Σελίδες

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

Οἰκουμενιστικὴ ἐκκλησιολογία καὶ "Μεγάλη" Σύνοδος

Tοῦ Ἰωάννη Τάτση, Θεολόγου
 
Τὸ Σάββατο τὸ πρωί, τελευταία ἡμέρα τῶν ἐργασιῶν τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης, κορυφώθηκαν οἱ διεργασίες γιὰ τὴν τελικὴ μορφὴ ποὺ θὰ δινόταν στὸ κείμενο γιὰ τὶς σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἑτεροδόξους.
Ἐνόσω διαρκοῦσαν οἱ ἐργασίες τῆς Συνόδου ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος δημοσίευσε στὴν ἐπίσημη ἰστοσελίδα της κείμενο μὲ τίτλο "Μὲ τὴν πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος προστατεύεται ἡ Ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία". Μὲ τὸ κείμενο αὐτὸ γνωστοποιοῦσε ὅτι ἔγινε ὁμόφωνα ἀποδεκτὴ ἡ τελικὴ πρότασή της γιὰ τροποποίηση τῆς παραγράφου 6 καὶ ἔτσι ἀντὶ τοῦ κειμένου «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τὴν ἱστορικὴν ὕπαρξιν ἄλλων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καὶ Ὁμολογιῶν», ἐπικράτησε τὸ κείμενο «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τὴν ἱστορικὴν ὀνομασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καὶ Ὁμολογιῶν». Ἡ ἀρχικὴ πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος γιὰ ἀπαλοιφὴ τοῦ ὄρου "ἐκκλησίες" γιὰ τοὺς ἑτεροδόξους ἀποτελοῦσε πλέον παρελθόν. Πόσο διαφέρει ἡ ἀναγνώριση τῆς "ἱστορικῆς ὕπαρξης" ἀπὸ τὴν ἀποδοχὴ τῆς "ἱστορικῆς ὀνομασίας" εἶναι θέμα ποὺ....
χρήζει γλωσσολογικῆς ἀλλὰ καὶ ἐκκλησιολογικῆς ἀνάλυσης. Σὲ κάθε περίπτωση ἐπρόκειτο γιὰ ἕναν συμβιβασμὸ ποὺ φαίνεται σὲ τελικὴ ἀνάλυση νὰ ὑπηρετεῖ ὄχι τὴν ὀρθόδοξη ἀλλὰ τὴν οἰκουμενιστικὴ ἐκκλησιολογία.

Τὸ ἀπόγευμα τῆς ἴδιας μέρας παρακολούθησα ζωντανά τό πρῶτο μέρος τῆς τελευταίας συνεδρίας τῆς λεγόμενης Μεγάλης Συνόδου. Ἡ καταληκτικὴ εἰσήγηση τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου περιεῖχε εὐχαριστίες πρὸς πάντας. Ἀκολούθησε μήνυμά του στὰ ἀγγλικὰ πρὸς τοὺς παρισταμένους ἑτεροδόξους παρατηρητὲς καὶ ἀναφορὰ στὰ ἑλληνικὰ στὴ στάση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἀπέναντι στὴ λεγόμενη οἰκουμενικὴ κίνηση. Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος τὰ εἶπε ὅλα: εὐχαρίστησε τοὺς παρατηρητὲς ἐκπροσώπους τῶν ἄλλων ἐκκλησιῶν (!), ὑπενθύμισε ὅτι τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ὑπῆρξε ἰδρυτικὸ μέλος τοῦ ΠΣΕ καὶ θὰ συνεχίσει νὰ δραστηριοποιεῖται σὲ αὐτό, ἀνέφερε τὶς ἐπιτελικὲς θέσεις ποὺ εἶχαν καταλάβει στὸ ΠΣΕ ὁ ἴδιος καὶ ἄλλοι Φαναριῶτες κατὰ τὸ παρελθὸν καὶ τέλος τόνισε ὅτι θὰ συνεχίσει νὰ ἐργάζεται γιὰ τὴν ἑνότητα ὅλων τν ἐκκλησιῶν ἐπειδὴ αὐτὴ εἶναι ἡ ἐπιταγὴ τοῦ Κυρίου.
Τὰ λεγόμενα τοῦ Πατριάρχη ἀποτέλεσαν τὴν τρανότερη ἀπόδειξη ὅτι ἀσχέτως διατυπώσεων καὶ ἀποφάσεων τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης, ἀσχέτως ἀνακοινωθέντων τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ ἄλλων Ἐκκλησιῶν, ἀσχέτως τοῦ ἀποτελέσματος τῶν τροποποιήσεων ποὺ προτάθηκαν στὰ κείμενα, οἱ Φαναριῶτες θὰ συνεχίσουν τὴν οἰκουμενιστικὴ τους πορεία ἀκριβῶς γιατί ἡ ἀντίληψή τους γιὰ τὴν ἐκκλησία καὶ οἱ θεολογικὲς καὶ ἐκκλησιολογικὲς τους ἀπόψεις εἶναι ἀνεπανόρθωτα διαβρωμένες.  Αὐτὸ ποὺ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἐπεδίωκαν ἦταν νὰ ὑπάρξει καὶ πανορθόδοξη γραπτὴ κατοχύρωση αὐτῆς τῆς οἰκουμενιστικῆς τους ἐκκλησιολογίας. Παρὰ τὶς ἐπιδιώξεις τους δὲν πέτυχαν πανορθόδοξη ἀποδοχὴ τῶν οἰκουμενιστικῶν τους σχεδιασμῶν τόσο γιατί ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης δὲν ἦταν πανορθόδοξη ἀφοῦ ὑπῆρξαν τέσσερις ἀπουσιάζουσες Ἐκκλησίες ὅσο καὶ κυρίως γιατί τὰ τελικὰ κείμενα θὰ γίνουν ἀποδεκτὰ ἢ θὰ ἀπορριφθοῦν ἀπὸ τὴ συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας μετὰ τὴ δημοσίευση καὶ ἀνάλυσή τους. Παπικοῦ τύπου ἐπιβολὴ στὸ ὀρθόδοξο πλήρωμα καινοφανοῦς μάλιστα θεολογίας καὶ ἐκκλησιολογίας δὲν εἶναι ἀποδεκτή, ἀκόμη κι ἂν φέρει τὴ συνυπογραφή μεγάλου μέρους τῶν Ἱεραρχῶν τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.
Ὀρθόδοξος Τύπος, 1/7/2016
thriskeftika
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2016/07/blog-post_20.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου