Σελίδες

Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

It’s not food Venerable – Porphyrios of Kavsokalyvia

nofood-ups-300x250
It’s not food or favourable living conditions that ensure our health. It’s a holy life, the life of Christ.
I know ascetics who fasted very strictly and never had anything wrong with them. Nobody risks getting ill from fasting. Nobody’s ever done so.

 » Venerable Porphyrios of Kavsokalyvia
Source:pemptousia.com

 http://www.diakonima.gr/2015/05/10/its-not-food-venerable-porphyrios-of-kavsokalyvia/

Ἡ ἀναγκαιότητα τῆς ἄσκησης καί τῆς ἐγκράτειας.γ' μέρος

Δ. ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ

Ἡ ἀναγκαιότητα τῆς ἄσκησης καί τῆς ἐγκράτειας 
 Ἄλλες ἀσκήσεις πού συνιστοῦσε ἔνθερμα ὁ Ὅσιος Πορφύριος εἶναι οἱ μετάνοιες καί ἡ ἀγρυπνία. Ὁ κόπος τοῦ σώματος, εἶναι μία θυσία εὐάρεστη στόν Θεό, ὅταν γίνεται ἀπό ἀγάπη γιά τόν Θεό. Ὁ Θεός δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό αὐτόν τόν κόπο. Ἐμεῖς ἔχουμε ἀνάγκη διότι ἡ ἀγάπη μας πρός Αὐτόν, ὅπως δίδασκε ὁ Ὅσιος, μᾶς παρακινεῖ νά κάνουμε θυσίες γιά χάρη Του. Μέ τήν ἄσκηση μας ἐκφράζουμε αὐτή μας τήν ἀγάπη στόν Κύριο.
 Ὁ Ἅγιος τόνιζε ὅτι οἱ ἀσκητικοί κόποι δέν αὐτονομοῦνται, δέν εἶναι αὐτοσκοπός ἀλλά εἶναι τύπος ἀπαραίτητος γιά νά φτάσουμε στήν οὐσία[137].

Ἀρχιμ. Ἀρσένιος Κατερέλος, Ἱστορική καί προσωπική Θεοαποκάλυψις

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΟΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ
Θά ἠμποροσε Θεός νά ἀποκαλύπτεται στούς ἀνθρώπους  σέ κάθε γενεά. Δέν τό κάνει μως, διότι θέλει νά διατηρται Παράδοσις, νά παραδίδη δηλαδή ἡ κάθε γενεά ἐκενο τό ὁποο παρέλαβε πό τήν προηγουμένη, καί ἔτσι, μέ τήν παράδοσι ατή, μή ἀποκαλυπτομένου τοΘεοῦ, νά διατηρται πίστις. Δέν χει νόημα νά ὁμιλομε γιά πίστι, ὅταν συνεχῶς ἔχωμε μπρός μας τά γεγονότα τῆς ἐπεμβάσεως τοΘεοῦ.
Θεός κινεται στήν στορία μέ τέτοιο ρχοντικό τρόπο, ὥστε νά μή δεσμεύεται ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Ἐάν Θεός ἀπεκάλυπτε συνεχῶς τόν αυτό Του στήν στορία, οσιαστικά θά καταργοσε θά ''καταπίεζε'' τήν λευθερία μας. Ἀλλά καί ὅσες φορές ὁ Θεός ἔκρινε παραίτητο τι πρεπε νά ἀποκαλυφθστήν στορία, εδαμε τι οἱ ἄνθρωποι κατά κανόνα ντιδροσαν προκλητικά. Ατό ἀποτελεῖ ἀπάντηση στό γιατί ὁ Θεός δέν ποκαλύπτεται καί σήμερα πως καί παλαιότερα.

Ἄγγελοι συλλειτουργοί. Ὁ βίος τοῦ Ὁσίου Νήφωνος Ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς τῆς κατ’ Ἀλεξάνδρειαν


Μετα τόν ρώτησα τί ἔβλεπε ὅταν ἄρχισε ἡ θεία λειτουργία.
Μοῦ εἶπε πώς μόλις ἔβαλε ὁ λειτουργός τό «Εὐλογημένη ἡ βασιλεία....», εἶδε φωτιά νά κατεβαίνει ἀπό τόν οὐρανό καί νά καλύπτει τό ἅγιο θυσιαστήριο καί τόν ἱερέα, χωρίς ἐκεῖνος νά καταλάβει τίποτα.
Ἀργότερα, ὅταν ἄρχισε νά ψάλλεται ὁ τρισάγιος ὕμνος ἀπό τό λαό, τέσσερις ἄγγελοι κατέβηκαν κι ἔψαλλαν μαζί τους.
Στόν Ἀπόστολο, φανερώθηκε ὁ μακάριος Παῦλος νά καθοδηγεῖ τόν ἀναγνώστη. Στό «Ἀλληλούια», μετά τό τέλος τοῦ Ἀποστόλου, οἱ φωνές τοῦ λαοῦ ἀνέβαιναν ἑνωμένες στόν οὐρανό σάν ἕνα πύρινο σφιχτοπλεγμένο σκοινί. Καί στό Εὐαγγέλιο, μιά-μιά λέξη ἔβγαινε σάν φλόγα ἀπό τό στόμα τοῦ ἱερέα καί ὑψωνόταν στά ἐπουράνια.
Λίγο πρί ἀπό τήν εἴσοδο τῶν τιμίων Δώρων, βλέπει ξάφνου ὁ ὅσιος ν’ ἀνοίγει ὁ οὐρανός καί νά ξεχύνεται μιά ἄρρητη καί ὑπερκόσμια εὐωδία. Ἄγγελοι κατέβαιναν ἀπό ψηλά, ψάλλοντας ὕμνους καί δοξολογίες στόν Ἀμνό, τό Χριστό καί Υἱό τοῦ Θεοῦ.
Καί νά!  Τότε παρουσιάστηκε ἕνα κατακάθαρο καί τρισχαριτωμένο Βρέφος!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ * ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-5-2015


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ * ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  15-5-2015 

Εκπομπές Ημερήσιου Προγράμματος του Ραδιοφώνου
«ΑΓΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ» 8:00 - 24:00

Διεύθυνση ραδιοφώνου: 

7:30 Χριστός Ανέστη
Εθνικός Ύμνος
Θεία Λειτουργία
Θεία Ευχαριστία
9:45 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης_ΙΒ΄ Περιπέτειες ενός προσκυνητού
10:30 Έκφρασις Μοναχικής Εμπειρίας_Γερ. Ιωσήφ Ησυχαστού. Μέρος 18ο
11:00 Π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος_Περί  Γέροντος Ιωσήφ Ησυχαστού
12:00 Π.Αθ. Μυτιληναίος_Μακαρισμοί.6
13:00 Δημ. Παναγόπουλος: Πού ήταν ο Χριστός από δώδεκα μέχρι τριάντα ετών
14:00 Αρχιμ. Σάββας Αγιορείτης__Περί εξετάσεως της συνειδήσεως_Αόρατος πόλεμος
15:30 Ηχητικό Αγιολόγιο
15:45 Επίσκοπος Αυγ. Καντιώτης_Έρχεται πείνα
16:15 Αρχ. Σάββας Αγιορείτης: Η ωφέλεια από την εγκράτεια και η βλάβη από την καλοπέραση. Ευεργετινός

Ἀνέκδοτη ἐπιστολή τοῦ ἁγίου Παϊσίου πρός τόν Γέροντα Ἱερόθεο τόν Καρεώτη

Φωτογραφία για 6427 - Ανέκδοτη επιστολή του αγίου Παϊσίου προς τον Γέροντα Ιερόθεο τον Καρεώτη
Οι ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ δημοσιεύουν, για πρώτη φορά, ιδιόχειρη επιστολή του αγίου Παϊσίου, την οποία συνέταξε στην Παναγούδα στις 13 Οκτωβρίου 1983.
.......Η ανέκδοτη αυτή επιστολή του αγίου Παϊσίου απευθύνεται προς τον εκδότη του δελτίου ΠΡΩΤΑΤΟΝ γέροντα Ιερόθεο Καρεώτη.
Τους συνέδεε πνευματική φιλία από το 1968.
Ο μοναχός Ιερόθεος ως προϊστάμενος της μονής Σταυρονικήτα, τότε, ήταν εκείνος που κάλεσε τον άγιο Παΐσιο με τη συνοδεία του από τη σκήτη των Ιβήρων, όπου ασκήτευαν, για να επανδρώσουν τη μονή.

Γάμος τῶν ἐν χηρείᾳ κληρικῶν


Αποτέλεσμα εικόνας για σαραντης σαραντος
Γράφει ὁ π. Σαράντης Σαράντος  ἐφημέριος Ἱ.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου
ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ πρὸς τὸ Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, τόν Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν, τούς Σεβασμιώτατους Ἀρχιερεῖς, τὴν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τήν εἰδικήν διορθόδοξον ἐπιτροπήν ἐπί τῆς προπαρασκευῆς τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου ἀπέστειλεν ὁ πανοσ. Ἀρχιμανδρίτης π. Σαράντης Σαράντος, διὰ τῆς ὁποίας ἀποδεικνύει ὅτι ὁ δεύτερος γάμος τῶν κληρικῶν ἀντίκειται εἰς τὴν Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας. Δημοσιεύομεν ἀκολούθως ὁλόκληρον τὴν ἐπιστολήν:
«Μαρούσι 27-4-2015. Μακαριώτατε, Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, Στίς ἡμέρες μας γίνεται πολύς λόγος γιά τή θεματολογία τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου πού ἀναμένεται νά συνέλθει μέσα στό ἑπόμενο ἔτος 2016. Ἕνα ἐκ τῶν θεμάτων πού κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες πρόκειται νά συζητηθοῦν εἶναι ὁ
δεύτερος γάμος τῶν ἐν χηρείᾳ κληρικῶν καί τῶν διαζευγμένων. Ἡ αὐτονόητη κοσμική λογική ὑποστηρίζει, ὅτι εἶναι ἄδικο νά ἀπαγορεύεται στόν ἱερέα νά ἔχει δεύτερη νόμιμη σύντροφο γιά τίς δικές του «ἀνάγκες», ἀλλά καί γιά τήν ἀνατροφή τῶν ὀρφανῶν του παιδιῶν. Αὐτή ὅμως ἡ αὐτονόητη κοσμική λογική ἔρχεται σέ εὐθεῖα ἀντίθεση μέ τούς θεοπνεύστους ἱερούς Κανόνες τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας καί γενικώτερα μέ τό ὀρθόδοξο ἦθος καί τόν ἐν τῇ πράξει καθημερινό ἐν Χριστῷ τρόπο ζωῆς.

Ὁ Ἅγ. Πορφύριος στό ναΰδριο τοῦ Ἁγ.Νικολάου τοῦ ἐν Βουνένοις

SONY DSC

  Ο νεολαμπής αυτός φωστήρας της Εκκλησίας μας λίγα χρόνια πριν την οσιακή του κοίμηση θέλησε να προσκυνήσει το ιδιόκτητο Ναΰδριο του Αγίου Νικολάου του Νέου, του εν Βουνένοις, στον Κούτουρλα των Διρφύων της νήσου Ευβοίας. Η υγεία του δεν ήταν καλή και η όρασή του μειωμένη στο ελάχιστο.  Ήταν Σάββατο περί τα τέλη του Μαΐου, εποχή που η φύση οργιάζει από τη βλάστηση και ο αέρας πλημμυρίζει από τις ευωδίες των κάθε μορφής ανθέων. Δεν είχε ξαναπάει ο Γέροντας σε αυτό το προσκύνημα. Γνώριζε, όμως, με τα μάτια της ψυχής του τη διαδρομή μέσα από δάση, βουνά, ποτάμια και χαράδρες, παίρνοντας πληροφορίες από τον ουράνιο δορυφόρο της Χάριτος. Οι συνοδοί του τον ξάπλωσαν σε ένα ξυλόπορτο στο κάθισμα του συνοδηγού και με τις οδηγίες του μετά από δύο περίπου ώρες έφθασαν στον προορισμό τους.

Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός : «Ἡ δολοφονία τῆς φιλοσόφου Ὑπατίας...»

h
Διάλεξη του Ομότιμου Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών π. Γεώργιου Μεταλληνού με θέμα «Η δολοφονία της φιλοσόφου Υπατίας. Οι αρχαιολάτρες κατηγορούν την Εκκλησία μας γι' αυτό. Έχουν δίκιο;»,

η οποία έγινε την 1.12.2014 στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Κυψέλης. Αναδημοσίευση από την Πεμπτουσία 
http://aktines.blogspot.gr/2015/05/blog-post_8.html 

Ὁ ἅγιος Ἀχίλλιος (15 Μαΐου)



ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟ ΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΩΝ ΑΓΙΩΝ
Ο Άγιος Αχίλλιος (15 Μαϊου)
 
Του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
 
Ο Άγιος Αχίλλιος γεννήθηκε στην Καππαδοκία πριν το τέλος του 3ου μ.Χ. αιώνα, από γονείς πλούσιους και ευσεβείς. Αυτοί τον ανέθρεψαν χριστιανικά και τον μόρφωσαν πλουσιοπάροχα. Μετά το θάνατο των γονέων του, μοίρασε την περιουσία τους στους φτωχούς και πήγε στους Αγίους Τόπους.
Εκεί έζησε κοντά στον Πανάγιο Τάφο. Κατόπιν επισκέφτηκε διάφορα ασκητήρια όπου ασκήθηκε στη νηστεία, στην προσευχή, την αγρυπνία και στις άλλες χριστιανικές αρετές. Ύστερα πήγε στη Ρώμη και στη Θεσσαλία, όπου κήρυξε το Χριστό και έκανε πολλά θαύματα. Έτσι διαδόθηκε πολύ η φήμη του και όταν χήρευσε ο θρόνος της Λαρίσης, αναδείχτηκε Αρχιεπίσκοπος της (315 περίπου). Ο Άγιος έλαβε μέρος μαζί με τον Οικουμένιο Τρίκκης και το Ρηγίνο Σκοπέλου, στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια το 325, στην οποία καταδικάστηκε η αίρεση του Αρείου.

ρήματα Ζωῆς: Τό κουδούνι τῆς ἀρετῆς

Δεν έχει κουδούνι η αρετή να την γνωρίζεις με το κουδούνισμα. Το κουδούνι της αρετής είναι η ανοχή, η μακροθυμία, η υπομονή.

Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής 
http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-to-koudouni-tis-aretis/

15 Μαΐου Συναξαριστής. Παχωμίου τοῦ Μεγάλου, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Τορκουάτου, Κτησιφῶντος, Σεκούνδου, Ἰνδαλετίου, Καικιλίου, Ἠσυχίου καὶ Εὐφρασίου, Σιμπλικίου Μάρτυρα, Ἀχιλλίου Ἐπισκόπου, Σιλβανοῦ τοῦ Ταβεννησιώτου, Ἰλαρίου Ὁσίου, Βαρβάρου τοῦ Μυροβλύτου, Πανηγυρῖου Ὁσίου, μνήμη ἐν τῷ περιτειχίσματι καὶ ἡ ἀνάδειξη τῆς ἀχειροποιήτου εἰκόνος ἐν Καμουλιανοίς, Ἠσαΐου Θαυματουργοῦ, Ἠσαΐου Ὁσίου, Ἀνδρέαου Ἐρημίτου, Παχωμίου Ἀναχωρητοῦ, Εὐφροσύνου Θαυματουργοῦ, Σεραπίωνος Ὁσίου, Δημητρίου Πρίγκιπος, Παχωμίου τοῦ Κένο, ἀνακομιδὴ ἱερῶν λειψάνων Ἁγίου Τύχωνος, Νικολάου Ἱερομάρτυρος, Ἀβερκίου Ἱερομάρτυρος, Παχωμίου Ἱερομάρτυρος, ἐπανακομιδῆ τιμίας κάρας Ἀποστόλου Τίτου.


Ὁ Ὅσιος Παχώμιος ὁ Μέγας

Ὁ Ὅσιος Παχώμιος γεννήθηκε τὸ 292 μ.Χ. στὴν Κάτω Θηβαΐδα τῆς Αἰγύπτου ἀπὸ γονεῖς εἰδωλολάτρες καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Κωνσταντίνου τοῦ Μεγάλου (306-337 μ.Χ.). Στὸ στρατό, στὸν ὁποῖο κατετάγη, γνωρίσθηκε μὲ Χριστιανοὺς στρατιῶτες καὶ διδάχθηκε ἀπὸ αὐτοὺς τὰ τῆς Χριστιανικῆς πίστεως. Ὅταν δὲ ἀπολύθηκε ἀπὸ τὶς τάξεις τοῦ στρατοῦ, ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἀφοῦ μετέβη στὴν Ἄνω Θηβαΐδα, βαπτίσθηκε καὶ ἐκάρη μοναχός.

Ἐπιθυμώντας μεγαλύτερη ἡσυχία, γιὰ νὰ ἀφοσιωθεῖ στὴν ἐρημικὴ ζωὴ καὶ τὴν ἄσκηση, κατέφυγε στὴν ἔρημο καὶ ἐτέθη ὑπὸ τὴν πνευματικὴ καθοδήγηση τοῦ περίφημου ἠσυχαστοῦ Παλάμονος (τιμᾶται 12 Αὐγούστου), τοῦ ὁποίου ἔγινε τέλειος μιμητής.
Μετὰ τὴν κοίμηση τοῦ πνευματικοῦ του πατέρα, περὶ τὸ 320 μ.Χ., κατέφυγε σὲ ἔρημο νησῖδα τοῦ Νείλου, στὴ νῆσο Ταβέννη τῆς Ἄνω Θηβαΐδας, ὅπου βοηθούμενος καὶ ἀπὸ τὸν ἀσπασθέντα τὸ μοναχικὸ σχῆμα ἀδελφό του Ἰωάννη, ἵδρυσε μικρὴ μονή.