Σελίδες

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Ἀδύνατον νά καθαρίσουμε τήν καρδιά μας ἀπό ἐμπαθή νοήματα καί νά διώξουμε τούς νοητούς εχθρούς χωρίς συχνή ἐπίκληση τοῦ Ἰησοῦ.



  Λόγος  που  ωφελεί  την  ψυχή  και  σώζει  

Μικρή Φιλοκαλία


(Κεφάλαια 27,28,29,30,31  από  τα 203 συνολικά)




    Οσίου Ησυχίου του Πρεσβυτέρου






27. Τύπος και υπόδειγμα της καρδιακής ησυχίας, φίλε μου - αν θέλης να αθλήσης πνευματικά - ας σου είναι πάντα το μικρό ζωύφιο που λέγεται αράχνη. Διαφορετικά δεν θα ησυχάση ο νους σου έτσι που πρέπει. Και εκείνη μεν, η αράχνη, κυνηγάει μικρές μύγες, εσύ όμως, αν ησυχάζης σαν κι αυτήν δοκιμάζοντας κόπο και πόνο στην ψυχή σου, δεν θα πάψης να σκοτώνης πάντα τα βαβυλώνια νήπια, δηλαδή τους κακούς λογισμούς στην αρχή τους. Για τον φόνο αυτόν μακαρίζεσαι από το Άγιο Πνεύμα που μιλάει με το στόμα του Δαβίδ (Ψαλμ. ρλς’ 9).



28. Όπως δεν είναι δυνατόν να φανή η Ερυθρά Θάλασσα στο ουράνιο στερέωμα ανάμεσα στ’ αστέρια και όπως δεν είναι δυνατόν να μην αναπνέη ο άνθρωπος που περπατάει στη γη τον αέρα που είναι γύρω του, έτσι δεν είναι δυνατόν να καθαρίσουμε και την καρδιά μας από εμπαθή νοήματα και να διώξουμε τους νοητούς εχθρούς απ ‘ αυτήν χωρίς συχνή επίκληση του Ιησού.

Εἰσαγωγη στή Φιλοκαλία_mp3

Π. Σάββας 2011-09-11_Εἰσαγωγη στή Φιλοκαλία_mp3


 Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 11-09-11 (Συνάξεις Κυριακῆς στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ι. Ν. Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Ἁγία Αἰκατερίνη: Ἡ πάνσοφος Μεγαλομάρτυς τοῦ Χριστοῦ

ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ: Η ΠΑΝΣΟΦΟΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού  
  
     Οι γυναίκες μάρτυρες της Εκκλησίας μας είναι εξίσου ηρωίδες με τους άνδρες μάρτυρες, οι οποίες συναποτελούν την πιο εκλεκτή χορεία των αγίων. Το πρόβλημα της ισότητας των δύο φύλων, λύθηκε για την Εκκλησία μας στους αγίους Της, όπως και η σύμπλευση γνώσης και πίστης.
      Στις κορυφαίες γυναίκες μάρτυρες της Εκκλησίας μας ανήκει και η μεγαλομάρτυς αγία Αικατερίνη. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια στα 294 από ειδωλολατρική οικογένεια και ονομαζόταν Δωροθέα. Ο πατέρας της ονομαζόταν Κώνστας ή Κέστος και ήταν αριστοκράτης, φρόντισε δε να δώσει τη μεγαλύτερη δυνατή μόρφωση στην πανέμορφη και ευγενέστατη κόρη του. Σπούδασε στις πιο ονομαστές εθνικές σχολές φιλοσοφία, ρητορική, ποίηση, μουσική, μαθηματικά, αστρονομία και ιατρική. Γνώριζε το Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη, τον Βιργίλιο και όλους τους ποιητές. Επίσης κατείχε τις θεωρίες των αρχαίων ιατρών Ασκληπιού, Γαληνού και Ιπποκράτη. Ήταν πανεπιστήμων! Κάποιοι μάλιστα την ταυτίζουν με την αλεξανδρινή φιλόσοφο Υπατία, λόγω ομοιότητας, η οποία είχε βρει τραγικό θάνατο, περί το 440, σε μια θρησκευτική διένεξη.

«Σᾶς κούνησε γερά δηλαδή! Σᾶς ξύπνησε ὅμως;»

alt

– Γέροντα, στην Πάτρα πριν από 2 μήνες έκανε σεισμό! Δυνατό σεισμό, ράγισαν και οι εκκλησίες!
– Σας κούνησε γερά δηλαδή! Σας ξύπνησε όμως;
– Μας ξύπνησε, μας ξύπνησε γέροντα!
– Όμως πάλι θα κοιμηθείτε.
– Ναι, ναι, γέροντα.
–  Και δω βλέπει κανείς την ευσπλαχνία του Θεού.

Ραδιόφωνο «ΧΑΙΡΕ ΝΥΜΦΗ ΑΝΥΜΦΕΥΤΕ» Δοκιμαστική λειτουργία


Σύν Θεῷ, μέ τίς εὐχές τῆς Θεοτόκου καί πάντων τῶν ἁγίων, ἄρχισε σήμερα ἡ δοκιμαστική λειτουργία τοῦ διαδικτυακοῦ μας ραδιοφώνου: ΧΑΙΡΕ ΝΥΜΦΗ ΑΝΥΜΦΕΥΤΕ.
Εὔχεσθε γιά τήν ἀπρόσκοπτη λειτουργία του πρός δόξαν Θεοῦ. Συγχωρεῖστε μας τίς τυχόν ἀτέλειες.

Ἡ υποδεικνυόμενη μισάνθρωπος κορανική αὐτοχειρία τῶν ἰσλαμιστῶν


Η ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΟΜΕΝΗ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΟΡΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΧΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΙΣΛΑΜΙΣΤΩΝ
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Οι εγκληματικώς αυτοκτονούντες τζιχαντιστές έλκουν το θράσος των ενεργειών τους από ζοφώδη κορανική προτροπή.   Iδού τι λέει τι ανίερο κοράνι  : «Αν τους ορίζαμε την αυτοχειρία ή την εγκατάλειψη των κτημάτων τους, λίγοι από αυτούς θα το έκαναν.  Ωστόσο, εκτελώντας τη θέληση του Αλλάχ θα ήταν προς όφελός τους και η πίστη τους θα στερεωνόταν» (Από κοράνι των εκδόσεων Λάτση).
Τα περί ‘’ιερού’’ (ανίερου) πολέμου με βάση τις κορανιακές προτροπές τι καταδεικνύουν;   Ιδού κάποιες από αυτές : «Εκείνοι που βαδίζουν για τη μάχη θα έχουν δοξασμένη τύχη», «Σας δίνουμε απόλυτη εξουσία απέναντί τους», «Εκείνοι που θυσιάζουν την εγκόσμια ζωή τους στη μελλοντική, μπαίνουν κάτω από τις σημαίες του Αλλάχ και είτε πέφτουν πολεμώντας, είτε νικούν θα πάρουν τη δοξασμένη ανταμοιβή τους». 
Καμιά σχέση δεν υπάρχει με την μεγαλόψυχη αυτοθυσία σε ένα δίκαιο εθνικό πόλεμο (όχι εθνικιστικό και άδικο πόλεμο).   Αυτοκτονούν οι πραγματικοί ισλαμιστές με το μίσος στην ψυχή και την κορανική ‘’ελπίδα’’ να σκοτώσουν όσους περισσότερους αθώους μπορούν.
Κατά το στυγερό έγκλημα  στο Bataclan  σύμφωνα με τη Le Figaro ακούστηκαν τερατώδεις εντολές που προέτρεπαν να σκοτώσουν όσους περισσότερους ανθρώπους.

Ἡ ταπεινή ἀγάπη τοῦ Ἀγίου Πνεύματος

 

Γέροντα Σωφρόνιου (του Έσσεξ)

Όταν η Χάρη μάς επισκέπτεται κατά την προσευχή

Το ζωοποιόν Πνεύμα του Θεού επισκέπτεται ημάς, όταν ημείς διαμένωμεν εν καταστάσει ταπεινού ανοίγματος προς Αυτόν. Δεν παραβιάζει την ελευθερίαν ημών· περιβάλλει ημάς τοσούτον ιλαρώς, ώστε δυνάμεθα και να μη παρατηρήσωμεν Αυτό παραχρήμα. Δεν πρέπει να αναμένωμεν ότι ο Θεός θα εισβάλη εντός ημών δια της βίας, άνευ της ημετέρας συγκαταθέσεως. Ώ, ουχί: Σέβεται τον άνθρωπον, ταπεινούται ενώπιον αυτού: Η αγάπη Αυτού είναι ταπεινή· αγαπά ουχί αφ’ υψηλού, αλλ’ ως στοργική μήτηρ το εαυτής πάσχον βρέφος. Όταν ανοίγωμεν εις Αυτό την καρδίαν ημών, τότε επικρατεί το δυνατόν αίσθημα ότι Τούτο είναι «οικείον» και η ψυχή προσπίπτει μετά θαυμασμού ενώπιον Αυτού εν ταπεινή αγάπη.

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, «Πρέπει νὰ βοηθήσης τὸν ἑαυτόν σου»

«Πρέπει νὰ βοηθήσης τὸν ἑαυτόν σου»
 
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. ∆ιονυσίου Τάτση
 
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ µέ ἐνάρετους ἀνθρώπους εἶναι πνευµατικά ὠφέλιµη. Ὁ καλοπροαίρετος ἀκούει τούς λόγους τους καί τήν ἐµπειρία τους καί πείθεται εὐκολότερα. Συγχρόνως βλέπει τό φωτεινό τους πρόσωπο καί τήν ἐν γένει προσεκτική συµπεριφορά τους καί παίρνει παράδειγµα, γιά νά κάνει τόν πνευµατικό του ἀγώνα ἀποτελεσµατικότερο. Γεννιέται ὅµως τό ἐρώτηµα. Πόσοι ἀπό αὐτούς πού ἐπικοινωνοῦν µέ τούς ἐνάρετους εἶναι εἰλικρινεῖς καί καλοπροαίρετοι; Κανένας δέν µπορεῖ νά ἀπαντήσει µ σιγουριάὍµως οἱ ἴδιοι οἱ ἐνάρετοι λένε ὅτι εἶναι λίγοι ἕως ἐλάχιστοι. Οἱ περισσότεροι τούς πλησιάζουν ἀπό περιέργεια καί ὄχι σπάνια ἀπό ἰδιοτέλεια. Γι᾿ αὐτό παραµένουν πάντα οἱ ἴδιοι, χωρίς ἀλλαγή στό ἦθος.
Τό νά ἀναθέτεις στό Θεό καί στόν ἐξοµολόγο τήν πνευµατική σου πρόοδο, χωρίς ὁ ἴδιος νά προσπαθεῖς, εἶναι µάταιο. ∆έν πρόκειται νά προκόψεις καί ἡ σωτηρία εἶναι πολύ µακριά. Τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί τήν ἐνίσχυση ἀπό τόν πνευµατικό τίς ἐξασφαλίζουµε, ὅταν εἴµαστε ἀγωνιστές καί ὄχι ὅταν εἴµαστε ράθυµοι καί ἀναποφάσιστοί. Ἡ προσευχή µας πρέπει νά εἶναι θερµή καί διαρκής. Ἡ µετάνοιά µας ζῶσα καί ἡ πνευµατική δίψα µεγάλη.

Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Ὁ λογιώτατος Χρύσανθος ὁ Αἰτωλός (1712; -1785)


Ὁ λογιώτατος Χρύσανθος ὁ Αἰτωλός (1712; -1785)
 
Εὐδοξία Αὐγουστίνου. Φιλόλογος - Θεολόγος 
 
Μιά ἀκόμη λησμονημένη ἱερή μορφή!  Εἶναι ἀδελφός τοῦ γνωστοῦ μας  ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ. Γεννήθηκε πιθανόν τό 1712 στό χωριό Ταξιάρχης «τῆς ἐπαρχίας Ναυπακτίας καί Ἄρτης». Πρῶτο σχολεῖο ὑπῆρξε τό σπίτι τους. Οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς τους φρόντισαν γιά τήν κατά Θεόν ἀγωγή τῶν παιδιῶν τους.
Ὁ Χρύσανθος, ἔχοντας μεγάλη ἔφεση γιά τά γράμματα, διέθεσε εἴκοσι πέντε  χρόνια γιά τόν καταρτισμό του. Στή σχολή τῆς Σιγδίτσας τῆς Παρνασσίδας μαθητεύει κοντά στόν Ἀναστάσιο Γόρδιο. Στά Γιάννενα μυεῖται στά μαθηματικά ἀπό τόν Μπαλάνο Βασιλόπουλο. Στήν Κωνσταντινούπολη σπουδάζει  γλῶσσα καί  φιλοσοφία κοντά στόν Δωρόθεο Λέσβιο, ὁ ὁποῖος τόν στέλνει στήν Κέρκυρα, στόν νεότερό του κατά εἴκοσι χρόνια Νικηφόρο Θεοτόκη, ὅπου σπουδάζει ρητορική.
Μέ γεμάτη τήν ἐκπαιδευτική του φαρέτρα ξεκινᾶ τή σταδιοδρομία του. Πρῶτα πρῶτα διδάσκει τά παιδιά τῶν ὁμογενῶν τῆς Πόλης. Ἀνάμεσα στούς ἄλλους, μαθητής του εἶναι καί ὁ γιός τοῦ μεγάλου διερμηνέα τῆς ὑψηλῆς Πύλης Νικολάου Σούτσου, ὁ Γεώργιος, ὁ ὁποῖος πέρασε τόν βίο του μακριά ἀπό τήν πολιτική, καλλιεργώντας τά γράμματα.

«Καρδία συνετοῦ διανοηθήσεται παραβολήν, καὶ οὖς ἀκροατοῦ ἐπιθυμία σοφοῦ».

  Εξ αντιθέτου η καρδία του συνετού θα σκέπτεται πάντοτε σοφά γνωμικά. Και ενας άνθρωπος σοφός επιθυμεί να έχη πάντοτε προσεκτικόν το αυτί του εις αυτά, που ακούει.

Σοφ. Σειρ. 3,29

 Τέλος καί τῇ Τρισηλίῳ Θεότητι
κράτος, αἶνος καί δόξα εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀμήν
 
 

http://www.imgap.gr/file1/AG-Pateres/AG%20KeimenoMetafrasi/PD/30.%20SofiaSeir.htm