Jean-Claude Larchet
τομ . Α΄ εκδ . Αποστολική Διακονία, Αθήνα 2008, μτφ . Χ. Κούλας, σελ. 7-17
Η
θέωση του ανθρώπου είναι ο σκοπός του Χριστιανισμού. «Αὐτός (=ο Θεός)
γάρ ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν»: μ” αυτή τη διατύπωση, οι
Πατέρες (1) ανακεφαλαίωσαν το νόημα της Σαρκώσεως του Λόγου, πολλές
φορές ανά τους αιώνες.
Ενώνοντας
στο θεϊκό Του πρόσωπο τη θεία φύση με την ανθρώπινη φύση, ασυγχύτως και
αχωρίστως , ο Χριστός επανέφερε στην αρχέγονη κατάσταση την ανθρώπινη
φύση, εμφανιζόμενος, κατ” αυτό τον τρόπο, ως ο Νέος Αδάμ. Επιπλέον,
οδήγησε τη φύση του ανθρώπου στην τελείωση, για την οποία προορίζεται:
την τέλεια ομοίωση προς το Θεό, την κοινωνία με τη θεία φύση (Β” Πέτρ .
1,4). Μέσα στην Εκκλησία, το σώμα του Χριστού, έχει δοθεί σε κάθε
άνθρωπο, που θα ενωθεί μαζί Του δια του Αγίου Πνεύματος, η δωρεά να
γίνει θεός κατά χάρη.
Η
Οικονομία της Αγίας Τριάδος έχει σκοπό τη θέωση του ανθρώπου και δια
του θεούμενου ανθρώπου την ένωση όλων των δημιουργημάτων με το Θεό (2) .