2.ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ, Β΄ ΜΕΡΟΣ,ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ-Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 15-03-2012 (Συνάξεις Νέων στό
Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Θεσ/κης)
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014
Κυριακή Β' Λουκᾶ: Ὁμιλία εἰς τό «Καθώς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, καί ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς» (Ἅγ. Γρηγόριος Παλαμᾶς)
Το Ευαγγέλιο Της Κυριακής (Λουκά στ΄ 31-36)
Και καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως. Και ει αγαπάτε τους αγαπώντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ οι αμαρτωλοί τους αγαπώντας αυτούς αγαπώσι. Και εάν αγαθοποιήτε τους αγαθοποιούντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ οι αμαρτωλοί το αυτό ποιούσι. Και εάν δανείζητε παρ΄ ων ελπίζετε απολαβείν, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ αμαρτωλοί αμαρτωλοίς δανείζουσιν ίνα απολάβωσι τα ίσα. Πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς, και έσεσθε υιοί υψίστου, ότι αυτός χρηστός εστίν επί τους αχαρίστους και πονηρούς. Γίνεσθε ουν οικτίρμονες, καθώς και ο πατήρ υμών οικτίρμων εστί.
Μετάφραση (Λουκά στ΄ 31-36)
Όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να τους συμπεριφέρεστε κι εσείς. Γιατί, αν αγαπάτε αυτούς που σας αγαπούν, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό; Αφού και οι αμαρτωλοί αγαπούν αυτούς που τους αγαπούν. Κι αν κάνετε καλό σ΄ αυτούς που σας κάνουν καλό, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό; Και οι αμαρτωλοί το ίδιο κάνουν. Αν δανείζετε σ΄ όσους ελπίζετε να σας τα επιστρέψουν, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό;
Και καθώς θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, και υμείς ποιείτε αυτοίς ομοίως. Και ει αγαπάτε τους αγαπώντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ οι αμαρτωλοί τους αγαπώντας αυτούς αγαπώσι. Και εάν αγαθοποιήτε τους αγαθοποιούντας υμάς, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ οι αμαρτωλοί το αυτό ποιούσι. Και εάν δανείζητε παρ΄ ων ελπίζετε απολαβείν, ποία υμίν χάρις εστί; Και γαρ αμαρτωλοί αμαρτωλοίς δανείζουσιν ίνα απολάβωσι τα ίσα. Πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς, και έσεσθε υιοί υψίστου, ότι αυτός χρηστός εστίν επί τους αχαρίστους και πονηρούς. Γίνεσθε ουν οικτίρμονες, καθώς και ο πατήρ υμών οικτίρμων εστί.
Μετάφραση (Λουκά στ΄ 31-36)
Όπως θέλετε να σας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι, έτσι ακριβώς να τους συμπεριφέρεστε κι εσείς. Γιατί, αν αγαπάτε αυτούς που σας αγαπούν, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό; Αφού και οι αμαρτωλοί αγαπούν αυτούς που τους αγαπούν. Κι αν κάνετε καλό σ΄ αυτούς που σας κάνουν καλό, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό; Και οι αμαρτωλοί το ίδιο κάνουν. Αν δανείζετε σ΄ όσους ελπίζετε να σας τα επιστρέψουν, ποια εύνοια περιμένετε από το Θεό;
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 05-10-2014
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. στ΄ 16 - ζ΄ 1
στ΄ 16 - ζ΄ 1
Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ιε΄ 21 - 28
Δουλεία στήν ἁμαρτία καί δουλεία στήν ἀρετή
Περί των δούλων της αμαρτίας και περί των δούλων της αρετής.
«Δεν ξέρετε πως σ’ όποιον δείχνετε δουλική υπακοή, σ’ αυτόν και ανήκετε ολοκληρωτικά; Έτσι, ή ανήκετε στην αμαρτία, και τότε σας περιμένει ο αιώνιος θάνατος ή υπακούτε στο Θεό, και σας προσμένει η σωτηρία μαζί του. Ας ευχαριστήσουμε το Θεό! Παλιότερα υπήρξατε βέβαια δούλοι της αμαρτίας, τώρα όμως δεχτήκατε με την καρδιά σας και υποτάξατε όλο το είναι σας στην αλήθεια που διδαχτήκατε. Είστε, λοιπόν, ελεύθεροι πια από το ζυγό της αμαρτίας κι υπηρετείτε το καλό και το δίκαιο. Χρησιμοποιώ την ανθρώπινη εικόνα της δουλείας, γιατί δεν μπορείτε αλλιώτικα να με καταλάβετε. Παλιότερα είχατε υποδουλώσει όλο το είναι σας σε πάθη και πράξεις αντίθετες στο θεϊκό θέλημα, με αποτέλεσμα να ζείτε αντίθετα προς τις εντολές του Θεού.
«Δεν ξέρετε πως σ’ όποιον δείχνετε δουλική υπακοή, σ’ αυτόν και ανήκετε ολοκληρωτικά; Έτσι, ή ανήκετε στην αμαρτία, και τότε σας περιμένει ο αιώνιος θάνατος ή υπακούτε στο Θεό, και σας προσμένει η σωτηρία μαζί του. Ας ευχαριστήσουμε το Θεό! Παλιότερα υπήρξατε βέβαια δούλοι της αμαρτίας, τώρα όμως δεχτήκατε με την καρδιά σας και υποτάξατε όλο το είναι σας στην αλήθεια που διδαχτήκατε. Είστε, λοιπόν, ελεύθεροι πια από το ζυγό της αμαρτίας κι υπηρετείτε το καλό και το δίκαιο. Χρησιμοποιώ την ανθρώπινη εικόνα της δουλείας, γιατί δεν μπορείτε αλλιώτικα να με καταλάβετε. Παλιότερα είχατε υποδουλώσει όλο το είναι σας σε πάθη και πράξεις αντίθετες στο θεϊκό θέλημα, με αποτέλεσμα να ζείτε αντίθετα προς τις εντολές του Θεού.
Παιδιά μου νά φυλᾶτε τόν ἑαυτό σας καθαρό ἀπό κάθε μολυσμό "σαρκός καί πνεύματος", γιά νά τελεῖται '' ἅξια τά θεῖα μυστήρια
Άγιος Επιφάνιος Κύπρου. |
ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΝΑ ΦΥΛΑΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΚΑΘΑΡΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΟΛΥΣΜΟ “ΣΑΡΚΟΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ”, ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΞΙΑ ΤΑ ΘΕΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ»
Κάθε
φορά που ο άγιος Επιφάνιος, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίας της Κύπρου (4ος αι).
πρόσφερε την αναίμακτη θυσία και έλεγε το «ποίησον τον μεν άρτον τούτον... »,
αν δεν έβλεπε κάποια οπτασία, δεν ολοκλήρωνε τη θεία λειτουργία. Τι είδους
οπτασία ήταν άραγε αυτή ;
Πιθανόν να ήταν η κίνηση του ξύλινου περιστεριού, που
κρεμόταν πάνω από την αγία Τράπεζα στους ναούς της εποχής εκείνης. Ίσως πάλι να
ήταν κάποια άρρητη ενέργεια ή εμφάνιση του Αγίου Πνεύματος την ώρα του
καθαγιασμού, πράγμα που συνέβαινε και σε άλλους άξιους λειτουργούς.
Σε μία λειτουργία του ο άγιος Επιφάνιος επανέλαβε
τρεις φορές την ευχή του καθαγιασμού, αλλά δεν είδε την οπτασία.
Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: «Παραπληροφόρηση ἡ δῆθεν ἐπιστολή «ἐπιτίμιο» πού ἔβαλε ὁ Ὅσιος Πορφύριος στόν Γέροντα Παΐσιο»
Του Βασίλη Χαραλάμπους
Σε
ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, ημερομηνίας 22
Σεπτεμβρίου 2014, που τιτλοφορείται «Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος:
‘’Παραπληροφόρηση η δήθεν επιστολή ΄΄επιτίμιο΄΄ που έβαλε ο Όσιος
Πορφύριος στον Γέροντα Παΐσιο», αναφέρει «Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος
φιλοξενούμενος στη ραδιοφωνική εκπομπή ‘’Ελεύθερο Βήμα’’ του ΡΙΚ
(10.09.2014), αποκαθιστά την αλήθεια σχετικά με το δήθεν επιτίμιο που
έβαλε ο Όσιος Πορφύριος στον Γέροντα Παΐσιο για τις θέσεις του που
εξέθεσε γραπτώς για το 666, τον Αντίχριστο, την ‘’κάρτα’’ κ.ά, κι εξηγεί
ότι αυτό το γεγονός δεν συνέβη ποτέ κι ότι ήταν προϊόν
παραπληροφόρησης, που κακώς ο ίδιος μετέφερε σε εκπομπή και πάλι του
ΡΙΚ πριν από 14 χρόνια».
Ἡ πρώτη ἐξορία, κεφ. Γ' μέρος α'
ΕΝΑ
ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
“
ΟΥΔΕΝ
ΓΛΥΚΥΤΕΡΟΝ
ΩΣ
ΤΟ ΠΑΣΧΕΙΝ ΥΠΕΡ ΧΡΙΣΤΟΥ ”
ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ
ΠΑΥΛΟΣ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ
Βαθειά
χαράματα
τῆς
ἑπομένης
ἡμέρας,
πολύ
πρίν
ὑποχωρήσει
τό
σκοτάδι
τῆς
νύχτας,
οἱ
ἐχθροί
τοῦ
Παῦλου
μέ τήν
πρόθυμη
βοήθεια
τοῦ
Βασιλιᾶ
προχώρησαν
στήν
ἐκτέλεση
τοῦ
σχεδίου
τους.
Ἔπρεπε
ν᾿
ἀπομακρυνθῆ
ἀπό
τή
Βασιλεύουσα
πρίν
ν᾿
ἀνατείλη
ὁ
ἥλιος.
Πρίν
ξυπνήση
ὁ
“ἐπικατάρατος”
γι᾿
αὐτούς
ὄχλος,
πού
θά
ἐμπόδιζε
τίς
ἐγκληματικές
τους
ἐνέργειες.
Ὅπως ὅλοι
οἱ ἄνθρωποι
τοῦ σκότους,
ἔτσι κι
αὐτοί, διάλεξαν
τή νύχτα
γιά νά
κάνουν πράξη
τήν παράνομη
καί ἄδικη
ἀπόφασή τους.
Ὁ
Πατριάρχης,
παρ᾿
ὅλη
τήν
ἀγωνία
καί
τόν
πόνο
τῆς
προηγουμένης
ἡμέρας,
τώρα
ἡσύχαζε
μέ τή
γλυκειά
γαλήνη
αὐτῶν,
πού
ἔχουν
ἥσυχη
τή
συνείδησή
τους.
Ἀφοῦ
ἐπί
ὥρα
πολλή
εἶχε
προσευχηθεῖ
μπροστά
στά
πανάχραντα
πόδια
τοῦ
Ἐσταυρωμένου
Σωτῆρα
κι
ἄφησε
τόν
πόνο
του
νά
ξεχυθῆ
ἐνώπιον
του,
ἀφοῦ
ἡ ψυχή
του
πῆρε
τίς
μυστικές
γλυκύτατες
διαβεβαιώσεις
τῆς
Θείας
Ἀγάπης,
τώρα
ἡσύχαζε...
Λαός χωρίς τόν φόβο τοῦ Θεοῦ μένει γρήγορα χωρίς Θεό. Ἅγιος Νικόλαος Ἁχρίδος
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
(Οὗ ἡ μνήμη τῇ 18ῃ Μαρτίου)
«ΛΑΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΜΕΝΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΘΕΟ»
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο
«ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ»
Ἐκδ. «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»,
Θεσσαλονίκη 2012
σελ. 203-207
Στοιχειοθεσία «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»
. Οἱ θεόπνευστοι προφῆτες
ἔλεγαν: Ὅλοι οἱ δρόμοι τοῦ Κυρίου εἶναι ἡ ἐλεημοσύνη καὶ ἡ ἀλήθεια. Σὲ
ἀντίθεση μὲ τὰ παραπάνω λόγια, ἐμεῖς μποροῦμε νὰ ποῦμε: Ὅλοι οἱ δρόμοι τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης εἶναι ἡ ἔλλειψη τῆς ἐλεημοσύνης καὶ τὸ ψέμα.
. Ποιός ἔχει ἀμφιβολίες γιὰ αὐτό; Ἡ τραγική
μας ἐμπειρία τὸ βεβαιώνει. Ἡ τραγικὴ ἐμπειρία τοῦ λαοῦ μας, τοὺς
τελευταίους δύο αἰῶνες, τὸ βεβαιώνει. Γιατὶ μόλις οἱ πρόγονοί μας, οἱ
χωριάτες μας, ξεκίνησαν τὸν ἀγώνα τους ἐναντίον τῶν Τούρκων γιὰ τὴν
ἐλευθερία μας, ἡ Δυτικὴ Εὐρώπη ἔδειξε ἐχθρότητα γιὰ τὴν ἐλευθερία μας.
Γιὰ ποιό λόγο;
Μέ θλίψεις καί χαρές. Ἀρχιμ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος
Με θλίψεις και χαρές
Αποστολικό Ανάγνωσμα Κυριακής. Β' Λουκά
(Β' Κορινθίους Α' 21 – Β' 4)
Αρχ. Ιωήλ Κωνστάνταρος, Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Δρ. Πωγ. & Κονίτσης
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη αυτής της πραγματικότητας η οποία και φαίνεται στο κλείσιμο της Αποστολικής περικοπής που θα αναγνωσθεί την Κυριακή στη λατρευτική μας σύναξη.
«Εκ γαρ πολλής θλίψεως και συνοχής καρδίας έγραψα υμίν δια πολλών δακρύων, ουχ ίνα λυπήσθε, αλλά την αγάπην ίνα γνώτε, ήν έχω περισσότέρως προς υμάς» (Β' Κορ. Β' 4).
Μη νομίσετε δηλ. ότι για τους ελέγχους που σας έγραψα στην επιστολή μου εκείνη εγώ δεν δοκίμασα τίποτε. Διότι σας έγραψα από πολλή θλίψη και στενοχώρια της καρδιάς. Με δάκρυα πολλά, όχι για να λυπηθείτε, αλλά για να γνωρίσετε την αγάπη, την οποία υπερβολικά έχω προς εσάς.
Λυκοῦργος Νάνης, Πού καταντήσαμε!
Πού καταντήσαμε!
Λυκούργος Νάνης, ιατρός
Σχόλιο από ΕΔΩ
Τουλάχιστον
καγχασμό προκαλεί στους υγιώς φρονούντες ο ισχυρισμός με βάση τον οποίο ο αιρετικός
μονοφυσίτης "διακρίνεται για την πιστότητά του στην παράδοση της
Εκκλησίας".
Παράδοση
της Εκκλησίας και αίρεση είναι εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες και η μία
αναιρετική της άλλης. Και η συγκεκριμένη αλήθεια κάθε άλλο παρά χρήζει
αναλύσεως. Είναι στοιχειώδης.
Όσο
για την "ανοικτότητα" και το "πρώτιστο άθλημα" του διαλόγου
στα τα οποία διακρίνεται ο Αρμένιος θρησκευτικός ηγέτης και στα οποία επίσης
αναφέρθηκε ο αξιότιμος κ. πρύτανης του ΕΚΠΑ τι να πει κανείς και τι να
μολογήσει!
Οἱ παλιές ἁμαρτίες εἶναι χειροβομβίδες-Γέροντα Παΐσιου Ἁγιορείτη, Χαριτωμένες διδαχές
— Μετά την εξομολόγηση δεν πρέπει κανείς να σκαλίζει τα παλιά, ιδίως τα σαρκικά αμαρτήματα, γιατί μπορεί να πάθει ζημιά…