Άγιος
Γρηγόριος ο Θεολόγος: όταν καλώς και αξίως μεταλαμβάνουν το ιερό και
πανάγιο Σώμα του Κυρίου μας, αυτό γίνεται όπλο για όσους πολεμούνται και
επαναστροφή για όσους έχουν απομακρυνθεί από τον Θεό. Ενδυναμώνει τους
ασθενείς, ευφραίνει τους υγιείς, θεραπεύει τις ασθένειες, διαφυλάσσει την
υγεία. Με τη Θεία Μετάληψη διορθωνόμαστε ευκολότερα και γινόμαστε περισσότερο
μακρόθυμοι και υπομονετικοί στους πόνους και στις θλίψεις. Μας καθιστά
περισσότερο θερμούς στην αγάπη, λεπτούς στη γνώση, πρόθυμους στην υπακοή, οξείς
και γρήγορους στην ενέργεια των χαρισμάτων.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 05-08-2014
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ιη΄ 18 - 22 & Ιθ΄ 1 - 2 & 13 - 15
Ιη΄ 27 - 22 & Ιθ΄ 1 - 2 & 13 - 15
Λάμπρου Κ. Σκόντζου, σχέση Δημοκρατίας καί Ὀρθοδοξίας
(Ιστορική και απολογητική μελέτη)
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - καθηγητού
Οι άνθρωποι του σκότους και της ανομίας μεταχειρίζονται και
χαλκεύουν οποιαδήποτε συκοφαντία, προκριμένου να πλήξουν την Εκκλησία
του Χριστού. Είναι άλλωστε παλιά η «συνταγή» αυτή. Στην αρχαία Εκκλησία
πρώτοι οι Ιουδαίοι σκάρωναν και διέδιδαν τερατώδεις συκοφαντικές φήμες
για το πρόσωπο του Χριστού και για τους Χριστιανούς. Στη συνέχεια οι
ειδωλολάτρες, με προεξάρχοντα τα σκοτεινά ειδωλολατρικά ιερατεία,
διέδιδαν επίσης απίστευτα τερατώδεις συκοφαντικές φήμες στους
δεισιδαίμονες όχλους, ώστε να εγείρουν φανατισμό και να επιτίθενται κατά
των Χριστιανών.
Γραπτές μαρτυρίες των πρωτοχριστιανικών χρόνων μας πληροφορούν πως
οι αδίστακτοι ιερείς των ειδώλων, οι οποίοι έβλεπαν πανικόβλητοι να
μεταστρέφονται στη νέα πίστη με ενθουσιασμό μεγάλα πλήθη ειδωλολατρών,
και να ερημώνουν τα «ιερά» τους, σκάρωναν και διέδιδαν φρικτές
συκοφαντίες κατά των Χριστιανών.
Μάθε νά γίνεσαι ἀόρατος… ὥστε νά σέ βλέπει καί νά σέ εὐλογεῖ ὁ Θεός
Θα στο ξαναπώ άλλη μια φορά.
Μάθε να σιωπάς.
Μην αφήνεις να βλέπουν οι άλλοι τι κρατάς στα χέρια σου.
Δουλεύεις για τον Αόρατο.
Ας είναι και το έργο σου αόρατο.
Όταν σκορπίζει κανείς γύρω του ψίχουλα, μαζεύονται τα πουλιά που στέλνει ο διάβολος, λένε οι άγιοι.
Πρόσεξε την αυτοϊκανοποίηση.
Γι’αυτό οι άγιοι δίνουν την συμβουλή:
Μάθε να σιωπάς.
Μην αφήνεις να βλέπουν οι άλλοι τι κρατάς στα χέρια σου.
Δουλεύεις για τον Αόρατο.
Ας είναι και το έργο σου αόρατο.
Όταν σκορπίζει κανείς γύρω του ψίχουλα, μαζεύονται τα πουλιά που στέλνει ο διάβολος, λένε οι άγιοι.
Πρόσεξε την αυτοϊκανοποίηση.
Γι’αυτό οι άγιοι δίνουν την συμβουλή:
«Ὁ ἅγιος κουράστηκε ἀπ’ αὐτό τό πλευρό καί γύρισε ἀπό τό ἄλλο » – Μακαριστός γέρων π. Ἰάκωβος Τσαλίκης
Ο Γέροντας Ιάκωβος μετέβαινε συχνά-πυκνά στο Προκόπι, στεκόταν
μπροστά στο σκήνωμα του Αγίου Ιωάννου του Ρώσσου, που ως γνωστόν είναι
αδιάφθορο, και σιγοψιθύριζε.
Κάποια ημέρα που βρέθηκε εκεί και συνομιλούσε με τον Άγιο, πλησίασαν πολλοί άνθρωποι προκειμένου να προσκυνήσουν και εκείνοι με τη σειρά τους το σκήνωμα. Κανείς όμως δεν προχωρούσε, γιατί κανείς δεν ήθελε να διακόψει τη συνομιλία του Γέροντα Ιάκωβου με τον Άγιο.
Κάποια ημέρα που βρέθηκε εκεί και συνομιλούσε με τον Άγιο, πλησίασαν πολλοί άνθρωποι προκειμένου να προσκυνήσουν και εκείνοι με τη σειρά τους το σκήνωμα. Κανείς όμως δεν προχωρούσε, γιατί κανείς δεν ήθελε να διακόψει τη συνομιλία του Γέροντα Ιάκωβου με τον Άγιο.
Ἐπιτροπή Σχεδιασμοῦ καί Συντονισμοῦ Δράσεων γιά θέματα Σεξουαλικῆς Ἀγωγῆς σέ μαθητές Δ/θμιας Ἐκπ/σης συγκρότησε ὁ Ὑπουργός Παιδείας
Μαρούσι,09-07-2014
Αρ. Πρωτ. 106683 /Γ7
Συγκροτούμε Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού Δράσεων για θέματα
Σεξουαλικής Αγωγής σε μαθητές Β/θμιας Εκπ/σης αποτελούμενη από τους
εξής:
1. Δρ. Θάνος Ασκητής, Πρόεδρος Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας
2. Δρ. Άρτεμις Γιώτσα, Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
3. Τζένη Κουρέα-Κρεμαστινού, Ομότιμη Καθηγήτρια Δημόσιας & Διοικητικής Υγιεινής Εθνικής
Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΕΕΛΠΝΟ
4. Παναγιώτης Μάλλιος, Ιατρός Γυναικολόγος
5. Κυριακούλα Μεράκου, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών,
Επιστημονικός Συνεργάτης Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ), Υπεύθυνη
Αγωγής & Προαγωγής Υγείας
Την Επιτροπή θα συντονίζει η κ. Τζένη Κουρέα-Κρεμαστινού.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ
Ἡ Ἱερωσύνη κατά τόν Ἅγιο Ἰσίδωρο τόν Πηλουσιώτη
Ο Άγιος Ισίδωρος έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τα όσα συνέβαιναν στο
χώρο της εκκλησίας . Πόση χαρά γέμιζε κάθε φορά που μάθαινε ότι κάποιος
ευλαβής και ενάρετος νέος προσερχόταν στις τάξεις του ιερού κλήρου και
προσευχόταν να υπηρετήσει τον κύριο και την εκκλησία με αυταπάρνηση και
ιδιοτέλεια .
Αντίθετα πόνο και λύπη καταλάμβανε την ψυχή του όταν
Αντίθετα πόνο και λύπη καταλάμβανε την ψυχή του όταν
πληροφορούνταν ότι υπήρχαν κληρικοί που ζούσαν χωρίς φόβο θεού η
χρησιμοποιούσαν την ιεροσύνη τους για πλουτισμό ή για να περνούν άνετα
και γενικά να καταδυναστεύουν τους πιστούς που τους εμπιστεύθηκε η
εκκλησία. Εναντίον των επιλησμόνων κληρικών, όλων των βαθμών, έγραψε
ελεγκτικές επιστολές και προσπάθησε να τους φέρει σε συναίσθηση. Oι
ανάξιοι αρχιερείς και πρεσβύτεροι δέχθηκαν τις δίκαιες επικρίσεις του
Άγιου Ισιδώρου. Έγραψε πολλές επιστολές για ανάξιους κληρικούς όπως στο
Μάρων στο Ζώσιμο, τον Μαρτινιανό αλλά και σε άλλους κληρικούς που μόλυναν
με τη ζωή τους το ιερό θυσιαστήριο.
Ἡ παρακμή στήν ἐνδυμασία
Γράφει ο Ελευθέριος Αναστασιάδης.
Αν
ψάξετε στο διαδίκτυο πως ντύνονταν οι πόρνες την δεκαετία του 70, θα έχετε μία έκπληξη: ακριβώς όπως ντύνεται σήμερα μεγάλος αριθμός
κοριτσιών το καλοκαίρι.Αν θυμηθείτε πως ήταν τα ρούχα που οι νέοι άνδρες
πέταγαν ως άχρηστα κουρέλια στα σκουπίδια 30-40 χρόνια πριν, και πάλι θα
έχετε μία έκπληξη: σήμερα αυτά τα κουρέλια
πωλούνται σε πανάκριβες τιμές στα πιο καλά καταστήματα.
Συμπέρασμα: Η ενδυμασία που είχαν οι πόρνες έγινε η καθημερινή αμφίεση των ''καθώς πρέπει''
κοριτσιών του σήμερα, και τα ρούχα που παλιά τα πετάγαμε ως άχρηστα, σήμερα τα
αγόρια τα πληρώνουν ακριβά για να τα φορέσουν.
Εάν
όλα αυτά δεν είναι η «αντιστροφή της Πυραμίδας», εάν δεν είναι η ανατροπή κάθε αισθητικής και
ηθικής, τότε τι είναι;
Αυτός
ο τρόπος ντυσίματος καταδεικνύει την ύπαρξη σοβαρού προβλήματος σε πέντε τομείς:
Στην αισθητική αντίληψη: Η έννοια του
κάλλους έχει περιοριστεί μέσα σε καθαρά υλικά και σεξουαλικά πλαίσια, και πέραν
αυτών δεν έχουν καμία άλλη βαθύτερη ιδέα για αυτή την έννοια.
Ὑπέρ τῆς ἵδρυσης Τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στή Θεολογική Σχολή ΑΠΘ ὁ Ἀνδρέας Λοβέρδος
Παρέμβαση Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδου σε τηλεοπτική εκπομπή στο Σκάι
Η σχολή Θεολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου με δική της απόφαση
επέλεξε να ιδρυθεί Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας
και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος, σε παρέμβασή του στην τηλεοπτική
εκπομπή ‘’Πρώτη Γραμμή’’ στον Σκάι.
Ο κ. Λοβέρδος δήλωσε:
«H σχολή Θεολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με
δική της απόφαση επέλεξε να ιδρυθεί ένα τμήμα Ισλαμικών Σπουδών».
Εμείς έχουμε επαινέσει αυτήν την απόφαση, είναι παρά πολύ σωστή, έχει
χαρακτηριστικά κράτους δικαίου και από την άλλη είναι ένα κάλεσμα προς
τους Μουσουλμάνους Έλληνες πολίτες να σπουδάζουν στην Ελλάδα αυτά τα
όποια θέλουν να σπουδάζουν .
Ὁ Σταυρός δέν λείπει.
Ο Σταυρός δεν λείπει.
Γιατί; Γιατί εφόσον κι ο αρχηγός μας ανέβηκε στον Σταυρό, κι εμείς θ’ ανέβουμε, να πούμε.
Αλλά απ’ τη μια πλευρά είναι γλυκύς και ελαφρός, απ΄ την άλλη μεριά είναι πικρός και βαρύς.
Γιατί; Γιατί εφόσον κι ο αρχηγός μας ανέβηκε στον Σταυρό, κι εμείς θ’ ανέβουμε, να πούμε.
Αλλά απ’ τη μια πλευρά είναι γλυκύς και ελαφρός, απ΄ την άλλη μεριά είναι πικρός και βαρύς.
4 Αυγούστου Συναξαριστής. Μνήμη των Αγίων Επτά Παίδων εν Εφέσω, Ευδοκίας Οσίας, Θαθουήλ, Εγκαίνια Ναού Σωτήρος Χριστού.
Οἱ Ἅγιοι Ἑπτὰ Παῖδες ἐν Ἐφέσῳ
Στὰ μέσα του 3ου αἰῶνα μ.Χ., ὅταν ὁ αὐτοκράτωρ Δέκιος ἄναψε τὸ καμίνι τῶν διωγμῶν καὶ χωρὶς καμιὰ διάκριση βασάνιζε καὶ σκότωνε νέους καὶ γέρους, τότε καὶ οἱ ἑπτὰ παῖδες, Μαξιμιλιανός, Ἐξακουστοδιανός, Ἰάμβλιχος, Μαρτινιανός, Διονύσιος, Ἀντωνῖνος καὶ Κωνσταντῖνος, γιὰ νὰ μὴν ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους, ἀφοῦ διαμοίρασαν τὰ ὑπάρχοντά τους στοὺς φτωχούς, ἔφυγαν ἀπὸ τὴν πόλη καὶ κρύφτηκαν σὲ κάποια σπηλιά, μέχρι νὰ πάψει ὁ διωγμός.
Ἐπειδή, ὅμως, ὁ κίνδυνος ὁλοένα καὶ πλησίαζε στὴν κρυψώνα τους, προσευχήθηκαν ὅλη τὴ νύκτα νὰ πάρει ὁ Θεὸς τὶς ψυχές τους, χωρὶς νὰ πέσουν στὰ χέρια τοῦ Δεκίου. Ὁ Θεὸς ἄκουσε τὴ δέησή τους, καὶ τὸ πρωὶ κοιμήθηκαν χωρὶς νὰ ξυπνήσουν.
Στὰ μέσα του 3ου αἰῶνα μ.Χ., ὅταν ὁ αὐτοκράτωρ Δέκιος ἄναψε τὸ καμίνι τῶν διωγμῶν καὶ χωρὶς καμιὰ διάκριση βασάνιζε καὶ σκότωνε νέους καὶ γέρους, τότε καὶ οἱ ἑπτὰ παῖδες, Μαξιμιλιανός, Ἐξακουστοδιανός, Ἰάμβλιχος, Μαρτινιανός, Διονύσιος, Ἀντωνῖνος καὶ Κωνσταντῖνος, γιὰ νὰ μὴν ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους, ἀφοῦ διαμοίρασαν τὰ ὑπάρχοντά τους στοὺς φτωχούς, ἔφυγαν ἀπὸ τὴν πόλη καὶ κρύφτηκαν σὲ κάποια σπηλιά, μέχρι νὰ πάψει ὁ διωγμός.
Ἐπειδή, ὅμως, ὁ κίνδυνος ὁλοένα καὶ πλησίαζε στὴν κρυψώνα τους, προσευχήθηκαν ὅλη τὴ νύκτα νὰ πάρει ὁ Θεὸς τὶς ψυχές τους, χωρὶς νὰ πέσουν στὰ χέρια τοῦ Δεκίου. Ὁ Θεὸς ἄκουσε τὴ δέησή τους, καὶ τὸ πρωὶ κοιμήθηκαν χωρὶς νὰ ξυπνήσουν.
Μετὰ 194 χρόνια, ἐπὶ Θεοδοσίου τοῦ Μικροῦ, στὴν Ἔφεσο κάποια αἵρεση
διακήρυττε ὅτι δὲν ὑπάρχει ἀνάσταση νεκρῶν. Ἐκείνη, λοιπόν, τὴν ἐποχή,
κάποιο παιδὶ στὴν ἀγορὰ τῆς Ἐφέσου ψώνισε ψωμὶ μὲ τὸ νόμισμα τῆς ἐποχῆς
τοῦ Δεκίου. Αὐτὸ προκάλεσε ἔκπληξη.