Σελίδες

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Metropolitan Hierotheos of Nafpaktos--On Eternal Hell



   By Metropolitan Hierotheos of Nafpaktos
In many of his texts St. Gregory speaks of man's freedom of choice, which is not abolished by God, and also about the perpetuity of Hell. Both these positions of his remove every notion of the theory of the restoration of all things as affirmed by Origen.
In his great catechetical oration, in which he refers to the Catechism and the value of Baptism, at the end he continues the subject of the change in a man's whole existence which comes about by his choice. He writes that holy Baptism is called birth from above, that is, it is man's rebirth and reconstitution, but it does not alter his characteristic features. This human nature does not of itself admit of any "change by Baptism", and neither is his reason or intelligence changed, nor his cognition nor any other characteristic of human nature. This must take place through man's struggle before and after Baptism. The grace of God which we receive through Baptism does not bring about our rebirth unless we ourselves play a part in it.

Γιατί πρέπει ὁ χριστιανός νά βοηθάει στή σωτηρία τῶν ἀδελφῶν του. Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΝΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΑΔΕΡΦΩΝ ΤΟΥ.ΟΜΙΛΙΑ Π.ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΣΤΙΣ 29/01/2012

http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Ὁ ρόλος τοῦ Πνευματικοῦ Πατρός_Γ΄_π. Σωφρονίου Σαχάρωφ_mp3


Π. Σάββας 2009-08-16_Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ_(ΠΑΤΡΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ)_3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 16-08-2009 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης) .
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Κατάθλιψη, ψυχικές ἀρρώστειες, λύπη: Προσευχές

Ψαλμοί γιά τήν κατάθλιψη, σύμφωνα μέ τήν χρήση τοῦ Ψαλτηρίου, ἀπό τόν ἅγιο Ἀρσένιο τόν Καππαδόκη:

Ψαλμός 4ος: Γιά νά θεραπεύσει ὁ Θεός τούς εὐαίσθητους ἀνθρώπους, πού ἀρρώστησαν ἀπό μελαγχολία ἀπό τή συμπεριφορά τῶν σκληρόκαρδων ἀνθρώπων.
Δ 4.Εἰς τὸ τέλος, ἐν ψαλμοῖς· ᾠδὴ τῷ Δαυΐδ.
2 ΕΝ τῷ ἐπικαλεῖσθαί με εἰσήκουσάς μου, ὁ Θεὸς τῆς δικαιοσύνης μου· ἐν θλίψει ἐπλάτυνάς με. οἰκτείρησόν με καὶ εἰσάκουσον τῆς προσευχῆς μου. 3 υἱοὶ ἀνθρώπων, ἕως πότε βαρυκάρδιοι; ἱνατί ἀγαπᾶτε ματαιότητα καὶ ζητεῖτε ψεῦδος; (διάψαλμα). 4 καὶ γνῶτε ὅτι ἐθαυμάστωσε Κύριος τὸν ὅσιον αὐτοῦ· Κύριος εἰσακούσεταί μου ἐν τῷ κεκραγέναι με πρὸς αὐτόν. 5 ὀργίζεσθε, καὶ μὴ ἁμαρτάνετε·
ἃ λέγετε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν, ἐπὶ ταῖς κοίταις ὑμῶν κατανύγητε. (διάψαλμα). 6 θύσατε θυσίαν δικαιοσύνης καὶ ἐλπίσατε ἐπὶ Κύριον. 7 πολλοὶ λέγουσι· τίς δείξει ἡμῖν τὰ ἀγαθά; Ἐσημειώθη ἐφ’ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, Κύριε. 8 ἔδωκας εὐφροσύνην εἰς τὴν καρδίαν μου· ἀπὸ καρποῦ σίτου, οἴνου καὶ ἐλαίου αὐτῶν ἐπληθύνθησαν. 9 ἐν εἰρήνῃ ἐπὶ τὸ αὐτὸ κοιμηθήσομαι καὶ ὑπνώσω, ὅτι σύ, Κύριε, κατὰ μόνας ἐπ’ ἐλπίδι κατῴκισάς με.

Ψαλμός 27ος Γιά νά θεραπεύσει ὁ θεός τούς νευρασθενεῖς καί τούς νευρόπονους.

Ὁ ρόλος τοῦ Πνευματικοῦ Πατρός_Β΄_π. Σωφρονίου Σαχάρωφ_mp3


Π. Σάββας 2009-07-19_Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ_(ΠΑΤΡΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ)_2

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-07-2009 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης) .
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ἐρώτηση: Πάτερ Ραφαήλ Νόικα Πῶς μποροῦμε νά φτάσουμε στήν καθαρή προσευχή; Πῶς μποροῦμε νά κρατᾶμε συγκεντρωμένο τόν νοῦ μας στήν προσευχή;

Ερώτηση: Πώς μπορούμε να φτάσουμε στην καθαρή προσευχή; Πώς μπορούμε να κρατάμε συγκεντρωμένο τον νου μας στην προσευχή;
Απάντηση: Θα σας το πω για άλλη μια φορά: Είναι αδύνατο! Η καθαρή προσευχή είναι μια κατάσταση υπερφυσική. Ε, λοιπόν, μακάρι αυτό το αδύνατο να γίνει σε σας δυνατό με την επενέργεια του Θεού. Όμως, αυτή η επενέργεια, η εργασία του Θεού πάνω μας είναι πολυεδρική: είναι όλα τα μέσα που διαθέτει η Εκκλησία, τα μυστήριά της κτλ.
Όταν ζητάμε στην Ακολουθία της θείας Μεταλήψεως να δεχόμαστε τα άγια μυστήρια «εις έφόδιον ζωής αιωνίου», τι είναι αυτό το «έφόδιον»; Είναι μία ενδυνάμωση. Όταν είσαι χωρίς δυνάμεις, επειδή δούλεψες και κουράστηκες, κάθεσαι λίγο, ξεκουράζεσαι, τρως κάτι, και ξαναρχίζεις να δουλεύεις. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με αυτά τα εφόδια, με τα μυστήρια της Εκκλησίας, ιδιαιτέρως με τη θεία Κοινωνία αλλά και με όλα τα αγιαστικά μέσα της Εκκλησίας: το αγιασμένο λάδι του Ευχελαίου, τον αγιασμό, το αντίδωρο, την αρτοκλασία.

Ὁ ρόλος τοῦ Πνευματικοῦ Πατρός_Α_π. Σωφρονίου Σαχάρωφ_mp3



Π. Σάββας 2009-07-12_Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ_(ΠΑΤΡΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΣΑΧΑΡΩΦ)_1

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 12-07-09 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης)
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ὅταν ἤμουν στό μοναστήρι τοῦ ἁγίου Σάββα Κρίπετσκι...

ΣΤΑΡΕΤΣ ΣΑΜΨΩΝ

ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΕΚΝΑ
 
4. Όταν ήμουν στο μοναστήρι του αγίου Σάββα Κρίπετσκι...

Πολύ πιο παλιά είχα δοκιμάσει μια εκπληκτική έλλαμψι θείας χαράς! Ξέρετε γιατί; «Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα, εν ουρανό και επί γης προσκυνούμενος και δοξαζόμενος, Χριστός ο Θεός». Ήταν η πρώτη προσευχή πού έμαθα. Την διάβαζα εκατό φορές την ήμερα! Ούτε το «Πάτερ ημών», ούτε το «Άγιος ο Θεός», αλλά το «Ο εν παντί καιρώ και πάση ώρα».

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Ό εν παντί καιρώ και πάση ώρα,

εν ούρανώ και επί γης,

προσκυνούμενος και δοξαζόμενος Χριστός ό Θεός

ό μακρόθυμος, ό πολυέλεος, ό πολυεύσπλαχνος

ό τους δικαιους αγαπών ''

και τους αμαρτωλούς ελεών ό πάντας καλών προς σωτηρίαν

δια της επαγγελίας των μελλόντων αγαθών.

Ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας βρίσκει τό σπίτι της!

Panagia-Paramythiavriskeispitiths2

ΔΙΗΓΗΣΗ ΑΛΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ 

Αικατερίνα Προσκυνήτρια
19.8.2012. Μία επίσκεψη, όπως πάντα, στο Θαβώρ για προσκύνημα στο μέρος της Μεταμόρφωσης του Κυρίου μας. Η μέρα αυτή όμως ήτανε ξεχωριστή όχι γιατί είναι της Μεταμορφώσεως με το παλαιό ημερολόγιο, αλλά για το γεγονός που θα σας διηγηθώ.
Η γερόντισσα Θαβωρία μου ζήτησε να μεταφέρω μία εικόνα στην Ελλάδα. Αφού πήραμε την ευλογία του γέροντα Ιλαρίωνα, μου έδωσε την εικόνα. Όπως είναι φυσικό την ρώτησα σε ποιόν θα την δώσω. Η απάντηση που πήρα ήτανε:
—Θα σε βρούνε και θα σου τηλεφωνήσουνε αυτοί που θα την πάρουν.
Ζήτησα από τη Γερόντισσα να μου δώσει κάποιο τηλέφωνο, αν έχει, για να τους τηλεφωνήσω εγώ μόλις γυρίσω στην Ελλάδα, ή κάποιο όνομα για να βρω το τηλέφωνό τους, και μου απήντησε ότι δεν εχει ούτε τηλέφωνο ούτε επώνυμο γνωρίζει και επανέλαβε το ίδιο: θα σε ψάξουνε και θα σε βρούνε αυτοί που θα πάρουνε την εικόνα. Εξέφρασα και κάποια ανησυχία για το πως θα περάσω την εικόνα από τα Εβραϊκά σύνορα γιατί, όπως όλοι ξέρουμε, ο έλεγχος είναι αυστηρός και με καθησύχασε με αυτή την μελωδική παιδική φωνή της λέγοντάς μου να μην ανησυχώ και ότι όλα θα πάνε καλά. Παρ’ όλα αυτά εξακολουθούσα να έχω τον φόβο και την ανησυχία. Όταν έφθασα στα σύνορα, ο φόβος και η αγωνία κορυφώθηκαν. Κρατούσα την εικόνα στο χέρι μου, η οποία ήτανε αρκετά μεγάλη, 80 χ 50 cm περίπου.

Ἀνοικτή ἐπιστολή π. Σαράντη Σαράντου πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο, τούς Μητροπολίτες καί τήν Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους γιά τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη

Αποτέλεσμα εικόνας για σαραντης σαραντος
ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
      Β. ΗΠΕΙΡΟΥ 47 ΜΑΡΟΥΣΙ
           ΤΗΛ.  2108025211
Μαρούσι 12-3-2015
Κάρτα τοῦ Πολίτη.
Μακαριώτατε,
Εὐλαβῶς ἀσπάζομαι τήν Δεξιάν Σας.
Ἡ παροῦσα κυβέρνηση τοῦ κ. Ἀλέξη Τσίπρα, ἅμα τῇ ἀναλήψει τῶν νομοθετικῶν καθηκόντων της θέλει νά τιμήσει ἤ νά τιμωρήσει τόν ἑλληνικό λαό, γιά τήν τιμή πού παρέσχε στό κόμμα του, φέρνοντας τήν Κάρτα τοῦ Πολίτη (ΚτΠ);
Βέβαια ἡ συγκίνηση τοῦ πρωθυπουργοῦ κατά τήν πρώτη ὁμιλία του στήν ἑλληνική Βουλή, μᾶς συνεκίνησε, ὅταν τόνισε τήν ἀξία τῆς μακραίωνης ἱστορίας μας, τοῦ ὑψηλοῦ διαχρονικοῦ πολιτισμοῦ μας καί τῆς ὁλοζώντανης καί ἐκφραστικότατης γλώσσας μας.  Ἔκανε μάλιστα ἰδιαιτέρα ἐντύπωση, ὅταν ἰσχυρίστηκε ὅτι οὔτε λέξη δέν πρέπει νά χαθεῖ ἀπό τό πλουσιώτατο δυναμικό τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας.  Πράγματι, χωρίς τήν εἰδοποιό συνύφανση τῆς ἱστορίας μας, τῆς γλώσσας μας καί τοῦ πολιτισμοῦ μας μέ τή ζωο­ποιό δύναμη τῆς ὀρθοδόξου θείας Χάριτος,  δέν θά ἐπιζοῦσαν ἱστορία, γλῶσσα καί πολιτισμός μέχρι σήμερα, μετά ἀπό τόσους ἀπηνεῖς πολέμους καί διωγμούς ἀνά τούς αἰῶνες.
Καί τώρα, ἀνακοινώνει ἡ κυβέρνηση ὅτι βιάζεται νά φέρει τήν ΚτΠ γιά τό καλό τῶν πολιτῶν πού βρίσκονται στό ὅριο τῆς φτώχειας ἤ καί κάτω ἀπό αὐτό. 

Ὁ πόνος στὴ ζωή μας

τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου π. Γεωργίου, Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους


Εἶναι εὔκολο κάποιος νὰ φιλοσοφεῖ ἢ νὰ θεολογεῖ γιὰ τὸν πόνο. Ἀλλὰ εἶναι δύσκολο νὰ ἀντιμετωπίζει σωστὰ τὸν πόνο, ὅταν ὁ ἴδιος περνᾶ ἕνα δυνατὸ πόνο στὴν ζωή του. Θεωρῶ πολὺ τολμηρὸ νὰ μιλᾶ κανεὶς γιὰ τὸν πόνο, ὅταν ὁ ἴδιος δὲν πονᾶ. Σκέπτομαι ὅλους τοὺς ἀδελφούς μας ἁπανταχοῦ τῆς γῆς, ποὺ πονοῦν σωματικὰ ἢ ψυχολογικὰ ἢ πνευματικά.
Σωματικὰ πονοῦν οἱ ἄνθρωποι ἀπὸ ἀρρώστιες, κακουχίες, πείνα. Ψυχολογικὰ πονοῦν ἀπὸ κατατρεγμούς, συκοφαντίες, ἔλλειψη ἀγάπης καὶ μὴ ἀνταπόκριση στὴν προσφερόμενη σὲ ἄλλα προσφιλῆ πρόσωπα ἀγάπη, ἀνεκπλήρωτες ἐπιθυμίες, ἀσθένειες καὶ θανάτους προσφιλῶν ἀνθρώπων καὶ ἄλλα αἴτια. Πνευματικὰ πονοῦν ὅσοι ἀγαποῦν τὸν Θεὸ καὶ τὸν ἄνθρωπο καὶ ὅμως βλέπουν ὅτι μὲ τὶς ἁμαρτίες τους λυποῦν τὸν Θεὸ καὶ προσβάλλουν τὴν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ, τὸν ἄνθρωπο.
Δὲν εἰσῆλθε ἀσφαλῶς κατ᾿ εὐδοκία Θεοῦ. Μπῆκε κατὰ παραχώρηση Θεοῦ, ὅταν ὁ ἄνθρωπος μὲ τὴν ἐγωιστικὴ παρακοή του ἔχασε τὴν Πηγὴ τῆς Ζωῆς, τὸν Πλάστη του. Ἀπὸ τὴν ἄπονο κατάσταση τῆς Θείας Βασιλείας, βρέθηκε σὲ μία ἄλλη κατάσταση, στὴν ὁποία ἀφοῦ δὲν βασίλευε ἡ ἀληθινὴ Ζωή, κυριαρχοῦσε μία ζωὴ φθαρμένη, συνυφασμένη μὲ τὸν θάνατο, τὰ πάθη καὶ τὴν ἁμαρτία.

Οἱ Βίοι τῶν Ἁγίων στὴν ἀγωγὴ τῶν παιδιῶν


 Μιὰ εὐλογία τοῦ Θεοῦ στὴν ἐποχή μας ἀποτελεῖ ἡ κυκλοφορία πολλῶν βιβλίων μὲ Βίους Ἁγίων γιὰ παιδιά. Ἐπιμελημένες ἐκδόσεις, μὲ πλούσια εἰκονογράφηση, γραμμένες σὲ ἁπλὴ γλώσσα γιὰ νὰ γίνονται κα­τανοητὲς καὶ προσιτὲς στὴν παιδικὴ ἡλικία. Πολλοὶ γονεῖς τὰ ­προμηθεύονται γιὰ τὰ παιδιά τους, ἐκπαιδευτικοὶ καὶ κατηχητὲς γιὰ τοὺς μαθητές τους, καὶ γενικὰ ὅσοι ἀσχολοῦνται μὲ τὴν ἀγω­γὴ τῶν παιδιῶν τὰ χρησιμοποιοῦν καὶ προσελκύουν τὴν παιδικὴ ψυχή. Κυ­κλο­­φοροῦν σὲ ὅλα τὰ χριστιανικὰ βιβλιοπωλεῖα τῆς πατρίδας μας, ἀλλὰ καὶ μέσῳ τοῦ Διαδικτύου προβάλλονται καὶ γίνονται γνωστὰ ­παγκοσμίως. Τὸ πιὸ εὐχάριστο εἶναι ὅτι ἔχουν ­ἀξιόλογη κυκλοφορία καὶ ἀνταπόκριση ἀπὸ τὸν κόσμο τῶν παιδιῶν. Χαίρονται, διδάσκονται, ὠφελοῦνται τὰ παιδιὰ καὶ πολ­λὲς φορὲς διηγοῦνται μόνα τους τὰ ὅ­­­­σα ἄκουσαν ἢ διάβασαν. 
   Καθὼς τὰ παιδιὰ μελετοῦν τὴ ζωὴ ­­­νὸς Ἁγίου, διαπιστώνουν πὼς δὲν εἶναι παραμύθια οἱ Βίοι τῶν ­Ἁγίων, δὲν εἶ­ναι φανταστικὰ ­πρόσωπα οἱ ­­­γιοι, ὅπως πολλοὶ «ἥρωες» ποὺ προβάλλουν μερικὰ σύγχρονα μέσα ­ψυχαγωγίας τῶν παιδιῶν ­συνδέοντάς τους μὲ ­ἐξ­­ω­­­­­πραγ­ματικὲς ­καταστάσεις, μὲ βίαιη ζωή.

Ἔρευνα-σόκ γιά τό ντόπινγκ (Γιώργος Γεωργακόπουλος)

Το πραγματικό ποσοστό των αθλητών παγκοσμίως που χρησιμοποιούν απαγορευμένες ουσίες δεν είναι ούτε το 1%-2% των αθλητών που συλλαμβάνονται ντοπαρισμένοι ή υποπίπτουν σε παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, ούτε καν άλλο μονοψήφιο ποσοστό, αλλά κυμαίνεται μεταξύ 14%-39%, σύμφωνα με ολλανδική έρευνα που δημοσιεύθηκε προ μερικών εβδομάδων σε κορυφαία παγκόσμια έκδοση της επιστήμης της αθλητιατρικής.
Οι συντάκτες του πορίσματος διερωτώνται μάλιστα γιατί οι υπεύθυνες αρχές δεν φροντίζουν να εντοπίσουν το αληθινό μέγεθος του προβλήματος παρότι διαθέτουν τα μέσα γι’ αυτό. Σκοπός μιας ακριβέστερης απεικόνισης της χρήσης ουσιών θα ήταν όχι η ονομαστική στοχοποίηση των χρηστών, όπως σήμερα, αλλά η αυξημένη χρήση πόρων και η αφύπνιση της απαραίτητης πολιτικής βούλησης ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα σε επίπεδο παιδείας και αστυνόμευσης.

Τί σημαίνει τό «Αἰωνία ἡ μνήμη»; (π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος)

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος:  Τι σημαίνει το «Αιωνία η μνήμη»;
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
 
Τι σημαίνει το «Αιωνία η μνήμη»;
(απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από ομιλία)
 
Το λέμε αυτό για τον νεκρό. Αλλά πού να είναι, όμως, «αιωνία η μνήμη» του νεκρού; Αυτό είναι ταυτόσημο, προσέξτε: όταν λέμε «αιωνία η μνήμη» θα πει «κάποιος να σε θυμάται πάντοτε». Αυτός ο «κάποιος» που θα θυμάται πάντοτε είναι ο Θεός. Ποιον θα θυμάται; Αυτόν τον άνθρωπον για τον οποίον του ευχόμεθα θα είναι αιωνία του η μνήμη. Δηλαδή, ο Θεός, λέγει η Αγία Γραφή, θυμάται εκείνους, οι οποίοι έχουν σωθεί. Δεν θυμάται εκείνους, οι οποίοι δεν έχουν σωθεί.

Ἡ ἀγάπη εἶναι ὁ καλύτερος εὐαγγελιστής

Αποτέλεσμα εικόνας για ιουστινος ποποβιτς
Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
Η Αλήθεια ζει με την αγάπη και μαρτυρεί περί του εαυτού της με την αγάπη. Αυτός είναι ο ύψιστος νόμος στο θεανθρώπινο «Είναι» της Εκκλησίας. Σ’ αυτό έγκειται η ουσία της ευαγγελικής πίστης. Η αλήθεια του Χριστού κηρύττεται πλέον επιτυχημένα με την αγάπη. Η αγάπη είναι ο καλύτερος ευαγγελιστής. Εκείνη βρίσκει τον δρόμο και στην πιο σκληρή ψυχή για την Αλήθεια του Χριστού. Την ζεσταίνει, την απαλύνει και την κάνει ικανή για την ζωή στην αγία κοινωνία της Εκκλησίας.