Από το
βιβλίο: «Η Αποκάλυψη
του Θεού» Β΄ Έκδοση 1991. Εκδόσεις Ιεράς Μονής Γενεθλίου της
Θεοτόκου (Πελαγίας) σελ. 20-29.
Πολλοί Χριστιανοί, επηρεασμένοι από
τον Προτεσταντισμό, συνηθίζουν να ονομάζουν μερικές φορές την Αγία Γραφή: "λόγο
του Θεού", "Θεία αποκάλυψη", "πηγή της πίστεως", κλπ. Το παρακάτω απόσπασμα από
το βιβλίο "Η Αποκάλυψη του Θεού", με εκτενείς παραθέσεις από τους μεγαλύτερους
συγχρόνους θεολόγους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και από αγίους, δίνουν την
Ορθόδοξη θεώρηση τόσο της Αγίας Γραφής, όσο και της Θείας Αποκάλυψης.
Όταν λέμε
Αγία Γραφή εννοούμε τα κείμενα της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης που
εγράφησαν από τους Προφήτες, Ευαγγελιστές και Αποστόλους. Όπως γνωρίζουμε η
δημιουργία του Κανόνος της Καινής Διαθήκης, που ιδιαίτερα μας απασχολεί,
έχει μια μακρά ιστορία. Τα κείμενα της Καινής Διαθήκης είναι κείμενα
περιστασιακά, εγράφησαν σε διαφόρους καιρούς και για έναν ορισμένο σκοπό. Το
κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο προοριζόταν για τους τελείους Χριστιανούς, τους
βαπτισμένους, ενώ τα τρία αλλά Ευαγγέλια προορίζονταν κυρίως για τους
κατηχουμένους.
Γράφει ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, καθηγητής Πανεπιστημίου: «Εις
την Εκκλησίαν ο πιστός ως κατηχούμενος διέβαινε πρώτον το στάδιον της
καθάρσεως καθ' ό εδιδάσκετο να διακρίνη μεταξύ τών ενεργειών τού Θεού και
των κτισμάτων και δη τού διαβόλου και να συνεργάζεται ούτω με τον Θεόν διά
την κατατρόπωσιν της ατελείας και επίτευξιν της τελειότητος βάσει της
Παλαιάς Διαθήκης και τών ευαγγελίων τού Μάρκου, Λουκά και Ματθαίου κυρίως.