Σελίδες

Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Κυριακής 21-07-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. στ΄ 18 - 23  

στ΄ 18 - 23
 
 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Η΄ 5 - 13    

Η΄ 5 - 13 
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Κυριακή Δ' Ματθαίου: Λόγος εἰς τόν ἑκατόνταρχον (Ἅγ.Ἰωάννης Χρυσόστομος)

Η Ευαγγελική Περικοπή της Θείας Λειτουργίας.
Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον: Η.5 – 13.

Τω καιρώ εκείνω, εισελθόντι τω Ιησού εις Καπερναούμ, προσήλθεν αυτώ εκατόνταρχος, παρακαλών αυτόν και λέγων: «Κύριε, ο παίς μου βέβληται εν τη οικία παραλυτικός, δεινώς βασανιζόμενος.» Και λέγει αυτώ ο Ιησούς: «εγώ ελθών θεραπεύσω αυτόν.» Και αποκριθείς ο εκατόνταρχος έφη: «Κύριε, ουκ ειμί ικανός ίνα μου υπό την στέγην εισέλθης. Αλλά μόνον ειπέ λόγω, και ιαθήσεται ο παίς μου. Και γάρ εγώ άνθρωπός ειμι υπό εξουσίαν, έχων υπ’ εμαυτόν στρατιώτας, και λέγω τούτω, πορεύθητι, και πορεύεται” και άλλω, έρχου, και έρχεται” και τω δούλω μου, ποίησον τούτο, και ποιεί.» Ακούσας δέ ο Ιησούς εθαύμασε και είπε τοις ακολουθούσιν: «αμήν λέγω υμίν, ουδέ εν τω Ισραήλ τοσαύτην πίστιν εύρον! Λέγω δέ υμίν, ότι πολλοί απο ανατολών και δυσμών ήξουσι και ανακλιθήσονται μετά Αβραάμ και Ισαάκ και Ιακώβ εν τη βασιλεία των ουρανών, οι δέ υιοί της βασιλείας εκβληθήσονται εις το σκότος το εξώτερον. Εκεί έσται ο κλαυθμός και ο βρυγμός των οδόντων.» Και είπεν ο Ιησούς τω εκατοντάρχω: «ύπαγε, και ως επίστευσας γενηθήτω σοι.» Και ιάθη ο παίς αυτού εν τη ώρα εκείνη.

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἡ πιό δυνατή προσευχή

 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

 Καρποί τῆς Θείας Λειτουργίας

Μέ τήν Θεία Λειτουργία:
2)Συγκροτεῖται ἡ Ἐκκλησία, τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ.1

Ὁ Κύριος στήν Ἀρχιερατική Του Προσευχή ζητάει γιά ὅλους, ὅσους πιστεύουν σ' Αὐτόν νά εἶναι ἕνα. Νά ζοῦν τή χαρά τῆς ἑνότητας, τῆς ἀγάπης. Ἡ τέλεια αὐτή ἑνότητα ἐπιτυγχάνεται μόνο ὅταν ζοῦμε μέσα στήν Ἐκκλησία. «Αὐτό εἶναι τό μεγαλύτερο βάθος, ἡ μεγαλύτερη ἔννοια πού ἔχει ἡ Ἐκκλησία. Ἐκεῖ βρίσκεται τό μυστήριο. Νά ἑνωθοῦν ὅλοι σάν ἕνας ἄνθρωπος ἐν Θεῷ» λέει ὁ γέροντας Πορφύριος2.
«Ἡ Ἐκκλησία συγκροτεῖται στόν κόσμο μέ τή Θεία Εὐχαριστία. Κάθε πιστός πού μετέχει στή Θεία Εὐχαριστία ἑνώνεται μέ τό σῶμα τοῦ Χριστοῦ, στό Ὁποῖο ἀνήκουν καί οἱ ἄλλοι πιστοί· ὄχι μόνο ὅσοι ζοῦν, ἀλλά καί ὅσοι ἔζησαν στό παρελθόν ἤ θά ζήσουν στό μέλλον»3.

Ὁ κοινωνικός σκοπός τῆς Ὀρθοδοξίας

Πατερική Θεολογία
Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)
Καθηγητού Πανεπιστημίου 
Επιμέλεια – Σχόλια: Μοναχού Δαμασκηνού Αγιορείτου

Μέρος Πρώτον: Στοιχεία Ορθοδόξου ανθρωπολογίας και Θεολογίας

5. Ο κοινωνικός σκοπός της Ορθοδοξίας
Ποια είναι τώρα η κοινωνική πλευρά του θέματος;
Έχομε τον άνθρωπο, τον οποιονδήποτε άνθρωπο που ζη μέσα σε μία κοινωνία και πρέπει να δράση ως υγιής κοινωνική μονάδα. Η θεραπεία που αναφέραμε παραπάνω, της νοεράς ενεργείας της ψυχής του ανθρώπου, αυτή η ίδια η θεραπεία, όταν περατωθή, δημιουργεί αυτομάτως κοινωνικό άνθρωπο, δηλαδή υγιή ψυχικά άνθρωπο, που είναι έτοιμος να δράση κοινωνικά σε όλους τους τομείς. Και εκείνος που είναι θεραπευμένος αυτομάτως, σιωπηρώς χειροτονείται ιατρός για τους άλλους, τους μη θεραπευμένους. Διότι η ιατρική επιστήμη που λέγεται Ορθοδοξία διαφέρει από τις άλλες επιστήμες στο ότι εκείνος, που θεραπεύθηκε, γίνεται αυτομάτως θεραπευτής. Η ίδια η εφαρμογή της θεραπευτικής αγωγής στον εαυτό του, γίνεται το μέσον για την θεραπεία των άλλων. Γι’ αυτό δεν νοείται άνθρωπος, ο οποίος είναι θεραπευμένος, να μην έχει πνευματικά παιδιά, άλλους δηλαδή ανθρώπους σε πνευματική εξάρτησι από αυτόν, τους οποίους να νουθετή και καθοδηγή προς θεραπείαν.

Μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος, "Ἡ θέση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ Κυριακή νά παραμείνει ἀργία"

 H θέση της Εκκλησίας είναι η Κυριακή να παραμείνει αργία

Μητροπολίτης Κορίνθου Διονύσιος, "H θέση της Εκκλησίας είναι: η Κυριακή να παραμείνει αργία"
dionysios3Εξ αφορμής ερωτημάτων που δέχθηκε ο Εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος, σχετικά με το θέμα της αργίας της Κυριακής απάντησε: «Η Ιερά Σύνοδος, όπως παλαιότερα, έτσι και τώρα έχει τοποθετηθεί με σαφήνεια και ευθύτητα πάνω στο θέμα αυτό. Η ημέρα της Κυριακής, όπως εμφανέστατα δηλώνεται και από το περιεχόμενο της λέξης, είναι ημέρα αφιερωμένη στον Κύριο.

Μετά τήν ἐξομολόγηση ἀκολουθεῖ ἡ θεϊκή παράκλησις


Αυτά τα λέω, όχι μόνο για να με επαινήτε, αλλά και για να τα δείξετε με τα έργα σας . Διότι αν η διήγησις των συμφορών, που μας βρίσκουν, σε ανθρώπους και η διεκτραγώδησις των συμφορών χαρίζουν κάποια παρηγοριά σ’ εκείνους που πονούν και κατά κατά κάποιο τρόπο κάποια βαθειά αναπνοή, πολύ περισσότερο θα αισθανθής κάποια μεγάλη ανακούφιση και παρηγοριά, αν εξομολογηθής στον Κύριό σου τα παθήματα της ψυχής σου. Διότι ο άνθρωπος πολλές φορές κουράζεται, διώχνει και απομακρύνει εκείνον που με θρήνους και οδυρμούς συνέχεια του διηγείται τις συμφορές του∙ ο Θεός όμως δεν κάνει το ίδιο ∙ αλλά και σε δέχεται και σε προσελκύει κοντά Του∙ και αν περάσης όλη την ημέρα εξομολογούμενος σ’ Αυτόν τις συμφορές σου, τότε περισσότερο σε αγαπά και αναγνωρίζει τις παρακλήσεις σου.

Παράδοξα τῆς φύσης: Ἡ ἐντυπωσιακή «διπλή θάλασσα» στίς Μπαχάμες [εἰκόνες]

9alassa

Το αρχιπέλαγος στις Μπαχάμες τυλίγει με τα νερά του άπειρα μικρά νησιά, ωστόσο το Eleuthera είναι σίγουρα το πιο εντυπωσιακό από αυτά αφού συνδέει δύο θάλασσες με διαφορετικό βάθος και χρώμα δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό τοπίο.

Το νησί βρίσκεται 80 χιλιόμετρα ανατολικά από την πρωτεύουσα Nassau και έχει μήκος 180 χιλιόμετρα, και πλάτος μόλις 1,6 χιλιόμετρα. Τις δύο πλευρές του νησιού βρέχουν από τη μία τα γαλαζοπράσινα νερά της ρηχής θάλασσας της Καραϊβικής και από την άλλη το βαθύ μπλε του Ατλαντικού Ωκεανού με τα χιλιάδες μέτρα βάθος.
Η έντονη αντίθεση ανάμεσα στις δύο θάλασσες είναι πιο αισθητή στο λεπτότερο σημείο του νησιού, στη γέφυρα Glass Window Bridge, 3 χιλιόμετρα ανατολικά από το Upper Bogue και βρίσκεται πάνω σε μία λωρίδα βράχου με μόλις 9 μέτρα πλάτος.

«Τό δέντρο καί οἱ καρποί αὐτοῦ»


«Το δέντρο και οι καρποί αυτού»
«ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΑΥΤΟΥ»
της κ. Άννας Μπουρδάκου,
μέλους του Πν. Σ. της Π.Ε.Γ.
Η εταιρία «Σκοπιά», όπως είναι γνωστό, εκδίδει το ετήσιο «Βιβλίο του έτους». Σ’ αυτό παρουσιάζει τις δραστηριότητές της σε όλο τον κόσμο κατά την διάρκεια του περασμένου χρόνου. Εκείνο που ενδιαφέρει κυρίως τον ερευνητή της ιστορίας της από την ίδρυσή της, αλλά και πολλούς αναγνώστες, είναι οι διδασκαλίες της, που συνεχώς αλλάζουν.
Ένα ευαίσθητο σημείο για το οποίο δεν υπάρχουν διευκρινήσεις εκ μέρους της εταιρίας «Σκοπιά» είναι οι αυξομειώσεις του αριθμού του «υπολοίπου των χρισμένων». Αυτοί οι «χρισμένοι», αντί να μειώνονται λόγω θανάτου και με δεδομένο ότι η «θύρα για την βασιλεία των ουρανών»  έκλεισε το 1935, αυξάνονται. Η αύξηση αυτή σημειώνεται ειδικά τελευταία, αφού το 2011 «το υπόλοιπο» ήταν 11.824 άτομα ενώ το 2012 ήταν 12.604. Πέραν του ότι η αύξηση αυτή είναι σημαντική σαν αριθμός, είναι και αδιανόητη καθώς η αύξηση και κατά ένα μόνο άτομο, καταρρίπτει την όλη διδασκαλία της εταιρίας.

Ὁ γέρων Θεόφιλος ὁ Καυσοκαλυβίτης, ἡ «ἁγία ψυχή»

3
Στη σκήτη Καυσοκαλυβίων και για έξι χρόνια έζησε και ο γέρων Θεόφιλος, που γεννήθηκε το έτος 1777. Στην πατρίδα του αφιέρωνε πολύ χρόνο να πηγαίνει στα δικαστήρια και να βοηθάει τους χριστιανούς, όποτε προέκυπταν διαφορές με τους Τούρκους, επειδή γνώριζε τέλεια την τουρκική γλώσσα. Αργότερα όμως, βλέποντας την ματαιότητα όλων των επιγείων, αναχώρησε για το Άγιον Όρος.
Στην αρχή, περί το 1800, εγκαταστάθηκε στη μονή του Αγίου Παντελεήμονος, στη συνέχεια, όπως είπαμε, στα Καυσοκαλύβια και τέλος, τον καιρό της ελληνικής επανάστασης, αναχώρησε για τη Νέα Σκήτη, όπου έγινε ρασοφόρος με το όνομα Θεοδόσιος. Το μεγάλο σχήμα ανέλαβε από τον πνευματικό Ιωάσαφ Αγιαννανίτη, ο οποίος τον μετονόμασε Θεόφιλο. Σ’ όλους όμως ήταν περισσότερο γνωστός με την προσωνυμία «αγία ψυχή», που του έδωσαν στη σκήτη για την άνευ ορίων καλωσύνη του και την τελεία αγάπη του προς όλους.

Βιβλιοπαρουσίαση: Τό τέλος τοῦ κόσμου καί ἡ αἰωνιότητα Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΣ ΑΜΒΩΝ Θ'
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
Yπό Βενεδίκτου Ιερομονάχου Αγιορείτου

Με τη χάρι του Θεού και τις πρεσβείες του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου προβαίνουμε στην έκδοσι του Θ' τεύχους της σειράς "Χρυσοστομικός Άμβων". Τα θέματά του είναι τα ακόλουθα.
Αντίχριστος
Συντέλεια
Β' παρουσία
Κρίσις Μέλλουσα
Αιωνιότητα
Δόξα Μέλλουσα
Παράδεισος
Βασιλεία του Θεού
Κόλασις
Α' Μέρος
Το τέλος του κόσμου: α) Συντέλεια, β) Αντίχριστος, γ) Β' Παρουσία, δ) Μέλλουσα Κρίσις
Β' Μέρος
Η αιωνιότητα: α) Αιωνιότητα, β) Παράδεισος, γ) Μέλλουσα δόξα, δ) Βασιλεία του Θεού ε) Κόλασις.
Είναι αλήθεια ότι τα θέματα αυτά είναι θέματα, τα οποία απασχολούν και προβληματίζουν τον οποιονδήποτε.
Όλους απασχολεί το πότε θα γίνη η Συντέλεια. Ο Άγιος απαντά με βάσι την Αγία Γραφή και την λογική, χωρίς να παύη να χρησιμοποιή και ιστορικά στοιχεία σε όλα του τα θέματα.

Οπτικό Αγιολόγιο 20 Ιουλίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 20ης Ιουλίου



Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Τό ἐντυπωσιακ​ό γεωργιανό μοναστήρι τοῦ 6ου αἰώνα David Gareja

Το εντυπωσιακό γεωργιανό μοναστήρι του 6ου αιώνα David Gareja
Το εντυπωσιακό γεωργιανό μοναστήρι του 6ου αιώνα David Gareja
Το David Gareja είναι ένα γεωργιανό ορθόδοξο μοναστήρι το οποίο βρίσκεται στην περιοχή Κακχέτι της Ανατολικής Γεωργίας,στις ημι-έρημες πλαγιές του Όρους Γκαρέγια,60-70 χλμ.Ν.Α.της Τυφλίδας.Στο μοναστικό αυτό σύμπλεγμα υπάρχουν εκατοντάδες κελιά,εκκλησίες,παρεκκλήσια και σπηλιές.Ένα μέρος του μοναστικού συμπλέγματος βρίσκεται στο έδαφος του Αζερμπαιτζάν,γεγονός που έχει προκαλέσει προστριβές μεταξύ των δύο χωρών.

La Divina Liturgia es obra bondadosa . La Divina Liturgia es una Pascua continua. Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἔργον ἀγαθόν. Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι διαρκές Πάσχα


ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ
QUÉ ES LA DIVINA LITURGIA Y CÓMO LA VIVIREMOS
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Primera parte: Qué es la Divina Liturgia
7) Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ἔργον ἀγαθόν
7) La Divina Liturgia es obra bondadosa
La obra de Dios para el mundo está resumida en la Divina Liturgia y con ella continua. Su importancia es primordial. La Divina Liturgia es LA OBRA por excelencia bondadosa. Por ella el Dios –único Bondadoso- trabaja para la sanación y salvación de Su laós (pueblo). El Cristo nos ha apocaliptado que: “Mi Padre siempre trabaja y yo también trabajo”. Con la Divina Liturgia el Dios continua la obra de la creación: recrea y renueva al mundo y al hombre. Hace al hombre nuevo y le alimenta con Su sarx (carne, cuerpo).
Τό ἔργο τοῦ Θεοῦ γιά τόν κόσμο συνοψίζεται στή Θεία Λειτουργία καί συνεχίζεται μέ αὐτήν. Ἡ σπουδαιότητα της εἶναι πρωταρχική1. Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ΤΟ ΕΡΓΟ, τό κατεξοχήν ἀγαθόν ἔργον. Δι’ αὐτῆς ὁ Θεός – Ὁ μόνος Ἀγαθός- ἐργάζεται τή σωτηρία τοῦ λαοῦ Του. Ὁ Χριστός μᾶς ἀπεκάλυψε: «ὁ Πατήρ μου ἕως ἄρτι ἐργάζεται κἀγώ ἐργάζομαι». Μέ τή Θεία Λειτουργία ὁ Θεός συνεχίζει τό ἔργο τῆς δημιουργίας: ἀναδημιουργεῖ τόν κόσμο καί τόν ἄνθρωπο. Πλάθει τόν νέο ἄνθρωπο καί τόν τρέφει μέ τή σάρκα Του.