ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 23 Απριλίου 2015
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 24-04-2015
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. ε΄ 1 - 11
ε΄ 1 - 11
Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Ε΄ 30 - Στ΄ 2
Ε΄ 30 - Στ΄ 2
Γιατί χάνουμε τή χαρά μας. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑ ΜΑΣ.ΑΡΧ.ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 11-01-2015
(Στόν Ἱ. Ν. Ἁγίων Πέτρου καί Παύλου, Γιαννιτσῶν)
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 11-01-2015
(Στόν Ἱ. Ν. Ἁγίων Πέτρου καί Παύλου, Γιαννιτσῶν)
http://hristospanagia3.blogspot.gr/
Ἀφάνεια-Καταπολέμηση τοῦ Γεροντισμοῦ
Β. Ο ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΣ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
Ὁ Ὅσιος γέροντας Πορφύριος δέν φρόντιζε νά συνδέσει τά πνευματικά του παιδιά μέ τόν ἴδιο, ἀλλά μέ τόν Χριστό. Ἔμενε στή σκιά καί ἔδειχνε τόν Κύριο.
Σημειώνει
πνευματικό του παιδί: «Ἡ παιδαγωγική τέχνη του ἦταν ἀνεπανάληπτη! Δέν
ἦταν αὐταρχική καί ἐξουσιαστική, ὥστε νά προκαλέσει προσωπικές
ἐξαρτήσεις, προσκολλήσεις καί εἰδωλοποιήσεις, πού συχνά καταλήγουν σέ
ἐπαναστάσεις ἀνεξαρτησίας. Δέν ἦταν δειλή καί ἐξουθενωτική, ὥστε νά
προκαλέσει ἀνασφάλειες, φοβίες καί ἄγχη. Δέν ἦταν ἀνθρωποκεντρική, μέ
τίς ποικίλες ἰδιορρυθμίες, αὐθαιρεσίες καί ἀδυναμίες της. Ὁ Γέροντας δέν καλλιεργοῦσε τήν προσωπολατρεία, μέ τήν
μορφή τῆς “Γεροντολατρείας”.
Ἡ εἰδωλολατρεία δέν εἶναι μόνο προσκύνημα σέ ψεύτικους θεούς…
Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς
«Οίδαμεν δε ότι ο υιός του Θεού ήκει και δέδωκεν ημίν διάνοιαν, ίνα
γινώσκωμεν τον αληθινό∙ και εσμέν εν τω αληθινώ, εν τω υιώ αυτού Ιησού Χριστώ.
Ούτος εστιν ο αληθινός Θεός και ζωή αιώνιος. Τεκνία, φυλάξατε εαυτούς από των
ειδώλων. Αμήν.» (Α’ Ιωάν. 5,20-21)
Σε αυτό το
στίχο (στ. 20) συνοψίζεται ολόκληρο το
Ευαγγέλιο του αγίου Θεολόγου και ολόκληρη η θεολογία του. «Ο
υιός του Θεού ήκει και δέδωκεν ημίν διάνοιαν», ώστε σ’ Αυτόν να
γνωρίζουμε τον αληθινό Θεό. Και μας έδωσε και την δύναμη, με την οποία γίναμε
δικοί Του, και κατοικήσαμε εν Αυτώ. Ώστε είμαστε μ’ όλο μας το «είναι» μέσα σ’
Αυτόν, στον αληθινό Θεό και δι’ Αυτού στην αιώνια ζωή, επειδή Αυτός είναι και
αληθινός Θεός και ζωή αιώνια.
«Ημείς εσμεν εν Ιησού Χριστώ»,
είναι η ορθή απάντηση των πραγματικών χριστιανών στην ερώτηση: που είστε, που
βρίσκεστε; Αν και ζούμε στον κόσμο που «όλος εν τω πονηρώ κείται», «ημείς
εσμέν εν Ιησού Χριστώ»: στον αληθινό Θεό και στην αιώνια ζωή. Εάν δεν μας έδινε ο αληθινός Θεός «διάνοια»,
εμείς δεν θα αναγνωρίζαμε τον πραγματικό Θεό και για πάντα θα παραμέναμε
ασεβείς.
Μία φοβερή ἐμπειρία τοῦ γέροντος Ἀμβροσίου... "Πῆγα στήν κόλαση καί τήν εἶδα"
Κάποτε
πού ήταν στην Αιδηψό, ξυπνούσε άπό τίς 3 τά χαράματα
καί προσευχόταν. Ενα πρωί διηγήθηκε ότι τήν προηγούμενη βραδιά τόν
επισκέφθηκαν γνωστοί κεκοιμημενοι, οί οποίοι τού έδωσαν τά ονόματα τους,
γιά νά προσευχηθεί.
Ενας άπό αυτούς κάθισε δίπλα του στό κρεβάτι καί ήταν τόσο παγωμένος, πού μετά έκανε 5 ώρες νά συνέλθει από τό ψύχος.
" Ήταν, λές καί τόν είχαν βάλει στην κατάψυξη..."
Άπό τότε έλεγε ότι θά προσευχηθεί στον Θεό, γιά νά του δείξει πώς ζουν οί δίκαιοι καί πώς ζουν οί άνθρωποι οί οποίοι πάνε στην Κόλαση, δηλαδή εκείνοι πού σώζονται καί εκείνοι πού βρίσκονται μακριά άπό τή Χάρη του Θεού. Έπειτα άπό ένα χρόνο δυνατής προσευχής, ό Θεός του έδωσε αυτή τή δυνατότητα. Σε μία άπό τις συναντήσεις μέ πνευματικά του παιδιά στή Μονή Δαδίου ( 27.7.2002 ), ρώτησε μετά τή θεία Λειτουργία του Αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος αν γνωρίζουν τί είναι Κόλαση.
Κάποιος τού απάντησε:
Ενας άπό αυτούς κάθισε δίπλα του στό κρεβάτι καί ήταν τόσο παγωμένος, πού μετά έκανε 5 ώρες νά συνέλθει από τό ψύχος.
" Ήταν, λές καί τόν είχαν βάλει στην κατάψυξη..."
Άπό τότε έλεγε ότι θά προσευχηθεί στον Θεό, γιά νά του δείξει πώς ζουν οί δίκαιοι καί πώς ζουν οί άνθρωποι οί οποίοι πάνε στην Κόλαση, δηλαδή εκείνοι πού σώζονται καί εκείνοι πού βρίσκονται μακριά άπό τή Χάρη του Θεού. Έπειτα άπό ένα χρόνο δυνατής προσευχής, ό Θεός του έδωσε αυτή τή δυνατότητα. Σε μία άπό τις συναντήσεις μέ πνευματικά του παιδιά στή Μονή Δαδίου ( 27.7.2002 ), ρώτησε μετά τή θεία Λειτουργία του Αγίου ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος αν γνωρίζουν τί είναι Κόλαση.
Κάποιος τού απάντησε:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ - ΠΕΜΠΤΗ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
1. 7:45 ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ
ΥΜΝΟΙ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ_ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ (ΧΡΟΝΟΣ: 18΄)
ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
2. 8:03 ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ_ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ_ΜΕΡΟΣ Δ΄ (ΧΡΟΝΟΣ: 45΄)
3. 8:48
ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ_ Π. ΣΑΒΒΑΣ 2011-09-18_Η ΑΚΤΗΜΟΣΥΝΗ,
ΟΙ ΒΙΟΤΙΚΕΣ ΜΕΡΙΜΝΕΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ_(ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ Β΄ΜΕΡΟΣ)
(ΧΡΟΝΟΣ 59΄)
4. 9:47 ΥΜΝΟΙ ΤΟΥ ΟΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ_ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ (ΧΡΟΝΟΣ: 8΄)
5. 9:55 ΕΚΦΡΑΣΙΣ ΜΟΝΑΧΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ _ ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
(ΧΡΟΝΟΣ: 30:20΄)
6. 10:26 ΗΧΗΤΙΚΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ (ΧΡΟΝΟΣ 34΄)
7. 11:00 ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ_2015 (ΧΡΟΝΟΣ 3΄)
Ὁ κακοθάνατος ἁμαρτωλός.Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν
Μια
φορά, πού ὁ δίκαιος ἦταν στήν ἐκκλησία –εἶχε τελειώσει ἡ ἀκολουθία καί καθόταν
παράμερα, σ’ ἕνα στασίδι- μαζεύτηκαν γύρω του μερικοί χριστιανοί γιά ν’ ἀκούσουν
τά ὠφέλιμα λόγια οτυ.
-Μίλησέ μας, πάτερ, τόν
ρώτησε κάποιος, γιά τίς διαφορές τῶν θανάτων.
Γιατί ἄλλοι ἔχουν θάνατο ὀδυνηρό καί ἄλλοι εἰρηνικό; Καί γιατί ἄλλοι
πεθαίνουν στήν ξενητιά, ἄλλοι στήν ἐρημιά καί ἄλλο στή θάλασσα; Λένε μάλιστα
μερικοί, πώς εἶναι γραμμένο γιά τόν καθένα τό πῶς καί ποῦ θά πεθάνει.
-Ἀκοῦστε, ἀδελφοί, ἀπάντησε
ὁ ὅσιος. Ἐκεῖνο πού πρέπει ἐμεῖς νά κάνουμε, εἶναι νά πενθοῦμε γιά τίς ἁμαρτίες
μας καί νά ζητᾶμε μέ μετάνοια τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ. Ὅσο γι’ αὐτά πού ρωτᾶτε, ’ανήκουν στή δική Του κρίση καί ἀπόφαση. Καί εἶναι ἀσύνετο, παράτολμο καί ἐπικίνδυνο νά τά ψάχνουμε. Ἅς κλάψουμε καλύτερα κι ἄς
θρηνήσουμε γιά τίς ἀνομίες μας, μήπως κατορθώσουμε νά βροῦμε μιά μικρή ἔστω
σταγόνα σωτηρίας. Νά, ἔρχονται δύσκολες μέρες, ὁπότε «οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι»126. Πρίν λοιπόν φτάσουν, ἄς ἐργαζόμαστε
τό ἀγαθό, γιά νά ζήσουμε αἰώνια.
-Καλός καί ἅγιος ὁ
λόγος σου, πάτερ, τοῦ ἀποκρίθηκαν. Μιά καί δέν σέ ρωτᾶμε ὅμως κακόβουλα, σέ
παρακαλοῦμε, δῶσε μας κάποιαν ἀπάντηση.
-Σᾶς τό ξαναλέω, αὐτά εἶναι
κρίματα τοῦ Θεοῦ, καί καλύτερα θά’ ταν νά μήν τά συζητούσαμε. Ὅμως....
σκέφτομαι τό «δῴη σοι Κύριος κατὰ τὴν
καρδίαν σου»127, γι’ αὐτό θά σᾶς πῶ δυό λόγια. Καί ὁ Θεός, πού ἐξετάζει τήν προαίρεσή μας, ἄς
μᾶς δώσει ὅ,τι μᾶς χρειάζεται.
Ἄρχισε λοιπόν ὁ ὅσιος
νά διηγεῖται γιά κάποιον γνωστό του, πού τόν ἔλεγαν Θεόφιλο.
Τό παλαιό ἀντιπαλαμικό μένος τῶν Παπικῶν-Βασίλειος Χαραλάμπους
«Ιεροίς
συγγράμμασιν έτεμες αιρέσεις ακανθώδεις» - (Ε΄ωδή δευτέρας Κυριακής των
νηστειών)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Σε παλαίτυπο τεύχος του Εκκλησιαστικού Περιοδικού Γρηγόριος ο Παλαμάς
(Θεσσαλονίκη 1918), διαβάζουμε σε κείμενο του Αρχιμανδρίτου Χρυσόστομου
Παπαδόπουλου, που τιτλοφορείται «Ο Άγιος Γρηγόριος Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης
και Λατινική ‘’Εκκλησία’’ », που αναφέρει μεταξύ άλλων το γεγονός της
καταστροφής του Τυπογραφείου στην Κωνσταντινούπολη, κατά το έτος 1627 από τους
Ιησουΐτες, με αφορμή την έκδοση των «Δύο αποδεικτικών λόγων» του Αγίου
Γρηγορίου του Παλαμά.
Θα πρέπει επίσης να αναφέρομε ότι ακόμα και ο Migne, γνώρισε την
Παπική εξουσιαστική αντίδραση, εξ αφορμής της έκδοσης έργων του Αγίου Γρηγορίου
του Παλαμά, και υποχρεώθηκε στο τέλος να ζητήσει συγνώμη για την έκδοσή των.
Ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ
Ἁγίου
Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου
Γιά
ποιό λόγο ὁ Θεός δέν ἐξαφανίζει τόν
ἐχθρό τῶν ἀνθρώπων, τό διάβολο, πού
ἐξαπάτησε τόν Ἀδάμ καί τήν Εὔα καί
συνεχίζει νά πολεμάει ἄγρια ὅλους μας;
εἶναι ἕνα ἐρώτημα καί συνάμα μιά ἀξίωση
πολλῶν.
«Μακάριοι
οἱ ἄμωμοι ἐν ὁδῷ οἱ πορευόμενοι
ἐν
νόμῳ Κυρίου »
Ψαλμ.
118 : 1
Ἡ
ἀξίωση αὐτή θά ἦταν εὔλογη, ἄν ὁ
διάβολος μᾶς κατέβαλλε μέ τή βία. Ἀφοῦ,
ὅμως, δέν ἔχει καμιά δυνατότητα νά μᾶς
παρασύρει βίαια στό κακό, ἀφοῦ μόνο μέ
τή δική μας συνεργασία μπορεῖ νά πετύχει
τούς σκοπούς του, ἀφοῦ τό νά κάνουμε
τό θέλημά του ἐξαρτᾶται ἀπό τή δική
μας προαίρεση, τότε γιατί θέλουμε νά
χαθεῖ ἡ αἰτία τῆς ἐπιτυχίας μας στόν
ἀγώνα ἐναντίον του, ἡ προϋπόθεση τοῦ
θριάμβου καί τοῦ στεφανώματός μας;
ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ:
ΑΓΧΟΣ (42) ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ (150)ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ (25) ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (27) ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ (9) ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (6) ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ (6) ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ (17)
ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ (77)
ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)
Τά πάθη καί ἡ κατάθλιψη-Τί εἶναι καί πῶς θεραπεύονται (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου). 2012
ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)
Τά πάθη καί ἡ κατάθλιψη-Τί εἶναι καί πῶς θεραπεύονται (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου). 2012
Σχῆμα 14Χ20.5 , Σελίδες: 282, Τιμή: 9€, Παραγγελίες στό τηλέφωνο 6944577885 ἤ στό e- mail: hristospanagia@yahoo.gr
- Ἐξομολόγοι ἤ ψυχολόγοι; «Αυτοί που δεν είναι καλά πνευματικά, είναι μερικοί ιερωμένοι που σπουδάζουν ψυχολογία, για να βοηθήσουν τις ψυχές (με ανθρώπινες τέχνες)».(Γέρων Παΐσιος)
- Τά πάθη καί ἡ κατάθλιψη-Τί εἶναι καί πῶς θεραπεύονται (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)-Νέο βιβλίο
- Οι βιοτικές ασχολίες και η πνευματική ζωή. Το άγχος.
- Γέροντος Παΐσιου του Αγιορείτου Λόγοι Α΄ – Δεύτερο Μέρος – Κεφάλαιο 3ον «Απλοποιήστε την ζωή σας, για να φύγη το άγχος» (ὁμιλία+κείμενο)
- Για τον πιστό δεν υπάρχουν αδιέξοδα
- Γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ ἄγχους (κατά τήν Ἁγία Γραφή καί τούς Ἁγ. Πατέρες)
- Ὁ μοναχός μέ τό ἰαματικό χάρισμα
Πραγματικά Ρωμιοί
Κωστής Παλαμάς και Ρωμηοσύνη
“Ανάλογη, λογική, συνεχίζει ο Παλαμάς, ακολουθούμε και στο μεταχείρισμα
των όρων Ρωμιός και Ρωμιοσύνη. Η μόνη διαφορά είναι πώς και τα δύο
τούτα λόγια, επειδή δε μας έρχουνται, ίσα ολόϊσα, από την εποχή του
Περικλή, παραμερίστηκαν αγάλια, αγάλια, από την επίσημη γλώσσα, καθώς
κι’ όλα τα λόγια τα δυσκολομέτρητα της ζωής και της αλήθειας. Έλληνες,
για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια του κόσμου, πραγματικά, Ρωμιοί. Το
όνομα (Ρωμιός) κάθε άλλο είναι παρά ντροπή. Αν δεν το περιζώνει αγριλιάς
στεφάνι από την Ολυμπία, το ανυψώνει στέμμα ακάνθινο μαρτυρικό και
θυμάρι μοσκοβολά και μπαρούτη.
Ὅσιος Ζωσιμᾶς τοῦ Σολόφκυ,ὁ μεγάλος ἀσκητής τοῦ Βορρᾶ
Γιά νά μή ξεχνιόμαστε …
https://agathan.wordpress.com/2015/04/14/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7-%CE%BE%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5/
23 Απριλίου Συναξαριστής. Γεωργίου Τροπαιοφόρου, Πολυχρονίας Μάρτυρος, Ἀθανασίου τοῦ ἀπὸ μάγων, Ἀνατολίου καὶ Πρωτολέοντος τῶν στρατηλατῶν, Γλυκερίου τοῦ γεωργοῦ, Δονάτου καὶ Θερινοῦ Μαρτύρων, Οὐαλερίου Μάρτυρος, Γεωργίου Ὁσίου ἐκ Ρωσίας, Γεωργίου τοῦ Κυπρίου Νεομάρτυρος, Λαζάρου Νεομάρτυρος.
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Τροπαιοφόρος (Ἑορτὴ Γεώργιος, Γεωργία)
Ἡ οἰκουμενικότητα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου, ποὺ ἐκφράζεται μέσα ἀπὸ τὴ λειτουργικὴ τέχνη, τὴν τιμὴ πρὸς τὸν Ἅγιο λαῶν καὶ φυλῶν ἀκόμα καὶ μὴ ὀρθοδόξων, τὴ λαϊκὴ θρησκευτικότητα, μαρτυρεῖται περίτρανα ἀπὸ τὴν γ’ Ὠδὴ τοῦ Κανόνος του: «Γῆ πᾶσα καὶ βρότειος φυλή, οὐρανὸς τε συγχαίρει, στρατὸς Ἀγγέλων τε, ὁ πρωτοστράτηγος γάρ, Χριστοῦ νῦν Γεώργιος ἐκ γῆς, βαίνει πρὸς οὐράνια».
Παρὰ τὴν εὐρέως διαδεδομένη τιμὴ καὶ εὐλάβεια πρὸς τὸν Ἅγιο Γεώργιο, δὲν ὑπάρχουν πολλὲς αὐθεντικὲς ἱστορικὲς πηγὲς γιὰ τὸ πρόσωπο καὶ τὸ μαρτύριό του. Πρώτη καὶ σπουδαιότερη πηγὴ ἀπὸ τὴν ὁποία ἀντλοῦμε πληροφορίες γιὰ τὸν βίο, τὸ μαρτύριο καὶ τὰ θαύματα τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου εἶναι τὸ ἱστορικὸ ποὺ συνέταξε ὁ ὑπηρέτης τοῦ Ἁγίου, Πασικράτης, ὁ ὁποῖος παρακολούθησε τὰ γεγονότα τοῦ μαρτυρίου τοῦ Ἁγίου.
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος γεννήθηκε μεταξὺ τῶν ἐτῶν 280-285 μ.Χ., πιθανότατα στὴν περιοχὴ τῆς Ἀρμενίας, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Διοκλητιανοῦ. Ἐκεῖ, σὲ ἕνα μοναστῆρι τῆς περιοχῆς, ὁ Ἅγιος δέχθηκε τὸ μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος καὶ ἔγινε μέλος τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ οἰκουμενικότητα τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Τροπαιοφόρου, ποὺ ἐκφράζεται μέσα ἀπὸ τὴ λειτουργικὴ τέχνη, τὴν τιμὴ πρὸς τὸν Ἅγιο λαῶν καὶ φυλῶν ἀκόμα καὶ μὴ ὀρθοδόξων, τὴ λαϊκὴ θρησκευτικότητα, μαρτυρεῖται περίτρανα ἀπὸ τὴν γ’ Ὠδὴ τοῦ Κανόνος του: «Γῆ πᾶσα καὶ βρότειος φυλή, οὐρανὸς τε συγχαίρει, στρατὸς Ἀγγέλων τε, ὁ πρωτοστράτηγος γάρ, Χριστοῦ νῦν Γεώργιος ἐκ γῆς, βαίνει πρὸς οὐράνια».
Παρὰ τὴν εὐρέως διαδεδομένη τιμὴ καὶ εὐλάβεια πρὸς τὸν Ἅγιο Γεώργιο, δὲν ὑπάρχουν πολλὲς αὐθεντικὲς ἱστορικὲς πηγὲς γιὰ τὸ πρόσωπο καὶ τὸ μαρτύριό του. Πρώτη καὶ σπουδαιότερη πηγὴ ἀπὸ τὴν ὁποία ἀντλοῦμε πληροφορίες γιὰ τὸν βίο, τὸ μαρτύριο καὶ τὰ θαύματα τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου εἶναι τὸ ἱστορικὸ ποὺ συνέταξε ὁ ὑπηρέτης τοῦ Ἁγίου, Πασικράτης, ὁ ὁποῖος παρακολούθησε τὰ γεγονότα τοῦ μαρτυρίου τοῦ Ἁγίου.
Ὁ Ἅγιος Γεώργιος γεννήθηκε μεταξὺ τῶν ἐτῶν 280-285 μ.Χ., πιθανότατα στὴν περιοχὴ τῆς Ἀρμενίας, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Διοκλητιανοῦ. Ἐκεῖ, σὲ ἕνα μοναστῆρι τῆς περιοχῆς, ὁ Ἅγιος δέχθηκε τὸ μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος καὶ ἔγινε μέλος τῆς Ἐκκλησίας.