Αν
και η φύσις εργάζεται, δεν εργάζεται με τη δική της δύναμη, αλλά
υπακούοντας στο πρόσταγμα του δημιουργού, και ποτέ να μη στεναχωριούνται
οι γυναίκες όταν δεν γεννούν, αλλά ας καταφεύγουν στο δημιουργό της
φύσεως, αποδεικνύοντας αγαθή διάθεση και ας ζητούν από εκείνον, που
είναι ο Κύριος της φύσεως, και ας μη αποδίδουν τη γέννηση των παιδιών,
ούτε στη συνουσία των συζύγων, ούτε σε κάποιον άλλο, αλλά στο δημιουργό
όλων, που από το μηδέν έφερε τη ζωή στο ανθρώπινο γένος και μπορεί να το
διορθώσει πάλι, όταν παρουσιάζει κάποια αδυναμία.
Αξίζει να εξετάσουμε πρώτα το εξής:
Για ποιο λόγο αυτή ήταν στείρα, ενώ η ζωή τους ήταν θαυμαστή και αυτή
και ο άνδρας της φρόντιζαν πολύ για τη σωφροσύνη. Δεν μπορούμε να
πάρουμε σαν αιτία τη ζωή τους και να πούμε ότι η στείρωσις ήταν
αποτέλεσμα των αμαρτημάτων τους. Και για να καταλάβης το παράξενο αυτό,
λέγω ότι δεν ήταν μόνο αυτή στείρα, αλλά και η Σάρα, η μητέρα του
δικαίου, και όχι μόνο η μητέρα του, αλλά και η νύφη του, η γυναίκα του
Ιακώβ, η Ραχήλ εννοώ.