Σελίδες

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Εἰς τήν Πεντηκοστήν.Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου

 Α´. Μεταβολήν τοῦ νοῦ.
Β´. Μεταβολήν τῆς καρδίας.
Γ´. Μεταβολήν τῆς γλώσσης.
  Συλλογίσου ἀγαπητέ, πῶς τό Πανάγιον Πνεῦμα ὅταν κατέβη εἰς τό ὑπερῷον ἐν εἴδει πυρίνων γλωσσῶν, ὡσάν ἕνας σφοδρότατος ἄνεμος καί βροντή, ἐγέμισεν ὅλον τόν οἶκον, εἰς τόν ὁποῖον ἦσαν καθήμενοι οἱ θεῖοι Ἀπόστολοι καί ἐπροσηύχοντο· «καί ἐπλήρωσε τόν οἶκον, οὗ ἦσαν καθήμενοι» (Πραξ. β´. 2)· καί τόν ἔκαμεν ὡσάν μίαν κολυμβήθραν, ὡς λέγει ὁ Θεσσαλονίκης Γρηγόριος, διά νά βαπτίσῃ τούς Ἀποστόλους μέ τήν θείαν χάριν του, περί τοῦ ὁποίου τούτου βαπτίσματος προεῖπεν εἰς αὐτούς ὁ Κύριος· «ὑμεῖς δέ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ οὐ μετά πολλάς ταύτας ἡμέρας (Πράξ. α´ 5).
 Ἐπλήρωσε δέ τόν οἶκον, οὗ ἦσαν καθήμενοι, κολυμβήθραν αὐτόν ἀπεργαζομένη πνευματικήν, καί πληροῦσα τήν τοῦ Σωτῆρος ἐπαγγελίαν, ἥν καί αὐτήν ἀναλαμβανόμενος πρός αὐτούς ἔλεγεν, ὅτι Ἰωάννης μέν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς δέ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι ἁγίῳ…ἀλλά καί τήν κλῆσιν ἥν αὐτοῖς ἐπέθηκεν, ἐπαληθεύουσαν ἔδειξε· διά γάρ τοῦ ἐξ οὐρανοῦ τούτου ἤχου, ὄντως υἱοί βροντῆς γεγόνασιν οἱ Ἀπόστολοι» (Λόγος εἰς τήν Πεντηκ.)

Κυριακή Πεντηκοστῆς 1981

Τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εἶναι ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, πίστις, πραότης, ἐγκράτεια, φόβος Θεοῦ, ὑπομονή, ταπείνωσις, ἀνεξικακία, ζῆλος, ἀγαθωσύνη, αὐταπάρνησις, θεῖος ἔρωτας. Νά τά μελετᾶμε συνέχεια αὐτά καί νά ἐξετάζουμε τόν ἑαυτό μας, ἄν τά ἔχουμε. Νά διακρίνουμε, τί εἶναι τοῦ Θεοῦ καί τί τοῦ διαβόλου· καί ἐκεῖνα πού εἶναι τοῦ διαβόλου νά τά ἀποφεύγουμε καί νά τά ἀποβάλλουμε. Ὁ φθόνος, ἡ κατάκρισις, τό μῖσος, ἡ μνησικακία εἶναι ἀπ᾿ τόν διάβολο καί πρέπει νά τά διώχνουμε. Ὁ μοναχός θά κριθῆ ἀπ᾿ τίς λεπτομέρειες. Γι᾿ αὐτό καί τό παραμικρό νά τό ψηλαφοῦμε καί νά τό ἐξετάζουμε. Ὁ Θεός θέλει νά εἴμαστε Ἄγγελοι, νά ζοῦμε σάν Πολυόμματα καί νά ἔχουμε ταπείνωσι καί συντριβή.

Ὁ Γόρτυνος Ἱερεμίας: «Σιχάθηκα καί ντράπηκα, ὅταν εἶδα Ὀρθόδοξο ἐπίσκοπο νά φιλάει τό χέρι τοῦ αἱρετικοῦ Πάπα».

(…) διαβάζω τά ἱερά βιβλία τῶν Ἁγίων Πατέρων μας καί βλέπω τί ἔγραψαν καί τί ἔκαναν αὐτοί καί θέλω στήν δική τους γραμμή νά ρυθμίζω τήν πορεία μου.
Διαβάζω τόν ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, πού λέει γιά τούς Παπικούς ὅτι εἶναι μεγάλοι καί πολύ μεγάλοι αἱρετικοί· καί διαβάζω πάλι τόν ἅγιο Κοσμᾶ τόν Αἰτωλό πού λέει:
«Τόν Πάπα νά καταρᾶστε, γιατί αὐτός θά εἶναι ἡ αἰτία» (τοῦ κακοῦ, ἐννοεῖται, ἡ αἰτία).
Καί δέν θά πάρουμε λοιπόν ἐμεῖς οἱ νεώτεροι γομολάστιχα – τοῦ διαβόλου γομολάστιχα – γιά νά σβήσουμε καί νά διαγράψουμε σάν λανθασμένη τήν ζωή καί τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων μας. Σάν δέν ντρεπόμαστε! Τά «νιάνιαρα» ἐμεῖς πού θέλουμε νά κάνουμε δική μας θεολογία, πού πάει ἐνάντια στήν διδασκαλία τῶν θεοφόρων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας!…

Ἕνας Ἄγγελος σέ Θεία Λειτουργία

   angel000

Ἕνας Ἄγγελος σέ Θεία Λειτουργία

Κάποιος ιερεύς, σε μία αγρυπνία, και ενώ είχε αρχίσει την Προσκομιδή, δυσκολευόταν, τρόπον τινά, με μόνο το φως ενός κεριού να διαβάζει τα ονόματα.

Ξαφνικά, διαπίστωσε ότι το φως του κεριού, πού ήταν παραπλεύρως, όλως περιέργως, έγένετο πιο δυνατό! Και τότε αναρωτήθηκε:

-Πώς είναι δυνατόν; Πώς φέγγει περισσότερο τώρα το κερί;

Νίκος Χειλαδάκης, Ἐνῶ ἐμεῖς ἀδιαφοροῦμε, κάποιοι Τούρκοι ἀντιδροῦν νά γίνει ἡ Ἁγία Σοφία τζαμί

ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΤΖΑΜΙ
 
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
 
Έγινε και αυτό το καταπληκτικό! Ενώ εδώ στην χώρα μας το ζήτημα της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινούπολης και η επιδίωξη του νέου «σουλτάνου» της Τουρκίας, Ταΐπ Ερντογάν, να ξανακάνει το μεγάλο αυτό αρχιτεκτονικό σύμβολο της ελληνικής ορθοδοξίας, μουσουλμανικό τζαμί συναντά χαρακτηριστική αδιαφορία, στην ίδια την Τουρκία άρχισε εκστρατεία συλλογής υπογραφών να μην γίνει η Αγία Σοφία τζαμί και να παραμείνει έως έχει, δηλαδή σαν μουσείο και σαν προστατευόμενο πολιτιστικό μνημείο με μεγάλη διεθνή αξία. Η είδηση αυτή που δημοσιεύεται στην τούρκικη εφημερίδα, Haber Türk, αναφέρει ότι το Ίδρυμα Ιστορίας της Τουρκίας συγκρότησε μια «Πλατφόρμα Προστασίας  της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Αγίας Σοφίας». Η Πλατφόρμα αυτή θα προβάλει τους λόγους για τους οποίους απαιτείται η Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης να παραμείνει σαν μουσείο. Αλλά το εντυπωσιακό είναι πως εκτός από την εκστρατεία προβολής του μνημείου και της πολιτιστικής του άξιας, έχει αρχίσει και εκστρατεία συλλογής υπογράφων επώνυμων Τούρκων από τον χώρο της ιστορίας, του πολιτισμού και της διανόησης για να μην γίνει η Αγία Σοφία τζαμί. 

Ἐκοιμήθη ὁ π.Νικόδημος Μπιλάλης

Εκοιμήθη το απόγευμα της Τετάρτης ο Αγιορείτης μοναχός π. Νικόδημος Μπιλάλης σε ηλικία 85 ετών. Η αδόκητη απώλειά του οφείλεται σε δυστύχημα, καθώς ο μακαριστός αγιορείτης μοναχός την ώρα που ήταν ανεβασμένος σε μία σκάλα στο Κελί Υπαπαντής στην Καψάλα έχασε την ισορροπία του και έπεσε στο κενό. Κατά σύμπτωση, αντίστοιχες ήταν οι συνθήκες συνέπεια των οποίων εκοιμήθη και ο Αγ.Αθανάσιος ο Αθωνίτης, του οποίου τον βίο συνέγραψε ο μακαριστός, πλέον, π. Νικόδημος Μπιλάλης.

Γέροντας ἀσκητής τοῦ Παγγαίου Ὄρους: Ποιοί δέν θά γνωρίσουν πείνα καί δέν θά πονέσουν ἀπό ὅσα θά συμβοῦν ξαφνικά! Πῶς ἐξηγεῖ τά ὅσα συμβαίνουν σέ Συρία καί Οὐκρανία καί τί λέγει γιά τήν Ἑλλάδα!

Τά τύμπανα τοῦ πολέμου κτυποῦν στή γειτονιά μας καί οὐσιαστικά μᾶς προειδοποιοῦν ὅτι ἡ φωτιά πού ἤδη ἔχει ἐπεκταθεῖ ἀπό τή Συρία, στήν Οὐκρανία καί ἡ ἀπειλή ἑνός Γ’ Παγκοσμίου Πολέμου εἶναι πλέον ὁρατή. Ὡστόσο, οἱ περισσότεροι ἀπό ἐμᾶς ἀντιμετωπίζουμε τήν ὅλη κατάσταση μέ ἀδιαφορία, τήν ἐκλαμβάνουμε σάν μία ἁπλή εἴδηση καί ἐπιλέγουμε τήν οὐδετερότητα τοῦ παρατηρητῆ μία καί ἡ φωτιά δέν ἔχει ἀγγίξει ἀκόμη τό… δικό μας σπίτι. Καί οἱ λίγες σπίθες πού ἔχουν πέσει δέν μᾶς τρομάζουν. Λιγοστοί ἄλλωστε εἶναι αὐτοί πού ἐπιχειροῦν μέσω τῶν προφητειῶν ἤ καί τῶν λεγομένων ἀπό σύγχρονους γέροντες νά κατανοήσουν τί πρόκειται νά συμβεῖ, ὥστε νά θωρακίσουν τά τοῦ οἴκου τους, νά λάβουν θά λέγαμε τά μέτρα τους, ἔτσι ὥστε νά μήν τήν πάθουν ὡς οἱ «μωρές παρθένες»!

Σύγχρονος γέροντας ἀσκητής τοῦ Παγγαίου Ὄρους ὑποστηρίζει ὅτι ὅσο περνάει ὁ καιρός θά αὐξάνονται τά χτυπήματα κατά τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί θά γενικεύεται ὁ διωγμός τῶν χριστιανῶν. Καί τό στοιχεῖο ἀκριβῶς αὐτό καθορίζει ἐπακριβῶς τό πώς πορευόμαστε ἐν μέσω τῶν γεγονότων πού μᾶς περιγράφει ἐδῶ καί τρεῖς σχεδόν αἰῶνες μέ ἀκρίβεια ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός.

Ὑπαίθρια γιόγκα στήν παραλία ἔκαναν οἱ Θεσσαλονικεῖς. Ποιά ἡ ἀντίδραση τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας;

Υπαίθρια γιόγκα στην παραλία έκαναν οι Θεσσαλονικείς. Ποια η αντίδραση της τοπικής Εκκλησίας;

Σχόλιο Κατάνυξης:  Η Yoga για την Ορθόδοξη Εκκλησία, αποτελεί απατηλή μέθοδο της καταστρεπτικής λατρείας των ανατολικών θρησκειών· αυτό έχει διατυπωθεί ξεκάθαρα σε ομιλίες, λόγους, ημερίδες, μελέτες, βιβλία... με κάθε τρόπο και σε κάθε τόνο. Μπορείτε ενδεικτικά να προστρέξετε σε αυτήν την ανάρτησή μας, αλλά θα βρείτε και πολλές άλλες σχετικές αναρτήσεις  εδώ Ως καταστροφική λατρεία και μέσον εγκλωβισμού των ανθρώπων στους νεοεποχίτικους ατραπούς γκουρουιστικών δαιμονικών θρησκειών, η γιόγκα εισέρχεται στην πατρίδα μας ακόμη και με εντολή του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων! Τα τελευταία χρόνια έχει κατορθώσει να παρασείρει πάρα πολύ κόσμο στα δίκτυα της με καταστροφικές συνέπειες.

Ὁ Μητροπoλίτης Πειραιῶς Σεραφείμ, γιά τή συνάντηση Πατριάρχη - Πάπα στά Ἱεροσόλυμα

 


Πειραιεύς, 28 Μαΐου 2014
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
Στά πλαίσια τῆς «εὐφυοῦς διπλωματίας», πού ἐφαρμόζει τό Σεπτόν Κέντρον τοῦ Φαναρίου ἐντάσσεται ἀσφαλῶς καί ἡ ἐπετειακή ἐκδήλωσι στόν Πανίερο Ναό τῆς Ἀναστάσεως διότι ὅπως προέκυψε ἀπό τήν ὑπογραφεῖσα διακήρυξι μετά τήν πάροδο 50 χρόνων ἀπό τήν «ἔναρξη τῆς διαδικασίας» καί 30 χρόνων ἀπό τόν περιώνυμο θεολογικό διάλογο μεταξύ τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς παρασυναγωγῆς πού διεξάγεται ἀπό τήν μεικτή διεθνῆ ἐπιτροπή, δέν ὑφίσταται οὔτε κἄν τό πρῶτο βῆμα διά τήν πραγμάτωση τῆς διακήρυξης ὅτι «δέν ἐπιδιώκεται ἕνας θεολογικός ἐλάχιστος κοινός παρονομαστής γιά νά πλησιάσουμε σέ ἕναν συμβιβασμό ἀλλά μᾶλλον ἡ ἐμβάθυνσι στήν κατανόηση τῆς ἀληθείας πού ὁ Χριστός ἔχει δώσει στήν Ἐκκλησία Του, μιά ἀλήθεια πού δέν θά πάψουμε νά κατανοοῦμε καλύτερα ὅσο ἀκολουθοῦμε τίς παροτρύνσεις τοῦ Ἁγ. Πνεύματος» (Παραγρ. 4 Κοινῆς Διακήρυξης). 

Ἡ ἐμφάνισις μάλιστα τοῦ ἀντικανονικῶς κατέχοντος τόν Πρεσβυγενῆ Θρόνο τῆς παλαιᾶς Ρώμης καί τοῦ Πατριαρχείου τῆς Δύσεως μετά κουστωδίας ἑτεροκλήτων Οὐνιτῶν, ἀποδεικνύει πασίδηλα τά ἀνωτέρω καί κονιορτοποιεῖ τίς ὅποιες ἀφελεῖς προσδοκίες τῶν γνωστῶν «χρησίμων ἠλιθίων», ὅπως τούς ἀποκαλοῦν ἀπρεπῶς μέν, ἀλλά ἀληθῶς δέ, οἱ ἐντολεῖς των!!!

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος Αἰγίνης. Ἀκόμη μιά σπάνια φωτογραφία

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΙΓΙΝΗΣ. ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2014/06/blog-post_2873.html