Σελίδες

Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Ὁ ἔγγαμος καί ὁ ἄγαμος βίος, Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Ὁ ἔγγαμος καί ὁ ἄγαμος βίος 1 Γέροντος Παϊσίου Σχολιασμός ἀπό Ἱερομόναχο Σάββα Ἁγιορείτη- Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 16-07-2010 (Συνάξεις Νέων στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)

http://hristospanagia3.blogspot.gr/

Πόλεμος λογισμῶν



«ΠΟΛΕΜΟΣ ΛΟΓΙΣΜΩΝ»
Ἀπό τό βιβλίο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ»
Ἁγίου Δημητρίου τοῦ Ροστώφ


Ἀπό τούς πονηρούς λογισμούς πού πολεμοῦν τόννθρωπο, τρεῖς εἶναι οἱ πιό σκληροί: τςπιστίας, τῆς βλασφημίας καί τῆς πορνείας.
Γιά νά κοπάσῃ αὐτόςπόλεμος, πρέπει πρῶτα νά γνωρίζῃς πότεμαρτάνεις καί πότεχι: Δένμαρτάνειςταννοῦς,βούλησις, δέν συγκατατίθεται στούς λογισμούς, πολύ περισσότεροταν τούςποστέφεταιτούς περιφρονῇ.μαρτάνεις, κάποτε καί θανάσιμα,ταννοῦς αὐτοπροαίρετα συγκρατῇ τούς λογιμούς καίκαρδιάδύνεται καί εὐχαριστῆται μ΄ αὐτούς. Ὅποιος πολεμεῖται ἀπό πονηρούς λογισμούς καί δέν τούςποδέχεται, ταράσσεταιμως νομίζονταςτιμάρτησε, αὐτός εἶναι μικρόψυχος,μπαίζεταιπό τόν διάβολο καί δέν γνωρίζει νά διακρίνῃ μεταξύ προσβολῆς καί συγκαταθέσεως.
Μήν παραξενεύεσαι πού οἱ ἴδιοι λογισμοί φέρνουν μαζί τους καί θάνατο καί ζωή, αἰώνιο θάνατο ἤ αἰώνια ζωή. Σ΄ ἐκεῖνον πού τούςποδέχεται προκαλοῦν θάνατο. Σ΄ ἐκεῖνον πού τούςποστρέφεται καί τούς πολεμᾶ χαρίζουν ζωή, καί αὐξάνουν τόν μισθό του στόν οὐρανό.

Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Η ΠΡΟΦΑΣΙΣ ΤΩΝ ΟΚΝΗΡΩΝ: ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΗ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ…

agios_ioannis_xrisostomos_794.jpg

Η ΠΡΟΦΑΣΙΣ ΤΩΝ ΟΚΝΗΡΩΝ:  ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΗ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ…

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

        Ναι, λέγει, έπρεπε να εξαφανισθή ο διάβολος και όλοι θα σώζονταν.  Αυτά ισχυρίζονται μερικοί από τους ράθυμους, προφασιζόμενοι.
        Πρέπει να ευχαριστής, άνθρωπε, διότι νικάς έναν τέτοιο αντίπαλο, όταν θέλης, και συ αγανακτείς λέγοντας τα λόγια ενός υπναρά και νωθρού στρατιώτη; Αν θέλης, γνωρίζεις τις αφορμές.  Πρόσεχε από παντού.  Οχύρωνε τον εαυτό σου.  Διότι η πάλη δεν είναι μόνον εναντίον του διαβόλου, αλλά και εναντίον των δυνάμεων εκείνου.

Νεοφασίστες Οὐκρανοί: Θάνατος στούς ἱερεῖς τῆς Μόσχας!

Το απειλητικό φυλλάδιο που στοχοποιεί τους ορθόδοξους ιερείς…..
ΝΕΟΦΑΣΙΣΤΕΣ ΟΥΚΡΑΝΟΙ :”ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ…..”

Πορφύρης Δ Σταφυλά
Χθές ημέρα γιορτής για όλο το νεοναζιστικό ουκρανικό κίνημα λόγω της επετείου της ίδρυσης του λεγόμενου επαναστατικού ουκρανικού στρατού που πολέμησε στο πλευρό της Ναζιστικής Γερμανίας (14/14/1943). Εκτός από τις πορείες και τα επεισόδια, οι νεοφασίστες βρήκαν την ευκαιρία να διανείμουν στο πλήθος, εκατοντάδες φυλλάδια που καλούν σε διώξεις και δολοφονίες των ιερέων που υπάγονται στη διοίκηση του Πατριαρχείου της Μόσχας.
Τα φυλλάδια που σε ηλεκτρονική μορφή άρχισαν να αναρτώνται σε όλο το διαδίκτυο περιέχουν τις εξής προτροπές και εμπρηστικές ανακοινώσεις :
- Η Εκκλησία της Μόσχας αποτελεί την 5η φάλαγγα του Πούτιν.
– Κάθε κερί που ανάβει σε εκκλησία της Μόσχας καίει τον κάθε αδερφό  ή γείτονά σας.
- Θάνατος στους ιερείς της Μόσχας!

«Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα»


ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΘΕΟΔΟΡΟΠΟΥΛΟΥ

-Γέροντα την ευχή σας…
-Του Κυρίου…
-Την αγάπη σας.
-Την έχεις, την έχεις…
-Και την προσευχή σας.
-Παιδί μου, Γιώργο, κατάλαβέ το. Εμού προσευχομένου, σου δε κοιμωμένου, ουδέν γίγνεται!
***
«Ο Θεός δεν υπολογίζει το μήκος της προσευχής αλλά την θερμότητα».
***
«Μου ψιθύριζε ο πονηρός στο αυτί: “Τώρα είσαι κουρασμένος. Γιατί να κάνεις Απόδειπνο; Δεν θα καταλάβεις τίποτα. Θα το κάνεις μηχανικά”. Κι εγώ απαντούσα: “Αν δεν τον κάνω καθόλου, θα είναι όλη η νίκη δική σου. Αν το κάνω όμως έστω και μηχανικά, η μισή νίκη θα είναι δική σου”. Και το έκανα».

Ἔλα ἀδερφέ μου νά φιληθοῦμε σάν παιδιά τοῦ Χριστοῦ

«ΕΛΑ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ ΝΑ ΦΙΛΗΘΟΥΜΕ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»

Διηγούνται ακόμη για τον Άγιο Μαρκιανό – γιατί αγίασε ο καλός εκείνος Ιερεύς της Αγίας Αναστασίας – ότι τις νύχτες γύριζε τις φτωχές συνοικίες της πόλεως και περιμάζευε τους εγκαταλειμμένους νεκρούς. Τους έπλενε με τα χέρια του, τους σαβάνωνε και τους πήγαινε στην Εκκλησία για να τους διαβάσει και να τους θάψει το άλλο πρωί. Και είχε αποκτήσει τη συνήθεια να μην αφήνει μόνο στην Εκκλησία το νεκρό προτού τον ασπαστεί.
Κάποτε λοιπόν έγινε αυτό το παράδοξο : ο νεκρός ήταν πολυβασανισμένος γέρος, χτυπημένος από τη ζωή. Έμοιαζε σα νάχε αντικρύσει μ΄ ανακούφιση το θάνατο. Ο Άγιος Μαρκιανός τον περιποιήθηκε μ΄ όλη του την καρδιά, λες και το ένιωθε ο νεκρός. Τέλος, τον τοποθέτησε, όπως όλους, στο νεκροκρέβατο στο νάρθηκα της Εκκλησίας. Έτοιμος να φύγει πια, γυρίζει στο νεκρό και του λέει :

Ἀνέβηκε ψηλὰ σὲ γερανὸ γιὰ τὸν διωγμὸ τῶν χριστιανῶν στὴν Τουρκία

Γράφει ὁ Νίκος Χειλαδάκης,
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Τὴν συγκλονιστικὴ πραγματικὰ εἴδηση ὅτι πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες κάποιος,  προφανῶς μὴ μουσουλμάνος, στὴν κεντρικὴ πλατεία τῆς Ἄγκυρας, Kizilay, ἀνέβηκε σὲ ἕνα γερανὸ ἀνυψωτήρα καὶ ἀπὸ πολὺ ψηλὰ μὲ ἕνα μεγάλο πανὸ μὲ τὸ ὁποῖο ἐκδήλωνε τὴν ἀγάπη του στὸν Σταυρό, στὸν Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ στὴν Παναγία, διαμαρτυρήθηκε γιὰ τὴν καταπίεση τῶν χριστιανῶν στὴν Τουρκία. 
Τὴν πραγματικὰ πολὺ ἐντυπωσιακὴ αὐτὴ εἴδηση, τὴν ἔκανε γνωστὴ ἡ τουρκικὴ ἐφημερίδα, Posta. Ἡ τουρκικὴ ἐφημερίδα στὸ ρεπορτὰζ της ἀνέφερε ὅτι κάποιος ἄγνωστος πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες καὶ συγκεκριμένα στὶς 30 Σεπτεμβρίου, ἀνέβηκε σὲ ἕνα γερανὸ ἀνυψωτήρα στὴν κεντρικὴ πλατεία τῆς τουρκικῆς πρωτεύουσας μὲ ἕνα μακρὺ πανὸ τὸ ὁποῖο εἶχε τὸν ἐσταυρωμένο Ἰησοῦ Χριστό. Τὸ πανὸ αὐτό, ποὺ τὸ κρέμασε ἔτσι ὥστε  νὰ φαίνεται στὸν κόσμο κάτω στὴν πλατεία, ἔγραφε τὰ ἑξῆς πολὺ ἐντυπωσιακὰ καὶ χαρακτηριστικά :

Λογισμοί: Προέλευση καί ἀντιμετώπιση_1ο μέρος_mp3


Π. Σάββας 2010-06-12_Λογισμοί: Προέλευση καί ἀντιμετώπιση_1ο μέρος_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 12-06-2010 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης ).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ταξίδι πρός τή Δύση, κεφ. στ' μέρος α'

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

Εἶχε προχωρήσει ἀρκετά ἄνοιξη τοῦ 343 μ. Χ., ὅταν ἐξόριστος Πατριάρχης Παῦλος ξεκίνησε γιά τή Ρώμη κρύβοντας τό ἀξίωμα του. Μαζί του θά ταξίδευαν μερικοί ἀπό τούς πιό στενούς συνεργάτες του.
Μέχρι τό Δυράχιο θά πήγαιναν ὁδικῶς καί μετά θά περνοῦσαν στό Μπάρι τῆς Ἰταλίας, γιά νά συνεχίσουν πρός τήν Ρώμη. Τό πιθανότερο εἶναι νά ξεκίνησαν ἀμέσως μετά τό Πάσχα. Τότε ὁ καιρός εὐνοεῖ τά ταξίδια, τόσο τά στεριανά, ὅσο καί τά θαλασσινά.
Ἡ Ἑλλαδική ἀνοιξιάτικη φύση πρόσφερε ἄφθονη τήν ὀμορφιά καί τή γοητεία τῶν χρωμάτων καί τῶν ἀρωμάτων της στούς ταξιδιῶτες μας. Ὅλα ἔδιναν μηνύματα αἰσιοδοξίας καί ἀγαθῶν ἐλπίδων.
Ὁ θεῖος Παῦλος, ὅσο κι ἄν ἦταν ἀπορροφημένος ἀπό τίς σκέψεις του καί τήν ἔννοια γιά τήν Ἐκκλησία, δέ μπόρεσε νά μή δεχθῆ τήν ἀγαθή ἐπίδραση αὐτῆς τῆς φυσικῆς ὀμορφιᾶς, πού ἀποτελεῖ τό Θεόσδοτο διάκοσμο τοῦ ἀγωνιστικοῦ στίβου τῆς γῆς.

Φάρμακα, ἁμαρτία καὶ ἀσθένειες Ἅγιος Πορφύριος

Τὰ φάρμακα δὲν τὰ ἀπέρριπτε, ἀλλὰ καὶ δὲν ἀπέδιδε σ’ αὐτὰ ἀπόλυτη ἀξία ὡς πρὸς τὸν θεραπευτικό τους ρόλο. Μὲ ρώτησε μιὰ μέρα: – Τί εἶναι φάρμακο; – Χημικὸ παρασκεύασμα, ποὺ τὸ παίρνουμε, γιὰ νὰ θεραπευθοῦμε ἀπὸ τὶς ἀρρώστιες. – Πές μου, τί σημαίνει φάρμακο; Δὲν σοῦ λέει τίποτε ἡ ἴδια ἡ λέξη; Βρέθηκα σὲ ἀμηχανία καὶ σιωποῦσα, κοιτάζοντάς τον. Καὶ ὁ Γέροντας συνέχισε: – Φάρμακο, μωρέ, σημαίνει φαρμάκι. Μὴ νομίζεις ὅτι τὰ φάρμακα κάνουν μόνο καλὸ στὸν ὀργανισμὸ τοῦ ἀνθρώπου. Κάνουν καὶ κακό. Γιατί παίρνουμε τὰ φάρμακα; Ἐπειδὴ ἀρρωσταίνουμε. Καὶ γιατί ἀρρωσταίνουμε; Ἐπειδὴ στενοχωριόμαστε. Καὶ γιατί στενοχωριόμαστε;

Πῶς οἱ σατανιστές χρησιμοποιοῦν τήν Ἁγία Γραφή

π.ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΡ.ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΔΡ.ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ

    Η πλύση εγκεφάλου. Από τρεις έως έξι μήνες κρατάει η «πλύση εγκεφάλου». Κι όταν ο έφηβος δείχνει «ώριμος», τον πηγαίνουν στο «μαύρο» ναό. Τον δέχονται με ανοιχτές αγκαλιές, του προσφέρουν καφέ και αναψυ­κτικά. Όλα αυτά για να του καλύψουν τα συναισθηματι­κά κενά που έχει απ’ το σπίτι του και να νιώθει πως βρήκε καινούργιους φίλους και πως επιτέλους θ’ ανήκει κάπου.
Οι απορίες
Η πρώτη αντίδραση του παιδιού είναι να ρωτήσει, γιατί ο σταυρός στο «μαύρο» ναό είναι ανάπο­δος.
— «Γιατί συμβολίζει τη δύναμη του κάτω κόσμου», του απαντούν. Κι ύστερα αρχίζουν την «εξήγηση»:

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Ἅγιος Θεοφάνης ὁ Γραπτός: Ὁ μεγάλος ὁμολογητής τῆς Ὀρθοδοξία μας

http://www.theophanis.gr/images/Theophanis.jpg
ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΓΡΑΠΤΟΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ
 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
 
         Μια από τις ηρωικότερες περιόδους της εκκλησιαστικής μας ιστορίας είναι και η περίοδος της εικονομαχίας (726-842), κατά την οποία ανεδείχθησαν πλήθος ομολογητών της Ορθοδόξου Πίστεως. Υπερασπίσθηκαν με σθένος την Ορθοδοξία, ορθώνοντας το ανάστημά τους στους διώκτες των Ιερών Εικόνων, οι οποίοι έχοντας την αυτοκρατορική δύναμη, δίωκαν με μανία τους ομολογητές της Ορθοδοξίας.
     
       Ένας από αυτούς υπήρξε ο άγιος Θεοφάνης ο επονομαζόμενος Γραπτός. Γεννήθηκε στην Παλαιστίνη το 745. Πατέρας του ήταν ο ευσεβής Ιωαννάς, ο οποίος φρόντισε να μεταδώσει, τόσο στον ίδιο, όσο και στον αδελφό του Θεόδωρο την ευσέβεια. Φρόντισε επίσης να τους μορφώσει, στέλνοντάς τους στη φημισμένη Μονή του Αγίου Σάββα, κοντά στο σοφό διδάσκαλο Γέροντα Μιχαήλ, να σπουδάσουν την ιερή επιστήμη της Θεολογίας, καθώς και αρχαία Ελληνικά, γραμματική, ποίηση, μουσική κλπ.
       Τα δύο αδέλφια έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και επιμέλεια στις σπουδές τους και επίσης μυήθηκαν στην ορθόδοξη πνευματικότητα και στο μοναχικό ασκητικό πνεύμα.

Ὅπως ἡ κατά Θεόν ἐργασία λέγεται ἀρετή...

 
    Ὅπως ἡ κατά Θεόν ἐργασία λέγεται ἀρετή, ἔτσι καί ἡ ἀναπάντεχη θλίψη ὀνομάζεται πειρασμός.
    Ὁ Θεός πείραζε τόν Ἀβραάμ, δηλαδή τόν στενοχωροῦσε πρός τό συμφέρον του κι ὄχι γιά νά μάθει τί εἴδους ἦταν, γιατί τόν γνώριζε Ἐκεῖνος πού γνωρίζει τά πάντα καί πρίν ἀπό τήν ὕπαρξή τους· ἤθελε νά τοῦ δώσει ἀφορμές γιά τήν τέλεια πίστη.
Ἅγιος Μάρκος ὁ Ἀσκητής
http://agiameteora.net/index.php/mikres-periplaniseis/6016-pos-kata-theon-rgasia-legetai-reti.html

16 Oκτωβρίου Συναξαριστής. Λογγίνου Εκατόνταρχου, των Αγίων Δύο Στρατιωτών, των Αγίων Λεοντίου, Δομετίου, Τερεντίου και Δομνίνου, Μάλου Οσίου, Gall.

Ὁ Ἅγιος Λογγῖνος ὁ Ἑκατόνταρχος

Ἦταν ἐπικεφαλὴς ἀξιωματικὸς τῶν ρωμαίων στρατιωτῶν, στὴν ἐκτέλεση τῆς θανατικῆς καταδίκης τοῦ Χριστοῦ. Ὅταν ἐκτελοῦσε τὴ διαταγὴ τοῦ Πιλάτου, ἀγνοοῦσε ποιὸς ἦταν ὁ Ἰησοῦς, γι’ αὐτὸ παρέστη σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς φρικτῆς τραγωδίας.
Ὅμως ἡ ψυχὴ τοῦ Λογγίνου δὲν εἶχε τὶς φαρισαϊκὲς παρωπίδες καὶ τὴν ἀχρειότητα τῶν ρωμαίων στρατιωτῶν. Εἶδε σὲ βάθος τὸ θύμα καὶ πρόσεξε σ’ αὐτὸ τὴν ἀγαθότητα, τὴ σεμνότητα, ἀλλὰ καὶ τὴν γαλήνη ποὺ τὸ διέκρινε.
Μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Κυρίου, ὅταν εἶδε τὸ καταπέτασμα τοῦ Ναοῦ νὰ σχίζεται στὰ δυό, τὴν γῆ νὰ σείεται, τὶς πέτρες νὰ ραγίζουν καὶ τὰ μνημεῖα νὰ ἀνοίγουν, φωτίσθηκε ἀκόμα περισσότερο.
Δὲ χωροῦσε πλέον καμιὰ ἀμφιβολία μέσα του, καὶ μὲ ὅλη του τὴν δύναμη διακήρυξε κάτι, ποὺ ὅλοι ὅσοι ἔχουν καθαρὰ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς τους στὴν παντοδυναμία τοῦ Κυρίου διακηρύττουν: «Ἀληθῶς ὁ ἄνθρωπος οὗτος υἱὸς ἣν Θεοῦ». Ἀλήθεια, ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς ἦταν υἱὸς Θεοῦ, ὁ Θεάνθρωπος Σωτὴρ τοῦ κόσμου.
Ἡ εἴδηση ὅτι ὁ Λογγῖνος ἀσπάσθηκε καὶ κήρυττε τὴν χριστιανικὴ πίστη, ἐξήγειρε τὴν μανία τῶν Ἰουδαίων, καὶ μὲ ἐνέργειές τους στὴ ρωμαϊκὴ ἐξουσία, τὸν ἀποκεφάλισαν.