ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 13 Ιουνίου 2015
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 14-06-2015
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. β΄ 10 - 16
β΄ 10 - 16
Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Δ΄ 18 - 23
Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. β΄ 10 - 16
β΄ 10 - 16
Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Δ΄ 18 - 23
Δ΄ 18 - 23
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Κυριακή Β' Ματθαίου: Ὁμιλία κατά τῶν μή μεριμνώντων περί τῆς ψυχῆς (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀστραχάν καί Σταυρουπόλεως Νικηφόρος Θεοτόκης)
(Ματθ. δ' 18-23)
- Ο Χριστός προσκαλεί τους ανθρώπους να τον ακολουθήσουν. Γιατί όμως δεν ενεργεί ο λόγος Του στις καρδιές των ανθρώπων όπως παλαιότερα; Γιατί μένουμε αδιόρθωτοι στην αμαρτία;
- Γιατί έχει σκληρυνθεί η καρδιά των ανθρώπων και έχει γίνει ανεπίδεκτη του φωτισμού των λόγων του Θεού;
- Ο Χριστός προσκαλεί τους ανθρώπους να τον ακολουθήσουν. Γιατί όμως δεν ενεργεί ο λόγος Του στις καρδιές των ανθρώπων όπως παλαιότερα; Γιατί μένουμε αδιόρθωτοι στην αμαρτία;
- Γιατί έχει σκληρυνθεί η καρδιά των ανθρώπων και έχει γίνει ανεπίδεκτη του φωτισμού των λόγων του Θεού;
Γέροντα, μερικές φορές αἰσθάνομαι ἔντονα τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί πονῶ βλέποντας τήν δική μου ἀχαριστία.
Γέροντα, μερικές φορές αισθάνομαι έντονα την αγάπη του Θεού και πονώ βλέποντας την δική μου αχαριστία.
– Εύχομαι να ανταποκριθής στις πολλές ευεργεσίες του Θεού. «Το έλεός Σου, Κύριε, καταδιώξει με πάσας τας ημέρας της ζωής μου»1, έλεγε ο Δαβίδ. Να το λές κι εσύ, γιατί είναι αλήθεια ότι αυτό συμβαίνει και σ᾿ εσένα· αλλά και πάλι είναι αλήθεια ότι το αναγνωρίζεις και ευχαριστείς και δοξολογείς τον Θεό. Όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζη την αγάπη του Θεού, τότε και ο Θεός τον ...«βομβαρδίζει» με την αγάπη Του.
– Εύχομαι να ανταποκριθής στις πολλές ευεργεσίες του Θεού. «Το έλεός Σου, Κύριε, καταδιώξει με πάσας τας ημέρας της ζωής μου»1, έλεγε ο Δαβίδ. Να το λές κι εσύ, γιατί είναι αλήθεια ότι αυτό συμβαίνει και σ᾿ εσένα· αλλά και πάλι είναι αλήθεια ότι το αναγνωρίζεις και ευχαριστείς και δοξολογείς τον Θεό. Όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζη την αγάπη του Θεού, τότε και ο Θεός τον ...«βομβαρδίζει» με την αγάπη Του.
Θαυμαστές ἐξ οὐρανοῦ ἐνισχύσεις
ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ. ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΩΝ ΜΟΥΝΑΖΟΥΣΩΝ ΜΑΚΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΑΣ ΤΗΣ Ι.Μ. ΑΡΤΟΚΩΣΤΑΣ.-
Θαυμαστές
εξ ουρανού ενισχύσεις
Η κυρία Κ.Μ. πριν τρία έτη, καί ενώ η γερόντισσα είχε φύγει από τη ζωή για τήν
όντως ζωή, τήν είδε να είναι με ένα μικρό μωρό καί να τις εξηγεί: Τούτο το
παιδί θα το ονομάσουμε Ζωή.
Η ίδια, όπως εκθέτει, δεν γνώριζε τίποτα για τήν εγκυμοσύνη τής νύφης της, μετά όμως
το πέρασμα του χρόνου καί τη γέννηση τής μικρής εγγονής της, βρέθηκε ενώπιο της η επαλήθευση του παραπάνω ονείρου, αφού η μικρή ονομάστηκε Ζωή, όπως η γερόντισσα
είχε αναγγείλει.
Μετά
τήν μακαρία κοίμησή της παρουσιάστηκε σέ ενύπνιο σέ κάποιο πνευματικό παιδί της
καί είπε: μην δειλιάζετε σέ τίποτε, γιατί ότι καί να συμβεί τά πάντα τά
επιτρέπει ο "Άγιος Θεός.
Ὁ γερο-Χαράλαμπος μέ τήν μνήμη θανάτου
(ΙΖ' αιώνας)
Το Γέρο - Δαμασκηνό μοναχό, διαδέχθηκε στην ξεροκαλύβα αυτή και κατά πάντα μιμήθηκε τη ζωή του, ό Γέρο - Χαράλαμπος, κι αυτός πολύ παλαιός ασκητής και ερημίτης. Έγινε Μοναχός και μαζί με τ' άλλα χαρίσματα πού κληρονόμησε από το Γέρο - Δαμασκηνό, είχε και το χάρισμα της μελέτης του θανάτου.
Μετά την προσευχή του Αποδείπνου, έμπαινε μέσα σε νεκρικό κρεβάτι και ξάπλωνε ακουμπώντας το κεφάλι του σε μια πέτρα αντί για μαξιλάρι. Και τότε άρχιζε να σκέπτεται και να ζωντανεύει την εικόνα του θανάτου. Σχημάτιζε το σώμα του, όπως οι πεθαμένοι, και έλεγε στον εαυτό του: Ταλαίπωρε Χαράλαμπε, τώρα πεθαίνεις, άκου! Χτυπάνε για σένα οι καμπάνες του Κυριακού, οί Πατέρες τώρα λένε: Πάει ό Γέρο - Χαράλαμπος πέθανε, δε θα μας ενοχλεί πια με την παρουσία του και τη φλυαρία του, ό Θεός να συγχωρέσει και να αναπαύσει την ψυχή του.
Ναι! Όλα αυτά είναι ωραία και καλά, αλλά συ ταλαίπωρε, Γέρο - Χαράλαμπε, τι θα κάνεις; Που θα πάς;
Ἑρμηνεία Παλαιᾶς Διαθήκης (ΙΖ΄) – (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)
IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα, Παρασκευή
29 Μαΐου 2015
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ
ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ
ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ
(Ἡ ἑρμηνεία παρά τήν συντομία της καί τήν ἁπλότητά της εἶναι
ἐπιστημονική)
Ἡ ἐργασία αὐτή
προσφέρεται στούς ἀναγνῶστες σέ συνέχειες ἑκάστη Δευτέρα καί Παρασκευή διά ἐξεύρεση
λαθῶν ἐκ μέρους τους καί ἐνημέρωσή μας πρός διόρθωση, πρίν ἀπό τήν τελική
δημοσίευση τοῦ ἔργου.
Εὐλογίες τοῦ Ἰακώβ (49,1-28)
(Προλογικό σημείωμα τῆς περικοπῆς)
Ὁ Ἰακώβ, πριν
πεθάνει, φώναξε τούς δώδεκα υἱούς του (στίχ. 1) καί εὐλογώντας τους ἕναν-ἕναν
προφήτευσε σ᾽ αὐτούς τό μέλλον τῶν φυλῶν, οἱ ὁποῖες θά προήρχοντο ἀπό αὐτούς: Οἱ
ἀπόγονοι τοῦ Ρουβήν, λόγω τῆς ἁμαρτίας τοῦ γενάρχη τους νά μολύνει τήν γυναίκα
τοῦ πατέρα του, δέν θά πάρουν τήν εὐλογία τοῦ πρωτοτόκου καί δέν θά
διαδραματίσουν λοιπόν σημαντικό ρόλο στό Ἰσραήλ (στίχ. 3-4)· ὁ Συμεών καί ὁ
Λευί, ἐξ αἰτίας τῆς σφαγῆς τῶν Συχεμιτῶν, ἀποδοκιμάζονται ἀπό τόν Ἰακώβ καί οἱ ἀπόγονοί
τους θά διασκορπιστοῦν στό Ἰσραήλ (στίχ. 5-7)· ὁ Ἰούδας ἀντίθετα θά δοξασθεῖ,
θά τόν προσκυνήσουν οἱ ἀδελφοί τοῦ πατέρα του καί θά ἡγηθεῖ μέσα στό Ἰσραήλ, θά
προέλθει δέ ἀπό αὐτόν ὁ Μεσσίας, πού θά εἶναι ἡ προσδοκία τῶν ἐθνῶν (στίχ.
8-12)· ὁ Ζαβουλών θά κατοικήσει στά παράλια, νότια τῆς Σιδῶνος (στίχ. 13)· ὁ Ἰσσάχαρ
θά κατοικήσει σέ καλή γῆ καί θά γίνει γεωργός (στίχ. 14-15)· ὁ Δάν θά κρίνει
τόν λαό του, θά εἶναι σάν ἕνα φίδι στήν ὁδό (στίχ. 16-18)· ὁ Γάδ θά ἀπαντᾶ μέ ἐπιτυχία
στίς ἐπιθέσεις τῶν ἐχθρῶν του (στίχ. 19)· ὁ Ἀσήρ θά κατοικήσει σέ πλούσια γῆ
καί θά προμηθεύει μέ τροφή τούς ἄρχοντες (στίχ. 20)· ὁ Νεφθαλείμ θά περιπλανᾶται
ἐλεύθερος στά ὄρη τῆς Γαλιλαίας (στίχ. 21)· ὁ Ἰωσήφ, τόν ὁποῖο ἐπιβουλεύονταν, ἀλλά
αὐτός μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ συνέτριψε τίς κατά αὐτοῦ ἐνέργειες, θά ἔχει τήν εὐλογία
τῆς γῆς, τήν εὐλογία τοῦ πατέρα του καί τῆς μητέρας του (στί. 22-26)· καί ὁ
Βενιαμίν θά εἶναι δυνατός πολεμιστής, σάν ἕνας ἁρπακτικός λύκος (στίχ. 27). Μέ
αὐτά τά λόγια εὐλόγησε ὁ Ἰακώβ τούς δώδεκα υἱούς του (στίχ. 28).
«Γιά τίς ταλαιπωρίες καί θλίψεις» μέρος β΄
Ἁγίου
Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου
Ὁ
καιρός
τῆς
ἐδῶ
ζωῆς
μας
εἶναι
καιρός
μέ
θλίψεις,
ταλαιπωρίες,
ἀγῶνες
καί
ἱδρῶτες.
Οἱ
δοκιμασίες
πού
ὑποφέρουμε εἶναι πληρωμή γιά τίς
ἁμαρτίες μας... Πρέπει μέ τίς θλίψεις
νά γίνουμε τέλειοι χριστιανοί.
Οἱ
πρόσκαιρη στή
γῆ ζωή μας εἶναι περίοδος πού ἔχει
ἀγώνα, πόλεμο, θλίψη, στενοχώρια,
δοκιμασία.
Ὁ
Θεός ἀφήνει νά
αὐξάνουν οἱ θλίψεις μας γιά νά
ἀποτινάξουμε τήν τεμπελιά μας, γιά νά
ξυπνήσουμε ἀπό τόν ὕπνο τῆς ἀδιαφορίας
καί ἀμελείας. Γιατί τότε περιορίζονται
ὅλα τά περιττά, διασκορπίζονται ὅλα
τά κοσμικά καί γινόμαστε ἐπιμελέστεροι
στήν προσευχή καί προθυμότεροι στήν
ἐλεημοσύνη...
Οἱ
θλίψεις
μᾶς γίνονται ἄριστοι παιδαγωγοί. Ἐμεῖς
ὀφείλουμε νά δείχνουμε μεγάλη εὐγνωμοσύνη
στόν Θεό καί νά μήν περιεργαζόμαστε τά
σχέδιά του.
Ἡ ζωή δίχως καθρέφτη… (Ἀββᾶ Δωροθέου)
Σύμφωνα με τον Αββά Δωρόθεο
(μεγάλος Πατέρας και ασκητής που έζησε και πολιτεύτηκε στην Παλαιστίνη
κατά τον ΣΤ’ αιώνα), υπάρχουν τρείς τρόποι για να πει κανείς ψέματα. Ο
πρώτος είναι με το νού, ο δεύτερος με τα λόγια και ο τρίτος, το να πει
κανείς ψέματα με την ίδια του τη ζωή. Στη παρούσα δημοσίευση ο
αναγνώστης θα συναντήσει την τρίτη περίπτωση και πως αυτή εκδηλώνεται.
Χρειάζεται καθολική όραση και πνευματική διαύγεια για να καταλάβει
κανείς το νόσημα αυτό. Ένα νόσημα που ο πνευματικός Πατήρ αναλύει και
παραδίδει ως γνήσιος Διδάσκαλος στα πνευματικά του τέκνα.
Τά ἀπόκρυφα εὐαγγέλια.Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Τά ἀπόκρυφα εὐαγγέλια
https://www.youtube.com/watch?v=wEEgORbPev8
Μά ὁ Γέροντας ἀλάθητος εἶναι;
Κάποιος από ένα μοναστήρι ήρθε στο σπίτι και λέει: «Μα ο Γέροντας αλάθητος είναι; δεν φταίει;»
«Α, άκουσε, παιδί μου», του λέω, «άν βάλεις τέτοιο θεμέλιο ότι ο Γέροντας φταίει, ποτέ δεν θα ορθοποδήσεις.
«Δέν πρέπει νά θεοποιοῦμε τούς ἡγουμένους καί τούς στάρετς, ἀλλά...»
«Δέν
πρέπει νά θεοποιοῦμε τούς ἡγουμένους
καί τούς στάρετς, ἀλλά ὁ στόχος νά εἶναι
ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Αὐτός εἶναι πού
σώζει, οἱ ἄλλοι εἶναι τό μέσον».
Γέρων
Ἀμβρόσιος Λάζαρης
Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τού ς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν.