Σελίδες

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Our ignominy

ephraim-arizona-in-L 
Egotism is an absurd passion  which is literally a scourge of humankind.
We all suffer from this dread disease. Self-centred people are made ridiculous and a spectacle by their egotism.
God calls upon us to fight this egotism and overcome it, to cast it off.

» Elder Ephraim of Arizona

Source: pemptousia.com 

 http://www.diakonima.gr/2015/04/04/our-ignominy/

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 27-04-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Πράξεις Των Αποστόλων κεφ. στ΄ 8 - ζ΄ 5 & ζ΄ 47 - 60  

στ΄ 8 - ζ΄ 5 & ζ΄ 47 - 60





Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Κα΄ 33 - 42

Κα΄ 33 - 42
 


Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ὁ χριστιανός δέν πρέπει νά ἀκολουθεῖ τίς συνήθειες τοῦ κόσμου, Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ. ΑΡΧ.ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
ΟΜΙΛΙΑ Π.ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΣΤΙΣ 17/07/2011.


http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Σοβαρότητα καί προσευχή στήν ἀντιμετώπιση τῶν διαφόρων προβλημάτων

  

Β. Ο ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΣ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ

Ὁ Ἅγιος γέροντας Πορφύριος δέν βιαζόταν νά δώσει ἀπαντήσεις.
«Τὰ προβλήματα ποὺ τοῦ θέταμε», διηγεῖται πνευματικό του παιδί, «ὁ Γέρων Πορφύριος τὰ ἀντιμετώπιζε μὲ ἰδιαιτέρα προσοχή, μὲ αἴσθηση εὐθύνης καὶ μὲ πολλὴ προσοχή. Ἦταν χαρακτηριστικὸ τὸ ὅτι τὸν ἔβλεπες σιωπώντα κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἐξομολόγησης καὶ αἰσθανόσουν ὅτι προσηύχετο καὶ ἐζήτει τὸν φωτισμὸν τοῦ Θεοῦ… Ὁρισμένες φορὲς μᾶς ἔλεγε: “Δὲν ἔχω αὐτὴ τὴ στιγμὴ πληροφορία, δὲν μπορῶ νὰ σᾶς πῶ”. Καὶ ἐπανερχόμασταν δεύτερη ἢ καὶ τρίτη φορὰ γιὰ τὸ ἴδιο θέμα. Ἕνα ἀπόγευμα ἐπισκέφθηκα τὸν π. Πορφύριο στὸ Μοναστήρι καὶ ζήτησα τὴ γνώμη του γιὰ κάποιο ἐπεῖγον ζήτημά μου. Μοῦ λέει:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ 26-4-2015

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015-ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ

7:45     ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
               ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ
   8:00     ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
 10:30     ΟΜΙΛΙΑ Π. ΑΘΑΝ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ_ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ  
 11:00     ΥΜΝΟΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ
 11:08     ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ_ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ_4-7-10
12:00      ΕΥΛΟΓΗΤΑΡΙΑ _ΠΑΤΗΡ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΝΕΟΣΚΗΤΙΩΤΗΣ
12:08     ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΧΙΜ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ_ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ_ΓΕΡ. ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ 1. (1:07) ΄)   
13:15     ΥΜΝΟΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ (7΄)
13:22     ΑΘΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (25)
13:35     ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΕΔΙΝΟΥ_Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ (25΄)
14:00     ΗΧΗΤΙΚΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ (12:46)
14:12     ΑΝΤΙΦΩΝΙΚΟ ΜΕΛΟΣ - ΑΧΙΛΛΕΑΣ Γ. ΧΑΛΔΑΙΑΚΗΣ (ΟΤΕ ΙΩΣΗΦ) (5:47)

Ὅσιοι Ἀπόστολος καί Θεοχάρης οἱ αὐτάδελφοι

Οι Όσιοι Θεοχάρης και Απόστολος κατάγονταν από την Άρτα και έζησαν περί τα τέλη του 17ου και τις αρχές του 18ου αιώνα.Ήταν τέκνα του ιερέως Ντούια, ο οποίος τα ανέθρεψε με παιδεία και νουθεσία Κυρίου. Ο Όσιος Θεοχάρης χρημάτισε διδάσκαλος του ιδρυτή της Φιλικής Εταιρείας Νικολάου Σκουφά, από την Άρτα. Και οι δύο Όσιοι διακρίνοντας για την ευσέβεια, την εγκράτεια και την φιλανθρωπία. Συνεχώς μελετούσαν την Αγία Γραφή και προσεύχονταν.
Ο Όσιος Θεοχάρης κοιμήθηκε με ειρήνη το Μεγάλο Σάββατο του έτους 1829 και προέβλεψε την ώρα της εξόδου του από την παρούσα ζωή.

«Στόν γεωργό Στάνοΐ Ι., πού παραπονιέται γιά τίς ἐπιθέσεις ἀπό πνεύματα τοῦ φόβου»


   Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Εἶναι κακό τό πνεῦμα πού σοῦ ἐπιτίθεται. Ἕνα ἀπό τά πολυάριθμα κακά πνεύματα πού ἀπεργάζονται τήν πτώση τῶν ἀνθρώπων. Γράφεις ὅτι ὅταν σοῦ ἐπιτίθεται τό πνεῦμα τοῦ φόβου, σοῦ φαίνεται ὅτι σέ καταδιώκει ὅλος ὁ κόσμος, ὅτι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι εἶναι ἐχθρικοί, ὅτι σέ μισεῖ ὁ Θεός. Ρώτησες γνῶστες καί σοῦ εἶπαν ὅτι αὐτό εἶναι παραλογισμός ἰδιαίτερου εἴδους. Καί καλά σοῦ εἶπαν· εἶναι παραλογισμός! Καί ἡ Ἐκκλησία θά στό πεῖ. Μόνο πού ἡ Ἐκκλησία θά σοῦ πεῖ καί περισσότερα, κατά τήν ἐμπειρία της καί τή γνώση της. Θά σοῦ πεῖ καί ποιόν καί ἀπό τί προέρχεται αὐτός ὁ παραλογισμός. Ἀπό τό πνεῦμα τοῦ κακοῦ καί λόγω κάποιας ἁμαρτίας σου. Ἡ Ἐκκλησία θά σοῦ προτείνει καί φάρμακο: ἐξομολογήσου καί μετανόησε γιά τό ἁμάρτημά σου, καί τό κακό πνεῦμα θά φύγει ἀπό σένα.

«Ἅγιος Ἰωακείμ ὁ Πάνυ, Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας» Ο ΝΕΟΦΑΝΗΣ ΑΓΙΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΡΩΜΙΟΥΣ.

Όταν έφτασαν στο πλήθος, τον πλησίασε ένας άνθρωπος, γονάτισε μπροστά του και του είπε: «Κύριε, σπλαχνίσου το γιο μου, γιατί είναι επιληπτικός και υποφέρει· πολλές φορές μάλιστα πέφτει στη φωτιά και στο νερό. Τον έφερα στους μαθητές σου, αλλά δεν μπόρεσαν να τον θεραπεύσουν». Ο Ιησούς απάντησε: «Γενιά άπιστη και διεφθαρμένη, ως πότε θα είμαι μαζί σας; Ως πότε θα σας ανέχομαι; Φέρτε τον μου εδώ».
Ο Ιησούς επιτίμησε το δαιμόνιο, και βγήκε απ’ αυτόν· από εκείνη την ώρα το παιδί γιατρεύτηκε. Πήγαν τότε ιδιαιτέρως στον Ιησού οι μαθητές και τον ρώτησαν: «Γιατί εμείς δεν μπορέσαμε να το βγάλουμε;» Κι ο Ιησούς τους είπε: «Εξαιτίας της απιστίας σας»˙ «σας βεβαιώνω πως, αν έχετε πίστη έστω και σαν κόκκο σιναπιού, θα λέτε σ΄ αυτό το βουνό, πήγαινε από ΄δω εκεί, και θα πηγαίνει· και κανένα πράγμα δε θα είναι αδύνατο για σας.
Αυτό το δαιμονικό γένος δε βγαίνει παρά μόνο με προσευχή και νηστεία». Ενώ οι μαθητές περιέρχονταν τη Γαλιλαία, τους είπε ο Ιησούς: «Ο Υιός του Ανθρώπου πρόκειται να παραδοθεί σε χέρια ανθρώπων· θα τον θανατώσουν, και την τρίτη μέρα θα αναστηθεί»

Ἡ «Ὀρθόδοξη» ἀμνηστία τῆς ὁμοφυλοφιλίας

Η «ΟΡΘΟΔΟΞΗ»
 ΑΜΝΗΣΤΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ

 Μετά λύπης μας βλέπουμε μέσα σε ένα πνεύμα νεωτερικής,ορθολογιστικής  θεολογίας, την προσπάθεια  να αμνηστευθεί και εξωραϊστεί το πάθος της ομοφυλοφιλίας ούτως ώστε να προβάλλεται πλέον αυτή  όχι ως αμαρτία, πάθος και ψυχιατρικό πρόβλημα αλλά ώς τάση  ,  κατάσταση , φυσικό ιδίωμα που δεν έχει να κάνει με την επιλογή του ανθρώπου .
 Στο νέο Βιβλίο
" ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ.εκδ. "εν πλώ"
στα κείμενα Του π.Βασ.Θερμού ωςεπι το πλείστον (ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ,ΕΝΑ "ΑΣΥΜΜΕΤΡΟ " ΠΡΟΒΛΗΜΑ σελ 149-179
και του π.Βασ. Χαβάτζα "ΣΤ ΠΛΑΙΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑ..." ΣΕΛ.201-205
διαβάζουμε τα εξής
 «Ο Ομοφυλόφιλος οδηγείται πιθανόν από μία εσωτερική τάση και παρόρμηση.»(σελ.205)(π.Β.Χαβάτζας)
 «Ο Ομοφυλόφιλος  ερωτεύεται άτομα του ιδίου φύλου,γι’αυτό και προχωρεί σε σεξουαλική σχέση μαζί τους.Δεν ισχύει το αντίστροφο, όπως άλλωστε δεν ισχύει και για την πλειονότητα των ετεροφυλύφιλων….Με άλλα λόγια, το σεξ υπαγορεύεται από το συναίσθημα , όπως είναι και η φυσική τάξη.Ο Καλός κληρικός δείχνει να το αγνοεί.»(σελ. 161)(π.Β.Θερμός)

Ἡ Ὁμοφυλοφιλία εἶναι ἀσθένεια, κληρονομική διάθεση ἤ πάθος; Π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

Ἡ Ὁμοφυλοφιλία εἶναι ἀσθένεια, κληρονομική διάθεση ἤ πάθος;
Ὀμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου
Πραγματοποιήθηκε στὶς 18-03-1990
Πηγή ἀρχείου arnion.gr
http://anavaseis.blogspot.gr/2013/06/...


Πηγή: http://www.hristospanagia.gr/?p=10700


https://www.youtube.com/watch?v=o0XAK359SYo

῾Ο Θεός Λόγος εἶναι ἡ Ζωή ἡ αἰώνια, ἡ ᾿Αλήθεια, ἡ ᾿Αγάπη καί τό Φῶς


 ῞Αγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς
 Σχόλιο στήν Ἀποστολική Περικοπή- Α’ Επιστολή Ιωάννου Θεολόγου,
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α´στίχ. 1-7

"῝Ο ἦν ἀπ᾿ ἀρχῆς, ὃ ἀκηκόαμεν, ὃ ἑωράκαμεν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἡμῶν, ὃ ἐθεασάμεθα καὶ αἱ χεῖρες ἡμῶν ἐψηλάφησαν, περὶ τοῦ λόγου τῆς ζωῆς·"
Τό κύριο εὐαγγέλιο καί ἡ σκέψη καί ἡ ἀλήθεια· ὁ Θεός Λόγος ἐνσαρκώθηκε, ὥστε κι ἐμεῖς νά συσσαρκωθοῦμε μαζί Του· Αὐτός ἔγινε ἄνθρωπος, ὥστε νά μᾶς θεώσει· Αὐτός -Ζωή αἰώνια- ἐμφανίστηκε στή γῆ, ὥστε νά ἔχουμε κοινωνία μαζί Του, ζώντας μαζί Του. «Περὶ τοῦ λόγου τῆς ζωῆς» εἶναι τό θέμα αὐτοῦ τοῦ Εὐαγγελίου. Λές καί θέλει ὁ ἅγιος Θεολόγος νά μᾶς δώσει νέα ἐξήγηση τῆς κύριας χαρμόσυνης ἀγγελίας τοῦ Εὐαγγελίου του· «Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο» (᾿Ιωάν. α´, 14).
῾Ο Θεός Λόγος, πού εἶναι Αἰώνια Ζωή, πέρασε σέ μᾶς· «ὃ ἦν ἀπ᾿ ἀρχῆς» δηλαδή τό Αἰώνιο κατέβηκε στή γῆ, ἔγινε σάρκα, ἔγινε ἡ δική μας γήινη πραγματικότητα, ἔγινε προσιτό στά αἰσθητήριά μας, στή γνώση μας καί στίς αἰσθήσεις μας· κι αὐτό εἶναι «ὃ ἀκηκόαμεν»· ἀκούσαμε τό εὐαγγέλιο τοῦ Θεοῦ Λόγου· εἶναι ἐκεῖνο «ὃ ἑωράκαμεν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἡμῶν»· εἴδαμε Θεό σέ σῶμα, Θεό στόν κόσμο, τόν Θεό ἀνάμεσά μας· εἶναι ἐκεῖνο «ὃ ἐθεασάμεθα»· ἔχουμε δεῖ, ἔχουμε παρατηρήσει τόν Θεό στόν ἄνθρωπο· εἶναι ἐκεῖνο πού «αἱ χεῖρες ἡμῶν ἐψηλάφησαν»· ἄγγιξαν τό σῶμα τοῦ Θεοῦ Λόγου, τόσο πρίν ἀπό τόν σταυρικό του θάνατο, ὅσο καί μετά τήν ἀνάστασή του ἀπό τούς νεκρούς. «᾿Ακούσαμε, εἴδαμε, παρατηρήσαμε, ψηλαφήσαμε» -τό Λόγο τῆς ζωῆς, τό Θεό τῆς ζωῆς. ῾Ο Θεός Λόγος ἔγινε ἡ δική μας πιό προσιτή πραγματικότητα· κι ἐμεῖς αὐτό τό ἐπαληθεύουμε μέ τόν πιό ὀφθαλμοφανῆ, τόν πλέον πειραματικό τρόπο.

Κοραής κατά Ρωμηοσύνης

 

Κωστής Παλαμάς και Ρωμηοσύνη

  Εκείνος που ήρχισε τον πόλεμον κατά της Ρωμηοσύνης ήτο ο Αδαμάντιος Κοραής.  Ως εθνικά ονόματα υπεστήριξεν ή το Γραικός ή το Έλλην.  Γράφει ότι “Έν από τα δύο λοιπόν ταύτα είναι το αληθινόν του έθνους όνομα.

Ἕτοιμος γιά τό ταξίδι;

perierga.gr - Παράξενα & απίθανα πράγματα υπάρχουν γύρω μας!
 
Ἕνας ἐφημέριος ἐπισκέφθηκε κάποιον ἐτοιμοθάνατο ναύτη, πού ἦταν ἐξαιρετικά εὐσεβής.
-- Εἶσαι ἕτοιμος γιά τό μεγάλο ταξίδι; τόν ρωτᾶ μέ θάρρος, ἐπειδή ἤξερε τίς βαθιές του πεποιθήσεις.
-- Ἐντελῶς ἕτοιμος, ἀπαντᾶ ἐκεῖνος.
-- Καί δέν φοβᾶσαι καθόλου;

Κυριακή τῶν Μυροφόρων:Ἀπόστολος-Εὐαγγέλιο-Ὁμιλία γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ - ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΚΡΗΣ (1546)
ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ - ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ Ϛ´ 1 - 7
1 Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν. 2 προσκαλεσάμενοι δὲ οἱ δώδεκα τὸ πλῆθος τῶν μαθητῶν εἶπον· Οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ διακονεῖν τραπέζαις. 3 ἐπισκέψασθε οὖν, ἀδελφοί, ἄνδρας ἐξ ὑμῶν μαρτυρουμένους ἑπτὰ, πλήρεις Πνεύματος ἁγίου καὶ σοφίας, οὓς καταστήσομεν ἐπὶ τῆς χρείας ταύτης· 4 ἡμεῖς δὲ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ διακονίᾳ τοῦ λόγου προσκαρτερήσομεν. 5 καὶ ἤρεσεν ὁ λόγος ἐνώπιον παντὸς τοῦ πλήθους· καὶ ἐξελέξαντο Στέφανον, ἄνδρα πλήρη πίστεως καὶ Πνεύματος ἁγίου, καὶ Φίλιππον καὶ Πρόχορον καὶ Νικάνορα καὶ Τίμωνα καὶ Παρμενᾶν καὶ Νικόλαον προσήλυτον Ἀντιοχέα, 6 οὓς ἔστησαν ἐνώπιον τῶν ἀποστόλων, καὶ προσευξάμενοι ἐπέθηκαν αὐτοῖς τὰς χεῖρας. 7 καὶ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ηὔξανε, καὶ ἐπληθύνετο ὁ ἀριθμὸς τῶν μαθητῶν ἐν Ἱερουσαλὴμ σφόδρα, πολύς τε ὄχλος τῶν ἱερέων ὑπήκουον τῇ πίστει. 

Κύριε πόσο μ᾿ ἀγάπησες;



«Κύριε πόσο μ᾿ ἀγάπησες;
Σέ βλέπω Σταυρωμένο καί μέσα στίς παλάμες Σου
γραμμένο τό ὄνομά μου μέ τό αἷμα Σου».

( Ἱερός Αὐγουστίνος)
Πόσο γλυκαίνεται παρήγορα καί ἐλπιδοφόρα ἡ ὕπαρξή μου βλέποντας Ἐσένα πάνω στόν Σταυρό.