Σελίδες

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τρίτης 15-09-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. ε΄ 11 - 21

ε΄ 11 - 21



Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Ζ΄ 5 - 16

Ζ΄ 5 - 16




Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

The furnace of sorrow: Elder Ephraim of Arizona

rolling-fs-ups-300x250
All those who’ve been sanctified, and then those who’ve been saved, all those who’ve passed through the furnace of sorrows.
Some though illness, some through the struggle against the passions and so on. That is, the whole catalogue of Godly sorrows.
These have the right to eternal repose.

» Elder Ephraim of Arizona Source:  pemptousia.com
 http://www.diakonima.gr/2015/08/31/the-furnace-of-sorrows-elder-ephraim-of-arizona/

Γέροντος Ἐφραίμ Φιλοθεΐτου, διδασκαλία γιά τήν νοερά προσευχή. Ἡ εὐωδία τῆς προσευχῆς.Ἐμπειρίες


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΦΙΛΟΘΕΙΤΟΥ  ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με
Αυτά δεν σας τα έχω πει άλλη φορά. Αυτή είναι μια δική μου παράλειψης, κι ας πούμε δική μου υπευθυνότητα.
Ή καρδιά τού ανθρώπου είναι το κέντρο των υπέρ φύσιν, των κατά φύσιν και των παρά φύσιν κινήσεων. Τα πάντα ξεκινούν από την καρδιά. Εάν ή καρδιά καθαρισθεί, τότε όπτάνεται ό Θεός, βλέπουμε τον Θεό. Πώς θα Τον δούμε; Μήπως ό Θεός είναι ανθρωπόμορφος και έχει σχήμα ανθρώπινο για να Τον δούμε; Όχι. Ό Θεός είναι νοητός. Ό Θεός είναι Πνεύμα- και ως Πνεύμα απόλυτον βρίσκεται στο σύμπαν. Αλλά βρίσκεται και μέσα στην καρδιά τού ανθρώπου, όταν αυτή γίνει δεκτικό δοχείο. Και για να γίνει δεκτικό δοχείο, πρέπει να γίνει καθαρή. Όχι να την πλένουμε με νερό, αλλά να γίνει καθαρή από λογισμούς ακάθαρτους. Αλλά για να καθαρισθεί ή καρδιά πρέπει να πιει κάποιο φάρμακο. Το φάρμακο είναι ή προσευχή.
Όπου πηγαίνει ό Βασιλεύς, διώκονται οι εχθροί και όπου πηγαίνει ό Χριστός, το Όνομά Του το Αγιον, φυγαδεύονται των δαιμόνων οι φάλαγγες. Και όταν έθρονισθή καλά - καλά μέσα ό Χριστός, τότε υπακούουν τα πάντα. 

Κυριακή πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ – Ἔλειψε ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ… (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

Ἔλειψε ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ…
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
«Οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον…» (Ἰω. 3,16)
Ὅσοι εἶστε ἐδῶ, ἀγαπητοί μου, θὰ διαβάζετε διάφορα περιοδικὰ καὶ βιβλία, ἀλλὰ δὲν ξέρω ἂν ἀγαπᾶτε τὸ ἅγιο καὶ ἱερὸ Εὐαγγέλιο. Ὑπάρχουν Χριστιανοὶ ποὺ ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο μόνο μιὰ φορὰ τὴ ᾿βδομάδα, τὴν Κυριακὴ στὴν ἐκκλησία. Ὑπάρχουν ἄλλοι ποὺ ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο δυὸ - τρεῖς φορὲς τὸ χρόνο, ὅταν πηγαίνουν στὴν ἐκκλησία τὰ Χριστούγεννα καὶ τὴ Λαμπρή. Ὑπάρχουν δὲ καὶ Χριστιανοὶ ποὺ οὐδέποτε ἀκοῦνε τὸ Εὐαγγέλιο, παρὰ μόνο μιὰ φορά, ὅταν εἶναι στὸ μέσον τοῦ ναοῦ νεκροὶ στὸ φέρετρο… Ἐσεῖς σὲ ποιά κατηγορία ὑπάγεσθε; Ξέρω ὅμως, ὅτι καὶ σ᾿ αὐτὰ τὰ σατανικὰ χρόνια ὑπάρχουν ἄνθρωποι, ἄντρες καὶ γυναῖκες, ποὺ ἀγαποῦν τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὸ διαβάζουν καθημερινῶς.
Ἔτσι ἦταν ἄλλοτε, στὰ εὐλογημένα χρόνια, στὴ Μικρὰ Ἀσία. Μαζευόταν στὸ σπίτι ἡ οἰκογένεια ὅταν πιὰ βασίλευε ὁ ἥλιος, καὶ πρὶν πέσουν νὰ κοιμηθοῦν ἔπιανε ὁ πατέρας καὶ διάβαζε τὸ Εὐαγγέλιο· κι ἄκουγαν τὰ παιδιά, καὶ ἅγιαζε ὁ τόπος. Τότε τὸ σπίτι ἦταν ἐκκλησία. Μάλιστα.

Μήπως ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ ἀναιρεῖ τήν ἐλευθερία μας;

Αποτέλεσμα εικόνας για σταυρος
Η πρόνοια του Θεού δεν αναιρεί την ελευθερία μας. Ο πατέρας σου αναιρεί την ελευθερία σου, όταν από αγάπη σε βοηθά ή καμιά φορά σε μαλώνει και σε τιμωρεί; Όχι βέβαια. Όταν βλέπουμε τις ευλογίες του Θεού στη ζωή μας, συγκινούμαστε και γεμάτοι ευγνωμοσύνη Τον ευχαριστούμε.
Ο Θεός κάθε στιγμή μάς προστατεύει και μας καθοδηγεί. Στην άλλη ζωή ο άγγελός μας θα μας δείξει τις πολλές παρεμβάσεις του Θεού στη ζωή μας. Τότε θα δούμε πως οι δυσκολίες και οι θλίψεις αυτής της ζωής μάς ωφέλησαν κι αυτές.
Είχε πει ο Χριστός (Ιωάν. 15,22): «ο Πατέρας μου κάθε κλήμα που φέρει καρπό το καθαρίζει, για να φέρει περισσότερο καρπό».

Ἕνας οὐράνιος Κρίνος στή γῆ! (Ἀπό τό βιβλίο Ἀμαρτωλῶν Σωτηρία)

Ένας ουράνιος Κρίνος στη γη! (Από το βιβλίο Αμαρτωλών Σωτηρία)

 Στη Ρώμη ζούσε κάποτε ένας ευλαβής και πλούσιος άνθρωπος που τον έλεγαν Ιωάννη.
Αυτός, αφού πήγε σε κάποιο μοναστήρι και αφιέρωσε εκεί όλα του τα πλούτη, σύντομα ασπάστηκε και τον μοναχισμό.
Όμως, αγράμματος καθώς ήταν, δεν μπορούσε να τυπώσει στο μυαλό του καμιά προσευχή. Μάταια οι υπόλοιποι μοναχοί προσπαθούσαν να του μάθουν γραφή και ανάγνωση. Του ερμήνευαν ψαλμούς και ευχές, μα πάλι εκείνος δεν μπορούσε να μάθει τίποτα.

Τότε, ένας έμπειρος και ενάρετος αδελφός αφού του διάβασε όλες τις ευχές, μία προς μία, τον ρώτησε ποια απ΄ όλες του φαινόταν πιο ωραία για να την μάθει.
Εκείνος του είπε ότι το <<Χαίρε Μαρία>> του άρεσε περισσότερο.
Έτσι έβαλαν τα δυνατά τους και του έμαθαν αυτόν τον χαιρετισμό του Αγγέλου.
Δηλαδή το: Θεοτόκε Παρθένε, χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία…, και τα εξής.
Με το πέρασμα του χρόνου το έμαθε καλά και πλημμύρισε την καρδιά του τόση χαρά που αξιώθηκε να μάθει αυτόν τον Αρχαγγελικό ασπασμό, ώστε του φαινόταν σαν να βρήκε πολύτιμο θησαυρό!

Ἑρμηνεία Παλαιᾶς Διαθήκης –Προφήτης Ἠσαΐας (27ον) – (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἱερεμία)


          IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα, Δευτέρα 31 Αὐγούστου 2015
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ  ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ

(Ἡ ἑρμηνεία παρά τήν συντομία της καί τήν ἁπλότητά της εἶναι ἐπιστημονική)
Ἡ ἐργασία αὐτή προσφέρεται στούς ἀναγνῶστες σέ συνέχειες ἑκάστη Δευτέρα καί Παρασκευή διά ἐξεύρεση λαθῶν ἐκ μέρους τους καί ἐνημέρωσή μας πρός διόρθωση, πρίν ἀπό τήν τελική δημοσίευση τοῦ ἔργου.
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ
Χάρη καί τιμωρία (27,6-11)
(Προλογικό σημείωμα τῆς περικοπῆς)
1. Στήν περικοπή μας ἔχουμε μία ὑπόσχεση γιά τό Ἰσραήλ ὅτι στό τέλος τῶν καιρῶν θά παρουσιάσει μία νέα ἄνθηση, ἡ ὁποία θά ἀποδειχθεῖ ὡς εὐλογία γιά ὅλη τήν γῆ (στίχ. 1). Ἡ σχέση τοῦ Θεοῦ μέ τόν Ἰσραήλ εἶναι διαφορετική ἀπό τήν σχέση Του μέ τά ἄλλα ἔθνη (βλ. ἰδιαίτερα στίχ. 7). Τό τέλος τῆς τιμωρίας τοῦ Θεοῦ στό Ἰσραήλ γιά τά ἁμαρτήματά του δέν θά εἶναι ὁ ἀφανισμός του, ἀλλά ἡ διευθέτησή του, ἡ τακτοποίησή του (στίχ. 8 ἑξ.). Ὅταν ὁ Ἰσραήλ παραμερίσει ὅλα τά σημεῖα τῆς εἰδωλολατρίας του, αὐτό θά εἶναι σημεῖον ὅτι τοῦ συγχωρέθηκαν ὅλα του τά ἁμαρτήματα καί ὅτι θά τοῦ ἔλθει εὐλογία (στίχ. 9· «τοῦτό ἐστιν ἡ εὐλογία αὐτοῦ»).

«Περί πνευματικῆς ἀναισθησίας» μέρος η΄

 
 
ΟΜΙΛΙΑ

π.Ἀθανασίου Μυτιληναίου
Λόγοι Ἀφυπνίσεως

 Τρόποι ἀποφυγῆς τῆς πνευματικῆς ἀναισθησίας.

  Ὅπως ἀντιλαμβάνεσθε, ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος δέν ἔχει καταληφθεῖ ἀπό τήν ἀναισθησία ὁλοκληρωτικά, ὁ ὁποῖος ἔχει ἀκόμη κάποια εὐαισθησία , ἀνησυχεῖ μήπως καταληφθεῖ ἀπ᾿ αὐτή τήν μαινάδα, ὅπως λέγει ὁ ἱερός Πατήρ, καί σκέφτεται πῶς θά μποροῦσε νά ἀπαλλαγεῖ ὁλότελα ἀπό τήν ἀναισθησία.
 
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος γι᾿ αὐτόν τόν σκοπό συνιστᾶ τά ἑξῆς.

«Ἐπίμενε μελετῶν ἀγρυπνίᾳ πολλῇ κρίσιν αἰωνίαν», νά ἐπιμένεις νά μελετᾶς μέ πολλή ἀγρυπνία, δηλαδή πολύ νά μελετᾶς, «κρίσιν αἰωνίαν», ὅτι θά κριθοῦμε· νά μελετᾶς βιβλία καί κείμενα τέτοια, τά ὁποῖα ὁμιλοῦν γιά τήν Κρίση τοῦ Θεοῦ.

 »Ὅρα τήν ἐμήν αἰτίαν πόσον ἐν σοί τίκτομαι, καί κατά τῆς μητρός αὐτῆς – δηλαδή τῆς αἰτίας– ἀγωνίζου». Ἐρεύνησε ποῦ ὀφείλεται αὐτή σου ἡ ἀναισθησία, σέ τί πάθος, σέ τί κατάσταση ὀφείλεται, καί ὅταν βρεθεῖς ὅτι εἶναι στή γαστριμαργία ἤ στή φιλαργυρία, τότε νά πολεμήσεις αὐτή τήν αἰτία.

Ὁ Σταυρός πηγή δωρεῶν (Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου)

croos-cross-88888
 1.Ο Σταυρός κατάργησε την αμαρτία, έγινε για την οικουμένη καθαρτικό φάρμακο, μέσο συμφιλιώσεως μετά από πολυχρόνια έχθρα ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θεό, άνοιξε τις πόρτες του ουρανού, έκανε τους εχθρούς φίλους, επανέφερε τον άνθρωπο, που είχε πέσει, στον ουρανό, εγκατέστησε την ανθρώπινη φύση μας στα δεξιά του θρόνου του Θεού, μας χάρισε άπει­ρα άλλα αγαθά.
2.Σάν στεφάνι, έτσι ας περιφέ­ρουμε το Σταυρό του Χριστού. Γιατί δι’ αυτού πραγματοποιούνται όλα τα σχετικά με τη σωτηρία μας. Αν πρόκειται να αναγεννηθούμε, ο Σταυρός είναι παρών· είτε πρόκειται να πάρουμε τη μυστική εκείνη τρο­φή της θείας Ευχαριστίας, είτε να χειροτονηθούμε, είτε οτιδήποτε άλ­λο πρόκειται να κάνουμε, παντού παρευρίσκεται το σύμβολο της νί­κης μας. Γι’ αυτό και στα σπίτια μας και στους τοίχους μας και στις πόρ­τες μας και στο μέτωπό μας και στη σκέψη μας με μεγάλη προθυμία τον χαράζουμε. Γιατί αυτό είναι το ση­μείο και το σύμβολο της σωτηρίας μας και της ελευθερίας όλων των ανθρώπων και της επιεικείας και αγάπης του Κυρίου μας προς εμάς…

Νέα ἔκδοση μέ Ὁμιλίες τοῦ μακαριστοῦ Γέροντα Γεωργίου Καψάνη

Omilies Geronta Georgiou Kapsani 1os Tomos2

10 Σεπτεμβρίου 2015
Ένα ιδιαίτερα ψυχωφέλιμο βιβλίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου Αγ. Όρους. Περιλαμβάνει τις ομιλίες του μακαριστού Γέροντα Γεωργίου (Καψάνη), Προηγουμένου της Μονής, σε Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές, οι οποίες συντέθηκαν μεταξύ των ετών 1981-1991. Το έργο τιμάται με 6€  για μαλακό εξώφυλλο και 8€ για σκληρό εξώφυλλο, ενώ υπάρχει έκπτωση για χονδρική για βιβλιοπωλεία 30% και για Ιερές Μονές 20%.
Το βιβλίο διατίθεται κεντρικά από την Ιερά Μονή, στη διεύθυνση: 
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, 
63087, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.
τηλ. 6944508555, 6977216239, 6981635024.
Για το πνευματικό περιεχόμενο της έκδοσης είναι αρκούντως εύγλωττος ο Πρόλογός της, τον οποίο παραθέτουμε αυτούσιο:

ρήματα Ζωῆς: Περνᾶ ἀδιάκοπα

Κάθε Χριστιανός πρέπει να αναλογιστεί: πως ο χρόνος της ζωής μας περνά αδιάκοπα, περνάει ανεπιστρεπτί και το παρελθόν είναι αδύνατον να γυρίσει πίσω, πως δεν είναι στον έλεγχό μας το παρελθόν και το μέλ­λον, αλλά μόνον ο παρών χρόνος, που ζούμε τώρα, πως το τέλος της ζωής μας είναι άγνωστο, πως πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για τον θάνατο – κάθε ημέρα, κάθε ώρα και κάθε λεπτό, πως, γι’ αυτόν το λόγο, πρέπει πάντοτε να είμαστε σε κατάσταση μετανοίας, πως κάθε ώρα πρέπει να είμαστε σε μετάνοια και πνευ­ματική κατάσταση τέτοια, όπως θα επιθυμούσαμε να είμαστε στην ώρα του θανάτου μας.

Άγιος Τύχων του Ζαντόνσκ 

http://www.pemptousia.gr/rimata_zois/rimata-zois-perna-adiakopa/