Σελίδες

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 23-06-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. ι΄ 11 - ια΄ 2 

ι΄ 11 - ια΄ 2

 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ια΄ 16 - 20

Ια΄ 16 - 20



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

La guerra invisible, san Nicodemo el Aghiorita PRIMERA PARTE Capítulos Α. 10. 11. 12. 13. 14 sobre la voluntad

ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
La guerra invisible, san Nicodemo el Aghiorita
PRIMERA PARTE
Capítulos Α. 10. 11. 12. 13. 14 sobre la voluntad
Capítulo A. 10: Cómo debemos ejercitar nuestra voluntad para que en todas nuestras praxis interiores y exteriores quiera y tenga como propósito u objetivo finalizador sólo el agrado de Dios.
Capítulo A. 11: Algunos pensamientos que promueven el deseo del hombre en querer hacer en cada cosa la voluntad de Dios.
Capítulo A. 12: La multitud de voluntades y deseos que existen en el hombre y la lucha que existe entre ellos.
Capítulo A. 13: Cómo debe uno luchar contra la voluntad insensata o animal de los sentidos y la relación con las praxis que debe realizar la voluntad para poder adquirir las costumbres de las virtudes.
Capítulo A. 14: Qué se debe hacer cuando la voluntad lógica superior parece que está vencida por la voluntad inferior insensata o animal y de los enemigos.

Capítulo A. 10

Cómo debemos ejercitar nuestra voluntad para que en todas nuestras praxis interiores y exteriores quiera y tenga como propósito u objetivo finalizador sólo el agrado de Dios.
Más allá del ejercicio y la formación de tu nus, debes gobernar también tu voluntad de tal manera que no le dejes que se dirija hacia sus deseos; la voluntad se tiene que hacer toda una con la voluntad de Dios. Piensa bien que querer y pedir aquellas cosas que gustan a Dios, esto no es bastante para ti; además de esto, como movido de Dios, debes querer solo un fin: gustar a él claramente. Por esta razón tenemos mayor y más pelea con la naturaleza que las cosas que antes hemos dicho. Porque nuestra naturaleza se desvía sola tanto, que en todas las cosas, incluso algunas veces de las cosas buenas y espirituales, busca su descanso y su agrado e incautamente se alimenta de esta desviación como si fuera de comida.

Κατάθλιψη: ἡ πιό καλπάζουσα νόσος στόν κόσμο

ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ

Ἡ κατάθλιψη εἶναι ἡ πιό αὐξανόμενη νόσος σ’ ὅλον τόν κόσμο. Ἡ αἰτία τῆς τεράστιας αὐτῆς αὔξησης εἶναι ὁ μεγάλος ἐγωισμός τῶν συγχρόνων ἀνθρώπων, ἡ ἀχαλίνωτη παράδοση τους στήν ὑπερηφάνεια καί σ’ ὅλα τά ἄλλα πάθη.
Σύμφωνα μέ τίς ἐπίσημες προβλέψεις τοῦ Παγκόσμιου Ὀργα­νι­σμοῦ Ὑγείας τό 2020 ἡ κατάθλιψη θά εἶναι ἡ πιό συχνή ἀσθένεια στόν ἀναπτυγμένο κόσμο.

Πῶς πρέπει νά διαβάζει ἕνας χριστιανός τά βιβλία

αρχείο λήψης


-Ο νους είναι ακριβώς όπως και το στομάχι. Όπως το στομάχι δεν μπορεί να χωνέψει την υπέρ το δέον ποσότητα της τροφής, έτσι συμβαίνει και με το νου. Όταν κανείς «φορτώνεται» με πολλή ανάγνωση, κλείνοντας το βιβλίο έχει ξεχάσει και όλα όσα διάβασε. Και μετά από λίγη ώρα, λόγω της κοπώσεως, ο νους λησμονεί και αυτά που γνώριζε προηγουμένως.
Συνεπώς αυτός που θέλει να ωφεληθεί, πρέπει να ακολουθεί οπωσδήποτε αυτή την τακτική – δηλαδή αφού διαβάσει με ησυχία και πολλή προσοχή την ενότητα μιας παραγράφου, να κλείνει το βιβλίο και να ερωτά τον εαυτό του τι διάβασε.

Ὁ μ. Νικόδημος (Μπιλάλης, †4 Ιουνίου) γράφει γιά τόν γέροντα Εὐμένιο (Σαριδάκη)

4 Ιουνίου 2015
Συμπληρώνεται σήμερα ένα έτος από την κοίμηση του μακαριστού Αγιορείτου Μοναχού Νικοδήμου (Μπιλάλη). Τιμώντας τη μνήμη του, αναδημοσιεύουμε ένα κείμενό του για μία άλλη μεγάλη σύγχρονη προσωπικότητα, τον ιερομόναχο Ευμένιο (Σαριδάκη, 1931-23.5.1999).

Ιερομόναχος Ευμένιος (Σαριδάκης, 1931-23.5.1999), «ο κρυμμένος άγιος των ημερών μας» (ρήση οσίου Πορφυρίου).

Γενόμενος Μοναχός ο Σωφρόνιος, μαζί με τις άλλες καλές του αποφάσεις, έλαβε και την απόφαση να μη διανυκτερεύει εκτός της Τ. Μονής του. Αλλ’ όμως κάποιο βράδι και παρά τη θέλησή του αναγκάσθηκε κι έμεινε στο πατρικό του σπίτι. Κι εκεί, στο οικογενειακό Προσκυνητάρι, σε μια εντοιχισμένη σανίδα, στην οποία είχαν τοποθετήσει διάφορες ι. Εικόνες, ήταν και η ι. Εικόνα της Αγίας Μαρίνας, όπου η Αγία εικονιζόταν, όπως συνήθως, να πιάνει απ’ το κεφάλι το Σατανά, που της είχε εμφανισθή και την απειλούσε. Προσευχόμενος λοιπόν ο π. Σωφρόνιος βλέπει να βγαίνει η Αγία απ’ την ι. Εικόνα της και δείχνοντας του το Σατανά να του λέγει:
«Αυτός σε σας τους Μοναχούς βάζει λογισμούς και σας φέρνει υπνηλία στη νυκτερινή Ακολουθία. Αλλά να κάνετε υπακοή στο Γέροντα σας και δεν θα σκορπίζει ο νους σας ούτε θα νυστάζετε». Και λέγοντας του ακόμη: «Και νεκρούς θ’ αναστήσεις», ξαναμπήκε η Αγία στη θέση της!…
Άραγε ο λόγος αυτός της Αγίας να επαληθεύτηκε με το επόμενο συγκλονιστικό γεγονός, που με τη χαρακτηριστική του απλότητα είχε εκμυστηρευθή ο Γέροντας σε δύο-τρία πνευματικά του τέκνα;

Ὁ Θεός τόν κάθε ἄνθρωπο τόν ἔχει κάνει καί ἕνα ἐκκλησάκι(Ἁγ.Παϊσίου Ἁγιορείτου)


Μερικοὶ λένε: «Σ᾿ αυτόν τον Ναὸ τον μικρό, τον κατανυκτικο, ζω την Θεία Λειτουργία· στον μεγάλο Ναό δεν την ζω. Αν είναι κανένα εξωκλήσι σοβατισμένο άσπρο, δεν νιώθω τίποτε· αν όμως είναι αγιογραφημένο, έχη καλό τέμπλο κ.λπ., εκεί ζω την Θεία Λειτουργία!».
Αυτὰ είναι για έναν άνθρωπο που δεν έχει όρεξη να φάη και του βάζεις λίγο αλάτι, λίγο πιπέρι, για να του έρθη η όρεξη.
– Δηλαδή, Γέροντα, αυτὰ δεν παίζουν κάποιο ρόλο;

Ὁ Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης Συμεών γιά τήν ἐπέκταση τοῦ "Συμφώνου Συμβίωσης" καί στά ὁμόφυλα ζευγάρια

seb.mitrop.simeon
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
του Σεβασμ. Μητροπολίτου Νέας Σμύρνης Συμεών
για το σχέδιο νόμου για την επέκταση
του Συμφώνου Συμβίωσης και στα «ομόφυλα ζευγάρια»
 
Εν μέσω των κρίσιμων διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας, που κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε αδιέξοδο και ρήξη· 
Εν μέσω ποικίλων τραγικών καταστάσεων στις οποίες έχουν περιέλθει πλήθος Ελλήνων λόγω της οικονομικής κρίσεως, ο αξιότιμος Υπουργός της Δικαιοσύνης έσπευσε να δημοσιοποιήσει σχέδιο νόμου για την επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης και για τα «ομόφυλα ζευγάρια», δηλαδή να θεσμοθετηθεί ο περιλάλητος «γάμος» των ομοφυλοφίλων.
Άν η ως άνω ενέργεια αυτή την ώρα δεν είναι σκόπιμη (να περάσει, δηλαδή, το νομοσχέδιο χωρίς θόρυβο και αντιδράσεις, αφού η προσοχή όλων μας είναι στραμένη στα ζητήματα της οικονομίας και τις διεξαγόμενες διαπραγματεύσεις), τότε ισχύει γι᾽ αυτήν ο λόγος του θυμόσοφου λαού μας: εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν!
Ως ελάχιστος επίσκοπος της Εκκλησίας αισθάνομαι το ιερό χρέος να επαναλάβω όσα υπογράμμισα σε ποιμαντική εγκύκλιό μου που διανεμήθηκε στο πλήρωμα της Ιεράς Μητροπόλεώς μας την Πρωτοχρονιά του 2014. 
1. Οι Χριστιανοί —ακόμη κι εκείνοι που διατηρούν χαλαρή σχέση με την Εκκλησία— γνωρίζουμε ότι ο Θεός δημιούργησε δύο φύλα, τον άνδρα και τη γυναίκα. Τρίτο φύλο δεν υπάρχει.

«Οἱ πειρασμοί εἶναι ἀναγκαῖοι», μέρος ι΄

ἀντιμετώπιση τῶν θλίψεων
καί ἡμερολόγιο τοῦ 2007

Ἁγίου Φιλοθέου Ζερβάκου, 1980

διάβολος ἀπό μόνος του δέν ἔχει ἐξουσία νά πειράζει κανέναν ἄνθρωπο. Θεός τοῦ δίνει κάποια ἐξουσία γιά τρεῖς λόγους:
Πρῶτος, γιά νά δοκιμάζονται οἱ ἄνθρωποι ἄν πραγματικά καί ἀληθινά πιστεύουν καί ἀγαποῦν τό Θεό. Ἔτσι δοκιμάστηκαν Ἰώβ, οἱ Προφῆτες, οἱ Ἀπόστολοι, οἱ Μάρτυρες καί σχεδόν ὅλοι οἱ Ἅγιοι.
Δεύτερος, γιά νά γίνουν ἄξιοι, μέ τόν τρόπο πού ἀναφέραμε προηγουμένως, καί νά στεφανωθοῦν μέ τά ἄφθαρτα στεφάνια, πού δέ μαραίνονται, τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν. Διότι, χωρίς πειρασμούς καί θλίψεις κανείς δέν μπορεῖ νά σωθεῖ. Ὅπως τό χρυσάφι περνάει μέσα ἀπό τό καμίνι τῆς φωτιᾶς, ὅπου καθαρίζεται καί λάμπει, ἔτσι καί Θεόςδοκιμάζει καί καθαρίζει τούς ἐκλεκτούς του μέσα στό καμίνι τῶν πειρασμῶν καί τῶν θλίψεων...

Θά διώχνουμε μία διεφθαρμένη κυβέρνηση καί θά ἔρχεται χειρότερη

AN ΔΕΝ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΚΟ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΣ,
ΘΑ ΔΙΩΧΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΚΑΙ ΘΑ ΕΡΧEΤΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡH 

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ» Ἔκδοση Γ´ ἐπηυξημένη

.           Λέει ὁ ἀπόστολος Παῦλος: Ξέρετε καλὰ ποιός μᾶς κυβερνάει, ποιόν ἔχουμε ἀφέντη τώρα, ποιός ἔχει ἀπόλυτη ἐξουσία. Διότι δὲν ἦταν μόνο δικτάτωρ ὁ Νέρων. Ἦταν κάτι χειρότερο ἀπὸ δικτάτωρ. Οἱ σημερινοὶ δικτάτορες θὰ ἦταν παιχνιδάκια καὶ ἀθῳότητες μπροστὰ σ᾿ ἐκεῖνον.
.           Γιατί ἆραγε ὁ ἀπόστολος Παῦλος δὲν τὸν ὀνομάζει; Λέει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, ὅτι δὲν ὀνομάζει τὸ Νέρωνα, γιατὶ δὲν ἤθελε ν᾿ ἀνακατευτῇ σὲ πολιτικὲς διαμάχες. Ἔπεσε ὁ Νέρων, καὶ παρουσιάστηκαν ἄλλοι Νέρωνες. Ἔπεσε ὁ Χίτλερ· δὲν παρουσιάστηκε ἄλλος Χίτλερ; Ἔπεσε ὁ Μουσσολίνι· δὲν παρουσιάστηκε ἄλλος Μουσσολίνι; Ἔπεσε ὁ Στάλιν· δὲν παρουσιάστηκε ἄλλος Στάλιν;
.           Τὸ κακὸ εἶνε ἀπὸ μέσα. Καὶ εἶνε ὡραιότατος ἐκεῖνος ὁ μῦθος τῶν ἀρχαίων προγόνων μας, ποὺ μιλάει γιὰ τὴ Λερναία Ὕδρα. Μῦθος εἶνε, ἀλλ᾿ ἐκφράζει μιὰ ἀλήθεια.

Π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος -Γιατί πρέπει νά μάθουμε τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά; (προφητική ὁμιλία γιά τά Γκρίκλις)




*Μια προφητική, συγκλονιστική ομιλία του μακαριστού Πατρός Αθανάσιου Μυτιληναίου, που μας προτρέπει να μάθουμε την αρχαία Ελληνική γλώσσα. Σκεφτείτε που έχουμε φτάσει πλέον, όπου ούτε τα νέα Ελληνικά δεν ομιλούνται σωστά.

Ρήματα ζωῆς: Δέν ἐνδιαφερθήκαμε νά μάθουμε

Αυτός που δεν γνώρισε το θέλημα του Θεού και αμάρτησε, λέει ο Κύριος ότι, «δαρήσεται ολίγας». Αλλά πολλούς μας τιμωρεί ο Θεός όχι διότι ξέρουμε πολύ λίγα, αλλά διότι δεν ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε περισσότερα, ώστε να κάνουμε και περισσότερα.

  Γέροντας Κλεόπας Ηλίε 
http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-den-endiaferthikame-na-mathoume/

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 22-06-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Ρωμαίους κεφ. θ΄ 18 - 33 

θ΄ 18 - 33

 

Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ια΄ 2 - 15

Ια΄ 2 - 15



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.