Σελίδες

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Sayings of Saint Paisios

Sayings of Saint Paisios

 
“When someone is irritated, it is better not to speak to him at all, unless of course you have a very good reason. His irritation resembles a wound, which he does not allow to be caressed, as this agitates it.
***
 “When man sins the grace of God abandons him. When he repents, God returns and man is cleansed completely; however, there remains a mark. This mark does not stain, and is as clean as everything else. It is like a mark on a baking sheet that is so glued on that no instrument can get it up.”

Πῶς νά προσευχόμαστε.Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος.β' μέρος

 
«ΤΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ»
ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ
Βασισμένα σέ κείμενα τοῦ ὁσίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου

Δεῖτε ἐδῶ:Πῶς νά προσευχόμαστε.Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος,α μέρος
  1. Πῶς νά προσευχόμαστε

Ὁ δεύτερος τρόπος τῆς προσευχῆς εἶναι ὁ ἑξῆς:
Αὐτός πού θέλει νά προσευχηθεῖ, συγκεντρώνει τό νοῦ του μέσα στόν ἑαυτό του, τόν ἀπομακρύνει ἀπ᾿ ὅλα τά αἰσθητά, φυλάει τίς αἰσθήσεις του καί μαζεύει τούς λογισμούς του. Ὅμως, χωρίς νά τό καταλαβαίνει, πορεύεται μάταια. Καί τή μιά στιγμή ἐξετάζει τούς λογισμούς του, τήν ἄλλη προσέχει στά λόγια τῆς προσευχῆς. Τή μιά ὥρα ὁ νοῦς του γυρίζει σέ σκέψεις πονηρές, καί τήν ἄλλη ὥρα, μέ κόπο πολύ καί βία, ἔρχεται στόν ἑαυτό του, τόν κυριευμένο καί νικημένο ἀπό κάποιο πάθος.
Ἔχοντας αὐτό τόν πόλεμο ὁ ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά εἰρηνέψει ποτέ, νά ἐργαστεῖ τίς ἀρετές καί νά πάρει τό στεφάνι τῆς νίκης. Γιατί μοιάζει μ᾿ ἐκεῖνον πού κάνει πόλεμο μέσα στή νύχτα:

Ἡ ἀπαλλαγή ἀπό τόν σαρκικό πόλεμο εἶναι δυνατή μόνο μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ_Εὐεργετινός_mp3


Π. Σάββας 2009-03-07_Ἡ ἀπαλλαγή ἀπό τόν σαρκικό πόλεμο εἶναι δυνατή μόνο μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ_Εὐεργετινός_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 07-03-2009 (Σύναξη ἀνδρῶν στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱ. Ν. Ἁγίου Κωνσταντίνου).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

« Τῆς σιωπῆς τό κρίμα φοβερόν ἐστι»



Μέγας Βασίλειος

Ἀπόσταγμα σοφίας Πατέρων

Α΄. Τό νά ἐφησυχάζει κανείς, ὅταν τό κινδυνευόμενον εἶναι Πίστις, τοῦτον εἶναι ἴδιον τῆς ἀρνήσεως, τό δέ νά ἐλέγχει εἶναι ὁμολογία εἰλικρινής.
Β΄. Τῆς σιωπῆς τό κρίμα φοβερόν ἐστι.
Γ΄. Τά δάκρυα εἶναι ἀνάγκη νά διευθύνονται ἀπό τό λογικό καί τό μέτρο. Δηλαδή γιά ποιούς πρέπει νά δακρύζει κανείς καί ἐπί πόσο χρόνο καί πότε καί πῶς ἀρμόζει. (Περί εὐχαριστίας).
Δ΄. Τό γιατρό πού ἄλλα μέλη κόβει, ἄλλα καυτηριάζει κι ἄλλα τά ἀφαιρεῖ ἐντελῶς ἀπό τό σῶμα, δέν τόν κατηγορεῖς γιά τίποτε. Ἀλλά καί χρήματα τόν πληρώνεις καί σωτῆρα τόν ὀνομάζεις, διότι σταματάει τήν ἀρρώστια.

“Χάρη στήν Ἁγία Ζώνη ἡ βιοψία βγῆκε καθαρή!”

Timia Zoni (Panagia & Kytio) 07 (1)

Έδειχνε να υπάρχει μετάσταση σε τρία ζωτικά όργανα
 10-1-2008
Ιερά Νήσος Τήνος

«Τον Ιανουάριο του 2007 ο πατέρας μου π. Γεώργιος Δεσποτίδης νοσηλεύθηκε στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» με νεόπλασμα (καρκίνο) του παχέος εντέρου σε καλπάζουσα μορφή. Σε διάστημα δέκα ημερών έκανε δύο εγχειρίσεις. Του αφαιρέθηκε το πάσχον μέλος και ο γιατρός έστειλε δείγμα για βιοψία δύο φορές. Η πρώτη βιοψία έδειχνε να υπάρχει μετάσταση σε τρία ζωτικά όργανα. Ο γιατρός με μεγάλη λύπη μάς ανακοίνωσε την διάγνωση από την πρώτη βιοψία μετά από σαράντα ημέρες. Μάς είπε όμως να περιμένουμε άλλες δύο ημέρες για να πάρουμε και την απάντηση της δεύτερης ώστε να είναι 100% βέβαιος. Με την πρώτη ήταν 95%.

Προσκύνημα στήν Ὁσία Παρασκευή τήν Ἐπιβατινή.Ἕνα σχολεῖο πίστης καί ὑπομονῆς

Λίγες σκέψεις για το προσκύνημα της Οσίας Παρασκευής της Επιβατινής που εορτάζει στις 14 Οκτωβρίου.500.000 προσκυνητές απ'όλες τις γωνίες της Ρουμανίας θα φτάσουν στο Ιάσιο για προσκυνήσουν και να τιμήσουν την μεγάλη Αγία.

 Στέκοντας στην σειρά στο προσκύνημα της Οσίας Παρασκευής είναι σαν ένα σχολείο της πίστης και της υπομονής.

Ὁ ρόλος τῆς γυναίκας στήν οἰκογένεια_2ο μέρος_mp3

Π. Σάββας 2015-10-17_Ὁ ρόλος τῆς γυναίκας στήν οἰκογένεια_2ο μέρος_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 17-10-2015 (Σύναξη γυναικῶν στόν Ι. Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Τά 23 τάγματα τῶν τελωνίων καί ὁ τελωνισμός

ta-23-tagmata-twn-teloneion-kai-o-telonismos-tis-psyxis

Τα 23 Τελώνια είναι 23 έλεγχοι που υφίσταται η ψυχή του ανθρώπου μετά το θάνατό του για συγκεκριμένα αμαρτήματα. Σε κάθε έλεγχο εξετάζετε η ψυχή για ένα συγκεκριμένο αμάρτημα. Αν δεν έχει υποπέσει σ’ αυτό το αμάρτημα προχωρά στο επόμενο τελώνιο και αν κατορθώσει και περάσει και το εικοστό τρίτο τελώνιο φτάνει μπροστά στην Πύλη του Παραδείσου. Αν όμως έχει υποπέσει σ’ αυτό το αμάρτημα, τότε τα τελώνια αυτού του ελέγχου την αρπάζουν και την οδηγούν στο σκοτεινό Άδη, όπου περιμένει την Τελική Κρίση στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, για να οδηγηθεί τελικά στην Κόλαση.
1. το τελωνιο της κακολογιας
2. το τελωνιο της υβρης
3. το τελωνιο του φθονου
4. το τελωνιο του ψεματος
5. το τελωνιο του θυμου και της οργης

Ἀπάντηση στὸ πρόβλημα: «Γιατί εὐτυχοῦν οἱ ἀσεβεῖς;» (5ον)



   Στὴ συνέχεια ὁ ποιητὴς τοῦ 72ου Ψαλμοῦ διηγεῖται πῶς μπόρεσε νὰ ἀπαλλαγεῖ ἀπὸ τοὺς προβληματισμούς, τὶς ἀμφιβολίες καὶ τοὺς δισταγμούς του σχετικὰ μὲ τὴν εὐδαιμονία τῶν ἀσεβῶν. Εἶναι ὅμως χαρακτηριστικὸ τοῦτο: Διαλογίζεται, συνταράσσεται, ἀπορεῖ, προβληματίζεται, ἀλλὰ δὲν ἀποκαλύπτει τὶς ἀμφιβολὶες καὶ τοὺς προβληματισμούς του σὲ ἄλ­λους. Δὲν τοὺς ἀποκαλύπτει, διότι φοβᾶται μήπως γίνει αἴτιος σκανδαλι­σμοῦ. Αὐτοσυγκρατεῖται γιὰ νὰ μὴν ­παρασύρει καὶ ἄλλους στὴν ἀμφιβολία ἢ καὶ στὴν ἀποστασία.
   Γράφει: Ἐὰν ἔλεγα· θὰ διηγηθῶ τοὺς δισταγμούς μου αὐτοὺς καὶ θὰ ­ἐκθέσω καὶ στοὺς ἄλλους τὶς σκέψεις μου ἔτσι ὅπως μοῦ ἔρχονται, στὴ γενιὰ τῶν παιδιῶν σου, Κύριε, θὰ γινόμουν ἀποστάτης καὶ ἀτίθασος καὶ προδότης διδάσκαλος. Δὲν ἀποκάλυψα ὅμως τοὺς δισταγμούς μου, ἀλλὰ νόμισα ὅτι ἔπρεπε πρῶτα νὰ μελετήσω τὸ ζήτημα, γιὰ νὰ τὸ κατανοήσω. Ἡ προσπάθειά μου ὅμως αὐτὴ ὑπῆρξε κόπος ἀνωφελὴς καὶ ἐξαντλητικός, διότι τὸ πρόβλημα τοῦτο παρέμεινε γιὰ μένα ἄλυτο (Ψαλ. οβ΄ [72] 15-16).

«Ἄμα ὁ ἄνθρωπος αἰσθάνεται ἐντός του τόν Θεό, εἶναι ἤδη στόν Παράδεισο»-Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς


Η αθανασία του ανθρώπου ξεκινά από την σύλληψή του μέσα στην κοιλιά της μητέρας του. Και πότε αρχίζει ο Παράδεισος και η κόλαση του ανθρώπου ; Από την ελεύθερη επιλογή για το θεϊκό αγαθό ή για το δαιμονικό κακό, για τον Θεό ή για τον διάβολο. Και ο Παράδεισος μας και η κόλασις του ανθρώπου αρχίζουν εδώ από την γη για να συνεχιστούν αιώνια στην άλλη ζωή. Τι είναι Παράδεισος ;

ρήματα Ζωῆς: Ἀπό πότε πρέπει νά ἀρχίζει ἡ ἀγωγή τῶν παιδιῶν

   Η αγωγή των παιδιών αρχίζει απ’ την ώρα της συλλήψεώς τους. Το έμβρυο ακούει κι αισθάνεται μέσα στην κοιλιά της μητέρας του. Ναι, ακούει και βλέπει με τα μάτια της μητέρας. Αντιλαμβάνεται τις κινήσεις και τα συναισθήματά της, παρόλο που ο νους του δεν έχει αναπτυχθεί.

 Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης