Σελίδες

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2014

Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Ἁγία ἀνησυχία (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)


Σύναξις Υπεραγίας Θεοτόκου (Ματθ. 2,13-23)
Ἁγία ἀνησυχία
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶναι θεομητορικὴ ἑορτή. Ὅπως μαρτυρεῖ καὶ τὸ ὄνομά της –σύναξις ὀνομάζεται–, καλούμεθα ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι νὰ συγκεντρωθοῦμε στοὺς ναοὺς κ᾿ ἐκεῖ μὲ εὐγνωμοσύνη νὰ εὐχαριστήσουμε τὸ Θεὸ γιὰ τὴν σάρκωσι τοῦ Λόγου, καὶ νὰ ἐγκωμιάσου με πρεπόντως τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, ποὺ τὸν ἔφερε στὴ γῆ. Ἀλλ᾿ ἐπειδὴ ὡς ἁμαρτωλοὶ δὲν εἴμεθα ἄξιοι ν᾿ ἀτενίσουμε στὸ ὕψος τοῦ θρόνου της, ἂς ῥίξουμε ἕνα βλέμμα ἐδῶ κάτω στὴ γῆ, ὅπου ἔζησε κ᾿ ἐκείνη, γιὰ νὰ δοῦμε ἀπὸ τὸν βίο της ἕνα ἐπεισόδιο ποὺ διηγεῖ ται τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο (βλ. Ματθ. 2,13-23).

Χωρίς τήν ψυχική εἰρήνη, ἡ πολιτική καί κοινωνική εἰρήνη εἶναι ψεύτικη

Ο κακόμοιρος ο κόσμος διψά ειρήνη. Μα χωρίς την απομέσα ειρήνη, δεν μπορεί να γίνη ειρήνη εξωτερική. Χωρίς την ψυχική ειρήνη, η πολιτική και κοινωνική ειρήνη είναι ψεύτικη. «Ειρήνη αφίημι υμίν, είπε ο Χριστός στους μαθητές Του κατά το Μυστικό Δείπνο, ειρήνην την εμήν δίδωμι υμίν. Ου καθώς ο κόσμος δίδωσι, εγώ δίδωμι υμίν». Πρόσεξες για να δης καλά τί λέγει ο Χριστός; «Ου καθώς ο κόσμος δίδωσι, εγώ δίδωμι υμίν». «Δεν σας δίνω, λέγει, εγώ την ειρήνη που δίνει ο κόσμος», την ψεύτικη, την οργισμένη ειρήνη, την ανειρήνευτη ειρήνη, την ειρήνη που στ’ αληθινά δεν έχει ολότελα ειρήνη και ησυχία.

Εἶναι ἐξαιρετικό πράγμα νά δύσει κανείς ἀπό τόν κόσμο στό Θεό, γιά ν’ ἀνατείλει στήν αἰώνια ζωή…Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος


ΓΕΝΝΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥ-ΝΑΟΣ ΑΓ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΑΡΩΦ ΣΑΝΤΑ ΡΟΖΑ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ


Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, επίσκοπος Αντιοχείας .


Εορτάζει στις 20 Δεκεμβρίου


Ο μακάριος Iγνάτιος ήταν εκείνο το μικρό παιδί πού πήρε στα άγια χέρια του εναγκαλισάμενος ο Δεσπότης Χριστός και ευλόγησε, κατά την ώρα της διδασκαλίας του στα Ιεροσόλυμα:«και είπεν αμήν λέγω υμίν, εάν μη στραφήτε και γένησθε ως τα παιδία, ου μη εισέλθητε εις την βασιλείαν των ουρανών. Όστις ουν ταπεινώση εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτος εστίν ο μείζων εν τη βασιλεία των ουρανών» (Μτ. 18, 1-4).


 ***


Ιγνάτιος ο Θεοφόρος _Christ and child St. Ignatios_ Христос и ребенок  Св. Игнатий Богоносец 19443Αυτός ο λόγος του Χριστού είναι από τους πιο σπουδαίους στο Ευαγγέλιο.


Οι απόστολοι όμως δεν κατάλαβαν το νόημά του. Ο καθένας τους ήθελε να είναι πρώτος στην Βασιλεία του Θεού. Αλλά ο Κύριος τους είπε, ότι πρώτος θα είναι αυτός που θα ταπεινωθεί σαν το παιδί, σαν αυτό το παιδί που εκείνη την στιγμή ο Κύριος κρατούσε στα γόνατά του. «Αν δεν είστε σαν αυτό το παιδί, δεν θα μπείτε στην Βασιλεία των Ουρανών».


Αυτό είναι άκρως σημαντικό. Ο Κύριος, για να μπει κανείς στην Βασιλεία των Ουρανών, βάζει μία τέτοια προϋπόθεση που κανείς δεν θα περίμενε…

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Τὸ φιλανθρωπικὸν ἔργον τῆς Ἐκκλησίας


Τὸ φιλανθρωπικὸν ἔργον τῆς Ἐκκλησίας
 
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
 
  ΣΥΧΝΑ μᾶς ἀπογοητεύουν οἱ μεγαλόσχημοι κληρικοί μέ τίς πρωτοβουλίες καί δραστηριότητές τους προκειμένου νά ἐνισχυθεῖ τό φιλανθρωπικό ἔργο, πού ἐπιτελοῦν καί εἰδικότερα τά συσσίτια πρός τούς φτωχούς καί ἀναξιοπαθοῦντες λόγῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσης.   Ἀναφέρομαι στήν ἀπερίσκεπτη ἀποδοχή τῆς τακτικῆς «ὁ σκοπός ἁγιάζει τά μέσα», ἡ ὁποία εἶναι ἀπαράδεκτη ἀπό ἠθικῆς πλευρᾶς. Καί ὅμως βλέπουμε τόν ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο νά ἀποδέχεται χρηματικά ποσά, πού προέρχονται ἀπό μουσικές κυρίως ἐκδηλώσεις μέ πρωταγωνιστές καλλιτέχνες, οἱ ὁποῖοι ἀρνοῦνται τήν πίστη στό Θεό καί τήν ἠθική, εἶναι διαβόητοι καί ἔχουν προκλητικό καί σκανδαλώδη τρόπο ζωῆς. Αὐτοί λοιπόν οἱ ἄνθρωποι, ξαφνικά καί ἀπροσδόκητα, θυμοῦνται τούς φτωχούς καί θέλουν νά βοηθήσουν τό φιλανθρωπικό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας γιά δική τους προβολή καί μόνο.
   Οἱ προσφορές αὐτές δέν πρέπει νά γίνονται δεκτές, γιατί ὁ σκοπός δέν ἁγιάζει τά μέσα. Χρειάζεται προσοχή στίς προσφορές τῶν κοσμικῶν ἀνθρώπων. Πρέπει νά ἐξετάζονται οἱ προθέσεις τους, ἀλλά καί ὁ τρόπος ἀπόκτησης τῶν προσφερομένων ἀγαθῶν.

Μέγα τό τῆς εὐσεβείας μυστήριον: Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί_mp3


Π. Σάββας 2014-12-24_Μέγα τό τῆς εὐσεβείας μυστήριον: Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 24-12-2014 (Κήρυγμα στήν ἀγρυπνία τῶν Χριστουγέννων).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Τά λεγόμενα «ψυχολογικά» εἶναι κατ’ οὐσίαν πνευματικά προβλήματα.

 
  Ἡ κουλτούρα τοῦ σύγχρονου ἀνθρώπου εἶναι μία «κουλτούρα τῆς πτώσης»[15] καί τῶν παθῶν. Ἡ ὑποδούλωση στήν ὕλη καί στόν αἰσθησιασμό ἔφερε τήν λύπη[16] καί τήν ἀπελπισία.
 «Ἡ ἀπελπισία» παρατηροῦσε ὁ μακαριστός π. Σωφρόνιος Σαχάρωφ «εἶναι ἡ ἀπώλεια τῆς συνειδήσεως ὅτι ὁ Θεὸς θέλει νὰ μᾶς δώσει τὴν αἰώνια ζωή. Ὁ κόσμος ζεῖ στὴν ἀπελπισία. Οἱ ἄνθρωποι ἔχουν καταδικάσει οἱ ἴδιοι τὸν ἑαυτὸ τοὺς στὸν θάνατο. Πρέπει νὰ παλέψουμε σῶμα πρὸς σῶμα μὲ τὴν ἀκηδία»[17]. 
Σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο Ἰωάννη τῆς Κλίμακος: «Ἀκηδία σημαίνει παράλυσις τῆς ψυχῆς καὶ ἔκλυσις τοῦ νοῦ, ὀκνηρία καὶ ἀδιαφορία πρὸς τὴν ἄσκηση, μίσος πρὸς τὶς μοναστικὲς ὑποσχέσεις. (Ἡ ἀκηδία εἶναι ἀκόμη) αὐτὴ ποὺ μακαρίζει τοὺς κοσμικούς, ποὺ κατηγορεῖ τὸν Θεὸ ὅτι δὲν εἶναι εὐσπλαγχνικὸς καὶ φιλάνθρωπος, ποὺ φέρνει ἀτονία τὴν ὥρα τῆς ψαλμῳδίας καὶ ἀδυναμία τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς»[18]

Οἱ Μάγοι ἑνώπιον τοῦ Ὑιοῦ τοῦ Θεοῦ

Οι Μάγοι ενώπιον του Υιού του Θεού
 
Αρχιμ. Καλλιστράτου Ν. Λυράκη, Η Παρθενομήτωρ,  εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήνα 2003, σελ. 187-193.
 
         Σύμφωνα με την αγιογραφική εξιστόρηση και πατερική επιβεβαίωση, μετά τη μετάβαση της Θεομήτορος και του Ιωσήφ στο Ναό-όπου έφεραν το Παιδίον Ιησούς, βρέφος τεσσαρακονθήμερο- επέστρεψαν στη Βηθλεέμ. Εκεί εγκαταστάθησαν. Και ο Ιωσήφ εργαζόταν για τη συντήρησή τους.
Στον ίδιο τόπο, στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, λαμβάνει χώρα-μετά από αρκετό χρονικό διάστημα-και το σπουδαίο γεγονός της προσκύνησης των Μάγων.
Πολλοί χριστιανοί νομίζουν ότι η προσκύνηση των Μάγων έγινε αμέσως μετά τη Γέννηση του Ιησού. Επικράτησε η αντίληψη αυτή, επειδή η εικονογραφία της Γεννήσεως θέλει να εμφανίζονται μαζί με τους ποιμένες στο Σπήλαιο και οι Μάγοι.
Όμως ο σκοπός της απεικονίσεως των Μάγων με τους ποιμένες είναι άλλος. Η Ορθόδοξη εικονογραφία επιθυμεί και επιδιώκει με το συμβολισμό αυτό να φανερώσει τη στροφή των Εθνικών και των Ιουδαίων προς τον Χριστό.
Τη προσκύνηση των Μάγων εξιστορεί ο Ευαγγελιστής Ματθαίος. Τους παρουσιάζει να έρχονται από τα μέρη της Ανατολής στη Βηθλεέμ με οδηγό το λαμπρό αστέρι και να προσκυνούν το Παιδίον, τον ενανθρωπίσαντα Υιό και Λόγο του Θεού.
Αλλά ποιοι ήσαν οι Μάγοι, που έσπευσαν σε προσκύνηση του Μεσσία;

Οἱ θεῖες ἡδονὲς γεννιοῦνται ἀπὸ τὶς σωματικὲς ὀδύνες.

Ἡ σκληρότητα στὴν ζωή μας γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ φέρνει στὴν καρδιὰ τὴν τρυφεράδα τοῦ Χριστοῦ. Οἱ θεῖες ἡδονὲς γεννιοῦνται ἀπὸ τὶς σωματικὲς ὀδύνες. Οἱ Πατέρες ἔδωσαν αἷμα καὶ ἔλαβαν πνεῦμα. Μὲ ἱδρώτα καὶ κόπο πῆραν τὴν Χάρη. Πέταξαν τὸν ἑαυτό τους καὶ τὸν βρῆκαν στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ.

Γεροντας Παισιος !
 
http://talantoblog.blogspot.gr/2013/01/blog-post_9682.html

26 Δεκεμβρίου Συναξαριστής. Σύναξις Υπεραγίας Θεοτόκου, Η φυγή της Υπεραγίας Θεοτόκου στην Αίγυπτο, Ευθυμίου Ομολογητού, Κωνσταντίνου Οσίου, Ευαρέστου Οσίου, Κωνστάντιου του Ρώσου

Η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου (Εορτή Εμμανουήλ)

Απολυτίκιο. Ήχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
Ως βρέφος βαστάζουσα, εν ταις αγκάλαις Αγνή, τον πάντων δεσπόζοντα, σάρκα λαβόντα εκ σου, χαράς ώφθης πρόξενος, όθεν πάσα η κτίσις, ανυμνεί χαρμοσύνως, σήμερον Θεοτόκε, την φρικτήν σου λοχείαν πηγήν γαρ αθανασίας, κόσμω εκύησας.

Κοντάκιον Ήχος πλ. β’.
Ο προ Εωσφόρου εκ Πατρός αμήτωρ γεννηθείς, επί τής γης απάτωρ εσαρκώθη σήμερον εκ σού, όθεν Αστήρ ευαγγελίζεται Μάγοις, Άγγελοι δε μετά Ποιμένων υμνούσι, τον άχραντον Τόκον σου, η Κεχαριτωμένη.

Η Φυγή Στην Αίγυπτο της Υπεραγίας Θεοτόκου

Όταν οι μάγοι προσκύνησαν το Χριστό, αναχώρησαν για την πατρίδα τους, χωρίς να περάσουν από το βασιλιά Ηρώδη. Τότε άγγελος Κυρίου φάνηκε σε όνειρο στον Ιωσήφ και του είπε να πάρει το παιδί με τη μητέρα του και να φύγει στην Αίγυπτο.