Σελίδες

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Γιατί ἄνοιξαν οἱ οὐρανοί καί ἐμφανίσθηκε τό Ἅγιο Πνεῦμα κατά τήν Βάπτιση τοῦ Κυρίου;_mp3


Π. Σάββας 2016-01-06_Γιατί ἄνοιξαν οἱ οὐρανοί καί ἐμφανίσθηκε τό Ἅγιο Πνεῦμα κατά τήν Βάπτιση τοῦ Κυρίου;_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 06-01-2016 (Κήρυγμα στόν Ι. Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Φόβος Θεοῦ καί φοβίες



Ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ καὶ οἱ φοβίες τῶν ἀνθρώπων


Ἐπίσκοπος Ἰωὴλ Φραγκάκος, Μητροπολίτης Ἐδέσσης, Πέλλης & Ἀλμωπίας


ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ


.                 Ὁ κάθε ἄνθρωπος, ὅταν γεννιέται, ἔχει μέσα του (κληρονομοῦνται σ᾿ αὐτὸν) ψυχολογικὲς καὶ σωματικὲς ἀδυναμίες· π.χ. ἡ ἀκόρεστη δίψα γιὰ ζωή, ὁ χωρισμὸς τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὸ σῶμα, ἡ φθορὰ τοῦ σώματος, οἱ ποικίλες ἰδιόμορφες καταστάσεις, καχυποψίες γιὰ ἄλλους καὶ πολλὰ ἄλλα. Ὅλα αὐτὰ τοῦ προκαλοῦν φόβο. Ὁ φόβος δὲν τὸν ἀφήνει νὰ τελειοποιηθεῖ στὴν ἀγάπη. Ὁ Χριστὸς ὅμως ἦλθε νὰ μᾶς ἐλευθερώσει ἀπὸ τὸ φόβο τοῦ θανάτου καὶ τῆς κολάσεως, (Ἑβρ. β´ 14-15). Δὲν μᾶς ἔφερε πνεῦμα δειλίας, ποὺ προκαλεῖ φόβο, ἀλλὰ πνεῦμα υἱοθεσίας (Ῥωμ. η´ 14-15). Ὁ Χριστὸς μᾶς ἐλευθέρωσε. Ὅποιος πιστεύει στὸ Χριστὸ ἐλευθερώνεται καὶ ὁδηγεῖται στὴν ἀγάπη ποὺ «ἔξω βάλλει τὸν φόβο» (Α´ Ἰω. δ´ 18). Γιὰ νὰ φτάσουμε ὅμως στὴν ἀγάπη, χρειάζεται ἀγώνας καὶ ἄσκηση καὶ φυσικὰ δὲν ζεῖ κάποιος τὴν κατάσταση αὐτὴ διὰ μιᾶς. Στὰ πρῶτα βήματά του πρὸς τὴν τελείωση, ὁ ἄνθρωπος πρέπει νὰ ἔχει φόβο γιὰ μερικὰ πράγματα, ὅπως π.χ. γιὰ τὴν κόλαση, τὴν ἁμαρτία, τὴν γέενα τοῦ πυρός. Νὰ φοβηθεῖ τὴν ἁμαρτία μήπως τὸν χωρίσει ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ καταδικασθεῖ.


ΓΝΩΜΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΑΥΤΗ


.                 Ὁ φόβος ποὺ ἔχουμε νὰ μὴν πέσουμε στὴν ἁμαρτία εἶναι ἀρετή. Ἀρχὴ τῆς ἀληθινῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ. (Ἰσαὰκ ὁ Σύρος)

α)Ἡ Θεία Εὐχαριστία-Ἐρωτήσεις καί ἀποκρίσεις διά τῶν Ἱερῶν Κανόνων, β)Λόγος εἰς τά Ἅγια Θεοφάνεια_mp3


Π. Σάββας 2011-12-08_α)Ἡ Θεία Εὐχαριστία-Ἐρωτήσεις καί ἀποκρίσεις διά τῶν Ἱερῶν Κανόνων, β)Λόγος εἰς τά Ἅγια Θεοφάνεια_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 08-12-2011 (Σύναξη Κυκλαρχισσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Πῶς σώθηκε ὁ Ἁγ. Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος ἀπό τήν Σφαγή τοῦ Ἠρώδη;

Κατά τη σφαγή των νηπίων ο άγιος Ιωάννης (Πρόδρομος) ήταν περίπου δύο ετών, αλλά σώθηκε εκ θαύματος.

Η Ελισάβετ τον πήρε στην αγκαλιά της και έτρεξε να κρυφτεί. Ανέβηκε στο βουνό. Πάνω στην μεγάλη της αγωνία έβγαλε κραυγή και είπε: «Όρος Θεού! Δέξου την μάνα και το παιδί». Ευθύς το βουνό κόπηκε στην μέση. Μάνα και παιδί πέρασαν απέναντι! «Η δε Ελισάβετ λαβούσα τον Ιωάννη πέτρα παρεκάλει. Δέξαι μητέρα μετά τέκνον, Λίθος μητέραν συν τέκνον δέχεται» (Όρθρος ΚΘ Δεκεμβρίου).

Πόσο χρόνο ἔχεις;

  Σὲ μιὰ θαυμαστὴ ἀποκάλυψη ὁ χαρισματικὸς Ρουμάνος γέροντας Ἀρσένιος Μπόκα (1910-1989) εἶδε μιὰ μεγάλη σύναξη δαιμόνων, ὅπου ὁ ἀρχηγός τους ζήτησε νὰ σκεφθοῦν τὸ μεγαλύτερο δέλεαρ γιὰ νὰ παρασύρουν ὅσο τὸ δυνατὸν περισσότερους ἀνθρώπους.
Ἕνας δαίμονας εἶπε νὰ τοὺς ὑποβάλουν τὸν λογισμὸ πὼς δὲν ὑπάρχει Θεός. Ἕνας ἄλλος πρότεινε νὰ τοὺς ἀφήσουν νὰ πιστεύουν στὸν Θεό, ἀλλὰ νὰ τοὺς πείσουν ὅτι δὲν ὑπάρχει οὔτε παράδεισος οὔτε κόλαση οὔτε ζωὴ πέρ’ ἀπὸ τὸν τάφο.
Ὁ διάβολος δὲν ἱκανοποιήθηκε πλήρως, γι’αὐτὸ ἕνα τρίτο δαιμόνιο εἶπε:

Ἰωάννης Μηλιώνης, Γιόγκα – Ὅταν ἡ Θρησκεία γίνεται Γυμναστική.


Γιόγκα – Ὅταν ἡ Θρησκεία γίνεται Γυμναστική.
κ. Ἰωάννης Μηλιώνης. Εἰδικός ἐρευνητής τῆς Συνοδικῆς ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν αἱρέσεων.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ TOY ΣΤΗΝ ἡμερίδα μὲ θέμα: «Yoga; Εὐχαριστῶ δὲν θὰ πάρω!»
πού διοργανώθηκε ἀπὸ τὴν ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱ.Μ.Κηφισίας Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦμετὰ τοῦ ἀντιαιρετικοῦ  της Γραφείου
στὶς 14 Νοεμβρίου 2015 στὸ Δημοτικὸ Θέατρο Πεύκης.
Τὰ ὅσα θὰ ἀκούσουμε στὴ μικρὴ αὐτὴ εἰσήγηση δὲν ἀποτελοῦν μόνο καρποὺς ἔρευνας τοῦ εἰσηγητῆ, οὔτε μόνο ἐμπειρίες ἀπὸ προσωπικὴ βίωση σχετικὰ μὲ τὸ θέμα μας, ποὺ εἶναι ἡ γιόγκα. Τὰ στοιχεῖα, ποὺ θὰ παραθέσω στὴν ἀγάπη σας, ἀπότελοῦν καρπὸ ἔρευνας πολλῶν δεκαετιῶν, στὰ πλαίσια τῆς Π.Ε.Γ., τῆς «Πανελλήνιας Ἕνωσης Γονέων γιὰ τὴν Προστασία τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πολιτισμοῦ τῆς οἰκογενείας καὶ τοῦ Ἀτόμου», φορέα ποὺ ἀποτελεῖ τὸ κοινωνικὸ σκέλος τῆς «Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τῶν Αἱρέσεων», δηλαδὴ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ κατ' ἐπέκταση, τυγχάνουν Πανορθοδόξου ἀποδοχῆς, ὁλόκληρου δηλαδὴ τοῦ Ὀρθόδοξου κόσμου, πόσο δέ μᾶλλον, ποὺ πρόσφατα (16 Ἰουνίου 2015) καὶ ἡ ἴδια ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, μὲ Δελτίο Τύπου, ἀπεφάνθη γιὰ τὴν ἐπικινδυνότητα τῆς Γιόγκα καὶ τὸ ἀσυμβίβαστό της μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ πίστη.


1. Λίγα εἰσαγωγικὰ στοιχεῖα.
Μὲ τὸ ὄνομα γιόγκα (Yoga) νοοῦνται οἱ σωματικές, νοητικὲς καὶ πνευματικὲς πρακτικές, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὴν ἀρχαία Ἰνδία κι᾿ ἔχουν σὰ στόχο, ὅπως δηλώνουν οἱ ὀπαδοί της, τὴν ἐπίτευξη μίας μόνιμης εἰρήνης τοῦ νοῦ, ὥστε νὰ βιώσει τὸν ἀληθινό του ἑαυτό.

«Ὅπως δηλαδή τό πρόσωπο εἶναι πού χαρακτηρίζει τόν καθένα, ἔτσι καί ἡ πνευματική γνώση εἶναι τό φανερό χαρακτηριστικό τοῦ θείου, κι ὅποιος τή ζητεῖ, λέγεται ὅτι ζητεῖ τό πρόσωπο τοῦ Κυρίου»



Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής

29. Ὅποιος δέν πιστεύει ὅτι ἡ Γραφή εἶναι πνευματική, δέν αἰσθάνεται ὅτι εἶναι φτωχός στή γνώση, ἄν καί πεθαίνει ἀπό πείνα. Γιατί εἶναι πράγματι πείνα ἡ ἔλλειψη τῶν γνωστῶν ἀπό τήν πείρα ἀγαθῶν καί ἡ πλήρης ἀνέχεια καί στέρηση τῶν πνευματικῶν τροφῶν πού συγκρατοῦν τήν ψυχή. Καί πῶς θά νομίσει κανείς πείνα ἤ ζημία τήν ὁλική ἀφαίρεση ἐκείνων πού δέν ἔχει γνωρίσει διόλου;
30. Πεινᾶ πράγματι ὁ λαός ἐκείνων πού πιστεύουν καί ἔχουν γνωρίσει τήν ἀλήθεια, ὅπως καί ἡ ψυχή καθενός πού ἄφησε τήν πνευματική θεωρία μέ τή χάρη καί ὑποδουλώθηκε στήν τυπική δουλεία τοῦ γράμματος καί δέν τρέφει τό νοῦ μέ τά πετάγματα τῶν μεγάλων νοημάτων, ἀλλά γεμίζει τήν αἴσθηση μέ ἐμπαθή φαντασία, μέ τίς σωματικές διατυπώσεις τῶν συμβόλων τῆς Γραφῆς.

Ποιός εἶναι ὁ Θεός; Πιστεύω σέ μιά ἀνώτερη δύναμη!




Κεφάλαιο Β΄
Ποιός εἶναι ὁ Θεός;

1.Πιστεύω
σέ μιά ἀνώτερη δύναμη!


Εἶναι δυνατόν ὅμως νά ζοῦμε εὐτυχισμένα, μέ νόημα ζωῆς καί σκοπό, ὅταν πιστεύουμε γενικά καί ἀόριστα σέ κάποιον ἄγνωστο Θεό, χωρίς νά ξέρουμε ποιός εἶναι Αὐτός καί τί θέλει ἀπό μᾶς;
Πρίν ὅμως ἀπαντήσουμε σ’ αὐτό, θά πρέπει νά δοῦμε τί εἶναι αὐτή ἡ τάση τοῦ «ἀγνωστικισμοῦ», ὅπως λέγεται, καί γιατί κυριάρχησε σέ ὁμάδες πρώην «ἀθέων».
Τή θεωρία αὐτή ἑνός ἀγνώστου Θεοῦ τήν καλλιέργησαν κυρίως ἄνθρωποι πού σέ κάποια φάση τῆς ζωῆς τους ὑπῆρξαν ἄθεοι. Αὐτοί ἐπειδή δέν μπόρεσαν νά ἀρνηθοῦν παντελῶς τήν ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ καί νά δώσουν ἀπάντηση στό ποιός ἔφτιαξε τήν πρωταρχική ὕλη τοῦ σύμπαντος, κατέφυγαν σέ μιά ἀπλουστευτική ἀπάντηση πού τούς βολεύει πολύ.

Τήν ἑορτή τῶν Ἁγίων Θεοφανείων τοῦ Χριστοῦ μας καί ἑορτή τῶν Φώτων καλοῦμε.

ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΚΑΛΟΥΜΕ
 
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
 
Την εορτήν των Αγίων Θεοφανείων του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και εορτή των Φώτων την καλούμε.  Φυσικά τα Άγια Θεοφάνεια καλούνται Φώτα γιατί κατά τους πρώτα χριστιανικά χρόνια οι πρώτοι Χριστιανοί εβαπτίζοντο την παραμονή της Εορτής.  Η Υμνογραφία της Εκκλησίας μας γέμει από  αναφορές που δικαιολογούν την ονομασία εορτή των Φώτων.


Σε στιχηρό ιδιόμελο του Εσπερινού της Εορτής ψάλλομε, «τον φωτισμόν ημών, τον φωτίσαντα πάντα άνθρωπον». Στο «και νυν» πριν την Είσοδον κατά την Εσπερινή Ακολουθία ψάλλομε, «του δοξάζειν σε Σωτήρ, τον φωτισμόν των ψυχών ημών».

Ὁ Κανών τῶν Φώτων, Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ.Σε ἐλεύθερη ἀπόδοση ἀπὸ τὸν Ἀρχιμ. Εὐσέβιο Βίττη

 Ἦχος β΄ Ὠδὴ α΄

Ὁ Εἱρμὸς
«Στείβει θαλάσσης, κυματούμενον σάλον,
Ἤπειρον αὖθις, Ἰσραὴλ δεδειγμένον.
Μέλας δὲ πόντος, τριστάτας Αἰγυπτίων,
Ἔκρυψεν ἄρδην, ὑδατόστρωτος τάφος,
Ῥώμῃ κραταιᾷ, δεξιᾶς τοῦ Δεσπότου.»

Βαδίζει τὴν κυματισμένη θάλασσα ὁ Ἰσραήλ, ποὺ γιὰ χάρη του ξανάγινε στεριά! Καὶ ἡ μαύρη θάλασσα ἔκρυψε στὰ σπλάχνα της τοὺς Αἰγυπτίους ἄρχοντες, θάβοντάς τους ἔτσι σὲ νερόστρωτο τάφο. Καὶ αὐτὸ ἔγινε μὲ τὴν παντοδύναμη δεξιὰ τοῦ Κυρίου.