Η
1η Ιανουαρίου καθιερώθηκε ως πρώτη του έτους από τον Αυτοκράτορα της
Ρώμης Ιούλιο Καίσαρα, που μεταρρύθμισε το Ημερολόγιο το 45 π.Χ. Μέχρι
τότε πρωτοχρονιά στη Δύσι εθεωρείτο η 1η Μαρτίου.Κατά τη Βυζαντινή
περίοδο η χρονολόγησι γινόταν με βάσι το υποτιθέμενο έτος κτίσεως του
κόσμου και τις Ινδικτιώνες, ενώ πρωτοχρονιά ήταν η 1η Σεπτεμβρίου, ήδη
από το 312 μ.Χ., βάσει διατάγματος του Αγίου Κωνσταντίνου του Μεγάλου.
Αυτή την 1η Σεπτεμβρίου καθαγίασε κ’ η Εκκλησία μας ως αρχή του νέου
έτους, κι αυτήν τιμά λειτουργικώς μέχρι σήμερα. Ο Άγιος Ιερομάρτυς
Κύριλλος Λούκαρις, κατά την β πατριαρχεία του στον Οικουμενικό Θρόνο
της Κωνσταντινουπόλεως, το 1623, καθιέρωσε την χρονολόγησι από θεογονίας
(δηλ. από της Γεννήσεως του Χριστού), αντί της από κοσμογονίας που
ίσχυε και σε μας ως τότε. Εκκλησιαστική Πρωτοχρονιά όμως παρέμεινε η 1η
Σεπτεμβρίου. ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015
Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 01-01-2016
Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.
Απόστολος: Προς Κολασσαείς κεφ. β΄ 8 - 12
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.
Ἡ παρθενία τοῦ πνεύματος
Η παρθενία του πνεύματος θεραπεύει και την τεθραυσμένη παρθενία του
σώματος. Ο αββάς Ζωσιμάς που είχε και παρθενία σώματος και παρθενία
πνεύματος υποκλίθηκε μπροστά στην οσία Μαρία την Αιγυπτία, που ήταν από
μικρή πόρνη. Όμως, η πνευματική παρθενία, την οποία απέκτησε η οσία
Μαρία η Αιγυπτία την θεράπευσε ολοκληρωτικά.
«Ἡ Μαγεία'' τῶν ἡμερῶν θά φύγει. Ὁ Χριστός θά μείνει;»
Ἀπὸ τὴν ἀπάτη τῶν Christmas στὴν γιορτὴ τῶν Χριστουγέννων
Παναγιώτης Ἀσημακόπουλος, καθηγητὴς θεολόγος
. Τὸ τοπίο θυμίζει ἔντονα αὐτὸ τῆς Ἀμερικῆς μετὰ τὸ μεγάλο
οἰκονομικὸ κρὰχ τοῦ 1929. Ἡ μουδιασμένη τότε καὶ ἀπελπισμένη κοινωνία
δεχόταν ἀσμένως τὴν πρὸ τριῶν ἐτῶν (1926) ἀνακάλυψη τῆς Coca Cola ὡς
παυσίπονο στὰ δεινά της. Ἀναφέρομαι στὸν Santa Claus (τὸν ψευδεπίγραφο
Ἄη Βασίλη), ὁ ὁποῖος προβλήθηκε – κυρίως στὰ παιδιά, τὸ καλύτερο
ἀγοραστικὸ κοινὸ – ὡς ἡ ἐλπίδα μέσα στὶς δυσκολίες, ὡς τὸ ἀμυδρὸ φῶς
μέσα στὸ σκοτάδι τῆς οἰκονομικῆς κατάρρευσης μὲ τὰ ὑλικὰ δωράκια ποὺ
ἔφερνε μέσα ἀπὸ τὶς καμινάδες. Ἐμπόριο μὲ ἰσχυρὲς δόσεις καπήλευσης τῆς
θρησκείας: τὸ καλύτερο ὄπιο γιὰ τὸ λαό. Πόσο δίκιο εἶχες, Κάρολε!!
. Περνώντας τὰ χρόνια, ἡ χαζοχαρούμενη φυσιογνωμία τοῦ Santa
ἐπιβλήθηκε ὡς σῆμα κατατεθὲν τῆς ἑορταστικῆς περιόδου ἀκόμη καὶ σὲ
αὐτοὺς ποὺ εἶναι ἀντίθετοι μὲ τὸν καπιταλισμό, ἀκόμη καὶ σὲ αὐτοὺς ποὺ
ἀντιτίθενται στὸν ὁδοστρωτήρα τῶν πολυεθνικῶν…. Βάλαμε κι ἄλλα ἐμπορικὰ
καὶ διανοητικὰ κατασκευάσματα, γιὰ νὰ «ἐμπλουτίσουμε» τὶς ἅγιες ἡμέρες.
Ἔτσι φτάσαμε σήμερα σὲ μία γλυκανάλατη γιορτή, μὲ κούφιες καὶ μηχανικὲς
εὐχὲς γιὰ ἀγάπη, εἰρήνη καὶ ὑγεία.
Δημοψήφισμα στή Σλοβενία ἀπορρίπτει τό γάμο καί τήν ὑιοθεσία ἀπό ὁμόφυλα ζευγάρια
Οι Σλοβένοι απέρριψαν με δημοψήφισμα νόμο που θα έδινε τη δυνατότητα γάμου και υιοθεσίας σε ομόφυλα ζευγάρια, σύμφωνα με τα προσωρινά αποτελέσματα, ανακοίνωσε η εκλογική επιτροπή.
Το
63% των Σλοβένων ψήφισε "όχι",
ενώ το 37% υποστήριξε τον νόμο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έπειτα από την
καταμέτρηση του 96% των ψήφων.
kathimerini.gr
Σλοβενία: 'Όχι' στους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών
news247.gr
Οι
Σλοβένοι απέρριψαν με δημοψήφισμα νόμο που θα έδινε τη δυνατότητα γάμου και
υιοθεσίας σε ομόφυλα ζευγάρια
«Ἀνάπαυσις τῆς ψυχῆς κοντά στόν Κύριο»
Ὅσο
καί ν᾿ ἀναζητᾶς ἀνάπαυσι καί παρηγορία
σ᾿ αὐτόν τόν πρόσκαιρο κόσμο δέν θά
τήν βρῆς. Τήν εἰρήνη καί τήν παρηγορία
μπορεῖ νά τή δώση στήν ψυχή μόνον ὁ
Κύριος, μέ τή χάρι Του, ὅπως ὁ ἴδιος
εἶπε: «Εἰρήνην ἀφίημι
ὑμῖν, εἰρήνην τήν
ἐμήν δίδωμι ὑμῖν·
οὐ καθώς ὁ κόσμος
δίδωσιν, ἐγώ δίδωμι
ὑμίν»Ἰω. 14. 27).
Σκέψου,
ποῦ καί σέ ποιά γήϊνη ἀπόλαυσι θά βρῆς
τήν εἰρήνη καί τήν ἀνάπαυσι; Ποῦ θά
βρῆς τήν ἐσωτερική γαλήνη καί τή μόνιμη
χαρά;
Μήπως
στή δόξα; Ἀλλά σήμερα εἶσαι τιμημένος
καί αὔριο ἀτιμασμένος. «Πᾶσα
δόξα ἀνθρώπου ὡς
ἄνθος χόρτου· ἐξηράνθη
ὁ χόρτος, καί τό
ἄνθος ἐξέπεσε» (Ἡσ.
40. 6-7).
Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: «Ὁ θυμὸς τοῦ Θεοῦ δὲν ἔπεσε μόνο στὰ Σόδομα, ἀλλὰ μπορεῖ νὰ πέσει καὶ σὲ χριστιανικὲς πόλεις παρόμοιες μὲ τὰ Σόδομα»
Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Δὲν
φτάνει μόνο ἡ πίστη…»
Ἱεραποστολικὲς Ἐπιστολὲς Β΄,
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Σ΄ ἕνα κάτοικο τοῦ Ζέμουν
γιὰ τὴν
καταστροφὴ τῶν Σοδόμων
«Γιατί ὁ Θεὸς κατέστρεψε τὰ
Σόδομα;», ρωτᾶτε. Μὰ δὲν σᾶς κατέστη σαφὲς ἀπὸ τὴν ἴδια τὴ Γραφὴ τοῦ Θεοῦ; «Εἶπε
δὲ Κύριος· κραυγὴ Σοδόμων καὶ Γομόρρας πεπλήθυνται πρὸς με, καὶ αἱ ἁμαρτίαι
αὐτῶν μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. 18, 20). Καὶ ὅτι ἡ ἁμαρτία Σοδόμων ἦταν ὄντως πολὺ
μεγάλη καὶ σφοδρή, φαίνεται καὶ ἀπὸ τὸ ὅτι δὲν εἶχαν βρεθεῖ οὔτε δέκα δίκαιοι.
Διότι στὴν ἐρώτηση τοῦ δίκαιου Ἀβραάμ, ἐὰν θὰ καταστρέψει τὴν ἁμαρτωλὴ πόλη, σὲ
περίπτωση ποὺ βρεῖ σ΄ αὐτὴ δέκα δίκαιους, ὁ Κύριος ἀπάντησε καὶ εἶπε: «οὐ μὴ ἀπολέσω
ἕνεκεν τῶν δέκα» (Γεν. 18, 32). Ἀλλὰ δὲν βρέθηκαν οὔτε δέκα. Ὅλοι οἱ πολίτες ἦταν
σὲ πόλεμο ἐναντίον τοῦ Θεοῦ καὶ ἐναντίον τῆς φύσης. Οἱ ψυχὲς τους ἦταν νεκρὲς ἐνῶ
τὰ σώματα ἐκφυλισμένα.
Ἐνοριακό ἀρχονταρίκι. Μητρ. Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος. "Καλόν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι"
ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ. ΜΗΤΡ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ Κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ. 21/10/2015. ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2015. "καλόν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι"
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/12/21102015-2015.html
Ἄς μή γιορτάζουμε μέ κοσμικά πανηγύρια…
«Νά εὔχεστε χρόνια πολλά καί εὐάρεστα στό Θεό»
«'Ὅταν
εὔχεσθε σέ κάποιον γιά τήν ὀνομαστική του
γιορτή (ἤ καί γιά ὁτιδήποτε ἄλλο,
συμπληρώνουμε), νά τοῦ λέτε: Σοῦ
εὐχόμαστε χρόνια πολλά καί θεάρεστα
στό Θεό».
(Ἱερομ. Χριστοδούλου, Ὁ Γέρων
Παΐσιος, σελ. 237).