Σελίδες

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 24-02-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. δ΄ 6 - 15  

δ΄ 6 - 15



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ια΄ 2 - 15

Ια΄ 2 - 15




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε συνεχῶς, γενναῖα καί μέ ὅλες μας τίς δυνάμεις. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΕΝΝΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ.ΟΜΙΛΙΑ Π.ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΣΤΙΣ 01/11/2009

http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Ἱκεσία γιά τήν ὥρα τοῦ θανάτου. Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν


Σ
ήκωσε τά χέρια του στόν οὐρανό καί ἄρχισε νά ζητάει τό ἔλεος τοῦ Κυρίου γιά τήν ὥρα τοῦ θανάτου καί τῆς ἐξοδου τῆς ψυχῆς:
-Κύριε, ὁ Θεός τῶνΔυνάμεων,
ὁ μέγας καί φοβερός,
ὁ πλούσιος καί ὑπεράγαθος,
ὁ ἐλεήμων καί εὔσπλαχνος,
σκύψε κι ἄκουσέ με, τόν ἀχρεῖο καί ἁμαρτωλό,
Ἐσύ πού ἔσωσες τόν Ἰωνᾶ
ἀπ’ τήν κοιλιά τοῦ κήτους
κι ἔβγαλες ζωντανό τόν Δανιήλ
ἀπό τῶν λιονταριῶν τό λάκκο.
Γλύτωσέ με, Ἰησοῦ Χριστέ, ἀπ’ τό πικρό σκοτάδι,
ἀπό τόν ἄρχοντα, λέω, τῆς πονηρίας,
ὅταν θά φτάσει ἡ ὥρα τοῦ θανάτου μου,
καί μήν ἀφήσεις τόν πονηρό διάβολο
νά ἔρθει πάνω ἀπό τό δοῦλο Σου.
Τό ζόφο τῶν δαιμόνων, Χριστέ ὁ Θεός,
ἄς μήν ἰδεῖ ἡ ψυχή μου,
μήτε στήν τωρινή ζωή, μήτε στήν μέλλουσα,
μήτε ὅταν χωρίζεται ἀπ’ τό σῶμα μου,
μήτε στήν ἐναέρια ἀνάβασή της.
Ἄς μήν καγχάσει ὁ καταραμένος δράκοντας
σέ βάρος τῆς ἄθλιας ψυχῆς μου,
ὅταν αὐτή θ’ ἀφήνει τό τρισάθλιο κορμί μου.

Καθαρὰ Δευτέρα- Μέγα Ἀπόδειπνο - Οἱ δυνάμεις τοῦ Θεοῦ (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Οἱ δυνάμεις τοῦ Θεοῦ
«Κύριε τῶν δυνάμεων, μεθ᾿ ἡμῶν γενοῦ· ἄλλον γὰρ ἐκτός σου βοηθὸν ἐν θλίψεσιν οὐκ ἔχομεν. Κύριε τῶν δυνάμεων, ἐλέησον ἡμᾶς» (τροπάρ. Μεγ. Ἀποδ.)
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
Εἶναι, ἀγαπητοί μου, τὸ γλυκύτατο τροπάριο ποὺ ἀκούγεται τὴν περίοδο τῆς ἁγίας καὶ Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς στὸ Μέγα Ἀπόδειπνο. Ἀξίζει νὰ δοῦμε τί νοήματα περιέχει.
«Κύριε τῶν δυνάμεων…». Ἡ προσευχὴ αὐτὴ ἀπευθύνεται πρὸς τὸν Θεό, ποὺ εἶναι Κύριος - κυριαρχεῖ ἐπάνω στὶς δυνάμεις.
Ἀλλὰ ποιές εἶναι οἱ δυνάμεις αὐτές;
Δυνάμεις στὴν ἁγία Γραφὴ λέγονται οἱ ἄγγελοι καὶ ἀρχάγγελοι. «Πᾶσαι αἱ οὐράνιαι δυνάμεις τῶν ἁγίων ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων, πρεσβεύσατε ὑπὲρ ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν» ἀκούσαμε ἀπόψε (Μέγ. Ἀπόδ.). Καὶ «Νῦν αἱ δυνάμεις τῶν οὐρανῶν σὺν ἡμῖν ἀοράτως λατρεύουσιν…» ἀκοῦμε στὴν προηγιασμένη.

Διάλογοι περί Ὀρθοδόξου Kοινωνιολογίας στόν Ἄθω († Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης)

Τί έχει να πει η Ορθοδοξία για τα διάφορα κοινωνικά φαινόμενα που ερευνά η επιστήμη της κοινωνιολογίας;

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο πατώντας εδώ

(Πηγή: Περιοδικό "Νέα Κοινωνιολογία", Άνοιξη 2000, τ.30)
 
http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3439

Εὐλογημένη Ἁγία Μεγάλη Τεσσαρακοστή


 Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Εἴθε ὁ Κύριος νά μᾶς χαρίζει καλή Ἁγία Μεγάλη Τεσσαρακοστή μέ ἀληθινή μετάνοια, κατά Χριστόν ἄσκηση, ἀδιάλειπτη προσευχή καί προσοχή, μέθεξη στή Θεία Χάρη καί βίωση τοῦ Μυστηρίου τοῦ Σταυροῦ καί τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ μας.
Ενσωματωμένη εικόνα 1


Λόγια καρδιᾶς: Μεγάλη Σαρακοστή. Αὐτές τίς μέρες δέν ξέρουμε ἄν θά τίς ξαναζήσουμε




Από το βιβλίο: Λόγια καρδιάς, Γερόντισσα Μακρίνα, 1921-1995

Να προσέξουμε την "ευχή". Να λέμε όλο και περισσότερο την "ευχή", διότι όσο πλησιάζουν τα χρόνια προς το τέλος του κόσμου τόσο θα απομακρύνεται ο άνθρωπος από τον Θεό.
Ο όσιος Εφραίμ ο Σύρος έλεγε πως όσο πλησιάζουμε στα χρόνια του αντιχρίστου τόσο χειρότεροι θα γινόμαστε μοναχοί και κοσμικοί. 
Σήμερα δεν υπάρχει οικογένεια που δεν έχει προβλήματα κυρίως από τα παιδιά της. Φοβερά προβλήματα. Φθάσαμε στην κατάσταση που ο ένας να μην θέλει να δει τον άλλον.

Περί μεμψιμοιρίας (Γέροντος Ἐπιφανίου Θεοδωρόπουλου)

  Παρεπονείτο στον Γέροντα κάποιος εξομολογούμενος:
 -          Πάτερ, στενοχωρούμαι που μου λείπουν χρήματα για να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου, συνεργάτες ικανοποιητικοί για να εργάζομαι επιτυχώς, σύζυγος που να μου δίδει ευτυχία, τέκνα που να με υπακούουν…
 Και ο Γέροντας τον διέκοψε:
 -          Έχεις υγεία;
 -          Έχω.
 -          Εισόδημα;
  -          Καλό.
-          Σπίτι;

Πιό λεπτός ὁ ἐγκεφαλικός φλοιός τῶν καπνιστῶν

Οι συνέπειες του καπνίσματος φαίνεται πως δεν περιορίζονται στους πνεύμονες: επιστήμονες ανακάλυψαν τώρα ότι η χρόνια συνήθεια λεπταίνει τον εγκεφαλικό φλοιό και προκαλεί μακροπρόθεσμες βλάβες σε γλώσσα και μνήμη!

Τα αποτελέσματα μελέτης του Πανεπιστημίου ΜακΓκίλλ και άλλων επιστημονικών ιδρυμάτων είναι αποκαλυπτικά: σε χρόνιους καπνιστές αλλά και σε όσους είχαν κόψει πρόσφατα το κάπνισμα, οι περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την μνήμη, την γλώσσα και την αντίληψη έδειξαν να «μαραίνονται». Από την τελευταία δεκαετία που οι σχετικές έρευνες άρχισαν να επικεντρώνονται στις νευρολογικές επιπτώσεις του καπνίσματος, όπως π.χ. την βλάβη που υφίστανται οι περιοχές του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με την ισορροπία και τον συντονισμό, τα επιβαρυντικά στοιχεία έρχονται πλέον το ένα μετά το άλλο.  

Ἡ οὐσία τῆς ἀπογνώσεως (Ἀρχ. Σωφρόνιος Σαχάρωφ τοῦ Ἔσσεξ)

...Όταν μιλώ για "απόγνωση", δεν εννοώ κάποια σκυθρωπότητα, κάποια δυσφορία σαν από δυσπεψία, αϋπνία κλπ... Όχι. Η ουσία της απογνώσεως είναι η απώλεια της ελπίδας, της "προσδωκίας" να φθάσουμε τη θεία αιωνιότητα. Οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν αυτό. Κυρίως οι άνθρωποι του "πολιτισμένου", "ουμανιστικού" αιώνα μας... Να "σκοτώσει" όμως κάποιος εντελώς μέσα του την ικανότητα του ανθρωπίνου πνεύματος να προσλάβει την αιωνιότητα δεν είναι σε όλους κατορθωτό. Και εκείνοι που το κατόρθωσαν, ζουν όπως ζουν και τα ζώα. Εκείνοι όμως που δεν το κατόρθωσαν, ζουν σε καταστάσεις κρυφής εσωτερικής συγκρούσεως...
...Τελώντας την Λειτουργία προσεύχομαι βεβαίως για όλο τον κόσμο και δεν αμφιβάλλω ότι, ωσότου προσφέρεται στον κόσμο αυτό η θυσία αυτή της αγάπης, ο κόσμος θα διατηρηθεί στην ύπαρξή του. Όταν όμως θα παύσει να προσφέρεται η θυσία αυτή, τότε αναπόφευκτα ο κόσμος θα κατακαεί στο πυρ του γενικού μίσους.

Ἄς ἀφήσουμε τόν ἑαυτό μας στά χέρια τοῦ Θεοῦ



«…Δεν είναι δουλειά δική μας να σκεπτόμαστε τον εαυτό μας
και να βρίσκουμε λύσεις στα άλυτα προβλήματα μας 
και πόρους στα άπορα μας.
Δουλειά δική μας είναι να σκεπτόμαστε τον Θεό
και δουλειά του Θεού είναι να σκέπτεται εμάς 
και να μας βγάζει από τα άπορα, τα αμήχανα και τα αδιέξοδα. 

Σάββατο τῆς Τυρινῆς-Μνήμη πάντων τῶν Ὁσίων



ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ - ΜΝΗΜΗ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΟΣΙΩΝ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού

Η σημερινή μέρα, μας προβάλλει το πλήθος των Οσίων ασκητών και ασκητριών, οι οποίοι «νηστεία, αγρυπνία, προσευχή», άγιασαν μέρη ερημικά και απόκοσμα, από την ανατολική έρημο της Αιγύπτου, μέχρι την παγωμένη ερημιά των νησιών Σολόβκι της Λευκής θάλασσας, από τις κρυαδερές ακτές της Αλάσκας, μέχρι την καυτή έρημο του Σινά. 


Στον παρόντα κατάλογο εξέχουσα θέση κατέχει η Θηβαϊδα του Βορρά με τους πολυποίκιλους της καρπούς, όπως κι η Σιβηρία η κατεψυγμένη, μαζί με τα ανεμοδαρμένα νησία της Ιρλανδικής ακτής. Ποτισμένα με ασκητικούς καμάτους είναι επίσης τα βουνά του Άθωνος, των Καρπαθίων οι σκιερές κοιλάδες της Σερβίας και της Βουλγαρίας τα φαράγγια της Κύπρου, οι γκρεμμοί και της Συρίας οι στύλοι, μα και της Παλαιστινης τα φαλακρά βουνά. Τα ίδια μπορούμε να αναφέρουμε για τις αγιασμένες ερημιές της Μικρασίας και του Καυκάσου, ούτε λησμονάμε της Ιταλίας και της Κριμαίας τις σπηλιές ή του Αρχιπελάγου και της Ελλάδος τις ιερές φωλιές. Όλοι αυτοί οι ασκητές, άνδρες και γυναίκες, λόγω της αγάπης τους προς το Σωτήρα Χριστό, θυσίασαν τα πάντα γι’ Αυτόν κι εισήλθαν «αγαλλομένω ποδί» στη βασιλεία του. 

23 Φεβρουαρίου Συναξαριστής. Πολυκάρπου Ἐπισκόπου, τῶν Ἁγίων ἑβδομήκοντα τριῶν Μαρτύρων, Κλήμεντος Μάρτυρος, Θεῆς Μάρτυρος, Γοργονίας, τῶν Ὁσίων Ἰωάννου, Ἀντιόχου, Ἀντωνίνου καὶ Μωυσέως, τῶν Ὁσίων Ζεβινᾶ, Πολυχρονίου, Δαμιανοῦ καὶ Μωυσέως, Δαμιανοῦ τοῦ Ἐσφιγμενίτου, Μωυσέως ἐκ Ρωσίας.


Ὁ Ἅγιος Πολύκαρπος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Σμύρνης (Ἑορτὴ Πολύκαρπος)

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Πολύκαρπος γεννήθηκε περὶ τὸ 80 μ.Χ. ἀπὸ εὐσεβεῖς καὶ φιλόθεους γονεῖς, τὸν Παγκράτιο καὶ τὴ Θεοδώρα, ποὺ εἶχαν ἐγκλειστεῖ στὴ φυλακὴ γιὰ τὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ, καὶ βαπτίσθηκε Χριστιανὸς σὲ νεαρὴ ἡλικία.
Ὑπῆρξε μαζὶ μὲ τὸν Ἅγιο Ἰγνάτιο τὸν Θεοφόρο μαθητὴς τοῦ Εὐαγγελιστῆ Ἰωάννη. Λίγο πρὶν ἀναχωρήσει ἀπὸ τὸν πρόσκαιρο αὐτὸ βίο ὁ Ἅγιος Βουκόλος, Ἐπίσκοπος Σμύρνης (τιμᾶται 6 Φεβρουαρίου), χειροτόνησε μετὰ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ὡς διάδοχό του, τὸν Ἅγιο Πολύκαρπο καὶ μετὰ κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.
Ὁ Ἅγιος παρακολούθησε μὲ ἀγωνία καὶ προσευχὴ τὴ σύλληψη τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου, Ἐπισκόπου Ἀντιοχείας καὶ τὰ μαρτύρια αὐτοῦ. Ἡ ἀγάπη του πρὸς τὸν θεοφόρο Πατέρα μαρτυρεῖται καὶ ἀπὸ τὴν Ἐπιστολὴ τὴν ὁποία ἔγραψε πρὸς τοὺς Φιλιππησίους. Σὲ αὐτὴ τὴν ἐπιστολὴ τοὺς συγχαίρει γιὰ τὴν φιλοξενία, τὴν ὁποία παρεῖχαν στὸν Ἅγιο Ἰγνάτιο, ὅταν αὐτὸς διῆλθε ἀπὸ τὴν πόλη τους. Τὸ κείμενο αὐτὸ τοῦ Ἁγίου Πολυκάρπου διακρίνεται γιὰ τὸν ἀποστολικό, θεολογικὸ καὶ ποιμαντικὸ χαρακτῆρα του.