Σελίδες

Κυριακή 16 Αυγούστου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 17-08-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Β΄ κεφ. ε΄ 10 - 15

ε΄ 10 - 15





Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Α΄ 9 - 15

Α΄ 9 - 15






Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Elder Ephraim of Filotheou and Arizona From Counsels from the Holy Mountain, from the Letters and Homilies of Elder Ephraim


 Ι see your struggle; I am counting the crowns; I envy your medallions; I plunge my mind into the age to come to hear the triumphant melodies that the angelic beings will compose; I am amazed and bemoan myself because I have not struggled as you struggle!
My children, just think about what the martyrs went through for our Christ! And the more martyrs were killed, the more did Christians flourish; our Church has been watered with the blood of martyrs. We are martyrs in this corrupt society of ours, for with our chaste—by God’s grace—lifestyle, we censure the immorality of mankind and its estrangement from the worship of God.

Γέροντας Ἰωσήφ ὁ Ἡσυχαστής: «Ὁ νοῦς βλέπει τό σκότος τῆς ψυχῆς»

98b0d5899b170cd2bfd8f4e8ee6be365_L

Ο Γέρων Ιωσήφ είδε όλο το βάθος του παλαιού ανθρώπου και με πολύ κόπο και προσευχή καθάρισε τον εαυτόν του και όλη η ζωή του είναι ένα παράδειγμα μιμήσεως, για κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται για τη σωτηρία της ψυχής του.
Παραπονείται μάλιστα, ότι δεν φροντίζουμε για το εσωτερικό της ψυχής και γράφει:
«Η σημερινή κατάστασις των πολλών περιωρίσθη εις ένα τύπον εξωτερικόν. Πέραν τούτου δεν υπάρχει φροντίδα και μέριμνα διά το εσωτερικόν της ψυχής, όπου συνίσταται το παν· όπου ενώνεται ο υλικός με τον άυλον, ο άνθρωπος με τον Θεόν, κατά το εγχωρούν εις την χωματώδη μας φύσιν. Τούτο είναι το πολύ ωραίον και το πάνυ καλόν. Άλλα πάντες το αποφεύγομεν. Πάντες τα νώτα στρέφομεν. Καθότι απαιτείται αγών».
Εις τον αγώνα αυτόν του ανθρώπου, για να υπάρξουν τα ανάλογα αποτελέσματα, πρέπει να συνεργήσει η χάρις του Θεού και η προαίρεση του ανθρώπου: «θα λυώση ως κηρός ο παλαιός άνθρωπος.

Μακάριοι οἱ ἀκούοντες τόν Λόγον τοῦ Θεοῦ_mp3



Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 15-08-2013 (Κήρυγμα στήν Ἀγρυπνία στόν Ι.Ν. Ἁγ. Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).

Παραινέσεις καί ἀποφθεγματικοί λόγοι τοῦ γέροντος Ἰερωνύμου τῆς Αἴγινας



Συναναστροφές

Το Πνεύμα δεν αγαπά Ούτε πολλές συναναστροφές, Ούτε φιλίες! Όλα αυτά να τα αποφεύγεις.
Θέλεις να αγαπάς πολύ τους ανθρώπους; Αγάπησε πολύ τον Χριστό μας και θα δεις πόσο θα αγαπάς και τους ανθρώπους και ας μη τους βλέπεις.
Πάντοτε και τον κάθε άνθρωπον, ολίγον σε απόστασιν να κρατάς. Ήλθε; Καλώς ήλθε! Δεν ήλθε; Καλώς δεν ήλθε. Δηλ. να είσαι απαθής.
Σε κανέναν μη λες το μυστικό σου ή τι κάνεις. Με δύο τρία λόγια, Όταν σε ρωτούν, να κόβεις, να τελειώνεις.
Μη δένεις τον νου σου με άνθρωπο. Μη λέγεις τους λογισμούς σου και το μυστικό σου εις κανένα! Οι άνθρωποι μεταβολή παίρνουν.
Το μυστικό σου σε κανέναν! Διότι οι άνθρωποι μεταβάλλονται.

Πῶς ἔσωσε τόν Γέροντά του, ὁ γνωστός Ἁγιορείτης Χατζηγιώργης μέ τήν προσευχή του

345244-Optimized-xatzigeor

Ο Χατζηγιώργης επαρουσίαζε ως δόκιμος ποικίλα χαρίσματα. Η Χάρις του Θεού τον είχε επισκεφθεί εις πρώϊμον ηλικίαν. Κάποτε, ενώ προσηύχοντο όλοι εις την καλύβην των, ποιούντες τον «κανόνα» των, ξημερώματα, εν καιρώ χειμώνος, ήκουσεν την φωνήν του Γέροντός του να λέγει:
«Καλογέρια μου σώστε με». Έτρεξε και το είπε εις τον μεγαλύτερον παραδελφόν του, αλλά εκείνος, δυστυχώς, τον εμάλλωσε:
-Άντε πήγαινε, πλανεμένε, κάνε τον κανόνα σου. Και μη δίνεις σημασία…

Αἱρετική διδασκαλία περί τῆς Θείας Χάριτος σέ Ὀρθόδοξους διαδικτυακούς ἰστότοπους

ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ
 
(Διδάσκεται η αιρετική θέση ότι ο ανθρώπινος νους είναι ανώτερος της Θείας Χάριτος)
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Για πρώτη φορά μετά από αιώνες, από τον καρό του αιρετικού αντιησυχαστή και αντιπαλαμίτη  Βαρλαάμ του Καλαβρού, τον οποίο ο «πνευματορρήτωρ θείος Γρηγόριος ο Παλαμάς, άφρονα και άνουν απέδειξε», παρουσιάζεται αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος. 
Όπως τότε με μειωτική και βλάσφημη θέση, ο Βαρλαάμ θεώρησε την Θεία Χάριν κτιστή, έτσι και στις μέρες μας σε Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους διακηρύσσεται με μειωτικό και βλάσφημο χαρακτηρισμό ως κατώτερη η Θεία Χάρις από τον ανθρώπινο  νου. 
Δυστυχώς σε Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους, προβάλλεται η αιρετική καινοτομία ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».  

Τά Χαριτόβρυτα λείψανα τῶν Ἁγίων

Φωτο:agrinionews.gr

Αν κανείς βρεθεί στο Άγιον Όρος ή σε κάποιο παλιό Βυζαντινό μοναστήρι, θα δει ότι το καθολικό (η κεντρική εκκλησία) του μοναστηριού είναι συνήθως βαμμένη με κόκκινο χρώμα. Κι αν ρωτήσει τους μοναχούς, θα του πούν, πως το κόκκινο αυτό χρώμα συμβολίζει το αίμα του Χριστού και των μαρτύρων. Δείγμα, ότι η εκκλησία μας δεν επεκτάθηκε με τα όπλα, τη βία, τη δύναμη, αλλά με το αίμα του Χριστού και των μαρτύρων. Γι’ αυτό και οι τάφοι των πρώτων μαρτύρων, είναι τα αρχαιότερα θυσιαστήρια. Πάνω στους τάφους των μαρτύρων τελούσαν οι πρώτοι χριστιανοί τη θεία ευχαριστία. Εκεί αργότερα άρχισαν να κτίζονται οι ναοί. Και μέχρι σήμερα τα εγκαίνια ενός νέου ναού γίνονται με την τοποθέτηση λειψάνων μαρτύρων κάτω από την αγία Τράπεζα. Έτσι η ορθόδοξη πίστη μας συνδέεται στενά με τα λείψανα των αγίων.

Ἐγκύκλιος Μητροπολίτου Κονίτσης Ἀνδρέου γιά τό Δεκαπενταύγουστο

Παναγία Μολυβδοσκεπάστου

Αριθ.  Πρωτ. 34
Εν Δελβινακίω τη 3η Αυγούστου 2015
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  181η
ΘΕΜΑ: «Μετέστης προς την ζωήν, μήτηρ υπάρχουσα της ζωής...».
Αγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
            Οι καμπάνες των Ναών μας θα διαλαλήσουν και πάλι το μεγάλο γεγονός, που σημαδεύει τον Αύγουστο, την καρδιά, δηλαδή, του καλοκαιριού : την Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου. Θα ακουστή, για μια ακόμη φορά, το κατανυκτικό απολυτίκιο της εορτής, όπου ο ιερός υμνογράφος σημειώνει απευθυνόμενος στην Παναγία: «μετέστης προς την ζωήν μήτηρ υπάρχουσα της ζωής».
Ανεχώρησες για τον Παράδεισο, την αληθινή, δηλαδή, και πραγματική ζωή, εσύ που εκυοφόρησες την όντως ζωή, τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, αφού Εκείνος έχει διακηρύξει ότι «εγώ ειμι ... η ζωή» (Ιωάν. ιδ  6).
-Β-

«Οἱ γονεῖς πού ἀγαποῦν τόν Θεό πρέπει νά χαίρονται καί νά τόν εὐχαριστοῦν γιά τίς δοκιμασίες, τίς ὁποῖες ὑποφέρουν τά παιδιά τους γιά χάρη τοῦ Κυρίου· πρέπει ἐπίσης νά παρακινοῦν τά παιδία τους στούς ἀγῶνες καί στούς κινδύνους γιά τήν ἀρετή»


Ὑπόθεση ΙΒ΄(12)
«ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»

Ἀπό τό μαρτύριο τῶν ἁγίων σαράντα μαρτύρων

Καθώς οἱ ἅγιοι σαράντα μάρτυρες ἀγωνίζονταν στό στάδιο τοῦ μαρτυρίου καί πρωί πρωί, μετά τήν ὁλονύχτια ὀρθοστασία τους, στήν παγωμένη λίμνη καί τήν ἀδάμαστη καρτερία τους στό φοβερό κρύο, τούς τραβοῦσαν στήν παραλία, γιά νά τσακίσουν τά πόδια τους μέ ρόπαλα, ἡ μητέρα ἑνός ἀπό αὐτούς παρέμενε συνεχῶς κοντά τους καί παρακολουθοῦσε τόν γιό της. Γιατί αὐτός ἦταν ὁ πιό νέος ἀπό ὅλους, καί ἡ μητέρα φοβόταν μήπως ἡ νεαρή ἡλικία καί ἡ ἀγάπη τῆς ζωῆς τοῦ προξενήσουν δειλία καί φανεῖ ἀνάξιος γιά τή συμπαράταξη μέ τούς ἄλλους στρατιῶτες καί τήν τιμή πού τούς περίμενε. Στεκόταν λοιπόν καί τόν κοιτοῦσε συνεχῶς, καί μέ τή στάση καί τό βλέμμα της τοῦ ἔδινε θάρρος. Καί ἁπλώνοντας τά χέρια της πρός αὐτόν, τοῦ ἔλεγε:

Δέν ἔχει ἀνάγκην ὁ Χριστός μας ἀπό ἡμᾶς


Δεν έχει ανάγκην ο Χριστός μας από ημάς, διότι έχει μυριάδας αγγέλους που λειτουργούν αμέμπτως, και δύναται δια του λόγου άλλας τόσας μυριάδας να παραστήση όντα αγιώτατα. Αλλά η άπειρος αγάπη Τον αναγκάζει να αδολεσχή με ημάς μη αισχυνόμενος την δυσωδίαν μας και τα έλκη μας.

ρήματα Ζωῆς: Δέν ἔχει ἀνάγκη


Η αρετή δεν έχει από ανάγκη από δεσπότη· αποκτάται θεληματικά και με απόλυτη ελευθέρια. Ό,τι προέρχεται από βία και καταναγκασμό δεν μπορεί να είναι αρετή. Η αρετή είναι μέτρο που επαναφέρει στην μεσότητα. Διότι δεν θα μπορούσε να είναι αρετή η έλλειψη του καθήκοντος ούτε και ο υπερβολικός ζήλος.
Άγιος Γρηγόριος Νύσσης 

http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-den-echi-anagki/

Οἱ περιπέτειες ἑνός Προσκυνητοῦ-Σχόλια

ΟΛΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ : «ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ» ΜΕ ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΧ. ΣΑΒΒΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ (36 ΟΜΙΛΙΕΣ)