Σελίδες

Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 20-02-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Θεσσαλονικείς Α΄ κεφ. δ΄ 13 - 17 

δ΄ 13 - 17




 

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Κα΄ 8 - 9 & 25 - 27 & 35 - 36


Κα΄ 8 - 9 & 25 - 27 & 35 - 36




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Γιά νά εἴμαστε μέ τόν Θεό θά πρέπει νά Τοῦ ὁμοιάζουμε

 
  Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ 
 ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ 
  (ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ἀπό  ὁμιλία τοῦ Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτη)
Δεῖτε ἐδῶ:Θά συγχωρεθοῦμε ἀπό τόν Θεό ἄνσυγχωροῦμε τούς ἀδελφούς μας
  Γιά νά εἴμαστε μέ τόν Θεό θά πρέπει νά Τοῦ ὁμοιάζουμε.
«Ἀπό τά νεανικά μου χρόνια μοῦ ἄρεσε νά σκέφτωμαι: Ὁ Κύριος ἀναλήφθηκε στούς οὐρανούς καί μᾶς προσμένει. Γιά νά εἴμαστε ὅμως μαζί μέ τόν Κύριο πρέπει νά εἴμαστε ὅμοιοι μ’ Ἐκεῖ­νον ἤ ὅμοιοι μέ τά παιδιά, ταπεινοί καί πρᾶοι καί νά Τόν ὑπηρε­τοῦμε. Τότε ὅπως λέγει ὁ Κύριος: «Ὅπου εἰμι ἐγώ, ἐκεῖ καί ὁ διάκονος ὁ ἐμός ἔσται», θά εἴμαστε κι ἐμεῖς μαζί Του στήν βασιλεία τῶν οὐρανῶν»1.
Σκεφτόντανε ἀπό μικρό παιδάκι πώς ὁ Κύριος πού ἔφυγε στόν οὐρανό ἀναλήφθηκε καί μᾶς περιμένει. «Ἀλλά», λέει, «γιά νά ‘μαστε κοντά Του, γιά νά πᾶμε κοντά Του, πρέπει νά ‘μαστε σάν κι Αὐτόν ἤ τουλάχιστον νά γίνουμε σάν τά παιδάκια, ταπεινοί καί πρᾶοι».

Ὁ μυστηριώδης ἔγκλειστος Ἡρωδίων. Ἀπό τήν ἀσκητική καί ἡσυχαστική ἁγιορείτικη παράδοση

Ο μυστηριώδης έγκλειστος Ηρωδίων.

Ο γερω-Ηρωδίων ο Καψαλιώτης, κατά κόσμον Ιωάννης Μαντούφ από το Ορντασέστ της Ρουμανίας, γεννήθηκε το έτος 1904. Οι γονείς του ωνομάζοντο Πέτρος και Ελένη. Ήρθε στο Άγιον Όρος και έγινε μοναχός στο Διονυσιάτικο Κελί των Εισοδίων.
Ύστερα έζησε σε διάφορα Κελιά, κυρίως στην Καψάλα. Στις 28-10-1964 πήρε την Καλύβη του Αγίου Δημητρίου Καψάλας. Ζούσε τα τελευταία χρόνια βίον έγκλειστον, τραχύ, απαράκλητον, τελείως μόνος του. Είχε μία στέρνα στο Κελί του και από κει έπαιρνε νερό.
Όταν κάποτε έπεσε μέσα ένα ποντίκι, ο ίδιος πάλι δεν έβγαινε να πάρει νερό από αλλού, αλλά του έφερνε ο γερω-Μακάριος ο γείτονάς του. Ούτε προμήθεια έκανε ούτε εψώνιζε ούτε εργοχειρούσε ούτε κήπους καλλιεργούσε, και ο Θεός που τρέφει τους κόρακες έτρεφε και το γερω-Ηρωδίωνα.
 Όταν κάποιος τον επισκεπτόταν, άνοιγε την πόρτα, έβγαζε λίγο το κεφάλι και άρχιζε να μιλάει.

Ἡ μασωνία εἶναι σκοτεινή καί ἀντιχριστιανική θρησκεία


Η ΜΑΣΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΤΕΙΝΗ
ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Λ. ΚΥΝΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ-ΚΑΘΗΓΗΤΗ

   Στο σύνταγμα της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος άρ­θρο 1 παρ. 2 αναφέρεται: «Ο Ελευθεροτεκτονισμός πι­στεύει εις την ύπαρξιν τού Θεού υπό την προσωνυμίαν «Μέγας Αρχιτέκτων τού Σύμπαντος» (Μ.Α.Τ.Σ.) και πα­ρακάτω τονίζει ότι ο ελευθεροτεκτονισμός δεν είναι θρη­σκεία. . 1.
Τονίζουν οι τέκτονες εδώ ότι πιστεύουν στο Θεό (Μ.Α.Τ.Σ.). Δε μας λέγουν όμως ποιος είναι αυτός ο Θε­ός ο νεφελώδης. Είναι ο Χριστός; ο Τριαδικός Θεός των Χριστιανών; ή κάποιος άλλος;
 Στο περιοδικό τους «ο Πυ­θαγόρας» τού 1885 λέγουν: «Ο Χριστός ουδέποτε ωμίλησε περί της Χριστιανικής Τριάδος, ήτις άλλως δεν θα ήτο άλλο, ειμή απομίμησις της Τριάδος των Ινδιών, των Χαλδαίων ή των Αιγυπτίων. Η Χριστιανική τριάς είναι ιερατική επινόησις»2 Με τις αντιλήψεις τους αυτές αρνούνται τη βασικότερη αλήθεια τού Ορθόδοξου Χρι­στιανισμού. Την ορθοδοξία την παρουσιάζουν σαν θρη­σκεία που πιστεύει σε ειδωλολατρικές ιδέες.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΙΤΗ "Εἶχε ἔρθει μιά μέρα γιά νά ἐξομολογηθεῖ ἕνας μετανοημένος ἄνθρωπος. Καί τόν ρώτησα ἐάν βλασφημεῖ καί μέ ἀπάντησε: Κάποτε βλασφημοῦσα, τώρα ὅμως ὄχι."

Είχε έρθει μια μέρα για να εξομολογηθεί ένας μετανοημένος άνθρωπος. Και τον ρώτησα εάν βλασφημεί και με απάντησε: Κάποτε βλασφημούσα, τώρα όμως όχι. Και ξέρετε πάτερ, πώς σταμάτησα αυτό το μεγάλο αμάρτημα;
 Βλασφημούσα πάρα πολύ και ιδιαίτερα την Παναγία. Και μία μέρα ενώ κοιμόμουν, νιώθω ξαφνικά ότι κάποιος με σκουντά και ανοίγω τα μάτια. Και βλέπω μπροστά μου, μια μαυροφορεμένη, ολόλευκη και πανέμορφη γυναίκα και μου λέει: «Παιδί μου (δεν τον είπε ασεβή), γιατί με βλασφημάς;
 Τί κακό σέ έκανα στη ζωή σου»;

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΤΡΙΩΔΙΟ (Ὁμιλία Πρωτοπρ. Γεωργίου Μεταλληνοῦ)





Ο πραγματικός σκοπός του Τριωδίου στον εορτολογικό κύκλο του χρόνου. Η μεγάλη σημαντικότητα της περιόδου αυτής στην ζωή του ανθρώπου η οποία ξεκινάει την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και ολοκληρώνεται την νύχτα της Αναστάσεως. Και το πώς έχει διαστραφεί στην σημερινή κοινωνία το υψηλό νόημα των ημερών, ζώντας αυτήν την περίοδο τις εντελώς αντίθετες καταστάσεις, και εορτάζοντας με εντελώς διεστραμμένο τρόπο το Τριώδιο... Έτσι ούτως ώστε να συμβαίνουν στην Ψυχή και το Σώμα του ανθρώπου τα αντίθετα και πιό καταστροφικά αποτελέσματα... 

http://katanixis.blogspot.gr/2014/02/blog-post_8431.html

Εὐλογίες καί δοκιμασίες (μέρος α΄)

«ἡμεῖς δέ κηρύσσομεν Χριστόν ἐσταυρωμένον,
Ἰουδαίοις μέν σκάνδαλον,
Ἕλλησι δέ μωρίαν,»
Α΄ Κορ. α΄: 23
Θά ἔνιωθαν τήν πιό μεγάλη ἔκπληξη οἱ μαθηταί τῆς Σχολῆς τοῦ Λίπετσκ, ἄν ἀντίκρυζαν τόν πρώην διδάσκαλο τους νά δουλεύη στό μαγειρεῖο τῆς Σκήτης. «Ἀπίστευτο!» θά ἔλεγαν. «Αὐτός ἀλήθεια εἶναι ὁ διδάσκαλός μας ὁ Γρένκωφ»! Καί ὁπωσδήποτε ἡ ἔκπληξις θά μεγάλωνε, ἄν μάθαιναν καί τήν λεπτομέρεια ὅτι δέν ἦταν ἁπλῶς μάγειρος, ἀλλά βοηθός μάγειρου. Ἕνας εὔθυμος, χαρούμενος, κομψό στήν ἐμφάνισι, ἀξιοπρεπής σέ ὅλα του ἐκπαιδευτικός, νά καταντήση βοηθός σέ μαγειρεῖο! Εἶναι ἀδιανόητο στήν σκέψι τοῦ κόσμου, καί ἀποτελεῖ, κατά τήν Ἀποστολική ἔκφρασι, «Ἰουδαίους μέν σκάνδαλον, Ἕλλησι δέ μωρίαν» (Α΄ Κορ. α΄: 23).
Ντυμένος τώρα ὁ δόκιμος μοναχός τήν ταπείνωσι τοῦ Χριστοῦ παρεδόθη στήν διάθεσι τῶν Γερόντων τῆς Σκήτης. Εἴτε στήν πιό ἄσημη εἴτε στήν πιό ἐπίσημη θέσι καί ὑπηρεσία τόν τοποθετοῦσαν, αὐτός ἦταν πρόθυμος νά ὑπακούση.
Τήν ὑπευθυνότητα τοῦ μαγειρείου τῆς Σκήτης, τίς ἡμέρες ἐκεῖνες, τήν εἶχε ὁ δόκιμος Γεράσιμος Ἰβάνοβιτς Τουμάνωφ, πού κατήγετο ἀπό τήν περιφέρεια τοῦ Τβέρ. Στήν ἡλικία ἦταν κατά ἕνα ἔτος μικρότερος ἀπό τόν Ἀλέξανδρο, εἶχε ὅμως τό προβάδισμα, γιατί ἦρθε στήν Σκήτη ἕνα χρόνο νωρίτερα. Ὥς πρός τόν χαρακτῆρα ἔδειχνε ἄνθρωπο καλοκάγαθο. Ἡ συνεργασία μέ τόν βοηθό του προχωροῦσε ὁμαλά καί ἁρμονικά.

Ἅγ.Ἰωάννης Χρυσόστομος:Ἄν τό παιδί διδαχτεῖ ἀπό μικρό νά σκέπτεται μέ σωστό τρόπο

Μέχρι πότε θα είμαστε κάτω από το σακικό φρόνημα; Μέχρι πότε θα σκύβουμε και θα επικεντρώνουμε όλο το ενδιαφέρον μας πάνω στα γήινα πράγματα;
Όταν πρόκειται, για την φροντίδα της ανατροφής και την παιδαγωγία των παιδιών μας, ας παίρνουν όλα τα άλλα δεύτερη θέση και σημασία.
Αν το παιδί διδαχτεί από μικρό να σκέπτεται με σωστό τρόπο, τότε έχει ήδη αποκτήσει μεγάλο πλούτο και δόξα.
Δεν θα έχεις κατορθώσει τίποτα το σπουδαίο, αν έχεις μάθει το παιδί σου κάποια τέχνη η την αρχαία φιλοσοφία, με την οποία θα κερδίσει ενδεχομένως χρήματα.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ ΠΣΚΩΦ "Κρίνοντας ἀπό τό γράμμα σας εἶστε πολύ πολύ μακριά ἀπό τόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία."


Αγαπητή εν Κυρίω Κ.!
Κρίνοντας από το γράμμα σας είστε πολύ πολύ μακριά από τον Θεό και την Εκκλησία. Για σας, που επιθυμείτε να βοηθήσετε τον γιο σας, όλα τα μέσα είναι καλά. Να όμως, που πρέπει να σας πω ότι το να απευθυνθείτε προς τη βιοενέργεια σημαίνει ότι απευθύνεστε προς τον εχθρό του Θεού, δηλαδή τίποτα καλό δεν μπορείτε να περιμένετε από αυτό.
Θα υπάρξει μια πρόσκαιρη βελτίωση, αλλά μετά θα γίνει χειρότερα το χειρότερο είναι η ψυχική ασθένεια.

Γέρων Ἰωσήφ:"Ὁ προορισμός τοῦ ἀνθρώπου, ἀφοῦ γεννηθεῖ, εἶναι να βρεῖ τόν Θεό".

1604974_794062093952813_1347165710_n
Μη λυπήσαι παιδί μου μήτε να ενθυμήσαι το παρελθόν διότι εκείνα απέρασαν. Άνθρωποι είμεθα και τέκνα παραβάσεως.
Δι΄ αυτό συγκατάβασιν θα κάμει ο Κύριος και εν μετανοία, όλα τα συγχωρεί. Ναι παιδί μου… Διότι ενόσω ζούμε αυτή η ζωή δεν έχει ανάπαυσιν. Ζυμωμένη με τα βάσανα είναι… ανάμικτα όλα…
Αυτά που μας φαίνονται άσχημα, αυτά παιδί μου αφήνουν κέρδος στην ψυχήν μας…
Η έρημος παιδί μου έχει άλλους πειρασμούς….και ο κόσμος άλλους …

Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλεοῦσα Θεοτόκον, «Παναγία τοῦ Ἄξιόν ἐστι»

Μυροβλύτισσα Παρθένε, Παναγιά μου στοργική,
Μῆτερ τοῦ Θεοῦ τοῦ Λόγου, τοῦ Ἰησοῦ τοῦ Λυτρωτῆ.
Μάνα ἀληθινὴ σὲ ἔχω καὶ σὲ σένανε προστρέχω,
ὦ γλυκειά μου Παναγία, τῶν πιστῶν ἡ σωτηρία.

Ἐλεεῖς καὶ προστατεύεις κάθε τέκνο σου πιστό,
τὸ σκεπάζεις, τὸ φυλάττεις ἀπ᾿ τὸν ὕπουλο ἐχθρό.

Στὴν εἰκόνα σου προστρέχω, Παναγιά μου καὶ κοιτῶ,
πλημμυρίζω ἀπὸ δέος καὶ ἐσὲ παρακαλῶ.

Μάνα ἀληθινὴ σὲ ἔχω καὶ σὲ σένανε προστρέχω,
ὦ γλυκειά μου Παναγία, τῶν πιστῶν ἡ Σωτήρια.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 20-02-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Καθολικαί Επιστολαί Ιωάννην Β΄ κεφ. α΄ 1 - 13 

α΄ 1 - 13



 

Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Ιε΄ 21 , 22 , 25 & 33 - 41


Ιε΄ 21 , 22 , 25 & 33 - 41




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.