Σελίδες

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

Καρποί τῆς Θείας Λειτουργίας.Στή Θεία Λειτουργία, μέ τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας γινόμα­στε «σύσσωμοι καί σύναιμοι Χριστοῦ»

   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
 ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

   ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Καρποί τῆς Θείας Λειτουργίας

Μέ τήν Θεία Λειτουργία:
1) Ἐνσωματώνεται ὁ πιστός στόν Χριστό καί
2) Συγκροτεῖται ἡ Ἐκκλησία, τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ.

1) Ἐνσωματώνεται ὁ πιστός στόν Χριστό. Ἁγιάζεται ὅλη ἡ κτίση

Στή Θεία Λειτουργία, μέ τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας γινόμα­στε «σύσσωμοι καί σύναιμοι Χριστοῦ». Ὁ ἄνθρωπος δέχεται μέσα του τόν Χριστό καί ὁ Χριστός τόν ἄνθρωπο.
Ὁ Χριστός εἶναι ταυτόχρονα οἶκος καί ἔνοικος τοῦ ἀνθρώπου.
Εἶναι ἀνάγκη, λέει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, νά μάθουμε «τό θαῦμα τῶν μυστηρίων, τί εἶναι καί γιατί δόθηκε καί ποιά ἡ ὠφέλεια τοῦ πράγματος. Ἕνα σῶμα γινόμαστε καί μέλη, λέγει, ἀπό τήν σάρκα Του καί τά ὀστά Του». Καί συνεχίζει: «Γιά νά μή γίνουμε λοιπόν ἕνα σῶμα μέ τό Χριστό, μόνο μέ τήν συναισθηματική ἰδιότητα τῆς ἀγάπης, ἀλλά καί οὐσιαστικά (κατ' αὐτό τό πρᾶγμα), ἄς ἀναμιχθοῦμε μέ τή σάρκα τοῦ Χριστοῦ. Διότι αὐτό ἐπιτυγχάνεται μέ τήν τροφή, πού μᾶς ἐχάρισε, θέλοντας νά μᾶς δείξει τή μεγάλη ἀγάπη πού ἔχει γιά μᾶς». Καί ὁ Ἅγιος καταλήγει:

Τί εἶναι ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου

Πατερική Θεολογία

Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)

Καθηγητού Πανεπιστημίου

 

Επιμέλεια - Σχόλια: Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου

Μέρος Πρώτον: Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

1. Τι είναι ο νους του ανθρώπου
Η θεραπεία της ψυχής του ανθρώπου είναι η κύρια μέριμνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Η Εκκλησία πάντοτε θεράπευε τον χώρο της ψυχής. Είχε διαπιστώσει, από την Εβραϊκή παράδοσι και από τον ίδιο τον Χριστό και τους Αποστόλους ότι στον χώρο της φυσικής καρδιάς λειτουργεί κάτι, που οι Πατέρες ωνόμασαν «νουν». Πήρανε δηλαδή τον παραδοσιακόν «νουν», που σημαίνει διάνοια και λόγος, και κάνανε μία διαφοροποίησι. Ωνόμασαν νουν αυτήν την νοερά ενέργεια, η οποία λειτουργεί στην καρδιά του υγιούς ψυχικά ανθρώπου. Δεν γνωρίζομε πότε έγινε αυτή η διαφοροποίησις, διότι συμβαίνει επίσης μερικοί Πατέρες να ονομάζουν με την ίδια λέξι, νουν, και την λογική, αλλά και την νοερά ενέργεια, όταν αυτή κατεβαίνη και λειτουργή στον χώρο της καρδιάς.
Οπότε εξ αυτής της απόψεως η νοερά ενέργεια είναι μία και μόνη ενέργεια της ψυχής, η οποία στον μεν εγκέφαλο λειτουργεί ως λογική, η ίδια όμως λειτουργεί συγχρόνως και στην καρδιά ως νους. Δηλαδή το ίδιο όργανο, ο νους, προσεύχεται αδιάλειπτα στην καρδιά, σε όσους εννοείται έχουν αδειάλειπτη καρδιακή προσευχή, και συγχρόνως σκέπτεται π.χ. μαθηματικά προβλήματα και ο,τιδήποτε άλλο, στον εγκέφαλο.

Θέλω να γίνω Χριστιανός...



Θέλω να γίνω Χριστιανός...
Από την Ιεραποστολή στην Κορέα
Θέλω να γίνω Χριστιανός...
Ξεκινήσαμε σχετικώς πρωί για τις φυλακές. Σε τρεις ώρες περίπου θα φτάναμε.
Σ’ όλη τη διαδρομή ήμουν ανήσυχος. Ήταν η πρώτη φορά που επισκεπτόμουν κορεατικές φυλακές και δεν ήξερα τι θα συναντούσαμε. Σκεφτόμουν διάφορα. Ο κ. Κιμ, ο Κορεάτης οδηγός, δεν φαινόταν κι αυτός να ‘χε όρεξη για πολλές κουβέντες. Σιωπηλοί και σκεπτικοί διανύαμε τα χιλιόμετρα που μας έφερναν όλο και πιο κοντά στις φυλακές.
– Τι μπορεί, στ’ αλήθεια, να πάθει κανείς; Διέκοψε κάποια στιγμή την σιωπή. Να βρεθεί στα καλά καθούμενα στην φυλακή!
– Πώς έγινε; τον ρώτησα. Δεν ξέρω πολλές λεπτομέρειες. Ξέρω μόνον ότι ο καημένος ο Γιοχάν είναι αθώος.

– Ο Γιοχάν δεν είναι η μοναδική περίπτωση. Ξέρετε, πάτερ, πόσοι άνθρωποι βρίσκονται άδικα στη φυλακή μετά την τελευταία οικονομική κρίση που έπληξε την Κορέα1; Ένας από αυτούς είναι κι ο δικός μας Κατηχούμενος.

Τό πανέρι μέ τά σταφύλια

Μια φτωχιά γυναίκα περνούσε κάποτε δίπλα από ένα αμπέλι γεμάτο σταφύλια.«Πως θα ‘θελα να είχα ένα τσαμπί απ’ αυτά!»Εκείνη τη στιγμή, περνά ο νοικοκύρης του αμπελιού. Τη χαιρετά και της λέει:-Κυρούλα, θα ‘θελες κανένα σταφύλι;
Και στην καταφατική απάντηση της, χώθηκε μέσα στ’ αμπέλι για να κόψει.
Η γυναίκα περίμενε. Πέντε, δέκα λεπτά, ένα τέταρτο πέρασαν, χωρίς ο αμπελουργός να φανεί.
Βαρέθηκε λοιπόν να τον περιμένει και με την ιδέα πως ο άνθρωπος την είχε ξεχάσει, ξεκίνησε να φύγει.
Μα να! Την ίδια στιγμή, φορτωμένος ένα πανέρι με διαλεχτά σταφύλια, φαίνεται μπροστά της και της λέει χαμογελώντας:

Θεοσοφία, ἡ μήτρα τοῦ νεωτέρου θρησκευτικού συγκρητισμού

ΘΕΟΣΟΦΙΑ, Η μήτρα του νεωτέρου θρησκευτικού συγκρητισμού

ΘΕΟΣΟΦΙΑ, Η μήτρα του νεωτέρου θρησκευτικού συγκρητισμού

ΘΕΟΣΟΦΙΑ
Η μήτρα του νεωτέρου θρησκευτικού συγκρητισμού
Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.
Ο νεότερος θρησκευτικός συγκρητισμός είναι ένα από τα πλέον επικίνδυνα φαινόμενα της εποχής μας. Κυρίαρχο σύνθημά του είναι ο γνωστός ισχυρισμός, ότι όλες οι θρησκείες του κόσμου οδηγούν στον ίδιο Θεό, ασχέτως με το πώς ο καθένας τον ονομάζει ή τον λατρεύει1.
Αν αναζητήσουμε όμως την ιστορική αφετηρία αυτού του συνθήματος στα νεότερα χρόνια τότε χωρίς δυσκολία θα διαπιστώσουμε, ότι καλλιεργήθηκε και προήλθε από το αποκρυφιστικό σύστημα της Θεοσοφίας, στο οποίο ο συγκρητισμός αποτελεί ένα από τα βασικότερα γνωρίσματά της, που έχει ταυτοχρόνως αποκρυφιστικό υπόβαθρο2.
Ας δούμε κάποιες χαρακτηριστικές και αντιπροσωπευτικές μαρτυρίες από το χώρο της Θεοσοφίας, που σχετίζονται άμεσα με το πυρήνα του φαινομένου, που ονομάζουμε θρησκευτικό συγκρητισμό.
i) Ο θεοσοφιστής Th. Pascal στο έργο του το Αλφαβητάρι της Θεοσοφίας, που εκλαϊκεύει το θεωρητικό μέρος του αποκρυφιστικού συστήματος της Θεοσοφίας ως προς τις βασικές του παραδοχές, ομιλεί σαφώς για «την πνευματική ενότητα πασών των θρησκειών»

Ἡ Ζωή δίχως καθρέφτη



          Σύμφωνα με τον Αββά Δωρόθεο (μεγάλος Πατέρας και ασκητής που έζησε και πολιτεύτηκε στην Παλαιστίνη κατά τον ΣΤ' αιώνα), υπάρχουν τρείς τρόποι για να πει κανείς ψέματα. Ο πρώτος είναι με το νού, ο δεύτερος με τα λόγια και ο τρίτος, το να πει κανείς ψέματα με την ίδια του τη ζωή. Στη παρούσα δημοσίευση ο αναγνώστης θα συναντήσει την τρίτη περίπτωση και πως αυτή εκδηλώνεται. Χρειάζεται καθολική όραση και πνευματική διαύγεια για να καταλάβει κανείς το νόσημα αυτό. Ένα νόσημα που ο πνευματικός Πατήρ αναλύει και παραδίδει ως γνήσιος Διδάσκαλος στα πνευματικά του τέκνα.
          «Εκείνος που ψεύδεται με την ίδια τη ζωή του, είναι αυτός που, ενώ είναι άσωτος, προσποιείται ότι έχει εγκράτεια, ή είναι πλεονέκτης και μιλάει για ελεημοσύνη και επαινεί τη συμπάθεια ή είναι υπερήφανος και θαυμάζει την ταπεινοφροσύνη.

Aἱ συνταρακτικαί ἀποκαλύψεις τοῦ μακαριστοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Π.Ο.Ε. καί τοῦ «Ο.Τ.» δία τά σχέδια τῶν ἰσχυρῶν νά νομιμοποιήσουν τόν σοδομισμόν δικαιώνονται. Ἀρχιμ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος


Αἱ  συνταρακτικαί ἀποκαλύψεις τοῦ μακαριστοῦ ἱδρυτοῦ τῆς Π.Ο.Ε. καί τοῦ «Ο.Τ.» διά

τά σχέδια τῶν ἰσχυρῶν νά νομιμοποιήσουν τόν σοδομισμόν δικαιώνονται


Ὁ μακαριστὸς Ἀρχιμ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος ἦτο ὁ πρῶτος, ὁ ὁποῖος εἶχεν ἀποκαλύψει τὰ σχέδια τῶν ἰσχυρῶν τῆς Γῆς
Πῶς ὁ μακαριστὸς Γέροντας ἀντιμετώπισε τὸ 1966 τὴν νομιμοποίησιν τῆς ὁμοφυλοφιλίας ὑπὸ τῆς Βουλῆς τῶν Κοινοτήτων τῆς Ἀγγλίας.
Προέβλεψε τὰς σημερινὰς ἐξελίξεις μὲ τοὺς γάμους μεταξὺ Σοδομιστῶν καὶ ἐκτίμησεν ὅτι ἡ τιμωρία τῆς ἀνθρωπότητος θά εἶναι χειροτέρα τῆς καταστροφῆς τῶν Σοδόμων καί Γομόρρων.
Ἐπολέμησεν ὅμως κατὰ τὴν δεκαετίαν τοῦ 1960 τὴν φθορίωσιν τοῦ ὕδατος, διότι δι᾽ αὐτῆς προεκαλοῦντο σοβαροὶ κίνδυνοι εἰς τὴν ὑγείαν, ἔβλαπτε τὴν γονιμότητα τῶν ἀνδρῶν καὶ ἀνέπτυσσε τὰς τάσεις πρὸς τὴν ὁμοφυλοφιλίαν.
Ἔθετε κρίσιμα ἐρωτήματα, διότι εἶχε τὴν ὑποψίαν ὅτι διὰ τῆς φθοριώσεως ἐπολεμεῖτο ἡ φυλή μας σωματικῶς καὶ ὀργανικῶς —πέραν τοῦ ἠθικοῦ καὶ πνευματικοῦ πολέμου— πρὸς ὄφελος τῆς Μασωνίας καὶ τῶν αἱρετικῶν.

Δέν πρέπει νά γίνει τό ἔμβρυο πειραματόζωο καί ἀντικείμενο ἐμπορικῆς ἐκμετάλλευσης στό ὄνομα τῆς ἐπιστήμης

securedownload-1
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τα τελευταία έτη έχει αποφασίσει τη χρηματοδότηση  επιστημονικών ερευνών στο έμβρυο, δαπανώντας τεράστια κονδύλια προς το σκοπό αυτό. 
Η απόφαση αυτή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, θα οδηγήσει μοιραία να γίνει το έμβρυο πειραματόζωο και αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης στο όνομα της επιστήμης. Κάθε πολιτική σκοπιμότητα υποστήριξης θα πρέπει να αποκλειστεί από τη χρηματοδότηση των ενεργειών της ΕΕ που αποσκοπούν στην καταστροφή των ανθρώπινων εμβρύων. 
Κάθε πρωτοβουλία όμως που δε σέβεται την αξία της ανθρώπινης ζωής, θίγει τον πολιτισμό μας και την υπόστασή μας.

Οπτικό Αγιολόγιο 16 Ιουλίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 16ης Ιουλίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Ὁσιομάρτυς Κύριλλος (†1566). Ἁγιορείτης Ἅγιος


Οσιομάρτυς Κύριλλος (†1566)
Αγιορείτης Άγιος. Μνήμη 13 Ιουλίου (και 6/7)


Ο άγιος οσιομάρτυς Κύριλλος καταγόταν από την αγιοτόκο Θεσσαλονίκη. Γεννήθηκε από ευσεβείς γονείς, οι οποίοι στο Άγιο Βάπτισμα τον ονόμασαν Κυριακό.
Όταν ο άγιος ήταν δέκα ετών, ορφάνεψε και από τους δύο γονείς του. Έμεινε με τους δύο θείους του από την μητέρα του, από τους οποίους ο μεν ένας ήταν ορθόδοξος χριστιανός ο δε άλλος μουσουλμάνος. Τον δεκάχρονο Κυριακό τον ανέλαβε δυστυχώς ο μουσουλμάνος θείος, ο οποίος τον ανέθεσε σε ένα ομότεχνό του μουσουλμάνο να μάθει την τέχνη του βυρσοδέψη. Στον μικρό ανηψιό ωστόσο δεν άρεσε η συναναστροφή με τους μουσουλμάνους. Αυτό το είχε εμπιστευθεί βέβαια μόνο στον ευσεβή χριστιανό θείο του, τον Ιωάννη.
Έτυχε τότε να περάσουν από εκεί, με θέλημα Θεού, κάποιοι θεοσεβείς αγιορείτες μοναχοί και, χωρίς να πει σε κανένα τίποτε, έφυγε μαζί τους για το Άγιο Όρος. Έγινε δεκτός στην Ι. Μ. Χιλανδαρίου σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών και μετονομάστηκε Κύριλλος.