ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 04-01-2015
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Ὁμιλία στὴν κατὰ Σάρκα Γέννηση τοῦ Κυρίου Ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ
Ὁμιλία στὴν κατὰ Σάρκα Γέννηση τοῦ Κυρίου Ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Ἁγίου
Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ.Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς
25-12-2012 (Σύναξη στὸ Ἀρχονταρίκι).
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
Ἑρμηνεία εἰς τό κατά Μᾶρκον εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς πρό τῶν Φώτων (Νικηφόρος Θεοτόκης, Αρχιεπίσκοπος Αστραχάν και Σταυρουπόλεως)
(Μαρκ. α' 1-8)
- Ποιοί προφήτες προφήτευσαν τα λόγια που αναφέρονται στο σημερινό ευαγγέλιο και αφορούν τον Πρόδρομο; Γιατί ο Μάρκος τα έγραψε και στο ευαγγέλιό του; Και γιατί αυτά τα προφητικά λόγια είναι αρχή του Ευαγγελίου;
- Ποιοί ήσαν αυτοί που έρχονταν να βαπτισθούν υπό του Ιωάννου;
«Μήπως, ἀντί νά τρέχω στούς ναούς, εἶναι καλύτερα νά κάθομαι σ᾿ ἕνα μέρος καί νά ζητάω τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ;»
Κάποτε
τόν βασάνισε ὁ ἑξῆς λογισμός:
“Μήπως,
ἀντί νά τρέχω στούς ναούς, εἶναι καλύτερα
νά κάθομαι σ᾿ ἕνα μέρος καί νά ζητάω
τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ;”.
Δέν
ἄργησε ὁ φιλάνθρωπος Θεός νά τοῦ
ἀποκαλύψει καί πάλι, ὅτι κάθε φορά πού
ἕνας ἄνθρωπος πάει σέ ἐκκλησία γιά νά
προσευχηθεῖ, εἴτε μέρα εἶναι εἴτε
νύχτα, τά βήματά του μετριοῦνται ἀπό
τούς ἁγίους ἀγγέλους, γιά νά μετατραποῦν
σέ οὐράνιο μισθό τήν ἡμέρα τῆς Κρίσεως.
Κι ἀκόμα, πώς οἱ φύλακες ἄγγελοι τῶν
ἱερῶν ναῶν, σημειώνουν ποιοί μπαίνουν
μέσα, καί κάθε βράδυ δίνουν ἀναφορά
στίς ἀγγελικές Δυνάμεις, πού κυκλώνουν
τό οὐράνιο Θυσιαστήριο.
«Στόν Χατζη-Ἰωάννη, πού ρωτᾶ τί εἶναι πιό σημαντικό γιά τή σωτηρία τῆς ψυχῆς»
Ἁγίου
Νικολάου Βελιμίροβιτς
Κι
ἐγώ θά σέ ρωτήσω ἀγαπητέ συνοδοιπόρε,
καί ὅ,τι ἀπάντηση μοῦ δώσεις τέτοια
θά ἔδινες καί στόν ἑαυτό σου. Τί εἶναι
σημαντικότερο γιά ἕνα νεογέννητο παιδί;
Ἡ τροφή, ἡ ζεστασιά, τό μπάνιο, ἤ ἡ
φύλαξή του; Μπορεῖς νά πεῖς ὅτι κάποιο
ἀπό αὐτά εἶναι πιό ἀπαραίτητο ἀπό τά
ἄλλα; Πρέπει νά ἀναγνωρίσεις λοιπόν,
ὅτι καί τά τέσσερα εἶναι ἐξίσου
ἀπαραίτητα γιά τήν ὀρθή πρόοδο τοῦ
παιδιοῦ.
Ἡ
ἀφυπνισμένη καί μετανοοῦσα ψυχή ἑνός
ἀνθρώπου μοιάζει ὄντως σάν τό νεογέννητο
παιδί. Θυμίσου, πῶς μιλοῦσε ὁ Χριστός
στόν Νικόδημο περί τῆς ἐπανα-γέννησης
τοῦ ἀνθρώπου.
Στιγμὲς ἀπὸ τὴν ζωὴ τοῦ ἀββᾶ Σισώη
7) Τρεῖς γέροντες
ἐπισκέφθηκαν τὸν ἀββὰ Σισώη, ἐπειδὴ
εἶχαν ἀκούσει σχετικὰ μὲ αὐτόν. Καὶ
τοῦ λέει ὁ πρῶτος:- Πάτερ, πῶς μπορῶ
νὰ σωθῶ ἀπὸ τὸν πύρινο ποταμό; Κι
αὐτὸς δὲν τοῦ ἀποκρίθηκε. Τοῦ λέει
ὁ δεύτερος:
- Πάτερ, πῶς μπορῶ
νὰ σωθῶ ἀπὸ τὸν βρυγμὸ τῶν ὀδόντων
καὶ ἀπὸ τὸν ἀκοίμητο σκώληκα; Κι οὔτε
τώρα ἀποκρίθηκε. Τοῦ λέγει ὁ τρίτος:
- Πάτερ, τί νὰ
κάνω ποὺ μὲ σκοτώνει ἡ μνήμη τοῦ πηκτοῦ
σκότους; Ἀποκρινόμενος δὲ ὁ Γέρων τοὺς
εἶπε:
- Ἐγὼ δὲν θυμοῦμαι
τίποτε ἀπὸ αὐτά· διότι, καθὼς εἴναι
φιλεύσπλαγχνος ὁ Θεός, ἐλπίζω ὅτι θὰ
μὲ ἐλεήσει.
Ὅταν ἄκουσαν
αὐτὸν τὸν λόγο οἱ γέροντες ἔφυγαν
λυπημένοι. Ἐπειδὴ ὅμως ὁ Γέρων δὲν
ἤθελε νὰ τοὺς ἀφήσει νὰ φύγουν
λυπημένοι, γυρίζοντας πρὸς αὐτοὺς
εἶπε:
Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (π. Διον. Τάτσης) «Οἱ κληρικοί, οἱ μοναχοί καί ὁ πιστός λαός εἶναι σέ πλήρη ἀντίθεση μέ τούς οἰκουμενιστές».
Ἡ παναίρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ
Τοῦ πρωτ. π. Διονυσίου Τάτση
. Οἱ Οἰκουμενιστὲς στοχεύουν
στήν ἕνωση τῶν «ἐκκλησιῶν» χωρίς νά πολυσκέφτονται ὅτι κάτι τέτοιο εἶναι
σχεδόν ἀδύνατο, ὅσο οἱ ἑτερόδοξοι ἐμμένουν στίς αἱρετικές τους
διδασκαλίες. Αὐτοί ὅμως ἐπιμένουν καί προσπαθοῦν μέ τή διατύπωση πολλῶν
θεωριῶν νά ξεπεράσουν τά ἐμπόδια καί νά ἀμβλύνουν τίς δογματικές
διαφορές. Τελικά ὅλες οἱ προσπάθειες καταλήγουν σέ ναυάγιο, γιατί δέν ὑπάρχει ἁγνή πρόθεση καί πραγματική μετάνοια.
. Οἱ ἑτερόδοξοι ἀρνοῦνται ὅτι εἶναι αἱρετικοί, πού πρέπει νά
ἐπιστρέψουν στή μία Ἐκκλησία. Παρόλη τήν κατά κόσμον σοφία τους,
ἐπιμένουν στήν πλάνη καί τή διαστροφή τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ.
Ἐκεῖνα πού δέχονται καί κατανοοῦν οἱ ἁπλοί πιστοί, οἱ θεολόγοι τά
ἀναλύουν μέ τό δικό τους περήφανο μυαλό καί βγάζουν αἱρετικά
συμπεράσματα. Σκέφτονται καί ξανασκέφτονται καί ἐμφανίζουν τό ἄσπρο μαῦρο, γιατί εἶναι παιδιά τοῦ σκότους. Ἔφτασαν
στό σημεῖο νά δέχονται τόν πάπα ὡς ἡμίθεο καί νά ὑποκλίνονται μπροστά
του. Ἐργάζονται γιά νά ὑποστηρίξουν τό ψέμα καί νά συσκοτίσουν τήν
ἀλήθεια.
«Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί ὑιοί Θεοῦ κληθήσονται»
«Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, ότι αυτοί υιοί Θεού κληθήσονται».
Δηλαδή, μακάριοι είναι όσοι έχοντας ειρήνη μέσα τους,
προσπαθούν παράλληλα να ειρηνεύσουν και τους άλλους, διότι αυτοί θα
ονομασθούν παιδιά του Θεού.
Με το Μακαρισμό αυτό, ο Κύριος όχι μόνο απαγορεύει να
αλληλοτρώγονται και να μισούνται μεταξύ τους οι άνθρωποι, αλλά ζητάει
και κάτι πολύ περισσότερο: Να μονοιάζουμε τους αντιμαχόμενους και να
φέρνουμε την ειρήνη στα σπίτια τους και προπαντός στις ψυχές τους.
Ο Μακαρισμός αυτός συνδέεται άμεσα και με αυτόν που λέγει:
«μακάριοι οι πραείς». Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί να είναι ο χριστιανός
μόνο πράος εσωτερικά, να έχει δηλαδή ειρήνη και γαλήνη στη ψυχή του,
αλλά πρέπει και στο χώρο του σπιτιού του και στον επαγγελματικό του χώρο
και στο κοινωνικό του περιβάλλον, να εργάζεται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η
ειρήνη να μεταδίδεται και μεταξύ των ανθρώπων.
Η υποχρέωση της ειρηνεύσεως είναι πολύ μεγάλη και, όποιος
χριστιανός την εκτελεί, γίνεται αληθινό παιδί του Θεού. Γιατί ο Θεός
είναι «ο άρχων της ειρήνης» και έτσι ονομάζεται στην Αγία Γραφή. «Ου γαρ
εστίν ακαταστασίας ο Θεός, αλλά ειρήνης».
Πῶς τιμοῦμε καί πῶς ἑορτάζουμε τόν Ἅγιο πού φέρουμε τό ὄνομά του; Πῶς ἑορτάζουμε «κατά Θεόν»;
Ἡ ἀγάπη μας πρός τούς Ἁγίους, καί ἰδιαίτερα πρός αὐτόν, πού ἀξιωθήκαμε νά φέρουμε τό ὄνομά του, φανερώνεται καί μέ τή μελέτη τῆς ζωῆς του.
Πρώτη καί βασική πηγή γιά τή ζωή τους, εἶναι οἱ ἱερές Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας μας. Οἱ ὑμνωδοί, φωτισμένοι ἀπό τό Θεό, ἔψαλλαν ὁλόκληρη τή ζωή τους, ἀπό τή γέννηση μέχρι τό θάνατό τους.
Μέσα στά Μηναῖα, βρίσκουμε ἀρκετές πληροφορίες γιά τούς Ἁγίους ἐκείνους, πού εἶναι περισσότερο γνωστοί· τά Ἀπολυτίκια, τά Κοντάκια, τά Καθίσματα, οἱ Κανόνες, ἐξυμνοῦν τήν ἅγια ζωή τους.
Τά Συναξάρια ἀποτελοῦν τό βασικό ἀνάγνωσμα.
Οἱ Ὁμιλίες τῶν Πατέρων συμπληρώνουν τό βίο τους.
Ὑπάρχουν ὅμως κι ἄλλες ἀξιόλογες πηγές.
Ὁ Συναξαριστής, ἕνας τόμος γιά κάθε μήνα, ὅπου ὁ πιστός βρίσκει τούς Ἁγίους πού γιορτάζουν κάθε μέρα.
Βιβλία, πού παρουσιάζουν τή ζωή ἀρκετῶν ἁγίων, κι ἐμεῖς προτιμοῦμε αὐτό, πού ἔχει τόν ἅγιό μας.
Τεύχη, καί Φυλλάδια, πού προβάλλουν σύντομα, τή ζωή καί τή διδασκαλία ἑνός Ἁγίου.
Πῶς ἑορτάζουμε τούς Ἁγίους;
Εἰς τόν Μέγαν Βασίλειον (†Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης)
Ομιλία του μακαριστού π. Γεωργίου Καψάνη, στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους, το 2008
Ακούστε την ομιλία πατώντας εδώ
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3395
Ακούστε την ομιλία πατώντας εδώ
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3395
Προτείνουν κατάργηση τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων
Σύμφωνα με άρθρο των
Financial Times τίποτα σημαντικό δεν θα αλλάξει με την κατάργηση των
Χριστουγέννων, οι ΗΠΑ, δε, θα γλυτώσουν καταναλωτικές δαπάνες ύψους 75 έως 100
δισ. δολ.
Στο
όνομα του πολυπολιτισμού και με διάφορα προσχήματα, οδηγούμαστε σε ανατροπές
ισχυόντων επί χιλιετίες. Όπως ο Στάλιν επιχειρούσε να «κατασκευάσει» τον
σοβιετικό πολίτη, που θα είχε όμοια συμπεριφορά σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου
με σοβιετικό καθεστώς, κατά τον ίδιο τρόπο μας οδηγούν στον «παγκόσμιο πολίτη».
Ήδη έγινε λόγος στην Θεσσαλονίκη από πολίτη ότι είναι «Ευρωπαίος ελληνόφωνος».
Θα πει κάποιος, για ποια εορτή των
Χριστουγέννων μιλάμε; Πριν από λίγες μόνον δεκαετίες, η παραμονή των
Χριστουγέννων ήταν ημέρα περισυλλογής και προσμονής για την έλευση του Χριστού,
τον οποίον λίγο μετά τα μεσάνυχτα έσπευδαν οι χριστιανοί να προϋπαντήσουν στο
Ναό του χωριού. Σήμερα η παραμονή είναι ημέρα ρεβεγιόν.
Δεν συζητώ καν για εκκλησιασμό την ημέρα των
Χριστουγέννων, αφού σύμπας ο πληθυσμός θα ξενύχτησε είτε επειδή γλεντούσε στα
μπουζούκια, είτε γιατί παρακολουθούσε το πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών, το
οποίο βεβαίως μόνον θρησκευτικό χρώμα δεν είχε.
Διάκονος Στέφανος, ὁ Πρωτομάρτυρας τῆς ἀγάπης (Ἅγ. Νικόδημος Ἁγιορείτης)
|
3 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Μαλαχίου προφήτου, Γορδίου Μάρτυρος, Πέτρου Σημειοφόρου, Πέτρου Μάρτυρος, Ἀκακίου Θαυματουργοῦ, τῆς Ἁγίας Μητρὸς καὶ τῶν τέκνων, Μελίτωνος Ὁσίου, Γενεβιέβης ἐκ Παρισίων, Θωμαΐδος ἐκ Λέσβου, Παντελεήμονος Ὁσίου.
Ὁ Προφήτης Μαλαχίας
Ὁ προφήτης Μαλαχίας καταγόταν ἀπὸ τὴ φυλὴ Λευΐ καὶ ἐγεννήθηκε στὸ Σοφερὸ μετὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν Ἰουδαίων ἀπὸ τὴ Βαβυλώνια αἰχμαλωσία. Ἔζησε περὶς τὸν 5ο π.Χ. αἰώνα, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Νεεμία, καὶ ἐργάσθηκε στὴν Ἱερουσαλὴμ μετὰ τὸν Προφήτη Ἀγγαῖο καὶ τὸν Ζαχαρία. Αὐτό συνάγεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἀνοικοδόμηση τοῦ ναοῦ εἶχε πλέον ἀποπερατωθεῖ καὶ εἶχαν ἀρχίσει οἱ προσφερόμενες θυσίες.
Ὄντας ἀκόμη νέος, κατέκτησε τὴν ἀρετὴ καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν θεοσεβὴ συμπεριφορὰ καὶ διαγωγή του. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἔλαβε καὶ τὴν προσωνυμία Μαλαχίας, ποὺ στὴν ἑλληνικὴ γλώσσα μεταφράζεται «ὁ ἄγγελός μου». Κατὰ παλαιὰ γνώμη (Ταλμοὺδ) τὸ ὄνομα Μαλαχίας εἶναι ψευδόνυμο τοῦ Ἔσδρα ἢ τοῦ Νεεμία ἢ τοῦ Μαρδοχαίου. Χρονολογικὰ ὑπῆρξε ὁ τελευταῖος ἀπὸ τοὺς Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης.
Στὸ προφητικό του βιβλίο, ὁ Μαλαχίας, ὁμιλεῖ περὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν λαό Του, μέμφεται τὴν ἀσεβὴ διαγωγὴ τοῦ ἱερατείου, ὁμιλεῖ περὶ τῆς μελλούσης κρίσεως καὶ προαναγγέλει τὴν πρὸ τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου προπαρασκευαστικὴ ἐμφάνιση τοῦ Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου.
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα του Σαββάτου 03-01-2015
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Γ΄ 1 - 6
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.