Σελίδες

Κυριακή 14 Αυγούστου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 15-08-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Φιλιππησίους κεφ. β΄ 5 - 11

β΄ 5 - 11    



Ευαγγέλιον:Κατά Λουκάν κεφ. Ι΄ 38 - 42 & Ια΄ 27 - 28

 Ι΄ 38 - 42 & Ια΄ 27 - 28



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Σε περίπτωση αδυναμίας ανάγνωσης των αναγνωσμάτων ακολουθήστε τα επόμενα δύο βήματα:
1. πατήστε ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ στην κάθε εικόνα

2. επιλέξτε ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΕ ΝΕΑ ΚΑΡΤΕΛΑ

Μοναστικοί ἀγῶνες 3.Ἡ μορφή τοῦ Γέροντα 1. Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης. Π. Σωφρονίου. 6ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.

Μοναστικοί ἀγῶνες 3.Ἡ μορφή τοῦ Γέροντα 1. Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης.
Π. Σωφρονίου. 6ο Μέρος.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 08-03-2015
(Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι στόν Ἱ.Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής: Ἡ κοίμησις τῆς Θεοτόκου



Tώρα μὲ τὴν Χάριν της θὰ ὁμιλήσωμε περὶ τῆς ἐξόδου καὶ τῆς Μεταστάσεως αὐτῆς ἀπὸ τὸν παρόντα κόσμον εἰς τὴν αἰώνιον Βασιλείαν τοῦ Υἱοῦ της. Εἶναι ὄντως φαιδρὰ καὶ χαρμόσυνος γιὰ τὴν ἀκοὴν τῶν φιλοθέων ἡ τοιαύτη διήγησις. 

Ὅταν, λοιπόν, ὁ Χριστός, ὁ Θεός μας, εὐδόκησε νὰ μεταθέση τὴν παναγίαν καὶ πανάμωμον μητέρα του ἀπὸ τὸν κόσμον αὐτὸν εἰς τὴν Βασιλείαν του, προκειμένου νὰ λάβη τὸν ἄφθαρτον στέφανον τῶν ὑπερφυῶν ἀγώνων καὶ ἀρετῶν της, νὰ τὴν τοποθετήση θεομητροπρεπῶς «ἐκ δεξιῶν του, περιβεβλημένην μὲ πορφύραν καὶ πεποικιλμένην ἐν ἱματισμῷ διαχρύσῳ» (Ψαλμ. μδ΄, 12) καὶ νὰ τὴν ἀνακηρύξη Βασίλισσαν πάντων τῶν κτισμάτων, ὁδηγῶν αὐτὴν εἰς τὸ ἐσώτερον τοῦ καταπετάσματος καὶ ἐγκαθιστῶν εἰς τὰ ἐπουράνια Ἅγια τῶν Ἁγίων, τῆς ἐγνωστοποίησε ἐκ τῶν προτέρων τὴν ἔνδοξον αὐτῆς μετάστασιν.

ΘΑΥΜΑΣΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΜΑΚΡΙΝΗΣ. ΠΟΡΤΑΡΙΑ ΒΟΛΟΥ " Μέ τήν εἴδηση τῆς κοιμήσεώς της ὁ Γέροντας Ἐφραίμ ἀποφάνθηκε: «ἡ Γερόντισσα ἀνεβαίνει ὁλόλαμπρη καί ἀνεμπόδιστη ἀπό τά τελώνια στόν θρόνο τοῦ Χριστοῦ».

Η υπομονή στην αρρώστια, στον πόνο και στις διάφορες καταστάσεις και δοκιμασίες χαρακτήρισε την Γερόντισσα σε όλη την ζωή της. Στα μέσα του 1987 δέχθηκε την ευεργετική επίσκεψη του καρκίνου χωρίς να καμφθεί το φρόνημά της. Χειρουργήθηκε στην Αγγλία και δέχθηκε την ευλογία και θεραπεία από τους Αγίους Αναργύρους Κύρο και Ιωάννη και από τούς δύο Αγγέλους της. Μετά την αποθεραπεία της επισκέφτηκε τον Γέροντα Σωφρόνιο Σαχάρωφ στην Μονή τού Τιμίου Προδρόμου στο Έσσεξ της Αγγλίας.
Επτά χρόνια μετά την εγχείρηση, της φανερώθηκε η επικείμενη αναχώρησή της από αυτόν τον κόσμο. Αξιώθηκε να υποδεχθεί στο μοναστήρι της τον Μάιο του 1995 την Τίμια Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου από την Μονή Βατοπαιδίου και καθώς την προσκυνούσε είπε: «Τώρα πού ήρθε η Τίμια Ζώνη, θα φύγω». Και πράγματι κοιμήθηκε εν Κυρίω έπειτα από δεκαπέντε ημέρες.
Την βασάνιζε καρδιακή ανεπάρκεια και είχε δύσπνοια. Μέ θαυμαστή εμφάνιση της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου, εικόνα της οποίας βρισκόταν στο κελί της, ηρεμούσε και κοιμόταν.

Διάφορες διηγήσεις ὠφέλιμες γιά τούς πολέμους πού ξεσηκώνει μέσα μας τό πάθος τῆς πορνείας



ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ

ΤΟΜΟΣ B΄

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄

Διάφορες διηγήσεις ωφέλιμες για τους πολέμους που ξεσηκώνει μέσα μας το πάθος της πορνείας

1. Είπε ο αββάς Αντώνιος: “Νομίζω πώς το σώμα έχει μία φυσική κίνηση που έχει γίνει ένα μ΄αυτό, αλλά δεν ενεργεί χωρίς τη συγκατάθεση της ψυχής, σημειώνει μόνο στο σώμα μια απαθή κίνηση. Υπάρχει όμως και άλλη κίνηση που προέρχεται από το ότι τρέφουμε και περιποιούμαστε το σώμα με φαγητά και ποτά. Και η θερμότητα του αίματος που οφείλεται σ΄αυτά, διεγείρει το σώμα σε ενέργεια.
Γι΄αυτό και έλεγε ο Απόστολος: “Μη μεθάτε με κρασί που οδηγεί στην ασωτεία”.
Αλλά και ο Κύριος, όταν έδινε εντολές στους μαθητές του, είπε: “Προσέχετε μη σκληρύνουν οι καρδιές σας μέσα στην κραιπάλη και στη μέθη”.

Ἐπιστολή διαμαρτυρίας ὁμάδας ἐκπαιδευτικῶν δυτικῆς Θεσσαλονίκης πρός τήν Ἱερά Μονή Μεγίστης Λαύρας

ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
   Πρὸς τὴν Ἱερὰ Μονὴ Μεγίστης Λαύρας
 Κοινοποίησις:
Ἱερὰ Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους
Πολιτικὴ Διοίκηση Ἁγίου Ὄρους
Ὑπουργεῖον Ἐξωτερικῶν

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ
Μετά λύπης μου αγαπητοί Πατέρες της εν λόγω Ιεράς Μονής την οποία είχα την ευλογία να επισκεφτώ για προσκύνημα πρόσφατα, μαθαίνω ότι ο Προϊστάμενος της Μονής π. Σάββας εκδιώχθηκε από την Μονή γιατί καταφέρθηκε (χωρίς ευλογία όπως διαδίδεται) εναντίον της Ψευτοσυνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης.
Επειδή ανήκω όπως και άλλοι συνάδερφοι στον χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τόσα χρόνια ζούμε τα γεγονότα των «εσχάτων καιρών» θα περιμέναμε από τους μοναχούς του Αγίου Όρους να σηκώσουν ανάστημα απέναντι σε αυτούς που θέλουν να καταστήσουν την Ορθόδοξη Πίστη μας τον τελευταίο τροχό στο άρμα του Οικουμενισμού .
Όμως αληθινά, χωρίς να γνωρίζω τον λόγο (δεν θα ήθελα να μπω σε μη ηθικές σκέψεις ) βλέπω μία βιάση στην αποπομπή του π. Σάββα γιατί είπε φωναχτά αυτό που όλοι μας εδώ στον ΄κόσμο΄ συζητάμε μεταξύ μας.

Οἱ λεγόμενοι “ἀόρατοι ἐρημίτες” τοῦ Ἄθωνα

Οπωσδήποτε πολλοί εκ των αναγνωστών του παρόντος πονήματος θα έχουν ακούσει ή διαβάσει έστω και μια διήγηση για τουςαόρατους Ερημίτες του Άθωνα. Άλλοι τους ονόμασαν «αόρατους ασκητές», άλλοι «γυμνούς ασκητές», άλλοι «μυστικούς γέροντες», άλλοι πάλι «αφανείς αναχωρητές». Πρόκειται για ομάδα ασκητών, οι οποίοι είναι εφτά, κατʼ άλλους δώδεκα και κατʼ άλλους δέκα, οι οποίοι διατρίβουν στις ερημικότερες περιοχές της αθωνικής ερήμου και είναι αόρατοι από τα μάτια των ανθρώπων
Εμφανίζονται μόνο σʼ όποιον αυτοί θέλουν ως επί το πλείστον απλό και απονήρευτο μοναχό ή και σε ευσεβή και ευλαβή προσκυνητή που έχει καθαρό και χριστιανικό βίο. Εδώ πρέπει να μεταφέρω κάποια υποσημείωση ενός σύγχρονου συγγραφέα μοναχού (Από το βιβλίο του μοναχού Ιωσήφ Διονυσιάτου «Ο Γέρων Αρσένιος ο Σπηλαιώτης», 2002) περί των μυστηριωδών αυτών ασκητών που την βρήκα την πιο κατάλληλη σε περιεκτικότητα και περιγραφή και την…

«Ἀσφάλισε τόν λόγο σου ἀπό τήν καύχηση καί τόν λογισμό σου ἀπό τήν ὑπερηφάνεια, γιά νά μήν ἐπιτρέψει ὁ Θεός νά κάνεις τά ἀντίθετα»

Τοῦ ἀββᾶ Μάρκου

Ἄν θέλεις νά σκεπάσει ὁ Θεός τίς ἁμαρτίες σου, μή γνωστοποιήσεις στούς ἀνθρώπους τίς ἀρετές σου. Γιατί ὅ,τι κάνουμε ἐμεῖς γιά τίς ἀρετές μας, τό ἴδιο κάνει καί ὁ Θεός γιά τίς ἁμαρτίες μας.
Ἄν κρύψεις κάποια ἀρετή σου, μήν ὑπερηφανεύεσαι ὅτι κάνεις θέλημα Θεοῦ. Θέλημα Θεοῦ δέν εἶναι μόνο τό νά κρύβεις τά καλά, ἀλλά καί τό νά μή σκέφτεσαι τίποτε ἀπό τά ἀπαγορευμένα.

Κυριακή Η' Ματθαίου:Ἀπόστολος-Εὐαγγέλιο-Ὁμιλία γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου


ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' Α´ 10 - 17
10 Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ. 11 ἐδηλώθη γάρ μοι περὶ ὑμῶν, ἀδελφοί μου, ὑπὸ τῶν Χλόης ὅτι ἔριδες ἐν ὑμῖν εἰσι. 12 λέγω δὲ τοῦτο, ὅτι ἕκαστος ὑμῶν λέγει· ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ Ἀπολλώ, ἐγὼ δὲ Κηφᾶ, ἐγὼ δὲ Χριστοῦ. 13 μεμέρισται ὁ Χριστός; μὴ Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπὲρ ὑμῶν; ἢ εἰς τὸ ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε; 14 εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ ὅτι οὐδένα ὑμῶν ἐβάπτισα εἰ μὴ Κρίσπον καὶ Γάϊον, 15 ἵνα μή τις εἴπῃ ὅτι εἰς τὸ ἐμὸν ὄνομα ἐβάπτισα. 16 ἐβάπτισα δὲ καὶ τὸν Στεφανᾶ οἶκον· λοιπὸν οὐκ οἶδα εἴ τινα ἄλλον ἐβάπτισα. 17 οὐ γὰρ ἀπέστειλέ με Χριστὸς βαπτίζειν, ἀλλ’ εὐαγγελίζεσθαι, οὐκ ἐν σοφίᾳ λόγου, ἵνα μὴ κενωθῇ ὁ σταυρὸς τοῦ Χριστοῦ. 

Θαυμαστὴ ὀπτασία τοῦ μοναχοῦ Γενναδίου τοῦ Νεοσκητιώτου περὶ τοῦ Τιμίου Ξύλου.

Κατὰ τὴν 14ην Σεπτεμβρίου τοῦ 1967, ὁ γερο-Γεννάδιος πῆγε στὴν ἑορτὴ τῆς Ξηροποτάμου. Κατὰ τὴν ὥρα τῆς προσκύνησης καὶ τοῦ ἀσπασμοῦ στοὺς αἴνους, ἔβλεπε ὅτι ἀπὸ τὸ Τίμιο Ξύλο ἀνέβλυζαν φλόγες πυρὸς καὶ ὁ πέριξ χῶρος ὅλος ὡς νὰ φλεγόταν. Αὐτὰ βλέποντας, θαύμαζε καὶ ἔλεγε στὸν ἑαυτό του: «Πῶς γίνεται, οἱ ἀδελφοὶ μοναχοὶ νὰ πλησιάζουν καὶ νὰ ἀσπάζονται τὸν Τίμιο Σταυρὸ καὶ δὲν κατακαίονται;»

Ἀπολαύοντες, Πάναγνε, τῶν σῶν δωρημάτων εὐχαριστήριον...

Ἀπολαύοντες, Πάναγνε, τῶν σῶν δωρημάτων εὐχαριστήριον, ἀναμέλπομεν ἐφύμνιον, οἱ γινώσκοντες σὲ Θεομήτορα

  https://paraklisi.blogspot.gr/2016/08/blog-post_70.html