1.-.
Τί τέλος
πάντων εἶναι
ὁ ἄνθρωπος
καί πόση
εἶναι ἡ
εὐγένεια τῆς
δικῆς μας
φύσης καί
πόσο ἱκανό
στήν ἀρετή
εἶναι αὐτό
τό ὄν,
μᾶς τό
ἔδειξε περισσότερο
ἀπ᾿ ὅλους
τούς ἀνθρώπους
ὁ Παῦλος.
Καί τώρα
σηκώνεται, ἀπό ἐκεῖ πού
ἔχει φθάσει, καί μέ καθαρή φωνή πρός
ὅλους ἐκείνους πού κατηγοροῦν τή φύση
μας ἀπολογεῖται γιά χάρη τοῦ
Κυρίου, προτρέπει γιά
ἀρετή, κλείνει τά ἀναίσχυντα στόματα
τῶν βλάσφημων καί ἀποδεικνύει ὅτι δέν
εἶναι μεγάλη ἡ διαφορά
ἀνάμεσα στούς ἀγγέλους καί στούς
ἀνθρώπους, ἄν θέλουμε νά προσέχουμε
τόν ἑαυτό μας. Γιατί χωρίς νά ἔχει ἄλλη
φύση, οὔτε νά ἔχει λάβει ἄλλη ψυχή,
οὔτε νά κατοίκησε σ᾿ ἄλλο
κόσμο, ἀλλά ἄν καί ἀνατράφηκε στήν
ἴδια γῆ καί τόπο
καί μέ τούς ἴδιους νόμους καί συνήθειες,
ξεπέρασε ὅλους τούς ἀνθρώπους, οἱ
ὁποῖοι ἔζησαν ἀπό
τότε πού ἔγιναν οἱ ἄνθρωποι.
Ποῦ εἶναι λοιπόν
ἐκεῖνοι πού λέγουν, ὅτι εἶναι δύσκολο
πράγμα ἡ ἀρετή
καί εὔκολο ἡ κακία;
Γιατί ὁ Παῦλος
τούς ἀντικρούει λέγοντας· «Οἱ
θλίψεις μας πού γρήγορα
περνοῦν, προετοιμάζουν σ᾿ ἐμᾶς
σέ ὑπερβολικά μεγάλο βαθμό αἰώνιο
βάρος δόξας» (Β´ Κορ. 4, 17).
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 28 Ιουνίου 2014
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 29-06-2014
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. ΙΣτ΄ 13 - 19
ΙΣτ΄ 13 - 19
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ
«Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα παντοκράτορα, ποιητήν οὐρανοῦ καί γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καί ἀοράτων».
Το πρώτο και βασικό, το θεμελιώδες δόγμα, το Άλφα της αγίας μας
Θρησκείας και της αμωμήτου Πίστεώς μας, είναι ο Θεός, η πίστη στο Θεό,
το λατρευτό και ευλογητό πρόσωπο και όνομα. Και το «Πιστεύω» μας από το
Θεό αρχίζει. «Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν».
Υπάρχει Θεός;
Αλλ’ υπάρχει Θεός, για να τον πιστεύουμε και να τον προσκυνούμε;
Βέβαια, υπάρχει. Για τον λογικό και καθαρό στην καρδιά, για τον δίκαιο
και ευσυνείδητο άνθρωπο ο Θεός είναι χειροπιαστή πραγματικότητα. Μόνο «ἄφρων εἶπεν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ· οὐκ ἔστι Θεός»
(Ψαλμ. ιγ΄ 1). Δηλαδή άθεος και αρνητής του Θεού δεν είναι ο σοφός τάχα
και πολυμαθής άνθρωπος. Αρνητής του Θεού είναι ο μωρός, ο άμυαλος και
ασύνετος, δηλαδή ο αμαθής και αμόρφωτος και κυρίως ο πονηρός και
διεφθαρμένος άνθρωπος. Αυτό θα πει «εἶπεν ἄφρων ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ· οὐκ ἔστι Θεός».
Αυτός λόγω της κακίας του και τυφλωμένος από τα πάθη και την φαυλότητά
του χάνει την λογική του, χάνει την ορθή σκέψη του, χάνει τον
προσανατολισμό της ψυχής του, κλείνει τα αυτιά του στην διακήρυξη της
φύσεως και τη μαρτυρία της συνειδήσεώς του και λέγει «οὐκ ἔστι Θεός»,
δεν υπάρχει Θεός!
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὀ Χρυσόστομος ἀπευθυνόμενος στίς γυναῖκες συζύγους_mp3
Π. Σάββας 2010-05-21_Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὀ Χρυσόστομος ἀπευθυνόμενος στίς γυναῖκες συζύγους_mp3
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 21-05-2010 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)
Αὐτή πού γνώρισε τόν Ἅγιο Λουκᾶ
Ήταν 10
Ιουνίου του 2000, παραμονή της εορτής του αγίου Λουκά του ιατρού,
Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας. Βρισκόμουν στον ναό της Αγίας
Τριάδος Συμφερουπόλεως για τον πανηγυρικό εσπερινό και τον όρθρο.
Ανάμεσα στους χιλιάδες προσκυνητές διέκρινα μία ηλικιωμένη μεγαλόσχημη
μοναχή.
Ήταν η Γερόντισσα Ναντιέζντα (Ελπίδα) από την Σεβαστούπολη.
Από την
πρώτη στιγμή με εντυπωσίασε η μορφή της και η καλοσύνη της. Οι συγγενείς
της, πού την συνόδευαν, μου είπαν ότι η γερόντισσα ήταν πνευματικό
παιδί του αγίου Λουκά. Την ξαναείδα την επόμενη χρονιά στην
Σεβαστούπολη.
Μιλήσαμε
λίγο περισσότερο και κατάλαβα ότι πρόκειται για πνευματικό θησαυρό.
Δυστυχώς ο χρόνος με πίεζε και δεν είχα την δυνατότητα να μείνω
περισσότερο. Την αποχαιρέτισα λέγοντας ότι, αν θέλει ο Θεός, την επόμενη
χρονιά θα την επισκεφθώ στο σπίτι της.
Πράγματι
τον Ιούνιο του 2002 την επισκέφθηκα στην κατοικία της.
Συγκλονιστική προφητεία τοῦ Ὁσίου Νείλου
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΕΙΛΟΥ
Ο Όσιος
Νείλος έζησε τον 16ο αιώνα. Κατήγετο από ένα χωρίον της Τριπόλεως της
Πελοποννήσου. Ασκήτευσεν εις το Άγιον Όρος και εκοιμήθη την 12ην
Νοεμβρίου του έτους 1651. Εκ του τάφου του Οσίου ανέβλυσεν ευωδέστατον
μύρον δι' αυτό και ονομάζεται μυροβλήτης.
________________________________________ «Κατά το 1900 έτος βαδίζοντας προς τον μεσασμόν του 8ου αιώνος (5.508 χρόνια απο Αδάμ + 2000 μ.Χ. = 7.508 χρόνια) άρχεται ο κόσμος του καιρού εκείνου, να γίνεται αγνώριστος. Όταν πλησιάσει ο καιρός της ελεύσεως του Αντιχρίστου θα σκοτιστεί η διάνοια των ανθρώπων από τα πάθη τα της σαρκός και θα πληθυνθη σφόδρα η ασέβεια και η ανομία' τότε άρχεται ο κόσμος να γίνεται αγνώριστος μετασχηματίζονται αι μορφαί των ανθρώπων και δέν γνωρίζωνται οι άνδρες από τάς γυναίκας διά της αναισχύντου ενδυμασίας και των τριχών της κεφαλής' οι τότε άνθρωποι θά αγριέψουν και θα γίνουν ωσάν θηρία από την πλάνην του αντιχρίστου. |
Ἔρχονται οἱ βιομετρικές ταυτότητες – Τέρμα ἡ προσωπική ζωή
Παρελθόν αναμένεται να αποτελέσουν οι αστυνομικές
ταυτότητες όπως τις γνωρίζαμε ως σήμερα καθώς τη θέση τους θα πάρουν οι
«βιομετρικές κάρτες». Η νέα κάρτα δεν θα καταγράφει μόνο τα συνηθισμένα
στοιχεία, που βλέπουμε σε μια απλή ταυτότητα, αλλά θα περιέχει και
χαρακτηριστικά μοναδικά, τα οποία είναι δύσκολο να αλλοιωθούν.
Η Αρχή για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων άναψε το πράσινο φως για να εφαρμοστούν πειραματικά δυο πιλοτικά προγράμματα, με τη συμμετοχή υπαλλήλων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την αποκαλούμενη «βιομετρική υπογραφή», η οποία στηρίζεται στο συνδυασμό βιομετρικών δεδομένων που εξάγονται μέσω πολλαπλών φυσικών χαρακτηριστικών του ατόμου.
Η Αρχή για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων άναψε το πράσινο φως για να εφαρμοστούν πειραματικά δυο πιλοτικά προγράμματα, με τη συμμετοχή υπαλλήλων του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.
Ουσιαστικά, πρόκειται για την αποκαλούμενη «βιομετρική υπογραφή», η οποία στηρίζεται στο συνδυασμό βιομετρικών δεδομένων που εξάγονται μέσω πολλαπλών φυσικών χαρακτηριστικών του ατόμου.
Τέσσερις τρόποι γιά ἀληθινή ταπείνωση, Ἁγ. Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου
ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β´.
Δὲν πρέπει νὰ ἐμπιστευώμαστε, οὔτε νὰ δίνουμε θάρρος ποτὲ στὸν ἑαυτό μας.
Τὸ νὰ μὴν ἐμπιστεύεσαι τὸν ἑαυτόν σου, ἀγαπητέ μου ἀδελφέ, εἶναι τόσο ἀναγκαῖο σε αὐτὸν τὸν πόλεμο,
ποὺ χωρὶς αὐτό, νὰ εἶσαι βέβαιος, ὅτι, ὄχι μόνον δὲν θὰ μπορέσεις νὰ πετύχεις τὴ νίκη ποὺ ἐπιθυμεῖς, ἀλλ᾿ οὔτε κἂν νὰ ἀντισταθεῖς στὸ
παραμικρὸ καὶ αὐτό, ἂς
τυπωθεῖ καλὰ στὸ νοῦ σου.
Γιατὶ, ἐμεῖς πράγματι, ὄντας
φυσικὰ
διεφθαρμένοι ἀπὸ τὴ φύσι μας ἀπὸ τὸν καιρὸ τῆς παραβάσεως τοῦ Ἀδάμ, ἔχουμε σὲ μεγάλη ὑπόληψι τὸν ἑαυτό μας, ἡ ὁποία ἂν καὶ δὲν εἶναι ἀλήθεια,
παρὰ ἕνα ψέμα καὶ τίποτα ἄλλο, ἐμεῖς ὅμως,
νομίζουμε μὲ μία ἀπατηλὴ ἐντύπωση, πὼς εἴμαστε κάποιοι.
Αὐτὸ εἶναι ἕνα ἐλάττωμα,
ποὺ πολὺ δύσκολα ἀναγνωρίζεται,
καὶ ποὺ δὲν ἀρέσει στὸν Θεό, ὁ ὁποῖος ἀγαπᾷ νὰ ἔχουμε ἐμεῖς μία γνῶσι χωρὶς δόλο γι᾿ αὐτὴ τὴν βεβαιότατη ἀλήθεια. Δηλαδή, νὰ ξέρουμε, ὅτι κάθε χάρι καὶ ἀρετὴ ποὺ ἔχουμε,
προέρχεται ἀπὸ αὐτὸν μόνο, ποὺ εἶναι ἡ πηγὴ κάθε ἀγαθοῦ καὶ ὅτι, ἀπὸ μᾶς, δὲν μπορεῖ νὰ προέλθη κανένα καλό, οὔτε κανένας καλὸς
λογισμός, ποὺ νὰ τοῦ ἀρέσῃ.
"Νά ἀγαπήσετε τίς ἀγρυπνίες", Ἅγιος Πορφύριος
«Να
αγαπήσετε τις αγρυπνίες.
Οι αγρυπνίες είναι μεγάλο πράγμα.
Ανοίγει ὁ ουρανός.
Μιλάμε με τον Θεό.
Στις δικές μας αγρυπνίες εκεί πάνω, μέχρι τις δώδεκα τα
μεσάνυχτα νύσταζα λιγάκι, κλείνανε τα μάτια μου.
Μετά άνοιγε ὁ νούς μου, και τη
ζούσα την προσευχή, ως το πρωί. Όταν τελείωνε, είχα τόση διάθεση, ώστε, να ήταν
τρόπος να ξανάρχιζε πάλι από την αρχή.
Στη Σκήτη διαβάζαμε καθαρά, με νόημα τον
κανόνα.
Όταν οι αγρυπνίες γίνονταν στο Κυριακό, τον ψέλναμε».
Ἀποστολικό Ἀνάγνωσμα: Ἐρμηνεία εἰς τήν πρός Ρωμαίους ἐπιστολήν τοῦ Παύλου, τήν ἀναγινωσκομένην τήν Β' Κυριακή (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)
(Ρωμ. β' 10-16)
- Αφού ο Θεός ούτε γένος, ούτε άλλο κοσμικό πράγμα επιβλέπει, γιατί ο απ. Παύλος λέγει ότι είναι άξιος δόξης και τιμής και ειρήνης ο Ιουδαίος πρώτα και έπειτα ο Εθνικός;
- Γιατί οι Ιουδαίοι κρίνονται αυστηρότερα έναντι των Εθνικών;
- Αφού οι Εθνικοί δεν είχαν τον νόμο του Θεού τον γραπτόν, πώς μπορούσαν να φεύγουν της αμαρτίας και να κατορθώνουν την αρετήν;
Νίκος Χειλαδάκης, «Λύκοι» μέ ἔνδυμα ποιμένος;
«ΛΥΚΟΙ» ΜΕ ΕΝΔΥΜΑ ΠΟΙΜΕΝΟΣ ;
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης,
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Οι
σημερινοί Ιεράρχες, (έκτος κάποιων
«φωτεινών» εξαιρέσεων ), φανερώνονται σαν να είναι οι σύγχρονοι Φαρισαίοι.
Αδιαφορούν για τον ανελέητο πόλεμο κατά της Ορθοδοξίας από ένα προδοτικό
πολιτικό σύστημα, αδιαφορούν για το κατρακύλισμα της ελληνικής κοινωνίας με τις
παρελάσεις υπηρηφάνειας των ομοφυλόφιλων, αδιαφορούν για την διάλυση της
οικογένειας, αδιαφορούν για την κατάργηση του ομολογιακού μαθήματος των
θρησκευτικών, αδιαφορούν για την ισλαμοποίηση της χώρας μας, αδιαφορούν για την
κατάργηση της Κυριακής αργίας που έπληξε τα φτωχά στρώματα των ιδιωτικών
υπάλληλων, αδιαφορούν για την προώθηση το ηλεκτρονικού φακελώματος και το πιο
χειρότερο από όλα, αδιαφορούν για την αιρετική αποστασία της κεφαλής τη
Ορθοδοξίας, του Πατριάρχη, που έχει καταργήσει τους ιερούς κανόνες και έχει
συνταυτιστεί με τον νεοταξικό ηγέτη του Βατικανού.
28 Ιουνίου Συναξαριστής: Εύρεση Τιμίων Λειψάνων Αγίων Αναργύρων Κύρου & Ιωάννου, Παππία, Σεργίου Μάγιστρου, Μακεδονίου, Ουλκιανού Οσίου, Παύλου Ιατρού, Των Αγίων δύο Παιδιών, Μωυσέως Αναχωρητού, Δοναγού Επισκόπου, Των 70 Μαρτύρων, Των 3 Μαρτύρων από την Γαλατία, Μάγνου Οσίου, Σεργίου & Γερμανού Οσίων, Συμεών Οσίου,των 7 Μαρτύρων,Σύναξη υπεραγίας Θεοτόκου της Τριχερούσης, Πλούταρχου, Σερένου, Ἡρακλείδιου, Ἥρων, Ἡραΐδας, Ποταμιαίνης καὶ Μαρκέλλας οἱ Άγιοι Μάρτυρες.
Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίων Κύρου καὶ Ἰωάννου τῶν Ἀναργύρων καὶ Θαυματουργῶν καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς
«Τῇ αὐτῇ ἡμέρα, μνήμη τῆς ἀνακομιδῆς τῶν λειψάνων τῶν Ἁγίων καὶ Θαυματουργῶν Ἀναργύρων Κύρου καὶ Ἰωάννου· καὶ τῆς Ἁγίας Μάρτυρος Ἀθανασίας καὶ τῶν τριῶν αὐτῆς θυγατέρων καὶ παρθένων Θεοδότης, Θεοκτίστης καὶ Εὐδοξίας».Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Κύρος καὶ Ἰωάννης, Ἀθανασία, Θεοδότη, Θεοκτίστη καὶ Εὐδοξία († 31 Ἰανουαρίου) ἄθλησαν κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Σήμερα ἑορτάζεται ἡ εὕρεση τῶν ἱερῶν λειψάνων αὐτῶν. Ἡ Σύναξή τους ἐτελεῖτο «ἐν τοῖς Φωρακίου καὶ ἐν ταῖς Ἀρκαδιαιναῖς».Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείας χάριτος, τῇ ἐνεργείᾳ, ἀναβλύζοντα, θαυμάτων ῥεῖθρα, ἀναργύρως τὰ σεπτὰ ἡμῶν λείψανα, ἐκ τῶν λαγόνων τῆς γῆς κόσμῳ ἔλαμψαν, Κῦρε θεόφρον, Ἰωάννη τε ἔνδοξε· ὅθεν ἅπαντες, τὴν τούτων τιμῶντες εὕρεσιν, αἰτοῦμεν δι’ ἡμῶν τὸ μέγα ἔλεος.
Κοντάκιον. Ἦχος πλ. β’. Χειρόγραφον εἰκόνα.
Τὸ μέγα ἰατρεῖον τῆς οἰκουμένης, τὸ ζεῦγος τοῦ Χριστοῦ τὸ πεποθημένον, τοὺς φωστῆρας τοὺς ἐκλάμποντας, ταῖς αὐγαῖς τῶν ἰάσεων, ὑμνήσωμεν πιστοὶ μεγαλοφώνως, ἔνδον τοῦ ναοῦ αὐτὸν βοῶντες· Κῦρος καὶ Ἰωάννης, οἱ χορηγοὶ τῶν θαυμάτων, καὶ ἰατροὶ τῶν νοσούντων, αὐγάζουσι τὰ πέρατα.
Μεγαλυνάριον .
Ρεῖθρα ἰαμάτων παντοδαπῶν, βλύζοντα τῷ κόσμῳ, ἀνεφάνησαν ἐκ τῆς γῆς, ὑμῶν νῦν τὰ σκήνη, Κῦρε καὶ Ἰωάννη, ἐξ ὧν ῥῶσιν τρυγῶμεν, ψυχῆς καὶ σώματος.