανέβλυσε λάδι, ο εν αγίοις πατήρ ημών Αλέξανδρος Πατριάρχης Αλεξανδρείας, ο οποίος, όταν λειτουργούσε, είδε τον Χριστό ως βρέφος πάνω στο άγιο Δισκάριο να έχει σχισμένο τον χιτώνα, εξαιτίας του Αρείου, ο εν αγίοις πατήρ ημών Όσιος Επίσκοπος Κορδούης και πλήθος άλλων κληρικών, ηγουμένων, πρεσβυτέρων, διακόνων και μοναχών.

Οπτικό Αγιολόγιο 18 Ιουνίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 18ης Ιουνίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ